سلامت سلامت .

سلامت

انواع روش‌ هاي لاغري كدامند و كدام روش موثر تر است؟

براي هر فرد تعريف تناسب‌ اندام يك معنا و مفهوم خاصي دارد. برخي تناسب‌ اندام را در حجم عضلات و برخي در لاغر بودن مي‌بينند. عواملي كه در تناسب‌اندام مؤثر هستند شامل تركيب بدني، موقعيت استخوان‌ها، ميزان عضلات و درصد بافت چربي مي‌باشند. افرادي كه اضافه ‌وزن دارند سعي مي كنند كه با خوردن غذاي سالم و كنترل ميزان كالري دريافتي به تناسب‌ اندام و لاغري دست پيدا كنند. انواع روش هاي لاغري شامل رژيم غذايي، ورزش‌ كردن و جراحي مي‌باشد كه در ادامه هر يك را بررسي خواهيم كرد.

لاغري با رژيم غذايي

يكي از بهترين روش هاي لاغري تغيير در رژيم غذايي و سبك غذايي فرد است. فرد براي شروع رژيم غذايي بايد مناسب‌ترين و پايدارترين برنامه رژيم غذايي را براي خود انتخاب كند. تمركز برخي از رژيم‌ها بر كاهش اشتهاي فرد تمركز است، درحالي‌كه برخي ديگر كالري‌، كربوهيدرات يا چربي را محدود مي‌كنند. حقيقت اين است كه هيچ رژيم غذايي براي همه مناسب نيست – و رژيم غذايي‌اي كه بر روي يكي مؤثر است ممكن است بر روي شخص ديگري تاثير نداشته باشد.

بيش تر بخوانيد: هزينه جراحي لاغري چقدر است؟

لاغري با ورزش كردن

در طول روز بايد زماني را به ورزش‌كردن اختصاص دهيد. ورزش‌ كردن مي‌تواند حجم عضلات فرد را افزايش دهد و باعث كاهش وزن در افراد شود. البته اين افزايش حجم عضلات براي كاهش وزن در بلند مدت ضروري است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور كمر و باسن فرد اندازه‌گيري شود.

نرمش ‌هاي هوازي كم تنش را امتحان كنيد. اين تمرينات شامل پياده‌روي تند، دوچرخه‌سواري، شنا و غيره است كه مي‌تواند علاوه بر كاهش وزن به ‌سلامت قلب كمك كند. در كنار تمرينات هوازي، تمرينات قدرتي نيز انجام دهيد. اين تمرينات مي‌تواند باعث افزايش حجم عضلات و سوخت‌ و ساز بدن شود و به لاغري كمك كند.

لاغري با روش هاي جراحي

يكي ديگر از روش‌ هاي لاغري جراحي لاغري مي‌باشد. اين عمل ها عوارض متفاوتي رو افراد مختلف ميگذارند و از اين رو اين جراحي‌ها معمولاً به‌ عنوان گزينه آخر در نظر گرفته مي‌شوند. همچنين در جراحي هاي لاغري اگر همراه با ورزش و رژيم نباشد امكان برگشت وزن وجود دارد.

بيش تر بخوانيد: آيا با بيماري واريكوسل در مردان آشنايي داريد؟

نتيجه

هر يك از روش هاي مطرح شده مزايا و معايب خاص خودش را دارد. تشخيص اين كه كدام روش موثرتر است و يا براي چه افرادي مناسب است برعهده پزشك مي باشد. ميزان تاثير هر يك از روش هاي لاغري در هر فرد متفاوت است و در صورت داشتن رژيم غذايي و ورزش مي تواند به تثبيت وزن كمك كند. همه روش هاي لاغري در ارتباط با هم مي توانند نتايج خوبي به دنبال داشته باشند و تاثير آنها بدون در نظر گرفتن روش هاي ديگر كاهش ميابد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۷:۳۸ توسط:شكري موضوع:

اسليو معده را بيش تر بشناسيد!

امروزه افراد زيادي به سراغ جراحي لاغري مي روند. تاثير جراحي هاي لاغري بر كاهش وزن بسيار موثرتر از رژيم هاي لاغري محسوب مي شود. يكي از معروف ترين و محبوب ترين جراحي هاي لاغري كه امروزه نام آن را بسيار مي شنويم عمل اسليو معده است. اين جراحي لاغري بسيار كابردي و ايمن ترين روش جراحي لاغري نيز مخسوب مي شود. اما شما بايد برخي نكات را نيز در نظر بگيريد. در ادامه با ما همراه باشيد تا بيش تر با عمل اسليو معده و موارد مربوط به آن آشنا شويد.

تجربيات كساني كه عمل اسليو معده انجام داده اند

شما براي اينكه ترس كمتري نسبت به اين عمل لاغري داشته باشيد مي توانيد از تجربيات كساني كه عمل اسليو معده انجام داده اند نيز استفاده كنيد. اين امر به شما كمك مي كند تا بيش تر با اين عمل آشنا شده و به طور كلي چاقي و اضافه وزن را پشت سر بگذاريد. البته گفتني است كه بايد در ابتدا بايد به سراغ فرمول محاسبه bmi  برويد.

عوارض اسليو معده

آشنايي با عوارض اسليو معده باعث مي شود كه شما تصميم بهتري بگيريد. از جمله عوارض اسليو معده مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • خونريزي بيش از حد
  • نشتي محتويات معده
  • لخته شدن خون (ترومبوز)
  • آبسه شكمي
  • عفونت
  • واكنش هاي جانبي به بيهوشي
  • مشكلات ريه يا تنفسي

هزينه عمل اسليو معده

هزينه عمل اسليو معده مي تواند به عوامل مختلفي بستگي داشته باشد. اين موارد عبارتند از:

  • مركزي كه عمل را انجام مي دهيد
  • دستمزد جراح اسليو
  • پيچيدگي جراحي
  • نوع بيمه و امكان پوشش آن
  • شهر يا استاني كه عمل لاغري انجام مي دهيد
  • مدت زمان بستري شدن در بيمارستان
  • معاينات و بررسي هاي قبل و بعد از جراحي
  • نوع بيهوشي

بيش تر بخوانيد: فوايد جراحي لاغري را مي شناسيذ؟

ورزش بعد از عمل اسليو معده

ورزش بعد از عمل اسليو معده يكي از مواردي است كه توسط بسياري از جراحان اسليو توصيه مي شود. براي اينكه به بهترين نتيجه پس از عمل اسليو برسيد بايد يك رژيم غذايي مناسب و يك برنامه ورزشي اصولي داشته باشيد، تا كاهش وزن حداكثري داشته باشيد. ورزش بعد از اسليو مزاياي بسيار زيادي دارد.

استپ وزن بعد از عمل اسليو

استپ وزن بعد از عمل اسليو يكي از مواردي است كه افراد زيادي امكان ابتلا به آن را دارند. افرادي كه عمل اسليو انجام مي دهند در ابتدا كاهش وزن خوبي را تجربه مي كنند اما پس از مدتي ممكن است روند كاهش وزن آنها متوقف شود. از دلايل ابتلا به استپ وزني مي تواند به موارد زير اشاره كرد:

 

  • كاهش كالري دريافتي بدن
  • كاهش مصرف آب روزانه
  • ابتلا به يبوست بعد از عمل اسليو
  • كاهش فعاليت بدني

رژيم اسليو

رژيم اسليو را پس از انجام عمل اسليو معده بايد رعايت كنيد. يكي از عوامل مهم براي نتيجه گيري بهتر از انجام عمل هاي لاغري رعايت رژيم غذايي قبل و بعد از انجام عمل مي باشد كه بايد به آن بسيار توجه كرد. برخي از مواردي كه در مصرف آن ها بايد دقت كنيد را در ادامه ذكر كرده ايم.

خوردن برنج بعد از عمل اسليو

خوردن برنج بعد از عمل اسليو براي 6 الي 8 هفته اول پس از جراحي به هيچ عنوان توصيه نمي شود. به دليل ماهيت نشاسته اي نان، برنج و ماكاروني، پس از جراحي، آنها مي توانند خميري در گلوي شما ايجاد كنند كه بلعيدن آن بدون مايع سخت است. اما اگر مي خواهيد نان را براي اولين بار امتحان كنيد، آن را برشته كنيد؛ برشته كردن آن باعث ترد تر، چسبندگي كمتر و راحت تر خوردن آن مي شود.

مصرف پروتئين بعد از عمل اسليو

يكي از مسائل بسيار مهم پس از جراحي لاغري توجه به ميزان مصرف پروتئين بعد از عمل اسليو است. در صورتي كه پس از عمل اسليو توجه به ميزان مصرف پروتئين نداشته باشيد علاوه بر اينكه چربي از دست مي دهيد بلكه عضلات خود را هم از دست مي دهيد.

در انتها بايد بگوييم كه ممكن است جراحي لاغري روشي ايده آل به نظر برسد اما اين احتمال ابتلا به عوارض جراحي لاغري را هم در نظر بگيريد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۶:۴۵ توسط:شكري موضوع:

آشنايي با سندروم متابوليك

در دنياي امروز عوامل زيادي وجود دارد كه باعث ايجاد بيماري در بدن انسان ميشوند. قرارگيري چند فاكتور مهم در كنار هم ميتواند احتمال ابتلا به بيماري هاي مختلف را افزايش دهد. سندروم متابوليك نيز بيانگر يكي از همين حالات است. سندروم متابوليك دسته اي از عوامل خطر هستند كه در صورت داشتن آنها احتمال دچار شدن به بيماري هاي قلبي، ديابت و سكته بصورت قابل توجهي افزايش پيدا ميكند. چاقي و اضافه وزن مفرط مي تواند احتمال ابتلا به اين بيماري ها را افزايش دهد. يكي از رژيم لاغري اصولي كه بسيار در بين افراد شايع است، رژيم لاغري مديترانه اي است.. در اين مقاله ما به طور دقيق سندروم متابوليك را شرح خواهيم داد.

بيش تر بخوانيد: آيا با بيماري واريكوسل در مردان آشنايي داريد؟

سندروم متابوليك چيست؟

اگر فردي دچار 5عامل زير بشود؛ بدين معناست كه دچار سندروم متابوليك شده است. اين موارد احتمال ابتلا به سكته، ديابت و بيماري هاي قلبي را افزايش ميدهند.

  • افزايش فشارخون (بيش از 130/85 ميلي‌متر جيوه)
  • سطح قند خون بالا (مقاومت به انسولين)
  • چربي اضافي
  • سطح تري گليسيريد بالا
  • سطوح پايين كلسترول خوب يا HDL

تنها داشتن يكي از موارد بالا بدين معنا نيست كه شما به سندروم متابوليك مبتلا شديد اما هشداري است كه باي به آن گوش بسپاريد. يكي از عوامل مهم سندروم متابوليك سبك زندگي ناسالم است.

افرادي كه به بيماري ديابت مبتلا هستند مي توانند با استفاده از رژيم ديابتي اين بيماري را تا حدودي كنترل كنند.

علل ابتلا به سندروم متابوليك

اين سندروم در افرادي كه دچار كم تحركي و اضافه وزن هستند رايج تر است. در واقع يكي از بيماري هاي مرتبط با چاقي است. يكي ديگر از عوامل اين بيماري مقاومن بالاي بدن نسبت به دريافت انسولين است. انسولين توسط غده اي در پشت و زير پانكراس يا همان لوز المعده ترشح ميشود. اين هورمون به بدن افراد كمك ميكند تا سطح خون در حالت نرمال نگهداري شود. به بياني ديگر سطح قند خون افزايش پيدا ميكند. اين پروسه ي تشكيل بيماري ديلبت در بدن است.

درمان با جراحي لاغري

امروزه با انواع جراح لاغري مواجه مي شويم كه ادعا دارند با انجام عمل لاغري مي توانيد اين سندروم را درمان كنيد. از مزاياي جراحي لاغري مي توان به درمان بيماري هاي مرتبط با چاقي اشاره كرد.

البته بايد در نظر داشته باشيد كه شما بايد كانديداي جراحي لاغري باشيد و تمام آزمايش هاي قبل از جراحي لاغري را انجام داده باشيد.

نحوه تشخيص سندروم متابوليك

براي تشخيص اين بيماري بايد به پزشك مراجعه كنيد. كه هر پزشك با بررسي موارد زير تشخيص گذاري درست را انجام ميدهد.

  • سطح كلسترول
  • فشارخون
  • تري گليسيريد ناشتا
  • دور كمر
  • سطح گلوكز ناشتا (تست قند خون)

 

هر فرد با دارا بودن 3 مورد از موارد بالا ، بايد بداند كه به اينسندروم مبتلا شده است.

هر يك از موارد عنوان شده تا چه حد امكان ايجاد سندروم متابوليك را دارند؟

با توجه به ساختار بدن هر فرد، ميزان تاثير اين موارد نيز متفاوت است اما بطور كلي ميتوان گفت:

  • دور كمر بزرگ – اندازه كمر براي زنان حداقل 35 اينچ (89 سانتي‌متر) و براي مردان 40 اينچ (102 سانتي‌متر) است.
  • سطح تري گليسيريد بالا – 150 ميلي‌گرم در دسي‌ليتر (mg/dL) يا 1.7 ميلي مول در ليتر (mmol/L) يا بيشتر از اين نوع چربي موجود در خون.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۴۴:۳۵ توسط:شكري موضوع:

اسليو معده چيست؟

همان طور كه مي دانيد امروزه روش هاي مختلفي براي لاغري و كاهش وزن ابداع شده است. شما در عصري كه همه افراد تا حدي اضافه وزن دارند و به چاقي مبتلا هستند مي توانند از روش هاي نوين لاغري همانند اسليو معده براي كاهش وزن استفاده كنند.

در ادامه با ما همراه باشيد تا بيش تر با عمل لاغري و اسليو معده و روش انجام آن آشنا شويد.

عمل اسليو معده چگونه انجام مي شود؟

در جراحي اسليو جراح تنها توجهش را بر حجم معده معطوف مي كند. عمل اسليو معده به انگليسي Sleeve Gastrectomy است و در لغت به معناي «آستين» است! حالا پرسش آن است كه «آستين» چه كار به كار معده دارد؟! جواب ساده است: پس از اين جراحي معده به شكل يك آستين تيوپي در مي آيد. در اين نوع از عمل چاقي، جراح معده را پانزده درصد كوچك تر مي‌كند و راه را بر پرخوري بيمار و دريافت كالري بيش تر مي بندد. در اين صورت فردي كه از زير عمل اسليو معده بيرون آمده است بايد كم و پيوسته تغذيه كند.

اسليو معده مبتني بر متد لاپاراسكوپي است: در اين متد بيمار بيهوش مي شود و بعد چند سوراخ روي شكمش مي سازند و در انتها آن سوراخ ها را بخيه مي زنند. فرداي آن روز بيمار از رختخواب بلند مي شود و راست راست راه مي رود! به همين خاطر عمل اسليو مورد توجه بسياري از متقاضيان جراحي لاغري است!

بهترين كانديد براي اسليو معده

انجمن بين المللي جراحان چاقي (IFSO) افراد مناسب براي جراحي لاغري را بر اساس BMI و يا شاخص توده بدني مي سنجد. بسياري با شيوه روش سنجش و محاسبه bmi آشناييم؛ حتي اگر تا به امروز چشم‌ و گوش مان با اين عنوان تصادف نكرده باشد چرا كه همواره عادت داشتيم از اين معيار به عنوان «محاسبه اضافه‌ وزن» ياد كنيم. شاخص توده بدني از همان فرمول معروف محاسبه اضافه وزن حاصل مي شود. همچنين بايد بگوييم كه مزاياي جراحي لاغري بسيار زياد است.

وزن(برحسب كليوگرم)÷قد2(برحسب متر)

عوارض اسليو معده

دوستي مي گفت وقتي تن به جراحي مي دهي، در واقع تن به دستكاري بدن از بيرون مي سپاري و اين خواه يا ناخواه با علائمي همراه است. اين گزاره عاميانه را مي توان به عمل اسليو معده نسبت دارد. چگونه مي توان از عوارض جراحي لاغري چشم پوشيد؟! در پاسخ به سوال اسليو معده چه عوارضي دارد؟ بايد بگوييم:

  • انسداد معده
  • حالت تهوع مزمن
  • سنگ كيسه صفرا
  • اسهال
  • سو هاضمه
  • بازگشت وزن

منبع: https://sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۴۳:۲۴ توسط:شكري موضوع:

بهترين تكنيك هاي ارتودنسي ثابت

ارتودنسي ثابت يكي از اولين روش ها در درمان ارتودنسي محسوب مي شود. پس از مدت ها با پيشرفت علم ديگر روش هاي ارتودنسي به ميان آمدند. اما بايد در نظر داشته باشيد كه ارتودنسي ثابت نيز مدل هاي متفاوتي دارد. در ادامه بيش تر با تكنيك هاي ارتودنسي ثابت و ويژگي هاي يك  متخصص ارتودنسي در كرج يا هر شهر ديگري صحبت خواهيم كرد.

انواع تكنيك هاي ارتودنسي ثابت

برخي از انواع روش هاي ارتودنسي ثابت عبارتند از:

ارتودنسي فلزي

ارتودنسي فلزي يكي از قديمي ترين روش هاي ارتودنسي دندان است كه طي آن متخصص ارتودنسي در كرج يا هر شهر ديگري به كمك سيم هاي فلزي و براكت هاي فلزي سعي در مرتب كردن دندان هاي شما دارد.

مزاياي ارتودنسي فلزي

  1. كارآمدي بالا
  2. هزينه پايين تر
  3. دوام و مقاومت بالا
  4. تحت تاثير قرار دادن زيبايي چهره و لبخند
  5. ايجادد اختلال در تكلم

معايب ارتودنسي فلزي

ارتودنسي سراميكي

ارتودنسي سراميكي شيوه نوين ارتودنسي ثابت است كه كاملا مشابه ارتودنسي فلزي است با اين تفاوت كه به جاي براكت هاي فلزي از براكت هاي سراميكي استفاده مي شود. به دليل اينكه سيم كشي دندان ها در اين روش كمتر مشخص است در بين جوانان و بزرگسالان طرفداران زيادي دارد.

مزاياي ارتودنسي سراميكي

تقريبا نامرئي است.

مناسب براي انواع ناهنجاري هاي دنداني

معايب ارتودنسي سراميكي

  • هزينه بيشتر
  • احتمال تغيير رنگ براكت ها در صورت عدم رعايت بهداشت دهان و دندان
  • مقاومت كمتر از براكت هاي فلزي
  • ايجاد اختلال در تكلم

ارتودنسي لينگوال

ارتودنسي لينگوال يا پشت دنداني نيز نوع ديگري از ارتودنسي ثابت است كه ارتودنسي كاملا نامرئي است؛ زيرا در اين روش ارتودنسي فلزي به جاي جلوي دندان ها به پشت دندان ها چسبيده مي شود و از نظر اطرافيان پنهان است.

مزاياي ارتودنسي لينگوال

كاملا نامرئي است.

معايب ارتودنسي لينگوال

هزينه بسيار بالا به دليل سخت بودن نصب آنها توسط پزشك

  • اختلال در تكلم
  • سخت تر شدن رعايت بهداشت دهان و دندان

ارتودنسي ديمون

ارتودنسي ديمون هم يكي ديگر از روش هاي جديد ارتودنسي ثابت است كه در اين روش براكت ها قابليت باز و بسته شدن به صورت خودكار را دارند. به دليل اينكه براكت هاي ارتودنسي ديمون قابليت جابجايي به صورت خودكار دارند بنابراين تعداد جلسات مراجعه به كلينيك ارتودنسي را كم مي كند.

مزاياي ارتودنسي ديمون

  • كوچك بودن سايز براكت ها
  • سهولت تميز كردن براكت ها و دندان ها در اين روش
  • حركت سريع تر دندان ها
  • هزينه بيشتر
  • اختلال در تكلم
  • تاثير بر زيبايي لبخند

معايب ارتودنسي ديمون

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۶:۱۱ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد