سلامت سلامت .

سلامت

رژيم لاغري هاي روز دنيا را بشناسيد

همه افرادي كه به دنبال كاهش وزن هستند، به اين فكر مي‌كنند كه بهترين روش لاغري كدام است؟ بهترين روش، از نظر افراد مختلف معاني متفاوت دارد. مثلا بعضي از افراد بهترين روش لاغري را سريع‌ترين روش لاغري مي‌دانند و برخي ديگر در پي روشي هستند كه ماندگار باشد يا سالم‌ به حساب آيد و هيچ آسيبي به بدن وارد نكند. در ادامه با انواع رژيم غذايي رايگان آشنا خواهيد شد.

رژيم كانادايي

رژيم كانادايي يكي از معروف ترين رژيم هاي لاغري شامل يك برنامه غذايي 15 يا 13 روزه، شامل غذاهاي غني از پروتئين و كم چرب است كه در كوتاه مدت ده كيلو از وزن را كاهش مي دهد. گرچه بسياري از پزشكان رژيم هاي سريع كاهش وزن را توصيه نمي كنند اما برخي افراد علاقمندند اين رژيم را امتحان كرده و در كوتاه مدت وزن كم كنند.

رژيم جنرال موتورز

اين رژيم غذايي در سال ۱۹۸۵ براي كارمندان شركت جنرال موتورز طراحي شده بود كه چنين ادعايي تا حدودي رد شده است و گفته مي شود شايعه است و منشا اصلي رژيم غذايي جنرال موتورز همچنان ناشناخته است. رژيم جنرال موتورز به هفت روز تقسيم شده است و هر كدام از اين روزها قوانين محدود كننده اي درباره گروه غذايي كه استفاده مي كنيد، دارد. براي مثال در روز دوم اين رژيم تنها سبزيجات استفاده مي كنيد و در روز پنجم از شما خواسته مي شود تعدادي گوجه فرنگي به همراه مقدار زيادي گوشت بخوريد. اين رژيم ظاهرا كمك مي كند: تنها در يك هفته ۶٫۸ كيلوگرم وزن كم كنيد از سموم و ناخالصي هاي درون بدن خلاص شويد سيستم گوارش را بهبود ببخشيد قابليت چربي سوزي بدن را افزايش دهيد طرفداران رژيم غذايي جنرال موتورز مي گويند بسياري از غذاهاي موجود در رژيم مانند ميوه ها و سبزيجات كم كالري هستند، پس اين رژيم كار مي كند. رژيم جنرال موتورز با به وجود آوردن كمبود كالري موجب كاهش وزن مي شود، يعني از آنچه در طول روز مي سوزانيد كالري كمتري دريافت مي كنيد.

رژيم سم زدايي

رژيم سم زدايي به طور كلي مداخلات غذايي كوتاه مدتي است كه براي حذف سموم از بدن طراحي شده است. چنين رژيمي شامل يك دوره روزه داري و به دنبال آن يك رژيم غذايي سخت از ميوه ها، سبزيجات، آب ميوه ها و آب است. گاهي اوقات سم زدايي شامل گياهان، چاي، مكمل ها و پاكسازي روده يا تنقيه مي شود.

كساني كه از اين نوع رژيم دفاع مي كنند، اطمينان مي دهند كه با روزه گرفتن به اندام ها آرامش مي دهد. كبد را تحريك مي كند تا از شر سموم خلاص شود. باعث دفع سموم از طريق مدفوع، ادرار و عرق مي شود. گردش خون را بهبود مي بخشد و مواد مغذي سالمي را براي بدن فراهم مي كند.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۴:۵۴ توسط:شكري موضوع:

با بهترين و سريعترين راه لاغري شكم و پهلو آشنا شويد.

سريعترين راه لاغري شكم و پهلو تركيبي از ورزش و رژيم است. براي از بين بردن چربي هاي شكم و پهلو بهترين راه تركيبي از ورزش هاي قدرتي و رژيمي لاغري اصولي است؛ به شرطي كه در اين راه استمرار داشته باشيد و خيلي سريع نا اميد نشويد.

رژيم شوك

رژيم لاغري شوك يا رژيم شوك براي لاغري همانطور كه از نامش پيداست با ايجاد يك شرايط برنامه ريزي شده براي رسيدن به يك كاهش وزن سريع همراه است. در واقع رژيم لاغري شوك يك نوع رژيم سريع براي كاهش وزن و چربي سوزي بدن است . اين رژيم در يك دوره زماني مشخص كاهش وزن سريع و رسيدن به وزن مورد نظر را به دنبال دارد.

مراجعه به بهترين كلينيك لاغري در تهران

از ويژگي‌هاي بهترين كلينيك لاغري در تهران مي‌توان به استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته، مدرن و تخصصي مانند دستگاه راديوفركانسي، كويتيشن، اندرمولوژي، اگزيميا، كربوكسي تراپي، شاك ويو و …  در اين مراكز اشاره كرد. اين كلينيك در زمينه تندرستي و زيبايي، خدمات گسترده‌اي را به افراد در سنين مختلف ارائه مي‌دهد. در اين مراكز توجه به كيفيت تجهيزات، برند دستگاه‌ها و انواع مختلف آن، از اهميت بسزايي برخوردار است. هر مركز با توجه به خدمات قابل ارائه، داراي دستگاه‌هاي متناسب با خود است.

استفاده از بهترين اپ لاغري

مطمئنا با توجه به تنوع برنامه هاي تناسب اندام و بهترين اپ لاغري موجود در منابعي همچون اپ استور و گوگل پلي استور، انتخاب بهترين موارد براي كاربران امر دشواري است. از اينرو لازم دانستيم كه در اين رابطه وارد عمل شويم و طي اين مقاله اختصاصي بهترين اپليكيشن هاي لاغري و تناسب اندام موجود براي اندرويد و آيفون را به شما عزيزان معرفي كنيم. برنامه هايي كه در اين مقاله معرفي مي‌كنيم قابليت‌هاي متنوع و متعددي دارند و مي‌توانند نقش يك مربي خصوصي را در راستاي دستيابي به اندام مد نظرتان براي شما ايفاء كنند.

غذاهاي كم كالري

يكي از چالش‌هاي رژيم غذايي لاغري، كاهش كالري دريافتي مي‌باشد. علاوه بر آن استفاده از بعضي فذاهاي بدون طمع و… ممكن است  باعث شود كمتر به رژيم خود پايبند باشيد، در اين راستا استفاده از غذاهاي كم كالري و سير كننده بسيار كمك كننده است.

شاخص توده بدني

اين شاخص برآوردي از حجم چربي‌هاي ذخيره‌شده در بدن بر اساس قد و وزن فرد است. در شاخص توده بدني، چربي بدن به‌صورت مستقيم سنجش نمي‌شود بلكه با به كار بردن يك فرمول رياضي، ميزان تقريبي آن محاسبه مي‌شود. شاخص BMI به فرد كمك مي‌كند كه بداند آيا با توجه به مقدار بافت چربي خود در محدوده وزن سالم قرار دارد يا نه. مركز كنترل و پيشگيري بيماري‌ها (CDC) دو فرمول مجزا را براي اندازه‌گيري BMI در كودكان و نوجوان ۲ تا ۱۹ سال و بزرگ‌سالان بيشتر از ۱۹ سال توصيه كرده است. محاسبه BMI كودكان و نوجوانان و تفسير نتايج آن، توسط پزشك تغذيه انجام مي‌شود و نتايج حاصل، با نمودارهاي اپيدميولوژي و جمعيت گروه همسالان مقايسه مي‌شود. اما فرمول مربوط به بزرگ‌سالان بيشتر از ۱۹ سال با تقسيم وزن فرد به كيلوگرم بر توان دوم قد (x۲) به سانتي‌متر به دست مي‌آيد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۹:۰۱ توسط:شكري موضوع:

موارد مرتبطي كه در تصميم شما درباره جراحي لاغري تاثير گذارند.

خيلي از افرادي كه از افزايش بي رويه وزن رنج مي برند گاها از رژيم گرفتن خسته شده و تصور مي نمايند كه عمل جراحي تنها راه حل مشكل چاقي آنان است. اما واقعيت آنست كه هر فرد چاقي نامزد خوبي براي استفاده از عمل لاغري نيست. علاوه بر اين عمل جراحي جايگزين رژيم غذايي سالم نيست و حتي اگر شما عمل هم بنماييد بايستي تغييرات لازم را در رژيم غذايي خود اعمال نماييد

احتمال مرگ در اثر جراحي لاغري

يكي از شايعات جراحي لاغري كه بيشتر از موارد ديگر باعث ترس بيماران مي شود احتمال مرگ در اثر جراحي لاغري است. اما بايد بدانيد با افزايش اندازه بدن، طول عمر فرد كاهش مي يابد. افرادي كه از چاقي مفرط رنج مي برند، در معرض بيماري هاي خطرناكي چون ديابت نوع دو و فشار خون بالا هستند كه احتمال مرگ و مير را در اين افراد به طور چشمگيري افزايش مي دهد.

مراقبت هاي بعد از جراحي لاغري

شما موظف هستيد كه مراقبت هاي بعد از جراحي لاغري را رعايت كنيد. اين مراقبت ها در برخي از جراحي ها حتي مي تواند دو چندان برابر باشد. براي مثال رعايت مراقبت هاي بعد از عمل باي پس معده مي تواند از روند جراحي مهم تر باشد. پس از جراحي، بايد ويتامين ها و مكمل ها را به طور منظم مصرف كنيد، مواد مغذي با كيفيت بالا را مصرف كنيد، در قرار ملاقات هاي بعدي با تيم جراحي چاقي خود شركت كنيد، ورزش كنيد و در گروه هاي حمايتي شركت كنيد.

سلامت عاطفي و جسمي شما به تعهد شما به اين طرح چند وجهي بستگي دارد.

پشيماني بعد از عمل اسليو

خطرات و عوارض احتمالي وجود دارد و نياز به تغيير سبك زندگي قابل توجهي دارد. بيماراني كه به اندازه كافي اين عوامل را درك نمي كنند ممكن است بعد از عمل پشيمان شوند.

يكي از دلايل اصلي پشيماني بعد از جراحي اسليو معده، انتظارات غير واقعي است. بسياري از بيماران ديد ايده آلي از بدن پس از جراحي دارند و انتظار كاهش وزن سريع بدون تلاش زياد دارند. با اين حال، واقعيت اين است كه كاهش وزن نياز به فداكاري، صبر و تغيير سبك زندگي دارد. بيماراني كه خود را از نظر روحي و جسمي براي اين فرآيند آماده نمي كنند ممكن است احساس نااميدي و پشيماني كنند.

تجربه كساني كه عمل اسليو انجام داده اند

مهم ترين مسئله قبل از انجام اين عمل لاغري تحقيق و مطالعه تجربه كساني كه عمل اسليو انجام داده اند است و شما مي توانيد با مطالعه تجربيات ديگران به راحتي در مورد انجام اين عمل تصميم گيري كنيد.

بوتاكس معده

بوتاكس معده روشي براي كاهش وزن، با تزريق سم بوتولينوم به نواحي خاص معده است. در اين روش با محدود كردن انقباض عضلات معده، زمان تخليه معده به تعويق افتاده و بيمار دچار بي اشتهايي مي‌شود.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۷:۵۳ توسط:شكري موضوع:

دغدغه هاي استفاده از يك رژيم لاغري را بشناسيد.

همه ما به دنبال روش ‌هايي هستيم كه به ما در كاهش وزن، حفظ سلامتي و دستيابي به ظاهري زيبا و جذاب كمك كنند. از اين رو، انتخاب رژيم لاغري مناسب امري حياتي و بسيار مهم است.

رژيم لاغري سه روزه

رژيم لاغري سه روزه اثرات خود را در كمترين مدت زمان ممكن نمايان مي كند. اين رژيم براي موارد كه نياز به  لاغري سريع داريد كاربرد فراواني دارد و به مدت 3 روز اجرا مي شود اما سبب مي شود تا شما در اين مدت چندين كيلو وزن كم كنيد. براي افرادي كه علاقه دارند تا در كمترين زمان ممكن بهترين نتيجه را حاصل كنند انتخاب رژيم لاغري ارتشي بهترين گزينه است. رژيم ارتشي در حال حاضر يكي از محبوب ترين رژيم هاي غذايي جهان است. شنيدن اسم “رژيم لاغري 3 روزه” باعث تعجب و شگفتي مي‌شود اما شما با اين رژيم سريع كه به رژيم ارتشي مشهور است تا 5 كيلو وزن كم ميكنيد.

بيش تر بخوانيد: غذاهاي چاق كننده

استپ وزني

افرادي كه در حال پيروي از كتوژنيك رژيم كتوژنيك هستند، بايد بدانند كه نحوه خارج شدن از رژيم مانند هر رژيم ديگري طبق قانون و قاعده خاصي است تا بازگشت وزن پس از خروج از رژيم كتو نداشته باشيد.

تثبيت وزن در رژيم كتو

لاغري با رژيم كتوژنيك دور از انتظار نيست و اكثر افرادي كه از رژيم كتو پيروي كرده اند به لاغري و كاهش وزن رسيده اند. اما نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه اين رژيم لاغري به هيچ عنوان يك رژيم غذايي براي طولاني مدت نيست و براي هميشه نمي تواند باعث كاهش وزن شود. در صورتي كه با اين رژيم به وزن دلخواه خود رسيده ايد، خروج از رژيم كتو و يا استپ وزن در كتو توصيه مي شود.

رژيم لاغري يك ماهه

يكي از معروفترين روش‌هاي كاهش وزن, رژيم لاغري يك ماهه رايگان است و چون اين روزا بيشتر ما زمان كم داريم و در عمده‌ي اهدافمون عجله داريم, رژيم لاغري يك ماهه طرفدار زيادي پيدا كرده است. مصرف غذاهاي توصيه شده در رژيم لاغري يك ماهه به همان اندازه كه بايد از نخوردن غذاهاي ممنوعه اجتناب كنيد، لازم و ضروري است.

نكته‌اي كه بسيار حائز اهميت است, كاهش وزن بدون برنامه ممكن است براي بدن مضر باشد و پيامدهاي جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد از اينرو ميتوانيد با داشتن يك رژيم كاهش وزن سريع يك ماهه به وزن ايده آل خود برسيد.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۵:۱۳ توسط:شكري موضوع:

آيا با وظايف يك متخصص اورولوژي آشنايي داريد؟

اورولوژيست يك پزشك است كه متخصص بيماري هاي دستگاه ادراري و سيستم توليد مثل است.

بيمار ممكن است به اين دليل به يك اورولوژيست ارجاع داده شود كه مشكوك به بيماري هاي مربوط به مثانه، مجراي ادرار، اوره، كليه و غدد باشد و لازم باشد كه آن ها را درمان كند.

در مردان، متخصصين ارولوژي، اختلالات مربوط به اپيديديم، آلت تناسلي، پروستات، حنجره بذر و .. را درمان مي كنند. اگر به دنبال بهترين متخصص اورولوژيست در تهران هستيد، در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

بهترين قرص براي دفع سنگ كليه

دفع سنگ كليه همراه با درد بسيار مي باشد. شما مي توانيد براي احساس درد كمتر در اين دوران از بهترين قرص براي دفع سنگ كليه استفاده كنيد. پيش از دفع سنگ تمامي موارد ذكر شده را رعايت كنيد و براي اطلاع دقيق از وضعيت خود نزد بهترين متخصص اورولوژي رويد. پس از دفع سنگ، آن را نزد پزشك خود ببريد تا با توجه به شناسايي نوع سنگ، مراقبت و تجويزهاي بعدي را به شما ارائه دهد. داروهاي مورد استفاده براي درمان و دفع سنگ كليه را مي توان بر اساس نقشي كه در درمان سنگ كليه دارند طبقه بندي كرد.

بيش تر بخوانيد: رژيم افزايش وزن

داروهايي كه علائمي مانند درد و استفراغ يا حالت تهوع ناشي از سنگ كليه را تسكين مي دهند عبارتند از:

  • مسكن ها
  • ضد استفراغ ها

عمل PCNL توسط متخصص اورولوژي چگونه انجام مي شود؟

عمل PCNL يا خروج سنگ هاي كليه بدون برش در جراحي -مروزه PCNL درمان طلائي سنگ هاي بزرگ كليه و سنگ هايي كه به سنگ شكني جواب نمي دهند، مي باشد. PCNL يا خروج سنگ هاي كليه بدون برش در جراحي -مروزه PCNL درمان طلائي سنگ هاي بزرگ كليه و سنگ هايي كه به سنگ شكني جواب نمي دهند، مي باشد.

در چه مواردي بايد از روش PCNL براي خارج كردن سنگ هاي كليه استفاده كرد

  • سنگ هاي بزرگ و شاخ گوزني
  • سنگ هاي بالاي ۵/۱ سانت كه در لگنچه هستند
  • سنگ هايي كه به سنگ شكني جواب نمي دهند
  • سنگ هايي كه محل اتصال لوله حالب به لگنچه كليه را مي بندند.

بيش تر بخوانيد: افتادگي پوست بعد از عمل اسليو معده

چه كارهايي قبل از عمل PCNL بايد انجام شود

  • قبل از عمل PCNL شما بايد آسپرين و پلاويكس و داروهاي رقيق كننده خون را از يك هفته قبل قطع كنيد.
  • حتماً انجام يك عكس رنگي يا IVP و يا سي تي اسكن با و بدون تزريق قبل از عمل جهت كمك به خارج كردن بهتر سنگ انجام دهيد.
  • قبل از عمل آزمايشات خون كامل از شما انجام مي شود.
  • صبح روز عمل در بيمارستان بستري مي شويد و ظهر تحت عمل PCNL قرار مي گيريد و فرداي روز عمل با خروج سوندها مرخص مي شويد.

بيش تر بخوانيد: پليسه معده

مراقبت هاي لازم بعد از عمل PCNL

براي بهبودي سريع و جلوگيري از تشكيل مجدد سنگ كليه بايد مراقبت هاي زير را به خوبي رعايت كرد:

  • بيمار بعد از عمل، بعد دو يا سه روز در بيمارستان بستري مي شود.
  • بايد از محل جراحي به خوبي مراقبت كرد و پانسمان آن را به موقع تعويض كرد، با اين كار از بروز عفونت در محل برش جلوگيري مي شود.
  • براي كاهش درد و پيشگيري از بروز عفونت مصرف داروي مسكن و آنتي بيوتيك الزامي است.
  • پيروي از رژيم غذايي سالم براي پيشگيري از تشكيل مجدد سنگ كليه و بهبودي سريع توصه مي شود.
  • بيمار بايد بعد از عمل PCNL استراحت كافي داشته باشد و مايعات فراوان مصرف كند.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۹:۳۳ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد