سلامت سلامت .

سلامت

روش هاي موثر براي لاغري و كاهش وزن

طبق آخرين آمار سازمان بهداشت جهاني (WHO) در دنيا حدود ۱.۹ ميليارد انسان دچار چاقي هستند. ۳۹ درصد از تمام اين افراد، بزرگسال مي باشند. كه متاسفانه درصد نگران كننده اي است. سازمان بهداشت جهاني مي‌گويد كساني كه به هر مقداري داراي اضافه وزن و چاقي هستند بايد حتما به طرق سالم وزن خود را كم كنند و با لاغري  خود را در محدوده وزني نرمال برسانند و گرنه حتي جان آن ها نيز امكان دارد به خطر بيفتد.

بيش تر بخوانيد: رژيم لاغري شكم و پهلو

ما در اين مقاله به بررسي چاقي، عوارض چاقي، لاغري و بهترين روش لاغري در جهان خواهيم پرداخت. اگر در پي اين هستيد وزن خود را كم كنيد اين مقاله ۱۰۰ درصد براي شما مفيد خواهد بود تا به هدف خود برسيد و در يك بازه زماني به وزن مورد نظر خود برسيد.

كم كردن وزن با رژيم لاغري

رژيم لاغري يعني برنامه غذايي كه اشخاص آن را دنبال مي كنند تا از طريق آن وزن اضافي خود را از دست دهند. هر رژيمي كه به كم كردن وزن كمك كند يك تعداد غذا و خوراكي اصلي و يك تعداد غذاي ممنوعه دارد كه نبايد در طول رژيم مصرف شوند. برنامه هاي غذايي اين چنيني معمولا بر روي محدود كردن برخي از غذاها تمركز دارد و قادرند تا مقدار قابل توجهي از وزن افراد را كمك كنند. هزاران رژيم لاغري وجود دارد كه اسم برخي از آن ها عبارتند از:

  • رژيم اتكينز
  • پالئو
  • دوكان
  • دوربو
  • كربو
  • نروژي
  • ۱۷ روزه
  • رژيم ww
  • رژيم DASH
  • رژيم لاغري ۱۲۰۰ كالري
  • رژيم ۸۰/۲۰
  • رژيم HCG
  • رژيم لاغري كتو
  • ·         رژيم گياهخواري 
  • و ….

اين ۹ رژيم معروف ترين رژيم ها در دنيا مي باشد.

رژيم وگان (vegan diet)

يكي از رژيم هايي كه در كنار داشتن محدوديت، طرفداران خاص خود را دارد، رژيم وگان مي باشد. وگان به معناي گياه خواري است. به عبارت ديگر، استفاده از هرگونه محصولات و فراورده هاي حيواني در اين رژيم ممنوع بوده و صرفا از گياهان استفاده مي شود. البته اين نوع رژيم به واسطه محدود بودن در دريافت مواد مغذي مورد بحث بسياري از محققان قرار داشته؛ اما به دليل در نظر گرفتن مسائل اخلاقي همچنان مورد تاييد بسياري از افراد قرار دارد.

رژيم هاي كم كربوهيدرات

يكي ديگر از رژيم هاي پرطرفدار و استاندارد موجود در جهان، رژيم لوكارب مي باشد. همان طور كه از نام رژيم لوكارب به نظر مي رسد، از دو واژه لو (پايين) و كارب (كربوهيدرات) به معناي كم كربوهيدرات تشكيل شده است. به عبارت ديگر، در اين رژيم افراد به كاهش حجم كربوهيدرات مصرفي خود مي پردازند. در واقع، در اين رژيم با توجه به ميزان كالري دريافتي فرد، سطح كربوهيدرات مصرفي نيز تعيين خواهد شد.

رژيم كتوژنيك مناسب براي لاغري و كاهش وزن

همان طور كه از نام كتوژنيك پيداست، اين رژيم به واسطه تغيير ماده اصلي سوخت و ساز بدن يعني قند به كتون عمل مي كند. منظور از كتون در اين رژيم، اسيدهاي چربي هستند كه به عنوان سوخت و ساز سلول هاي بدن مورد استفاده قرار مي گيرند. ماده اصلي براي سوخت و ساز سلول، كربوهيدرات است. در صورتي كه بدن كربوهيدراتي در اختيار نداشته باشد، به سراغ چربي ها مي رود، به چنين شرايطي فاز كتوسيس بدن گفته مي شود.

منبع: فيت بادي كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۰:۳۲ توسط:شكري موضوع:

انواع عمل لاغري كه به شما در كاهش وزن كمك مي كنند

باي پس معده، عمل اسليو معده و ديگر روش هاي جراحي لاغري، از روش هاي غير طبيعي كاهش وزن محسوب مي شوند. جراحي هاي لاغري نه تنها مي توانند خطر ابتلا به بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت نوع ۲، فشار خون بالا، بيماري هاي قلبي و آپنه خواب را كاهش دهند، بلكه كيفيت زندگي شخص را به طرز قابل توجهي بهبود مي بخشند.

كانديداي جراحي لاغري

كانديداي جراحي لاغري كساني هستند كه :

  • تلاش هايشان در جهت كاهش وزن با ورزش و برنامه رژيم غذايي لاغري ناموفق بوده باشد.
  • داراي شاخص توده بدني (BMI) 40 به بالا هستند.
  • داراي شاخص توده بدني (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشكلات و بيماري هاي جدي ناشي از چاقي هستند.
  • نوجواناني كه در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدني (BMI) آنها ۳۵ يا بالاتر بوده و دچار مشكلات جدي ناشي از چاقي هستند.
  • در برخي موارد، در صورت داشتن اين ويژگي ها به همراه بيماري هاي جدي ناشي از چاقي، بيمار ممكن است براي چند نوع جراحي لاغري كانديد شود.

چرا بايد به دنبال جراحي لاغري برويم؟

جراحي لاغري اغلب راه حل آخر بوده و زماني انجام مي شود كه تمام تلاش هاي ديگر در راستاي كاهش وزن بي نتيجه مانده و سلامت بيمار در خطر باشد. با اين وجود، جراحي لاغري هنوز هم جزء جراحي هاي پرخطر بوده و نيازمند مراقبت و رسيدگي هاي ويژه براي جلوگيري از بروز عوارض مي باشد. جراحي هاي لاغري نه جزء جراحي هاي زيبايي بوده و نه مي تواند جايگزيني براي عادات غذايي خوب و داشتن فعاليت هاي منظم باشد.

جراحي لاغري موجب كاهش وزن سريع مي شود اما براي موفقيت اين عمل، بيمار بايد ورزش مداوم و تغيير رژيم غذايي پس از جراحي لاغري را در برنامه زندگي خود قرار دهد. از آنجايي كه چاقي ژنتيكي قابل درمان نيست و تنها با جراحي كمي اصلاح مي شود، در صورت شكست جراحي لاغري، وزن بيمار به طور ناگهاني افزوده مي شود.

پليسه معده

روش پليكيشن در ايران ابداع شده است. اين روش تقريبا مثل اسليو است اما ارزان‌ترين روش جراحي به حساب مي‌آيد زيرا در آن از وسايل خاصي استفاده نمي‌شود. در واقع طي آن معده روي هم بخيه مي‌خورد و پليسه مي‌شود، به اين ترتيب فضاي آن كم مي‌شود. به اين روش از جراحي لاغري پليسه معده گفته مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۸:۱۸ توسط:شكري موضوع:

كلاه گيس شيمي درماني؛ راهي براي كنار آمدن با سرطان

اكنون، پس از دريافت تشخيص سرطان و قبل از شروع درمان، بهترين زمان براي برنامه ريزي براي تغيير است. خود را آماده كنيد تا كنار آمدن با سرطان ساده تر شود.

از پزشك در مورد تغييرات احتمالي سوال كنيد. اگر قرار است لاغرتر شويد و موهاي خود را از دست دهيد، با يك متخصص لباس و آرايش در مورد شيوه هاي لباس پوشيدن، آرايش صورت و مو براي احساس راحتي و جذابيت بيشتر صحبت كنيد. نداشتن مو هيچ چيزي را در مورد هويت شما از بين نمي برد، اما اگر نمي توانيد ظاهر خود را تحمل كنيد به خريد يك كلاه گيس شيمي درماني مطابق با ظاهر خود فكر كنيد.

به تغييراتي كه قرار است در زندگي شما پيش بيايد نيز فكر كنيد. درمان چقدر از وقت و انرژي شما را مي گيرد. آيا بايد در بيمارستان بستري شويد يا پس از درمان به خانه برمي گرديد؟ آيا مي توانيد در طول درمان كار كنيد؟ اگر درمان نيازمند قطع امور فعلي زندگي است، ترتيبات مقتضي را اتخاذ كنيد.

بيش تر بخوانيد: كلاه گيس زنانه

كلاه گيس

كلاه گيس وسيله اي است كه تمام سر را پوشش مي دهد و با توجه به نياز اشخاصي كه نيازمند به پوشش بعضي از قسمت هاي سر كه دچار ريزش مو شده اند هستند؛ از كلاه گيس نمي توان در اين زمينه كمك گرفت و بايد از پروتز مو كه قادر است تا هر نقطه اي از سر را پوشش داده و يا در لابه لاي موها قرار گيرد؛ استفاده كرد.

شما مي توانيد بر اساس ناحيه اي در سر كه آسيب ديده و يا دچار ريزش  مو شده است؛ هر اندازه از پروتز را مايليد درخواست كنيد و بعضي از پروتزهايي را هم كه شما انتخاب مي كنيد؛ مي توانند به ابعاد دلخواه و مورد نياز شما در آورده و قالب آن را بر اساس نياز شما تنظيم كنند.

اما بايد گفت در شكل كلي، كاربردي ترين مدل ها در بين پروتزهاي پيش ساخته، پروتزهايي هستند كه تنها بالاي سر را پوشش مي دهند. به طور كلي در خريد كلاه گيس بايد بسيار دقت كنيد.

بيش تر بخوانيد: خريد كلاه گيس مردانه

انواع كلاه گيس ها

نخست بهتر است به بررسي انواع كلاه گيس ها بپردازيم. كلاه گيس ها دو نوع طبيعي و مصنوعي دارند كه در ادامه هر كدام را به صورت جداگانه بررسي مي كنيم.

كلاه گيس طبيعي

عموما براي مصارف روزانه و استفاده طولاني مدت، اين نوع از كلاه گيس­ها مناسب تر هستند اما به دليل داشتن قيمت­هاي بسيار بالا تمامي افراد به راحتي قادر به خريد اين نوع كلاه گيس نمي­باشند. براي ساخت اين نوع كلاه گيس ابتدا موهاي چيده شده از سر انسان، طي فرايندهاي مختلف ضد عفوني و تميز شده سپس به رنگ دلخواه در مي­آيد. همچنين ممكن است  بدون رنگ كردن از آن­ها استفاده شود. در اين گروه عموما كلاه گيس­هايي با رنگ­هاي طبيعي مانند قهوه­اي، مشكي، عنابي و … يافت مي­شوند.

كلاه گيس مصنوعي

اين نوع از كلاه گيس­ها نسبت به نوع طبيعي مقرون به صرفه تر بوده و عموما در گذر زمان ماندگاري بيشتري دارند اما بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه كلاه گيس­هاي طبيعي روي سر ظاهري كاملا شبيه به موي طبيعي دارند اما كلاه گيس­هاي مصنوعي غالبا شبيه به موي انسان ساخته مي­شوند و از جنس الياف مصنوعي هستند. اين نوع از كلاه گيس­ها در رنگ­هاي فانتزي و مدل­هاي بسيار متنوعي توليد مي­شوند.

كلاه گيس ها در سه اندازه مختلف دسته بندي مي­شوند:

  • كوتاه: حدودا اندازه­اي تا روي گردن دارند.
  • متوسط: حدودا تا روي شانه و كمي پايين تر قرار مي­گيرند.
  • بلند: طولي حتي به اندازه 1 متر يا بيشتر دارند.

همچنين نوع زنانه و مردانه دارند كه هر كدام در نوع خود داراي تنوع بسيار زيادي هستند. كلاه­گيس زنانه متناسب با اندازه و فيزيك كلي سر بانوان و كلاه­گيس مردانه متناسب با سر آقايان طراحي شده است.

قبل از استفاده از كلاه گيس براي اينكه موهاي زيرين و سر شما به خوبي پوشانده شود، به يك كلاه طاسي نياز داريد. اين كلاه را مي­توان هم به صورت جداگانه خريد وهم در برخي محصولات به صورت رايگان در بسته بندي كلاه گيس وجود دارد.

منبع: كلاه گيس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۰۶ توسط:شكري موضوع:

كاشت ابرو چگونه است؟

كاشت ابرو، به عنوانيك اقدام زيبايي محض باشد براي زيبايي بيشتر چهره باشد و مدل ابروي دلخواه فرد را ايجاد نمايد و يا جنبه درماني داشته باشد، مثلا ممكن است افرادي كه به دليل بيماري ابروي خود را از دست داده اند و كساني كه به طبيعي و ژنتيكي، ابروهاي كم پشتي دارند و يا حتي كساني كه در دراز مدت، با برداشتن مداوم تارهاي ابروي خود، آن را براي هميشه از دست داده اند.

بيش تر بخوانيد: ماندگاري كاشت ابرو

نحوه كاشت ابرو

ابرو شامل سه بخش مي باشد:

–         تاج ابرو (Head) در كاشت تاج ابرو بايد تارهاي ابرو با دقت بالا و زاويه ي مناسب و رو به بالا كاشته شود (تا حالت عمودي پيدا نكنند).

–         بدنه ابرو (Body) در كاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو بايد زاويه خواباندن موها به تدريج كاسته شود به طوري كه موها با زاويه صفر درجه به صورت مماس در پوست قرار داده شود.

–         دم ابرو (Tail)

حتي بايد نوع موهايي كه براي كاشت ابرو استفاده مي شود قطري مناسب با موهاي ابرو داشته باشد (يعني نبايد از موهاي ضخيم براي ابرو استفاده كرد). قطر منافذ كاشت موها در ابروها بايد كوچكتر انتخاب شود چرا كه اگر منافذ بزرگ باشد خروجي موهاي ابروها حالت ضخيم و غيرطبيعي پيدا مي كند. بايد محل قرار دادن موهايي كه كاشته مي شود خيلي خيلي نزديك به هم و بسيار پرتراكم باشد كه پوست زير موهاي ابروها ديده نشود.

تكنيك كاشت ابرو

رايج ترين تكنيك در كاشت ابرو روش معمول كاشت ابرو تكنيك FUT مي‌باشد كه شامل برداشت موهاي پشت سر به صورت نوار چند سانتيمتري و سپس جداسازي پيازهاي موي آن و انتقال آن‌ها به ناحيه پوست ابرو و كاشت در جهت مناسب و طبيعي در اين ناحيه مي‌باشد. ( انتخاب موها براساس ضخامت و سلامت مو مي باشد و به دليل استفاده از بخيه ظريف درسايت هاي دهنده برداشت مو ، هيچ اثري از برداشت موها و نيز كم پشتي در ناحيه پشت سر باقي نمي ماند). براي حفظ ظاهر طبيعي ابرو ، موها بايد در قالب گرافت‌هاي تك تار مو منتقل و كاشت شوند.

بيش تر بخوانيد: داروهاي تقويتي بعد از كاشت ابرو

كاشت ابرو براي چه كساني مناسب است؟

افرادي كه ابروي خود را از دست داده اند، تاتوي ابروهاي خود را كم رنگ كرده اند يا مي خواهند ابروهاي پرتر داشته باشند، ممكن است كاشت ابرو را انتخاب كنند. اگر شرايط پزشكي داريد كه باعث ريزش مو مي شود مانند تريكوتيلومانيا يا آلوپسي آره آتا يا اگر آسيبي مانند سوختگي يا تاسي روي پوست شما تأثير گذاشته است، ممكن است بخواهيد پيوند ابرو را انجام دهيد.كاشت ابرو يك راه حل دائمي براي پرتر نشان دادن ابروها به جاي استفاده از آرايش براي پر كردن ابروها است. در حالي كه اين روش در بين زنان و افرادي كه در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است رايج است، مردان و افرادي كه در بدو تولد به آنها مرد اختصاص داده شده است، جراحي زيبايي را نيز انجام مي دهند.

قيمت كاشت ابرو در تهران به چه عواملي بستگي دارد؟

قيمت كاشت ابرو در تهران به عوامل مختلفي بستگي دارد. حتي ممكن است در يك كلينيك هزينه پيوند ابرو براي يك فرد با فرد ديگر متفاوت باشد و اين به دليل مدل ابروي افراد و تفاوت در روش كاشت ابرو در آن‌ها است.

به صورت كلي قيمت كاشت ابرو طبيعي در مقابل زيبايي كه به صورت شما اضافه مي‌كند بسيار مناسب است و افرادي كه داراي ريزش ابرو و يا ابروهاي نامنظم هستند مي‌توانند در كلينيك‌هاي معتبر كاشت ابرو را انجام دهند. از جمله عوامل مؤثر بر قيمت كاشت ابرو عبارت است از:

–         روش انتخابي كاشت ابرو : كاشت ابرو با روش‌هاي مختلفي قابل انجام است كه هر كدام هزينه متفاوتي براي افراد دارد. پزشك بعد از معاينه فرد بيمار نوع روش پيوند ابرو را انتخاب مي‌كند.

–         پزشك انتخابي : تجربه و تخصص پزشك بر هزينه كاشت ابرو مؤثر است و هر چه پزشك تبحر بيشتري داشته باشد طبيعتاً هزينه كاشت ابرو نيز بيشتر خواهد بود.

–         مدل ابروي انتخابي : اگر شما بخواهيد ابروهاي پرپشت و پهن‌تري داشته باشد هزينه كاشت ابرو براي شما بيشتر خواهد بود. دليل آن نيز اين است كه زمان و انرژي زيادي براي استخراج و كاشت مو از بانك مو لازم است.

–         تعداد جلسات كاشت ابرو : هر چه كاشت ابرو در جلسات بيشتري انجام شود شما هزينه كاشت ابرو بيشتري بايد بپردازيد. بعضي از كلينيك‌ها قبل از عمل بيمار را معاينه مي‌كنند كه اين هزينه پيوند ابرو را افزايش مي‌دهد. از طرفي بعضي از كلينيك‌ها بعد از عمل نيز همراه بيمار خواهند بود و در جلساتي نكات مراقبتي را براي بيمار شرح مي‌دهند.

–         تعداد گرافت هاي مورد نياز : هر چه تعداد گرافت هاي مورد نياز براي كاشت ابرو بيشتر باشد طبيعتاً هزينه كاشت ابرو نيز افزايش خواهد يافت.

–         كلينيك انتخابي : كلينيك از جمله مواردي است كه در انتخاب آن بايد دقت زيادي داشته باشيد. بسياري از كلينيك‌هاي زيبايي مجوز ندارند و سعي دارند با افزايش هزينه كاشت ابرو، خود را معتبر جلوه دهند. شما بايد از داشتن مجوز كلينيك مطمئن شويد.

منبع: كلينيك كاشت ابرو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۲:۴۶ توسط:شكري موضوع:

چگونه بهترين رژيم لاغري را تشخيص دهيم؟

اين روزها دغدغه تناسب اندام يك چالش همگاني است، رژيم هاي غذايي، دمنوش‌هاي گياهي، قرص‌ها و داروهاي لاغري و … از جمله مواردي است كه بسياري افراد براي داشتن اندام متناسب از آن استفاده مي كنند، در اين مقاله به بررسي رژيم لاغري و نكات مربوط به آن مي‌پردازيم.

رژيم لاغري سريع

امروزه، رژيم لاغري سريع زيادي هستند كه بعضي هم مي‌توانند در كوتاه‌مدت مؤثر باشند، زيرا با كاهش دريافت كالري وزن كم مي‌شود مثلاً رژيم‌هايي كه يكسري مواد غذايي را حذف مي‌كنند، اما معمولاً اينها از نظر تغذيه ناكافي هستند.

اغلب اين رژيم‌هاي لاغري سريع، غذاها يا گروه‌هاي غذايي خاص مانند كربوهيدرات‌ها را ممنوع مي‌كنند و نويد نتايج معجزه‌آسا را مي‌دهند. يا ممكن است مكمل‌هاي چربي‌سوزي يا مكمل‌هاي ديگر را تبليغ كنند. اما عمده اين رژيم‌هاي غذايي مد روز با توصيه‌هاي متخصصان بهداشتي معتبر در تناقض هستند.

تحقيقات نشان مي‌دهد كه هرچه رژيم غذايي غيرعلمي‌تر باشد، به علت عوارض جانبي احتمال رها كردنشان نيز بيشتر خواهد بود.

رژيم لاغري 7 روزه

يكي از متداول‌ترين برنامه هاي غذايي افرادي كه دوست دارند وزن كم كنند رژيم لاغري 7 روزه است كه يكي از بهترين برنامه‌هاي غذايي است كه مي‌توانيد از منابع مختلف پيدا كنيد زيرا سريع‌ترين و طبيعي‌ترين راه براي كم كردن وزن را بدون مصرف مكمل‌هاي غذايي يا قرص‌هاي لاغري به شما پيشنهاد مي‌دهد. جنرال موتورز يكي از كمپاني‌هاي بزرگ توليدكننده ماشين است كه يك برنامه‌غذايي به نام رژيم‌غذايي جنرال موتورز يا رژيم‌غذايي GM ارائه كرده است كه كمپاني‌هاي بسيار و موسسات آموزشي بسياري آن را دنبال مي‌كنند زيرا اين برنامه‌غذايي به ارتقاء سلامت كسانيكه در شركت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و صنايع ديگر فعاليت دارند كمك مي‌كند. اين برنامه‌غذايي براي همه گروه‌هاي سني مناسب شناخته شده و حتي گفته شده كه خيلي افراد توانسته‌اند با اين رژيم در يك هفته تا ? كيلو از وزن خود را پايين بياورند.

بيش تر بخوانيد: رژيم لاغري سه ماهه

رژيم لاغري 3 روزه

رژيم لاغري 3 روزه يكي از متداول ترين روش هاي تناسب اندام و كاهش وزن است. در اين مقاله سعي شده است يك رژيم لاغري 3 روزه موثر و كار آمد معرفي شود. هر روزه رژيم ها و برنامه هاي غذايي مختلفي ترويج مي يابد بر فرض مثال رژيم كانادايي، رژيم سوپ كلم، رژيم سواحل جنوب و ... .

در سال 1985 اين رژيم به دليل كاهش وزن سريعتر و كاهش كلسترول به سرعت در سراسر جهان فراگير شد. عملكرد اين رژيم به گونه اي است كه 3 روز از دستور غذايي اين رژيم تبعيت كرده و در 4 روز ديگر هفته رژيم غذايي معمول خود را ادامه مي دهيد. به افرادي كه از اين رژيم تبعيت مي كنند با اطمينان كامل تضمين مي شود كه حدود 4.5 كيلو گرم كاهش وزن طي اين سه روز خواهند داشت در واقع بيشتر اين كاهش وزن به علت از دست دادن اب بدن است نه سوختن چربي هاي نامطلوب بدن.

رژيم لاغري شكم

براي لاغري شكم چه بخوريم؟ شايد شما هم درباره‌ي غذاهايي كه نه تنها موجب كاهش وزن بلكه باعث از بين رفتن چربي‌هاي شكمي مي‌شوند، شنيده باشيد. ممكن است شما از آن دسته‌ افرادي باشيد كه اكنون هم غذاهاي اين چنيني مانند ماهي سالمون، سبزيجات، آووكادو، لبنيات و خشكبار را براي لاغري شكم و پهلو و داشتن شكمي تخت در رژيم لاغري شكم خود قرار داده باشيد. بر اساس آخرين پژوهش‌ها، چندين خوراكي جديدِ «شكم‌كوچك‌كن» به اين فهرست اضافه شده است. اين غذاها ميل شما به كربوهيدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشايي‌تان را تقويت مي‌كنند. در ادامه اين مقاله با هم ليست خوراكي‌ايي كه براي رژيم لاغري شكم مفيد هستند را بررسي مي‌كنيم و مي‌بينيم كه بهتر است براي لاغري شكم چه بخوريم؟

منبع: فيت بادي كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۶:۴۸ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد