سلامت سلامت .

سلامت

متخصص ارتودنسي دندان به چه كسي گفته ميشود؟

بسياري از مردم دندانپزشك و متخصص ارتودنسي با هم اشتباه مي‌گيرند و گاهي اوقات نيز آن‌ها را يكي مي‌دانند. اما اين يك تصور اشتباه است. اين دو حرفه شايد شباهت‌هاي زيادي به هم داشته باشند. اما با هم متفاوت هستند. درمان ارتودنسي يك تخصص خاص در مراقب و درمان دندان است. اين تخصص انواع خاصي از مشكلات و اختلالات دندان را درمان مي‌كند. شما ممكن است هيچوقت نياز نداشته باشيد كه يك متخصص ارتودنسي خوب را ببينيد. با اين حال اگر روزي به يك دكتر ارتودنسي خوب  در شهر خود نياز پيدا كرديد  ( مثلا بهترين متخصص ارتودنسي در كرج ) بهتر است اطلاعاتي درباره آن بدانيد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

بسياري از افراد تصور مي كنند كه بهترين جراح دندانپزشك مي تواند بهترين متخصص ارتودنسي هم باشد؛ در حالي كه اين تصور كاملا اشتباه است. چرا كه ارتودنسي در واقع يكي از تخصص هاي دندانپزشكي است و پزشكي كه اين خدمات را ارائه مي دهد بايد متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست باشد.

متخصص ارتودنسي پس از دوره دندانپزشكي عمومي حدود ۳ الي ۴ سال نيز دوره تخصص ارتودنسي را پشت سر مي گذارد و به طور تخصصي با ناهنجاري هاي دهان و دنداني و روش هاي درمان آن آشنا مي شود. بنابراين اگر براي مثال ساكن غرب پايتخت هستيد و نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد بايد به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در غرب تهران باشيد نه بهترين دندانپزشك در غرب تهران.

متخصصين ارتودنسي پس از معاينات لازم از ميان روش هاي متنوع ارتودنسي كه شامل ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك مي شود بهترين روش درماني را با توجه به شدت ناهنجاري و سن براي شما انتخاب مي كند.

بهترين متخصص ارتودنسي دندان چه كارهايي انجام مي دهد؟

سعي و تلاش بهترين متخصص ارتودنسي دندان  رفع مشكلات دندان و دهان بيمار خود است. چند نمونه از كارهاي عمومي دكتر ارتدونسي خوب به صورت زير است:

  • بستن شكاف‌ها و فواصل گسترده بين دندان‌ها
  • هماهنگ كردن و هم‌راستا كردن دندان‌ها
  • صاف كردن دندان‌هاي كج شده
  • بهبود گفتار يا توانايي جويدن
  • تقويت سلامت دراز مدت لثه‌ها و دندان‌ها
  • جلوگيري از سايش بيش از حد، طولاني مدت و يا آسيب ديدن دندان

درمان ارتودنسي مي‌تواند ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشد. اما در بعضي موارد همچنين مي‌تواند باعث بهبود عملكرد جويدن و گفتار و كمك به محافظت از دندان‌ها شود.

اقدامات تشخيصي انجام شده توسط بهترين متتخصص ارتودنسي دندان

متخصص ارتودنسي خوب وضعيت دندان‌هاي فرد را ارزيابي مي‌كند و پيش بيني مي‌كند كه اگر درمان روي مشكلات صورت نگيرد وضعيت آينده دندان و مشكل به چه صورت خواهد شد. دكتر ارتودنسي جهت اطمينان از نوع مشكل و ناهماهنگي در دهان و دندان بايد يكسري اقدامات انجام دهد. ارزيابي جهت تشخيص بهتر ناهماهنگي شامل موارد زير خواهد بود:

  • گرفتن تاريخچه پزشكي كامل دندانپزشكي
  • انجام معاينه باليني
  • گرفتن اشعه ايكس از دندان ها و فك ها
  • ساخت مدل هاي گچ دندان

در مرحله بعد بهترين دكتر ارتودنسي در مورد طرح درمان تصميم خواهد گرفت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۴:۲۶ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد