سلامت سلامت .

سلامت

آشنايي با ريزش مو و تاثير آن براي استفاده از كلاه گيس

ريزش مو مي تواند براي كساني كه آن را پشت سر مي گذارند يك تجربه ناراحت كننده باشد كه اغلب منجر به خجالت و تأثير رواني قابل توجهي مي شود. مردم به طور كلي به دنبال راه حل هاي طبيعي ريزش مو هستند، اما براي ريزش موي دائمي، اين درمان ها اغلب كوتاهي مي كنند. در نتيجه، بسياري به كمك هاي موقتي مانند كلاه گيس، موهاي مصنوعي يا داروها روي مي آورند كه ممكن است در مراحل اوليه ريزش مو موثر باشد، اما در موارد طاسي كامل نه. در ادامه با ويژگي هاي خريد كلاه گيس آشنا شويد.

بيش تر بخوانيد: ريزش مو در شيمي درماني

ارتباط كلاه گيس با كاشت موي طبيعي

گاهي فرد براي پوشانيدن ظاهري يك طاسي نه چندان شديد و وسيع در سرش متوسل به كلاه گيس شده و مدتي از آن استفاده مي كند بدين معني كه شخص با كلاه گيس خود را به جامعه معرفي كرده و بدين ترتيب در انظار ظاهر مي شود. پس از مدتي وي از كلاه گيس و مشكلات آن خسته شده و تصميم به انجام كاشت مو مي گيرد. اين فرد با كسي كه از كلاه گيس استفاده نكرده و با طاسي سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت هاي بسياري داشته و يكسري مشكلات بر سر راه كاشت موي وي وجود دارد.

انواع كلاه گيس

كلاه گيس‌ها و انواع اكستنشن مو دو نوع هستند. يا از الياف مصنوعي درست مي‌شوند يا از موهاي طبيعي انسان. نمونه‌اي كه در آن‌ها از موهاي مصنوعي استفاده مي‌شود، سبك‌تر و بهداشتي‌تر از آن‌هايي هستند كه با موي طبيعي ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهري مصنوعي به نظر مي‌رسند، افراد معمولا تمايلي به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشيد كه اگر خريد كلاه گيس مردانه با موي طبيعي انسان درست شده باشد، دقيقا مانند موي طبيعي انسان، كم كم آلودگي محيط بر آن اثر مي‌گذارد و ممكن است ميكروب و قارچ به آن نفوذ كند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراين بايد همانند حفظ بهداشت موهاي طبيعي به آن‌ها توجه داشت. از اين رو شامپو زدن و شستشوي مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما كه تعريق و امكان بروز آلودگي‌ها بيشتر است، ضروري است.

مزايا و معايب استفاده از كلاه گيس

  • براي مزايايي كه اين الياف مو مي‌تواند داشته باشد موراد زير ذكر مي‌گردد:
  • استفاده آسان
  • برگشت‌پذيري سريع بودن در صورت نارضايتي فرد
  • افزايش اعتماد به نفس
  • نگهداري و شستشوي آسان
  • قيمت نسبتا ارزان‌ نسبت به كاشت مو و روش‌هاي ترميمي ديگر

پسوريازيس

پسوريازيسو يا آلوپسي پسوريازيس مشكل خود ايمني است كه باعث تغيير شديد سلول هاي پوست و همچنين فلس هاي ضخيم سفيد روي پوسته كف سر مي شود. در صورت كندن اين فلس ها ممكن است پوست سر خونريزي كند. پسوريازيس كفِ سر ممكن است موجب ريزش مو شود چون ممكن است براي التيام خارش حاصل از اين وضعيت، به شدت سر را بخارانيد و همين موجب ريزش موها مي شود. براي كاهش خارش پوست سر و ريزش مو، استفاده خود از سشوار و اتو مو را كم كنيد. اتو و سشوار موجب گرم شدن كفِ سر مي شوند. همچنين قرار دادن يك خنك كننده و يا حوله اي سرد روي قسمت تحريك شده مي تواند كمكتان كند. همچنين شامپوهاي مختلفي نيز وجود دارند كه مي توانند به التيام اين مشكل كمك كنند. در موردهاي شديدتر، يك متخصص پوست مي تواند داروهاي خوراكي، كرم هاي موضعي، پماد و همچنين درمان با نور ماورابنفش تجويز كند. با اينكه نمي توانيد به صورت كامل جلوي حملات پسوريازيس را بگيريد اما مي توانيد شرايط را كنترل كنيد. با پزشكتان درباره راه هايي كه مي توانيد استرس را كنترل كنيد و ديگر روش هاي افزايش سلامت صحبت كنيد.

انتخاب و خريد كلاه گيس بر اساس شكل صورت

انتخاب كلاه گيس زنانه متناسب با حالت صورت اهميت بالايي دارد، چراكه گزينه‌اي نامنتناسب با ظاهر و شكل صورت باعث مصنوعي به نظر رسيدن اين كالا روي سر مي‌شود، در حالي كه انتخاب كلاه گيسي سازگار با حالت چهره نه تنها طبيعي به نظر مي‌‌رسد، بلكه زيبايي شما را دو چندان مي‌كند. بنابراين، با در نظر گرفتن اين فاكتور تضمين مي‌كنيم كه در كنار رعايت ساير نكات اشاره شده در اين مقاله، كسي متوجه اين كه نخواهد شد كه شما از كلاه گيس شيمي درماني استفاده مي‌كنيد. در همين راستا به منظور تعيين شكل صورت در ابتدا در جلوي آينه بايستيد و موهاي خود را تا خط رويش جمع كنيد، سپس بر اساس شكلي كه مي‌بينيد، كلاه گيس مناسب خود را انتخاب كنيد.

منبع: كلاه گيس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۱:۴۲ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد