سلامت سلامت .

سلامت

عمل لاغري اسليو معده و كاهش وزن سريع

عمل اسليو يكي از راه‌هاي درمان چاقي با روش جراحي معده است كه با هدف كاهش حجم معده در افرادي كه درگير چاقي و اضافه وزن بالايي هستند انجام مي‌گيرد. اين جراحي تحت عنوان گاستركتومي اسليو لاپاراسكوپي معرفي مي‌شود. با عمل اسليو حدود ۸۰ درصد از معده برداشته شده و تنها قسمتي لوله مانند از آن كه هم‌شكل و هم‌اندازه يك موز است باقي مي‌ماند.

پس از اين جراحي با توجه به اينكه معده بسيار كوچك شده، فرد اشتهاي كمي خواهد داشت و در اين صورت خيلي راحت‌تر مي‌تواند وزن اضافه خود را كاهش دهد. همچنين تغييرات هورموني گوارشي به دليل برداشته شدن بخش اعظم معده سبب تسريع كاهش وزن مي‌شود. اين تغييرات هورموني در بهبود علائم ناشي از چاقي مثل بيماري‌هاي قلبي، فشارخون بالا و ديابت نيز مؤثر است.

بيش تر بدانيد: تجربه كساني كه عمل اسليو انجام داده اند

عمل اسليو چه عوارضي دارد؟

مانند هر عمل ديگري، عمل اسليو نيز با عوارض احتمالي كوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترين عوارض احتمالي ناشي از عمل اسليو به شرح زير است:

  • خونريزي زياد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفي بدن به داروهاي بيهوشي
  • ايجاد لخته‌هاي خوني
  • اختلالات خوني و ريوي
  • نشت غذا از محل بريده‌شده معده

عوارض بلندمدت احتمالي اين عمل به‌صورت زير است:

  • انسداد دستگاه گوارش
  • رفلاكس اسيد معده
  • هيپوگلايسمي (كاهش قند خون)
  • سوءتغذيه
  • استفراغ

آزمايشات و مراقبت‌هاي قبل از عمل اسليو

روز عمل، آزمايش هاي قبل از عمل لاغري اتي به‌منظور ارزيابي كامل شرايط جسماني تجويز مي‌شود. مهم‌ترين اين آزمايش‌ها و مراقبت هاي بعد از عمل اسليو عبارت‌اند از:

  • معاينه كامل جسماني
  • آزمايش CBC، سونوگرافي صفراوي و ساير تست‌هاي سنجش شرايط جسماني
  • كنترل بيماري‌هايي مثل بيماري‌هاي قلبي، ديابت، فشار خون بالا و مشكلات ريوي
  • مشاوره تغذيه
  • برگزاري جلساتي براي آشنايي با نوع جراحي و شرايط پس از عمل
  • مشاوره با روان‌پزشك براي اطمينان از آمادگي رواني فرد براي انجام عمل اسليو

مزاياي عمل اسليو

اين عمل نسبت به ساير عمل‌هاي لاغري داراي مزاياي زير است:

  • كاهش اندازه معده و القاي سيري زودرس
  • عدم نياز به كاهش سايز روده و يا و قطع كردن و اتصال مجدد آن
  • عملكرد نرمال معده پس از عمل و محدوديت‌هاي كمتر غذايي پس از عمل
  • عمل كم تهاجمي‌تر و با عوارض كمتر نسبت به باي پس معده
  • برداشته شدن غده‌هاي ترشح‌كننده هورمون گرلين و درنتيجه كاهش اشتهاي طولاني‌مدت

كدام عمل براي لاغر شدن مناسب‌تر است؟

اين كه عمل اسليو بهتر است يا عمل باي پس به تصميم پزشك بستگي دارد. پزشك با در نظر گرفتن موارد زير نوع عمل متناسب با شرايط شما را انتخاب مي‌كند.

  • شاخص توده بدني (BMI) فرد
  • سابقه درماني
  • شرايط جسماني و بيماري‌هاي زمينه‌اي
  • انتظارات و توقعات شما از عمل لاغري

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۴:۵۳ توسط:شكري موضوع:

با تفاوت هاي دندانپزشك و متخصص ارتودنسي آشنا شويد.

دندانپزشكان و ارتودنتيست‌ها پزشكاني هستند كه در مراقبت‌هاي بهداشتي دهان و دندان تخصص دارند. پزشكاني كه دندانپزشكي عمومي خوانده‌اند براي تشخيص و درمان بيماري‌هاي لثه، دندان، زبان و دهان آموزش ديده‌اند.

متخصصين ارتودنسي نيز اين آموزش‌ها را مي‌بينند؛ اما براي آن كه در تشخيص و درمان ناهماهنگي دندان‌ها و فك تخصص داشته باشند، آموزش‌هاي بيشتري مي‌بينند."

در ادامه ضمن آشنايي با فعاليت‌هاي متخصص ارتودنسي، انواع مختلف ارتودنسي را معرفي كرده‌ايم تا ديد كاملي از خدمات اين دسته از دندانپزشكان و كار آنها داشته باشيد.

فعاليت‌هاي متخصص ارتودنسي

نبايد تصور كنيم فعاليت‌هاي يك متخصص ارتودنسي به قرار دادن سيم‌هاي فلزي (دستگاه ارتودنسي) روي دندان‌هاي فرد محدود مي‌شود. امروزه ارتودنتيست‌ها مي‌توانند به روش‌هاي ديگري هم ناهنجاري‌هاي فك و دندان را برطرف كنند. يكي از اين روش‌ها ارتودنسي نامرئي است.

ارتودنسي نامرئي در ميان افرادي كه به درمان ارتودنسي نياز دارند، بسيار محبوب شده است. دليل اين امر ديده نشدن دستگاه ارتودنسي روي دندان‌هاست. متقاضيان اصلي متخصص ارتودنسي را بزرگسالان تشكيل مي‌دهند. زيرا افراد كم‌‌سن‌وسال‌تر معمولا به مشخص بودن سيم‌هاي ارتودنسي توجه نمي‌كنند.

فعاليت‌هاي دكتر ارتودنسي

اگرچه دكترهاي دندانپزشك نيز علاوه بر كشيدن دندان‌ها، پر كردن و انجام ترميم براي مراقبت‌هاي ارتودنسي نيز آموزش‌هايي ديده‌اند، اما انواع درمان‌هاي ارتودنسي با اهداف سلامتي و زيبايي را بايد به يك متخصص ارتودنسي سپرد. مهمترين فعاليت‌هاي دكتر ارتودنسي شامل درمان كجي دندان‌ها (شامل اوربايت، آندربايت و كراس‌بايت) شلوغي دندان‌ها، فاصله‌دار بودن دندان‌ها، و درمان ناهنجاري‌هاي فكي و گيجگاهي مي‌شود.

همان‌طور كه توضيح داديم، ارتودنسي نامرئي هم در كنار درمان برخي مشكلات فك توسط متخصص ارتودنسي انجام مي‌شود. براي كشيدن دندان عقل هم بهتر است پيش از مراجعه به دكتر دندانپزشك، براي معاينه از دكتر ارتودنسي وقت گرفت و با او مشورت كرد.

انجام انواع ارتودنسي

به غير از درمان جديد ارتودنسي نامرئي، متخصص ارتودنسي انواع ارتودنسي قديمي‌تر (و البته به شدت نتيجه‌بخش) را نيز انجام مي‌دهد؛ يعني ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۵:۲۲ توسط:شكري موضوع:

هزينه خدمات دندانپزشكي

متاسفانه به دليل بالا رفتن تعرفه دندانپزشكي در سال هاي اخير، جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته با چالش هايي روبرو شده است. مردم اغلب به دليل ترس از هزينه ها براي جايگزيني دندان هايشان به دندانپزشك مراجعه نمي كنند. اين در حاليست كه روش هاي جايگزين كردن دندان از دست رفته متنوع بوده و در هر صورت مي توان با هزينه هاي كمتر نيز اين جايگزيني را انجام داد..

روكش دندان

روكش دنداني يا dental crown كلاهكي به شكل تاج دندان طبيعي خودمان است كه بر روي يك دندان آسيب ديده قرار مي گيرد تا شكل، اندازه، استحكام و ظاهر آن دندان را بازيابي كند. در واقع زماني كه تاج يك دندان دچار آسيب گسترده مي شود، به جاي آن، روكش دندان نصب مي كنند. روكش هاي دنداني معمولاً به تنهايي به عنوان يك گزينه جايگزين دندان از دست رفته استفاده نمي شوند، اما مي توان آنها را همراه با ساير گزينه هاي جايگزيني دندان مانند ايمپلنت يا بريج دندان استفاده كرد.

انواع مختلف روكش هاي دنداني

روكش هاي دنداني را مي توان از مواد مختلفي از جمله سراميك، زيركونيا، آلياژهاي فلزي يا تركيبي از آن ها ساخت. آنها به صورت سفارشي ساخته مي شوند تا با اندازه، شكل و رنگ دندان هاي طبيعي شما مطابقت داشته باشند، بنابراين درست مانند يك دندان طبيعي به نظر مي رسند و عمل مي كنند. براي اطلاع از آخرين تعرفه اين پروتزها مي توانيد به صفحه "هزينه روكش دندان" مراجعه كنيد.

هزينه درمان‌هاي ارتودنسي چقدر است و به چه عواملي بستگي دارد؟

با توجه به تغييرات اقتصادي و نوسانات شديدي كه طي چند سال گذشته داشته‌ايم نمي‌توانيم به طور دقيق هزينه‌اي را در اين بخش درج كنيم. يكي از دلايل اين است كه ممكن است شخصي در نيمه دوم سال وارد اين صفحه شده و هزينه مندرج واقعي نباشد. بنابراين اگر مي‌خواهيد هزينه به روز و جديد ارتودنسي را مشاهده كنيد توصيه مي‌كنيم به هزينه ارتودنسي در سال 1402 مراجعه كنيد. در اين صفحه آخرين تعرفه انواع ارتودنسي درج شده است.

مزايا و معايب دندان مصنوعي چيست؟

دندان هاي مصنوعي در مقايسه با ايمپلنت يا بريج دندان گزينه مقرون به صرفه تري براي جايگزيني دندان هستند. با اين حال، آنها ممكن است مانند ساير گزينه هاي ديگر راحت يا طبيعي نباشند.

پروتزهاي مصنوعي به عنوان يك روش جايگزين كردن دندان از دست رفته گاهي اوقات ممكن است بلغزند يا در دهان حركت كنند كه مي تواند باعث ناراحتي يا مشكل در صحبت كردن يا خوردن شود. همچنين ممكن است نياز به نگهداري منظم داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۳۲:۵۶ توسط:شكري موضوع:

بهترين جراح لاغري در تهران

انتخاب بهترين جراح لاغري در تهران، به ‌عنوان مهم‌ترين نكته براي انجام اين جراحي‌ها شناخته مي‌شود و از اهميت بسياري برخوردار مي‌باشد.

به‌ همين دليل است كه مي‌خواهيم در ادامه اين مبحث، اطلاعات خاصي در رابطه با ويژگي‌هاي بهترين جراح لاغري در تهران براي شما داشته باشيم. بر اساس آمار انجام‌ شده، ميزان چاقي‌هاي افراد به بالاترين حد رسيده است و اين ‌موضوع سبب شده تا افراد بسياري از راهكار جراحي لاغري استفاده داشته باشند.

به‌ غير از مورد فوق، سازمان مديريت و جلوگيري از بيماري‌هاي افزايش وزن و ديگر موارد در كشور آمريكا اين آمار را دريافته كه بيشتر از يك ‌سوم افراد اين كشور درگير بيماري چاقي شده‌اند.

دلايل بسيار زيادي عامل مؤثر براي افزايش وزن و چاقي افراد مي‌باشد

البته دلايل بسيار زيادي عامل مؤثر براي افزايش وزن و چاقي افراد مي‌باشد. در هر صورت چاقي به ‌عنوان يك بيماري و معضل خطرناك به حساب مي‌آيد كه افراد نياز دارند تا از طريق راهكارهاي اصولي و حرفه‌اي براي كاهش وزن خود تلاش كنند.

بر اساس اين ‌كه آمار زياد افراد مبتلا به چاقي محاسبه شده ‌است، اغلب افراد در پي استفاده از راهكارهاي جراحي‌هاي لاغري مي‌باشند. يكي از مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار روي نتيجه جراحي‌هاي لاغري، انتخاب بهترين جراح دراين‌باره مي‌باشد.

بيش تر بدانيد: آيا با بيماري واريكوسل در مردان آشنايي داريد؟

ضروري بودن انجام جراحي لاغري بر چه اساس مي‌باشد؟

قابل ‌مشاهده است كه افزايش وزن در دنياي پيرامون ما در تمامي كشورها به خصوص كشور ما ايران بسيار زياد شده‌ است و به ‌عنوان يك عامل بسيار خطرناك و جدي براي شكل‌گيري انواع بيماري‌هاي مختلف شناخته مي‌شود.

حتي امكان دارد كه برخي از اين بيماري‌ها بر اثر چاقي كشنده باشند و اگر بخواهيم مهم‌ترين اين بيماري‌ها را نام ببريم، مي‌توانيم به مواردي همچون ديابت نوع دوم، سرطان سينه، سكته مغزي، بيماري‌هاي قلبي عروقي، سرطان كولون و ديگر موارد اشاره كنيم.

حال با اين مسائل درمي‌يابيم كه اضافه ‌وزن و چاقي فقط روي ظاهر افراد تاثيرگذار نخواهد بود، بلكه مي‌تواند دريچه‌اي براي مبتلا شدن افراد به بيماري‌هاي خطرناك ديگر باشد و سلامتي آن‌ها را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.

موارد موثر روي جراحي لاغري

يكي از تأثيرگذارترين مواردي كه روي جراحي لاغري و نتيجه آن مؤثر است، پزشك جراحي مي‌باشد و در كنار آن نوع استفاده از جراحي مد نظر كمك خواهند كرد تا فرد، تعادل وزن را تجربه كند.

در حالت كلي راهكارهاي مختلفي از جراحي‌ها ارائه مي‌شود كه هر كدام از آن‌ها داراي ويژگي‌ها و خصوصيات مخصوص خود مي‌باشند و وظيفه جراح مربوطه در اين است تا بتواند بر اساس نيازهاي يك بيمار و شرايط بدني او بهترين جراحي را براي او در نظر بگيرد.

شرايط انجام اين عمل‌ها به گونه ايست كه تاثير مستقيم روي معده افراد خواهند گذاشت و با تغييراتي كه در بخش گوارشي افراد رخ خواهد داد، افراد با سرعت بيشتري احساس سيري خواهند كرد و به ‌مرور زمان اندازه معده آن ها مواد غذايي كمتري را جا خواهد داد و اين عامل مؤثري براي از بين بردن وزن‌هاي اضافه افراد خواهد شد.

همان‌طور كه گفتيم، مهم‌ترين تاثيرگذاري روش جراحي، به جراح لاغري مربوط مي‌باشد. براي اين ‌كه اطلاعاتي در رابطه با خصوصيات و ويژگي بهترين جراح لاغري در تهران داشته باشيد، در ادامه اين مبحث با ما باشيد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۹:۳۳ توسط:شكري موضوع:

مراقبت هاي پس از جراحي لاغري را جدي بگيريد.

يكي از موثرترين و اثرگذارترين فاكتورها در موفقيت جراحي هاي لاغري ، ورزش بعد از عمل لاغري است. انجام فعاليت هاي ورزشي به بيماران كمك مي كند تا به وزن ايده آل خود دست پيدا كنند و زندگي سالمي داشته باشند. معمولا بعد از انجام جراحي از شما خواسته مي شود تا حتما زير نظر مربي حرفه اي ورزش كنيد تا براي اهداف و كاهش وزن شما برنامه منظم و دقيقي تنظيم شود.

فوايد ورزش كردن بعد از جراحي لاغري

انجام حركات ورزشي بعد از انجام جراحي هاي لاغري مثل اسليو معده ، باي پس معده و غيره مي تواند به بهبودي و نتيجه گيري سريع بيماران كمك كند. همچنين ورزش بعد از جراحي لاغري به دليل افزايش گردش خون ، خطر لخته شدن خون را كاهش مي دهد و به ترميم سريع تر جاي زخم و محل برش ها و بهبود عملكرد بدن ، كمك مي كند.

به صورت كلي مي توان گفت انجام فعاليت هاي ورزشي براي سلامت جسماني و رواني افراد بعد از جراحي لاغري بسيار مفيد است. از ديگر فوايد ورزش كردن مي توان به افزايش توليد هورمون اندروفين و كاهش استرس و افسردگي نيز اشاره نمود. ممكن است بسياري از بيماران به دليل چاقي مفرط پيش از انجام جراحي ، اعتماد به نفس خود را از دست داده باشند و اين موضوع موجب زخم هاي روحي زيادي در زندگي آن ها شده باشد به همين دليل به كمك ورزش و انجام عمل هاي لاغري مي توان اعتماد به نفس و روحيه از دست رفته آن ها را باز گرداند.

بيش تر بدانيد: آيا با عوارض جراحي لاغري آَنايي داريد؟

ورزش هاي مفيد در 1 الي 6 ماه اول بعد از جراحي لاغري

به صورت كلي متخصصين چاقي توصيه مي كنند ، ورزش بعد از جراحي لاغري را با پياده روي كوتاه مدت شروع كنيد. بهتر است ابتدا يك الي دو روز در هفته پياده روي را شروع كرده و آرام آرام و پيوسته آن را افزايش دهيد. در ادامه به ساير فعاليت هاي ورزشي مفيد پس از جراحي چاقي در قم ، اشاره شده است.

پياده روي

 انجام پياده روي آرام  تا چند دقيقه در روز براي آغاز فعاليت هاي ورزشي ، نقطه شروع خوبي به شمار مي آيد. بعد از گذشت چندين ماه مي توانيد به پياده روي خود سرعت دهيد و آن را به دويدن تبديل نماييد. پياده روي از جمله ورزش هاي مفيد و ساده بوده كه هر شخصي بدون پرداخت هزينه مي تواند در هر جايي آن را انجام دهد.

يوگا

از ورزش هاي مفيد در افزايش انعطاف پذيري ، متابوليسم  و كمك به جريان خون محسوب مي شود. ورزش يوگا به تسريع بهبودي كمك كرده و موجب كاهش وزن مي شود. توصيه مي شود يوگا را در برنامه هاي ورزش بعد از جراحي لاغري خود قرار دهيد.

شنا

از چربي سوزترين ورزش ها كه شروع خوبي براي فعاليت هاي ورزشي پس از جراحي چاقي به شمار مي آيد. ممكن است اين ورزش براي برخي از افراد طاقت فرسا و سخت به نظر برسد در حالي كه توصيه مي شود به صورت آهسته اما پيوسته شنا كنيد و از شنا كردن سريع و يك نفس خودداري نماييد. براي كاهش استرس و افزايش ضربان قلب ، شنا كردن گزينه عالي به شمار مي آيد.

رقص

يكي از جالب ترين و شاد ترين روش ها براي كاهش وزن كه منجر به تقويت روحيه ، قلب ، استخوان ها ، عضلات و چربي سوزي مي شود ، رقصيدن است. به همين دليل رقص را نيز مي توان از جمله ورزش هاي مفيد بعد از جراحي لاغري دانست.

ورزش هاي استقامتي

انجام وزنه برداري سبك با نظارت مربي كارآزموده مي تواند به استقامت و بهبودي بيماران بعد از عمل كمك شاياني داشته باشد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۵۶:۰۷ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد