سلامت سلامت .

سلامت

مدت زمان بستري شدن بعد از عمل لاغري اسليو معده و باي پس

چاقي و اضافه وزن يكي از معضلات رايجي است كه در همه جاي دنيا افراد زيادي با آن مواجه هستند. براي اين مشكل كه به طور همزمان سلامت روحي و جسمي افراد را به خطر اندازد، روش هاي درماني زيادي وجود دارد كه يكي از مهم ترين آن ها جراحي لاغري مي باشد. اسيلو معده يكي از انواع جراحي هايي است كه مي خواهيم بدانيم مدت زمان بستري شدن بعد از عمل لاغري اسليو معده و باي پس چقدر است.

بهبود يا ريكاوري بعد از عمل اسليو چقدر زمان مي برد؟

يك مزيت مهم عمل اسليو معده اين است كه با روش لاپاراسكوپي ( كم تهاجمي ) صورت ميگيرد. با ايجاد چند برش كوچك روي شكم در حالت بيهوشي كامل بيمار جراحي مي شود. اين برش ها نيز زود التيام پيدا مي كنند و اثر آن ها نيز معمولا باقي نمي ماند. بنابراين طبيعي است كه ريكاوري بعد از جراحي اسليو به سرعت انجام شود. 6 ساعت بعد از عمل معمولا بيمار مي تواند از تخت پايين بيايد. در اين زمان كمي قدم زدن براي او بسيار مفيد است و باعث جلوگيري از لخته شدن خون بخصوص در ناحيه پا مي شود.

بعد از گذشت 2 تا 3 روز بيمار مي تواند به فعاليت هاي عادي زندگي خود برگردد ولي بايد از انجام فعاليت هاي سنگين بدني ( مثل بلند كردن اجسام سنگين ) خودداري كند. فعاليت هاي سنگين ممكن است باعث باز شدن جاي بخيه ها و خونريزي شود.

بيش تر بخوانيد: عمل لاغري جواد خياباني و عمل لاغري بهاره رهنما 

مرخصي بعد از عمل اسليو

پزشكان معمولا ترجيح مي دهند كه تا يك روز بعد از عمل بيمار را در بيمارستان بستري كنند. بنابراين مرخصي بعد از عمل اسليو معمولا پس از 24 ساعت صورت مي گيرد ولي بيمارتا سه روز بعد از عمل بايد در خانه بماند. پس از سه روز همانطور كه گفتيم بيمار مي تواند به محل كار و روند عادي زندگي برگردد بشرطي كه روزي بيش از 3 ساعت كار نكند. در روز هاي ابتدايي كه بيمار در خانه است نبايد دائما دراز كشيده يا گوشه اي بنشيند بلكه بايد زماني را نيز به فعاليت بدني سبك مثل قدم زدن اختصاص دهد. اين كار هم از يبوست جلوگيري خواهد كرد و هم در پيشگيري از لخته شدن خون موثر است.

بيش تر بخوانيد: هزينه عمل واريكوسل

تمريناتي براي سرعت بخشيدن به ريكاوري

  • موثرترين راه براي كوتاه كردن زمان بهبودي اين است كه فوراً فعال شويد.
  • به سادگي راه رفتن در فواصل كوتاه و حتي تغيير وضعيت در رختخواب باعث افزايش گردش خون مي شود.
  • جريان خون خوب باعث بهبودي مي شود و از تشكيل لخته هاي خون جلوگيري مي كند.
  • تمرينات زير را حداقل هر ساعت يك بار پس از جراحي انجام دهيد.
  • همچنين تمرين اين حركات قبل از جراحي براي ارتقاي عملكرد و چابكي ريه ايده خوبي است.

بيش تر بخوانيد: بهترين جراح اسليو تهران

از شب اول پس از جراحي، بنشينيد و پاهاي خود را آويزان كنيد، سپس با كمك پرستار يا فيزيوتراپيست خود در كنار تخت خود بايستيد. اين ممكن است دردناك باشد، اما هر بار آسان تر خواهد شد. قدرت شما باز خواهد گشت و درد شما هر روز كاهش مي يابد.

روز بعد از جراحي، از شما خواسته مي شود كه از تخت بلند شويد و راه برويد. پس از آن، حداقل سه بار در روز پياده روي كنيد و تمرينات پا و تنفس را هر ساعت انجام دهيد. ممكن است به اندازه كافي احساس خوبي نداشته باشيد كه پياده روي كنيد، اما سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است انجام دهيد.

پرستار شما به شما ياد مي دهد كه چگونه سرفه كنيد و نفس عميق بكشيد و به شما نشان داده مي شود كه چگونه از اسپيرومتر تشويقي براي كمك به گسترش ريه هاي خود استفاده كنيد. سرفه و تنفس عميق ترشحاتي را كه ممكن است در گلو يا ريه‌هاي شما جمع شده باشد را شل مي‌كند و مي‌تواند به پيشگيري از ذات‌الريه كمك كند. تنفس عميق همچنين گردش خون را افزايش مي دهد و به بدن شما كمك مي كند تا مواد بيهوشي را كه براي جراحي استفاده مي شد از بين ببرد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۷:۱۳ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد