سلامت سلامت .

سلامت

ارتودنسي دندان قيمت

ارتودنسي دندان قيمت بالايي دارد و يكي از اصلي ترين مسائل در زمان درخواست ارتودنسي است. باتوجه به افزايش هزينه هاي ارتودنسي دندان، داشتن اطلاعات از هزينه هاي ارتودنسي امري ضروري است. يكي از اساسي ترين عوامل در هزينه ارتودنسي، نوع ارتودنسي است كه قصد انجام آن را داريد. زيرا هزينه و قيمت هاي ارتودنسي ثابت، متحرك و نامرئي متفاوت است.

بهترين شيوه محاسبه هزينه ارتودنسي چيست؟

راه ها و روش هاي گوناگوني براي سنجش هزينه هاي ارتودنسي وجود دارد. اما بهترين شيوه براي محاسبه هزينه ارتودنسي با مراجعه حضوري به كلينيك متخصص و پس از ارزيابي دندان ها و مشاوره حضوري، به محاسبه دقيق قيمت ارتودنسي مي پردازد.

عوامل تاثيرگذار بر هزينه ارتودنسي دندان

هزينه ارتودنسي بسته به عوامل متعددي است كه هر كدام به صورت مستقيم و يا غير مستقيم بر افزايش و يا كاهش هزينه هاي ارتودنسي تاثيرگذار است. درمان ارتودنسي عموما پروسه طولاني را طي مي كند. در از زمان شروع به كار شما بايد مقداري از مبلغ را پرداخت نمايد. در اين ميان برخي از هزينه ها، جزء هزينه هاي اساسي و بعضي ديگر، هزينه هاي فرعي هستند.

هزينه هاي اصلي ارتودنسي دندان

هزينه هاي ارتودنسي تحت تاثير موارد زير مي باشد:

  • كلينيك و متخصص ارتودنسي
  • محل زندگي
  • نوع ناهنجاري
  • شدت ناهنجاري
  • شيوه درمان ارتودنسي
  • وسايل و ابزاري هاي مورد استفاده در درمان
  • هزينه هاي تعويض و تعمير ابزار ارتودنسي
  • مدت زمان پروسه درمان
  • هزينه هاي فرعي
  • هزينه ويزيت دكتر
  • هزينه داروها
  • هزينه ارتودنسي هاي رنگي
  • هزينه آزمايشات و تصويربرداري هاي پزشكي
  • هزينه حمل و نقل
  • هزينه عكس برداري از دهان و دندان

 

تاثير وسايل ارتودنسي در تعرفه ارتودنسي به چه ميزان است؟

به دليل واردات ابزار و وسايل پزشكي از خارج كشور و تاثير ارز و دلار بر آنها و با توجه به اينكه قسمت اعظم هزينه هاي ارتودنسي مربوط به اين ابزارهاست، ارتودنسي دندان قيمت متعيري داشته و در نوسان خواهد بود و هزينه هاي نهايي ارتودنسي با توجه به اين موارد به شما اعلام مي گردد.

كدام درمان هاي ارتودنسي گران تر است؟

منبع

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۴:۰۱ توسط:شكري موضوع:

انواع مختلف جراحي لاغري را بشناسيد

چربي‌هاي اضافي كه با سخت‌گيرانه‌ترين رژيم‌هاي لاغري و سخت‌ترين ورزش‌ها نيز از بين نمي‌رود، مشكل مشترك بسياري از ما است كه باعث روي آوردن به جراحي لاغري مي‌شود. اين چربي‌هاي اضافي چه شكم برجسته‌ي مادري باشد كه به تازگي زايمان كرده است، چه چربي‌هاي مقاومي باشد كه دور ران جمع شده است و چه چربي‌هايي كه روي پهلو و پشت بدن انباشته شده است، از بين بردن دائمي اين چربي‌هاي اضافي و لاغري موضعي دشوار خواهد بود.

سال‌ها است كه جراحي‌هاي لاغري محبوب‌ترين و موثرترين درمان‌ زيبايي به شمار مي‌رود. عمل جراحي لاغري درماني ايمن و موثر براي رفع دائمي چربي‌ها و خلق اندامي خوش‌تراش و متناسب است.

جراحي لاغري براي چه افرادي مناسب است؟

با انجام جراحي لاغري مي‌توان شكل ناحيه‌هايي از بدن را تغيير داد كه رژيم لاغري و ورزش كردن براي لاغري موضعي آنها مفيد نبوده است. اگر در پهلو، ران يا ديگر نقاط بدن چربي اضافي داريد، ممكن است اين چاقي موضعي علت ژنتيكي داشته باشد و شكل طبيعي بدن‌تان اين‌طور باشد؛ در چنين حالتي پرهيز غذايي و فعاليت بدني كمكي به تناسب اندام نمي‌كند. در اين شرايط جراحي لاغري به كمك شما مي‌آيد تا سلول‌هاي چربي را براي هميشه از بين بريد و از داشتن اندامي متناسب لذت ببريد.

انواع جراحي هاي لاغري

  • ليپوساكشن
  • جراحي زيبايي شكم
  • جراحي باي‌پس معده
  • ...

جراحي اسليو معده

در اين عمل جراحي بر خلاف باي پس معده تنها تغييراتي در معده ايجاد مي‌شود. جراحان حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از معده را خارج مي‌كنند و تنها قسمت كوچكي از معده باقي خواهد ماند.

اين عمل جراحي ايمن‌تر از انواع ديگر است و عوارض كمتري براي بيماران ايجاد مي‌كند.

اسليو معده براي اين دسته از افراد مناسب است:

افرادي كه چندين عمل جراحي شكم انجام داده‌اند

تغيير مسير دستگاه گوارش و عمل بر روده كوچك زماني كه بافت اسكار شديدي وجود داشته باشد، غير ممكن است. در اسليو معده تنها قسمت بالاي شكم عمل مي‌شود كه معمولا كمتر تحت بافت‌هاي اسكار قرار مي‌گيرد.

بيماران پرخطر

اسليو معده براي بيماران روند آسان‌تري دارد و همچنين زمان بيهوشي و روند بهبودي كوتاه‌تر است. بيماران پرخطر شامل افراد با بيماري شديد قلبي يا مشكلات ريوي مي‌شود.

افرادي كه داروهاي خاصي مصرف مي‌كنند

از آنجايي كه باي پس معده ممكن است بر نحوه جذب و واكنش بدن شما به داروها تاثير بگذارد، در صورتي كه فردي مبتلا به افسردگي يا اضطراب شديد باشد و نياز به مصرف دارو داشته باشد، اسليو معده براي او در نظر گرفته مي‌شود تا بر نحوه جذب دارو تاثيري نداشته باشد.

در نهايت جراحي لاغري مناسب شما بسته به اينكه چه شرايطي داريد، از سوي پزشك انتخاب مي‌شود. همانطور كه گفتيم هر يك از آنها داراي فوايد و مضراتي هستند كه با توجه به شرايط هر فرد انتخاب مي‌شود تا بهترين نتيجه و كمترين عوارض را به همراه داشته باشد.

 

در انتها بايد بگوييم كه اگر قصد كاهش وزن داريد، در ابتدا بايد راهكارهاي ساده و تغيير سبك زندگي را دستور كار خود قرار دهيد، در صورتي كه نتيجه موفقيت آميزي حاصل نشد، مي‌توانيد با مراجعه به متخصص جراح لاغري، عمل مناسب خود را انجام دهيد و به وزن دلخواه برسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۵:۱۵ توسط:شكري موضوع:

آزمايش هاي قبل از عمل جراحي لاغري

بيماران بايد قبل از انجام  عمل لاغري حتما تعدادي آزمايش و تست را پشت سر بگذارند. برخي از مهمترين تست ها در ادامه آورده شده است. دقت كنيد كه برخي از اين تست ها ضروري هستند. اما برخي ديگر يا براي احتياط درخواست مي شوند يا تنها در برخي عمل ها درخواست مي شوند (چون روش هاي جراحي متفاوتند براي مثال ما عمل اسليو معده ، باي پس معده يا ساسي باي پس معده و … داريم).

برخي از مهمترين تست ها و آزمايش قبل از عمل لاغري عبارتند از:

  • سونوگرافي شكم و لگن
  • آندوسكوپي مري معده و دئودنوم يا دوازدهه
  • سونوگرافي شكمي
  • اشعه ايكس قفسه سينه يا چست ايكس ري
  • كولونوسكوپي
  • اكوكارديوگرام
  • الكتروكارديوگرام (EKG)
  • سيگموئيدوسكوپي
  • ماموگرافي (براي برخي از بانوان)
  • سونوگرافي لگن
  • آزمايش عملكرد ريوي
  • تست استرس

آزمايشات مشخص و اساسي قبل از جراحي لاغري كه توسط جراح لاغري مطرح مي شوند شامل:

  • شمارش پلاكت هاي خون
  • آزمايش ادرار
  • آزمايش پانل خون(chemistry panel: مجموعه اي از چندين آزمايش كامل خون) كه حدود ۲۰ ماده شيميايي درون خون را نشان مي دهد.
  • قبل از جراحي لاغري لازم است كه يك ارزيابي دقيق و كلي از سلامت بيمار انجام شود.
  • بهترين راه براي جلوگيري از عوارض احتمالي جراحي، يافتن عامل آن پيش از عمل است
  • اطلاع از عملكرد مناسب تيروئيد بيمار بسيار مهم است
  • زيرا كم كاري غده تيروئيد پس از عمل جراحي مي تواند منجر به مرگ بيمار شود.
  • اگر ديابتي هستيد بايد قند خونتان را كنترل كنيد.
  • به علت اينكه قند مي تواند فشار قلب را بالا ببرد قلبتان نيز تماما ارزيابي مي شود.

هدف از اين آزمايشات چيست؟

اين آزمايشات مشخص مي كند كه بيمار دچار نقص عملكرد كبدي، مشكلات تنفسي، وجود مايعات بيش از حد در بافت ها، اختلال در نمك و مواد معدني مايعات بدن و يا سطح غير طبيعي چربي خون هست يا خير.

آيا جراحي لاغري براي من مناسب است؟

همه ي افراد چاق نمي توانند كانديد خوبي براي جراحي لاغري باشند و بايد فاكتور هاي لازم را داشته باشند.كانديد مناسب براي جراحي لاغري بايد هم به اندازه اي سالم باشد كه بتواند زير تيغ جراحي دوام آورد

و در عين حال آنقدر چاق باشد كه جراحي براي او ضروري باشد.نه تنها آمادگي جسماني براي انجامجراحي لاغري اهميت دارد بلكه آمادگي روحي و رواني نيز براي تحمل تغييرات ظاهري و رويه زندگي و غيره نياز است.  با اينكه پاسخ نهايي سوال (( آيا جراحي لاغري براي من مناسب است؟)) را جراح لاغري پس از انجام ارزيابي هاو آزمايشات مختلف به بيمار مي دهد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۵۲:۲۱ توسط:شكري موضوع:

دندانپزشك و متخصص ارتودنسي چه تفاوت هايي با هم دارند؟

دندانپزشكان و ارتودنتيست‌ها پزشكاني هستند كه در مراقبت‌هاي بهداشتي دهان و دندان تخصص دارند. پزشكاني كه دندانپزشكي عمومي خوانده‌اند براي تشخيص و درمان بيماري‌هاي لثه، دندان، زبان و دهان آموزش ديده‌اند.

متخصصين ارتودنسي نيز اين آموزش‌ها را مي‌بينند؛ اما براي آن كه در تشخيص و درمان ناهماهنگي دندان‌ها و فك تخصص داشته باشند، آموزش‌هاي بيشتري مي‌بينند."

در ادامه ضمن آشنايي با فعاليت‌هاي متخصص ارتودنسي، انواع مختلف ارتودنسي را معرفي كرده‌ايم تا ديد كاملي از خدمات اين دسته از دندانپزشكان و كار آنها داشته باشيد.

فعاليت‌هاي متخصص ارتودنسي

نبايد تصور كنيم فعاليت‌هاي يك متخصص ارتودنسي به قرار دادن سيم‌هاي فلزي (دستگاه ارتودنسي) روي دندان‌هاي فرد محدود مي‌شود. امروزه ارتودنتيست‌ها مي‌توانند به روش‌هاي ديگري هم ناهنجاري‌هاي فك و دندان را برطرف كنند. يكي از اين روش‌ها ارتودنسي نامرئي است.

ارتودنسي دندان به صورت نامرئي در ميان افرادي كه به درمان ارتودنسي نياز دارند، بسيار محبوب شده است. دليل اين امر ديده نشدن دستگاه ارتودنسي روي دندان‌هاست. متقاضيان اصلي متخصص ارتودنسي را بزرگسالان تشكيل مي‌دهند. زيرا افراد كم‌‌سن‌وسال‌تر معمولا به مشخص بودن سيم‌هاي ارتودنسي توجه نمي‌كنند.

فعاليت‌هاي دكتر ارتودنسي

اگرچه دكترهاي دندانپزشك نيز علاوه بر كشيدن دندان‌ها، پر كردن و انجام ترميم براي مراقبت‌هاي ارتودنسي نيز آموزش‌هايي ديده‌اند، اما انواع درمان‌هاي ارتودنسي با اهداف سلامتي و زيبايي را بايد به يك متخصص ارتودنسي سپرد. مهمترين فعاليت‌هاي دكتر ارتودنسي شامل درمان كجي دندان‌ها (شامل اوربايت، آندربايت و كراس‌بايت) شلوغي دندان‌ها، فاصله‌دار بودن دندان‌ها، و درمان ناهنجاري‌هاي فكي و گيجگاهي مي‌شود.

همان‌طور كه توضيح داديم، ارتودنسي نامرئي هم در كنار درمان برخي مشكلات فك توسط متخصص ارتودنسي انجام مي‌شود. براي كشيدن دندان عقل هم بهتر است پيش از مراجعه به دكتر دندانپزشك، براي معاينه از دكتر ارتودنسي وقت گرفت و با او مشورت كرد.

انجام انواع ارتودنسي

به غير از درمان جديد ارتودنسي نامرئي، متخصص ارتودنسي انواع ارتودنسي قديمي‌تر (و البته به شدت نتيجه‌بخش) را نيز انجام مي‌دهد؛ يعني ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۴:۱۱ توسط:شكري موضوع:

هزينه هاي انواع خدمات دندانپزشكي

متاسفانه به دليل بالا رفتن تعرفه دندانپزشكي در سال هاي اخير، جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته با چالش هايي روبرو شده است. مردم اغلب به دليل ترس از هزينه ها براي جايگزيني دندان هايشان به دندانپزشك مراجعه نمي كنند. اين در حاليست كه روش هاي جايگزين كردن دندان از دست رفته متنوع بوده و در هر صورت مي توان با هزينه هاي كمتر نيز اين جايگزيني را انجام داد..

روكش دندان

روكش دنداني يا dental crown كلاهكي به شكل تاج دندان طبيعي خودمان است كه بر روي يك دندان آسيب ديده قرار مي گيرد تا شكل، اندازه، استحكام و ظاهر آن دندان را بازيابي كند. در واقع زماني كه تاج يك دندان دچار آسيب گسترده مي شود، به جاي آن، روكش دندان نصب مي كنند. روكش هاي دنداني معمولاً به تنهايي به عنوان يك گزينه جايگزين دندان از دست رفته استفاده نمي شوند، اما مي توان آنها را همراه با ساير گزينه هاي جايگزيني دندان مانند ايمپلنت يا بريج دندان استفاده كرد.

انواع مختلف روكش هاي دنداني

روكش هاي دنداني را مي توان از مواد مختلفي از جمله سراميك، زيركونيا، آلياژهاي فلزي يا تركيبي از آن ها ساخت. آنها به صورت سفارشي ساخته مي شوند تا با اندازه، شكل و رنگ دندان هاي طبيعي شما مطابقت داشته باشند، بنابراين درست مانند يك دندان طبيعي به نظر مي رسند و عمل مي كنند. براي اطلاع از آخرين تعرفه اين پروتزها مي توانيد به صفحه "هزينه روكش دندان" مراجعه كنيد.

هزينه درمان‌هاي ارتودنسي چقدر است و به چه عواملي بستگي دارد؟

با توجه به تغييرات اقتصادي و نوسانات شديدي كه طي چند سال گذشته داشته‌ايم نمي‌توانيم به طور دقيق هزينه‌اي را در اين بخش درج كنيم. يكي از دلايل اين است كه ممكن است شخصي در نيمه دوم سال وارد اين صفحه شده و هزينه مندرج واقعي نباشد. بنابراين اگر مي‌خواهيد هزينه به روز و جديد ارتودنسي را مشاهده كنيد توصيه مي‌كنيم به هزينه ارتودنسي در سال 1402 مراجعه كنيد. در اين صفحه آخرين تعرفه انواع ارتودنسي در مطب بهترين متخصص ارتودنسي درج شده است.

مزايا و معايب دندان مصنوعي چيست؟

دندان هاي مصنوعي در مقايسه با ايمپلنت يا بريج دندان گزينه مقرون به صرفه تري براي جايگزيني دندان هستند. با اين حال، آنها ممكن است مانند ساير گزينه هاي ديگر راحت يا طبيعي نباشند.

پروتزهاي مصنوعي به عنوان يك روش جايگزين كردن دندان از دست رفته گاهي اوقات ممكن است بلغزند يا در دهان حركت كنند كه مي تواند باعث ناراحتي يا مشكل در صحبت كردن يا خوردن شود. همچنين ممكن است نياز به نگهداري منظم داشته باشند. البته بايد بگوييم كه هزينه دندان مصنوعي در برخي موارد مي تواند بالا با شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۸:۲۱ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد