سلامت سلامت .

سلامت

با مراحل هوشمندسازي خانه و ساختمان بيش تر آشنا شويد.

با توجه به اينكه مهندسي ساختمان يكي از مهم ترين بخش ها در زندگي امروز بشر مي باشد كه در سال هاي اخير پيشرفت چشم گيري در دنيا داشته است، تصميم گرفتيم به مبحث هوشمند سازي از ديدگاه مهندسي ساختمان بپردازيم.

در دنيا استفاده بهينه از انرژي در طراحي ها در حال توسعه مي باشد كه به همين دليل معماران در طراحي معماري خود از آن بهره مي برند و همين امر سبب شده تا استفاده از سيستم هاي هوشمند پا به عرصه ساختمان سازي نيز بگذارد.

سناريو مسافرت چيست و شامل چه مواردي است؟

هر وسيله اي در يك خانه هوشمند مي تواند به تنهايي و به صورت خودكار فعاليت خود را انجام دهد و كاربر نيز هر زمان كه خواست مي تواند به صورت آني در عملكرد آن تغييراتي ايجاد كند. اين امكان نيز وجود دارد كه وسايل با كمك يك سناريو به هم مرتبط شده و در حين بروز وضعيت مشخصي، فعال يا غير فعال شوند.

سناريو در يك خانه هوشمند يك برنامه ريزي خودكار است كه بسته به نياز كاربران تعريف مي شود. در يك سناريو ممكن است چندين وسيله هوشمند حضور داشته باشند و بر اساس دستوراتي كه به آن ها داده مي شود فعال مي شوند.

براي يك خانه هوشمند مي توان بينهايت سناريو تعريف كرد. مثلاً مي توان سناريو خواب تعريف كرد كه به عنوان مثال در اين سناريو پرده ها كشيده شوند، چراغ هاي اضافي خاموش شوند، سيستم پخش صوتي آهنگ ملايم پخش كند و ..... يك سناريو بسيار محبوب و رايج نيز مي تواند سناريو مسافرت باشد. اين سناريو مي تواند براي افرادي كه براي مدت طولاني به مسافرت مي روند و نگران خانه خود هستند مفيد باشد.

سيستم مديريت هوشمند اتاق سرور (BMS)چيست ؟

اتاق هاي سرور فضاهاي بسته اي هستند كه يك نقطه مركزي را درسازمان ها براي مديريت منابع سرور و شبكه فراهم مي كنند. در طراحي اين محيط ها بايد اتصال و برق شبكه، كنترل و تهويه دماي اتاق، امنيت اتاق و رك ها ، حفاظت در برابر آتش و لرزه در نظر گرفته شود.

مراكز داده را مي توان به عنوان ساختماني متشكل از بسياري از اتاق سرور يا اتاق رك تصور كرد. با اين حال، در عمل، مراكز داده واقعي با اتاق هاي سرور در پهناي باند شبكه اي كه بايد در خود جاي دهند، متفاوت هستند. در جايي كه يك اتاق سرور معمولاً فقط منابع مورد نياز يك سازمان را تأمين مي كند، يك مركز داده ممكن است چندين سازمان و هزاران يا ميليون ها كاربر را به طور همزمان پشتيباني كند. بنابراين، آنها به طراحي ها و تجهيزات بسيار تخصصي نياز دارند.

قبل از هر چيزي اين بخش را بخوانيد

قبل از اينكه به جزئيات چگونگي كاهش هزينه‌هاي مراكز داده هوشمند بپردازيم، اجازه دهيد منظورمان از هوشمند سازي اتاق سرور و ديتاسنترها را بيان كنيم. به زبان ساده، هوشمندسازي به استفاده از فناوري هاي پيشرفته مانند هوش مصنوعي (AI)، يادگيري ماشيني (ML) و اتوماسيون براي بهينه سازي عمليات مركز داده اشاره دارد. با استفاده از اين فناوري‌ها، مراكز داده مي‌توانند كارآمدتر، چابك‌تر و انعطاف‌پذيرتر شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۹:۵۹ توسط:شكري موضوع:

ارتودنسي نامرئي چه كاربردي براي مرتب كردن دندانها دارد؟

درمان ارتودنسي كه در اصطلاح دندان پزشكي به آن اينويزيلاين گفته مي‌شود، براي افرادي كه به زيبايي چهره و لبخند خود اهميت مي‌دهند، درماني بسيار محبوب است. درمان ارتودنسي را مي‌توان يك راهكار بسيار مناسب براي داشتن دندان‌هاي زيبا و مرتب دانست.

ارتودنسي نامرئي يكي از متد‌هاي درماني به حساب مي‌آيد كه مي‌توان با استفاده از آن ناهنجاري‌هاي دنداني را رفع نمود. ارتودنسي نامرئي بر خلاف ساير روش‌هاي درماني ارتودنسي به هيچ گونه براكت و يا سيم ارتودنسي نيازي نخواهد داشت. ارتودنسي نامرئي از پلاك‌هاي شفاف و بي رنگي تهيه مي‌شود كه بر اساس شرايط دهاني بيمار در طي يك تصويربرداري ۳ بعدي ساخته و پرداخته مي‌شود.

اين روش درماني كه اصطلاحا به آن ارتودنسي ژله‌اي گفته مي‌شود را مي‌توان يك درمان مناسب براي كودكان دانست. زيرا عموما ناهنجاري‌هاي دنداني كودكان پيچيدگي ندارد و در صورتي كه به موقع به آن رسيدگي شود، خيلي زود رفع خواهد شد. كودكان در اين روش مي‌توانند بدون ايجاد زخم و يا آسيب ديدگي دهاني، پلاك‌هاي مربوطه را در دهان قرار دهند و در زمان خوردن، آشاميدن و نظافت دهان، آن را خارج نموده و سپس مجددا آن را برروي دندان‌ها قرار دهند. علاوه بر كودكان، ارتودنسي نامرئي براي بزرگسالاني كه داراي ناهنجاري‌هاي دهان و دندان هستند و به خاطر قرار گرفتن سيم‌ها و براكت‌ها در دهان خود، از اين درمان امتناع مي‌ورزند نيز مناسب است. با اين روش مي‌توانند بدون هيچ گونه هراسي به بهترين شكل، تعاملات اجتماعي خود را ادامه دهند و بي واهمه به همه لبخند بزنند.

ارتودنسي نامرئي دندان مشكلات زير را درمان مي‌كند:

به هم فشردگي و شلوغي بيش از حد دندان ها: در اين حالت در فك فضاي كافي وجود ندارد تا تمام دندان‌ها به راحتي و بدون همپوشاني و كج شدن در محل مناسب خود قرار بگيرند. ميزان همپوشاني قابل اصلاح به روش ارتودنسي نامرئي يك تا پنج ميلي متر است.

  • فاصله زياد بين دندان ها: گاهي به دليل رشد غيرطبيعي فك يا حركت كردن دندان‌ها در اثر دندان غائب فاصله بين دنداني بسيار زياد است. فاصله قابل اصلاح به روش ارتودنسي نامرئي يك تا پنج ميلي متر است.
  • اوربايت/ اورجت: در اين حالت دندان‌هاي بالا جلوتر از دندان‌هاي پايين قرار مي‌گيرد.
  • كراس بايت: هم محور نبودن فك بالا با پايين باعث مي‌شود كه يك يا چند دندان فك بالا، واقع در جلو و يا كنار دهان، پشت دندان‌هاي پايين قرار بگيرد.
  • برگشت جزيي به حالت اوليه: پس از اتمام دوره ارتودنسي دندان معمول، ممكن است دندان‌ها تاحدي به حالت اوليه برگردند.

بريس اينويزيلاين گاهي روش مناسبي براي اصلاح ناهنجاري‌هاي ساده بايت (مال اكلوژن) محسوب مي‌شود. ارتودنسي نامرئي براي برخي از مشكلات دنداني قابل استفاده نيست.

روش اينويزلاين

استفاده از يك مجموعه پلاك متحرك براي تنظيم بايت روش جديدي نيست. روش اينويزلاين مبتني بر اصلي است كه نخستين بار در دهه ۱۹۴۰ مطرح شد و در دهه ۱۹۷۰ بازبيني گرديد و بر اساس آن لازم بود تا براي تعيين مناسب‌ترين محل دندان‌ها قالب‌هايي از دندان‌ها گرفته شود. روش اينويزيلاين از گونه‌هاي قديمي‌تر ساده‌تر است و فقط به يك نوبت قالب گيري و عكس برداري نياز دارد كه در جلسه مشاوره اوليه انجام مي‌شود.

با استفاده از اين قالب‌ها مدل رايانه‌اي سه بعدي تهيه مي‌شود كه نشان مي‌دهد چگونه بايد دندان‌ها را مرحله به مرحله حركت داد. مجموعه پلاك‌هاي سفارشي بر اساس اين مدل طراحي مي‌شود تا حركت تدريجي و موثر بر دندان‌ها اعمال شود. پلاك‌هاي اينويزيلاين با استفاده از فرايند‌هاي (CAD/CAM) طراحي و ساخت رايانه‌اي در لابراتوار دندانپزشكي تهيه و سپس براي دندانپزشك ارسال مي‌شود.

دندانپزشك پلاك‌ها را به مرور در گروه‌هاي يك يا دو عددي در جلسه‌هاي ويزيت هر چهار تا شش هفته يك بار در اختيار بيمار قرار مي‌دهد تا درمان را كاملاً تحت مديريت داشته باشد. بيمار بايد از هر پلاك به مدت دو هفته دقيقاً مطابق دستور دندانپزشك استفاده كند، در اين مدت دندان‌ها به اندازه ۰.۲۵ تا ۰.۳۳ ميلي متر جابجا مي‌شود.

اگرچه پلاك متحرك است و مي‌توان آن را هنگام غذا خوردن، نوشيدن بعضي آشاميدني‌ها و مسواك زدن و نخ كشيدن از دهان خارج كرد، اما بيمار موظف است حداقل ۲۰ ساعت در روز پلاك را در دهان داشته باشد تا دندان‌ها مرتب شود. در درمان ارتودنسي نامرئي معمولاً از ۲۰ تا ۳۰ پلاك براي دندان‌هاي بالا و پايين استفاده مي‌شود. ارتودنسي نامرئي اكثر بزرگسالان كمتر از يك سال طول مي‌كشد. البته زمان درمان به مشكل خاص دندان‌ها بستگي دارد.

آيا بيمه هزينه ارتودنسي دندان را تقبل مي‌كند؟

براي كاهش هزينه‌ها با استفاده از پوشش بيمه بايد دونكته را مدنظر داشت:

  • آيا بيمه شما (همه يا بخشي از) هزينه اين درمان را پوشش مي‌دهد؟
  • آيا دكتر ارتودنسي مدنظر شما با آن شركت بيمه همكاري دارد؟
  • اگر پاسخ هردو مثبت بود، هزينه نهايي تا حد خوبي كاهش پيدا مي‌كند.

توجه داشته باشيد كه اكثرا اگر اين درمان تحت پوشش باشد، تنها محدود به روش‌هاي سنتي آن مي‌شود. يعني وقتي درمان از نظر پزشكي براي شما ضروري تشخيص داده شود. چون همان‌طور كه مي‌دانيد، قيمت ارتودنسي درمان‌هايي با جنبه‌هاي زيبايي معمولا پوشش داده نمي‌شود.

ارتودنسي دندان روشي است براي صاف و مرتب كردن دندان ها و درمواردي هم براي حركت دادن دندان ها به جهت بهبود عملكرد دندان ها انجام مي گيرد.رفع ناهنجاري هاي ظاهري و همينطور برطرف كردن ناهماهنگي دندان هاي فك بالا و پايين از بهترين روش هايي است كه بهترين متخصص ارتودنسي انجام مي دهند. سيم هاي ارتودنسي با وارد آوردن فشار به دندان ها آنها را به آهستگي و در طول زمان در جهت درست حركت مي دهند. به مرور زمان استخوان فك نيز در جهت مطلوب تغيير كرده و به دندان ها اجازه حركت مي دهد تا دندان ها در جاي درست خود قرار بگيرند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۴:۱۴ توسط:شكري موضوع:

بهترين روش هاي ارتودنسي دندان را بشناسيد و از قيمت ها اطلاع پيدا كنيد.

ارتودنسي دندان روشي است براي صاف و مرتب كردن دندان ها و درمواردي هم براي حركت دادن دندان ها به جهت بهبود عملكرد دندان ها انجام مي گيرد.رفع ناهنجاري هاي ظاهري و همينطور برطرف كردن ناهماهنگي دندان هاي فك بالا و پايين از بهترين روش هايي است كه متخصص ارتودنسي انجام مي دهند. سيم هاي ارتودنسي با وارد آوردن فشار به دندان ها آنها را به آهستگي و در طول زمان در جهت درست حركت مي دهند. به مرور زمان استخوان فك نيز در جهت مطلوب تغيير كرده و به دندان ها اجازه حركت مي دهد تا دندان ها در جاي درست خود قرار بگيرند.

ارتودنسي براي كودكان و بزرگسالان انجام مي گيرد و نتايج درماني خوبي دارد.

انواع ارتودنسي

در درمان ارتودنسي از بريس هاي مختلفي با توجه به شرايط دنداني فرد استفاده ميشود. به طور كلي مي توان انواع ارتودنسي را به دو نوع ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك تقسيم كرد.

ارتودنسي ثابت

در ارتودنسي ثابت از براكت هاي فلزي ، سراميكي، ارتدونسي لينگوال و ارتودنسي ديمون استفاده مي شود. در ان روش از ارتودنسي براكت هايي كه استفاده ميشوند ثابت بوده و توسط فرد نمي تواند از دهان خارج شود . براي خارج كردن اين نوع از ارتودنسي حتما نياز به مراجعه به پزشك خود داريد.

بريس هاي سنتي كه به دو صورت فلزي و سراميكي وجود دارند . جنس اين بريس ها از استيل ضد رنگ است. كه امروزه در ابعاد كوچكتري ساخته مي شوند. براكت ها به سطح دندان متصل شده و با يك سيم نازك به يكديگر وصل ميشوند. با اين كار بهدندانها فشار وارد ميشود و به مرور زمان باعث حركت دادن آنها در جاي درست ميشود.

بريس هاي زباني يا لينگوال به پشت دندان ها متصل شده و از نظر ظاهري بسيار محبوب است چون به هيچ وجه قابل مشاهده نيستند. اين بريس ها به پشت دندان ها و سطوح داخلي دندان شما متصل شده و به طور ويژه متناسب با دندان هاي شما ساخته ميشود.

ارتودنسي نامرئي

اگر كودك شما در مقابل ارتودنسي مقاومت مي‌كند و علاقه‌اي به قرار گرفتن و ديده شدن براكت‌ها در دهان ندارد، مي‌توانيد از روش ارتودنسي شفاف استفاده كنيد. در اين روش از الاينرها يعني پلاك‌هاي شفاف استفاده مي‌شود كه كاملا شفاف بوده و به هيچ عنوان درون دهان ديده نمي‌شوند. علاوه بر آن متحرك بوده و به راحتي از دهان خارج مي‌شوند و كودك هيچ ممنوعيتي در غذا خوردن ندارد. همچنين رعايت نكات بهداشتي در اين روش ارتودنسي بسيار راحت‌تر از روش‌هاي ديگر خواهد بود.

ارتودنسي سراميكي

يكي ديگر از روش‌هاي ارتودنسي ثابت، ارتودنسي سراميكي است. اين روش كاملا مشابه ارتودنسي فلزي است، با اين تفاوت كه جنس براكت‌ها و ابزارهاي مورد استفاده سراميكي بوده و به دليل شفافيت و ظاهر مشابه دندان، در داخل دهان ديده نمي‌شوند. اين روش ارتودنسي نسبتا گران است و اگر هزينه كافي براي انجام آن داريد، مي‌تواند بهترين روش ارتودنسي براي شما باشد. پس شما بايد از هزينه ارتودنسي در سال 1402 اطلاع داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۱:۰۵ توسط:شكري موضوع:

انواع روش هاي ارتودنسي و هزينه آن

به طور كلي هزينه ارتودنسي دندان به عوامل مختلفي بستگي دارد. عواملي از جمله : درمان با دندانپزشك عمومي يا ارتودنسي ، سابقه درمانگر ، مراجعه به مطب يا كلينيك ، انجام درمان پزشك محور يا پرستارمحور ، نوع سيستم ارتودنسي (ارتودنسي متحرك) ثابت ارتودنسي ، ارتودنسي دامون ، ارتودنسي Lingual ، ارتودنسي Invisalign يا invisible و …) و از همه مهمتر ماهيت مشكل دندانپزشكي بيمار است.

ارتودنسي دندان

ارتودنسي شاخه اي از دندانپزشكي است كه در زمينه درمان ناهنجاري هاي مربوط به رشد فك و دندان تخصص دارد. متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه براي دستيابي به سطح بالاتري از مهارت هاي ارتودنسي آموزش ديده است.

متخصص ارتودنسي

متخصص ارتودنسي علاوه‌بر گدراندن دوره‌هاي عمومي دندانپزشكي به مدت ۶ الي ۷ سال، بايد دوره‌هاي تخصصي را در ۳ الي ۴ سال بگذراند تا بتواند به اصلاح و درمان ناهنجاري‌هاي فك و دندان‌ها بپردازد. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي يكي از مهم‌ترين پارامترها در موفقيت در درمان است.بهره گرفتن از بهترين خدمات ارتودنسي دندان حق همه آن‌هايي است كه براي رفع مشكل خود به كلينيك‌هاي دندانپزشكي و متخصصان مراجعه مي‌كنند. به‌عبارتي انتخاب بهترين‌ها با مناسب‌ترين قيمت آن چيزي است كه همه به‌دنبال آن هستند. پس با جستجوي مناسب، بررسي سابقه كلينيك يا پزشك متخصص، توجه به امكانات و مقايسه خدمات ارائه‌شده، آن چيزي را كه لايقش هستيد، انتخاب كنيد.

موارد تأثيرگذار بر قيمت ارتودنسي دندان

اگر آدم صبوري نيستيد، بهتر است براي ارتودنسي دندان اين رفتار را كنار بگذاريد! علاوه‌بر طولاني بودن مدت زمان درمان، ارتودنسي دندان پرهزينه است. اما اين به آن معنا نيست كه درمان خود را فراموش كنيد يا زمان آن را عقب بيندازيد، زيرا در صورت عدم توجه به مشكلات دهان و دندان، ناهنجاري‌ها به‌مرور زمان بدتر مي‌شوند و در موارد حاد ممكن است نياز به جراحي فك باشد، موضوعي كه خود هزينه‌هاي بالاتري را نيز خواهد داشت. اما براي برآورد دقيق‌تر  قيمت ارتودنسي دندان به فاكتورهاي مختلفي بايد توجه كنيد.

ارتودنسي نامرئي و انواع آن

براي داشتن لبخندي زيبا و دندان هاي مرتب ، ديگر نيازي به پر كردن دهان با سيم و براكت هاي بد شكل نيست.

با افزايش قابليت اطمينان ، ارزش و پيشرفت روزافزون در فن ارتودنسي نامرئي ، اين روش به جايگزيني براي براكت هاي سيم ناهنجار و قابل رويت معمولي تبديل شده است. آسترهاي شفاف كه به آن بريس هاي شفاف نيز گفته مي شود ، با استفاده از پيشرفته ترين فناوري رايانه اي ساخته شده است كه حركت دندان را پيش بيني مي كند ، وسايل ارتودنسي متحرك را فراهم مي كند كه دندان ها را به تدريج تراز مي كنند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۸:۴۶ توسط:شكري موضوع:

آيا از تعرفه و هزينه ارتودنسي دندان در سال 1402 اطلاع داريد؟

به طور كلي هزينه ارتودنسي دندان به عوامل مختلفي بستگي دارد. عواملي از جمله : درمان با دندانپزشك عمومي يا ارتودنسي ، سابقه درمانگر ، مراجعه به مطب يا كلينيك ، انجام درمان پزشك محور يا پرستارمحور ، نوع سيستم ارتودنسي (ارتودنسي متحرك) ثابت ارتودنسي ، ارتودنسي دامون ، ارتودنسي Lingual ، ارتودنسي Invisalign يا invisible و …) و از همه مهمتر ماهيت مشكل دندانپزشكي بيمار است.

ارتودنسي دندان

ارتودنسي شاخه اي از دندانپزشكي است كه در زمينه درمان ناهنجاري هاي مربوط به رشد فك و دندان تخصص دارد. متخصص ارتودنسي دندانپزشكي است كه براي دستيابي به سطح بالاتري از مهارت هاي ارتودنسي آموزش ديده است.

متخصص ارتودنسي

متخصص ارتودنسي علاوه‌بر گدراندن دوره‌هاي عمومي دندانپزشكي به مدت ۶ الي ۷ سال، بايد دوره‌هاي تخصصي را در ۳ الي ۴ سال بگذراند تا بتواند به اصلاح و درمان ناهنجاري‌هاي فك و دندان‌ها بپردازد. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي يكي از مهم‌ترين پارامترها در موفقيت در درمان است.بهره گرفتن از بهترين خدمات ارتودنسي دندان حق همه آن‌هايي است كه براي رفع مشكل خود به كلينيك‌هاي دندانپزشكي و متخصصان مراجعه مي‌كنند. به‌عبارتي انتخاب بهترين‌ها با مناسب‌ترين قيمت آن چيزي است كه همه به‌دنبال آن هستند. پس با جستجوي مناسب، بررسي سابقه كلينيك يا پزشك متخصص، توجه به امكانات و مقايسه خدمات ارائه‌شده، آن چيزي را كه لايقش هستيد، انتخاب كنيد.

موارد تأثيرگذار بر قيمت ارتودنسي دندان

اگر آدم صبوري نيستيد، بهتر است براي ارتودنسي دندان اين رفتار را كنار بگذاريد! علاوه‌بر طولاني بودن مدت زمان درمان، ارتودنسي دندان پرهزينه است. اما اين به آن معنا نيست كه درمان خود را فراموش كنيد يا زمان آن را عقب بيندازيد، زيرا در صورت عدم توجه به مشكلات دهان و دندان، ناهنجاري‌ها به‌مرور زمان بدتر مي‌شوند و در موارد حاد ممكن است نياز به جراحي فك باشد، موضوعي كه خود هزينه‌هاي بالاتري را نيز خواهد داشت. اما براي برآورد دقيق‌تر  قيمت ارتودنسي دندان به فاكتورهاي مختلفي بايد توجه كنيد.

ارتودنسي نامرئي و انواع آن

براي داشتن لبخندي زيبا و دندان هاي مرتب ، ديگر نيازي به پر كردن دهان با سيم و براكت هاي بد شكل نيست.

با افزايش قابليت اطمينان ، ارزش و پيشرفت روزافزون در فن ارتودنسي نامرئي ، اين روش به جايگزيني براي براكت هاي سيم ناهنجار و قابل رويت معمولي تبديل شده است. آسترهاي شفاف كه به آن بريس هاي شفاف نيز گفته مي شود ، با استفاده از پيشرفته ترين فناوري رايانه اي ساخته شده است كه حركت دندان را پيش بيني مي كند ، وسايل ارتودنسي متحرك را فراهم مي كند كه دندان ها را به تدريج تراز مي كنند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۱:۴۴ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد