سلامت سلامت .

سلامت

غذاي رژيمي چگونه از افزايش وزن جلوگيري مي كند؟

غذاهاي خوشمزه براي كاهش وزن بايد بر اساس نيازهاي بدن تهيه شود و براي كاهش وزن افراد به صورت روزانه مورد استفاده قرار گيرد.

رعايت رژيم غذايي مناسب براي كاهش وزن بسيار حائز اهميت است. بسياري از افراد به علت شرايط خاصي كه دارند، توجهي به رژيم غذايي خودشان ندارند و انتظار دارند كه روز به روز لاغرتر و خوش هيكل تر شوند! رعايت كردن رژيم غذايي مناسب و مصرف برخي از مواد غذايي نه تنها باعث كاهش وزن و لاغري مي شود، بلكه براي حفظ سلامت عمومي بدن نيز مفيد مي باشد.

كيك رژيمي براي افراد چاق

پخت كيك رژيمي براي افراد چاق مي تواند دغدغه بسياري از افراد باشد. كيك شيره انگور يكي از كيك هاي بسيار خوشمزه و رژيمي مي باشد كه شيرين كننده اصلي اين كيك شيره انگو و يا شيره خرما مي باشد. كيك شيره انگور به دليل بافت منجسم و مواد مغذي كه دارد مي تواند به عنوان ميان وعده اي مناسب براي كودكان شما باشد و به خاطر نبود شكر يك كيك رژيمي مي باشد در تهيه اين كيك از كمي گردو به دلخواه استفاده شده است كه مي توانيد با انواع مغز ها جايگزين كنيد اين كيك هم با فر و هم بدون فر تهيه مي شود كه مي توانيد به راحتي روي گاز و داخل قابلمه نيز تهيه كنيد.

آيا حليم چاق كننده است

براي بسياري از افراد اين سوال پيش مي آيد كه آيا حليم چاق كننده است؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه اگر اين غذا را به صورت رژيمي ميل كنيد خير. براي پخت حليم رژيمي بايد به صورت زير عمل كنيم. نخود را از شب قبل خيس كرده و مي جوشانيم تا نفخ آن گرفته شود .گندم را نيز از شب قبل خيس كرده و با نمك خوب مي پزيم. نخود را (آب آن را خارج مي كنيم) به همراه پياز و گوشت كاملاَ مي پزيم ،گوشت پخته را از آب و نخود جدا مي كنيم و مي كوبيم تا ريش ريش شود ،گندم را با مقداري آب جوش در مخلوط كن مي ريزيم تا كاملاَ له شود .

نخود را نيز با كمي آب گوشت در مخلوط كن مي ريزيم و خوب له مي كنيم، بقيه ي آب گوشت ،نخود ،گوشت و گندم له شده را با هم مخلوط كرده و در قابلمه اي مي ريزيم. قابلمه را روي حرارت ملايم مي گذاريم . حدود نيم ليتر آب به آن اضافه مي كنيم ( آب حليم را اندازه مي كنيم) و مي گذاريم تا حليم به مدت نيم ساعت جا بيفتد. البته بايد در اين مدت حليم مرتب هم زده شود تا ته نگيرد. بعد از جا افتادن حليم، آن را در ظرف مناسب مي ريزيم و با دارچين سرو مي كنيم.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۱:۲۷ توسط:شكري موضوع:

ورزش براي تناسب اندام چه مزايايي مي تواند داشته باشد؟

بهترين ورزش براي تناسب اندام كدام است؟ امروزه به ويژه در جوامع صنعتي ، سبك زندگي غيرفعال ، شرايط كار غير ارگونوميك و اضافه بار ناشي از استرس باعث وخيم تر شدن سلامت جسمي ، رواني و اجتماعي افراد و در نتيجه كاهش بهره وري افراد مي شود.

فعاليت بدني و ورزش؛ به عنوان ابزاري براي رويكرد پيشگيري از بيماري ، اين مجموعه اقداماتي است كه باعث بهبود سلامت فرد و افزايش مقاومت در برابر خستگي و بيماري ها مي شود. عدم ورزش و سطح پايين آمادگي جسماني يك عامل خطر بسيار مهم براي بيماري و مرگ و مير زودرس است. در ادامه با مزاياي ورزش آشنا خواهيد شد.

ورزش براي يبوست

به طور كلي ورزش براي يبوست باعث كاهش مدت زماني مي شود كه طي آن مواد غذايي طول روده بزرگ را طي مي كند. اين كار باعث مي شود زمان كمتري براي جذب آب از مواد داخل روده وجود داشته باشد و در نتيجه مدفوع انتهاي روده، نرم تر باشد. به علاوه، ورزش هاي هوازي سبب تقويت ضربان قلب و سرعت و عمق تنفس و در نتيجه تقويت قدرت انقباض عضلات روده و دفع مدفوع مي شود.

حركات پيلاتس براي لاغري شكم و پهلو

حركات پيلاتس براي لاغري شكم و پهلو بسيار تاثيرگذار هستند. اگر براي ورزش روزانه فضاي لازم را در اختيار نداريد ميتوانيد در يك فضاي كوچك حركات پيلاتس را انجام دهيد و از مزاياي شگفت انگيز آن بهرمند شويد. پيلاتس فقط براي عده خاصي نيست، بلكه براي همه است! حركات پيلاتس به شما اين اجازه را مي‌دهد تا با خيال راحت و به طور مؤثر در سطح سرعت مناسبي به سمت تناسب اندام‌تان حركت كنيد. تمرينات پيلاتس در تقويت عضلات بزرگ و عضلات عمقي بدن نقش بسزايي دارند، همچنين براي كمك به وضعيت صحيح بدن، قدرت هسته مركزي بدن، عضلات، گردش خون، خواب بهتر و … اين ليست كه همچنان ادامه دارد، مفيد است.

ليفت سينه با ورزش

ورزش يكي از بهترين روش هاي ليفت سينه است. تمريناتي مانند فشار بالا ، پرس قفسه سينه ، پاس سينه ، يوگا و شنا براي بالا بردن سينه ها و ليفت سينه با ورزش شكل و فرم مي دهد.

ورزش براي لاغري

در واقع، تنها روش براي لاغر‌ماندن براي مدت‌زمان نسبتا طولاني، سوزاندن چربي‌هاي ذخيره‌شده مي‌باشد اما اين مرحله آرام و گاهي توام با نااميدي است. به‌عنوان مثال خوب است بدانيد كه براي خلاص‌شدن از ۱۰ كيلو چربي اضافي بايد به‌مدت ۳ روز به‌طور متوسط ۱۰ كيلومتر در ساعت دويد.

ارقام فوق، امكان دارد آتش شور و شوق داوطلباني را كه قصد لاغر‌شدن با ورزش را دارند، سرد نمايد اما اين افراد بايستي پشتكار داشته باشند و كم‌كم نخستين فوايد آن را روي قيافه و همچنين روح خود مي‌بينند.

ورزش به‌طور موثري فرد را در موقعيت خواب خوب، خوراك خوب و زندگي خوب قرار مي‌دهد. فعاليت ورزشي منجر به تحريك ارگانيسمي مي‌شود كه باعث ترشح بيشتر هورمون‌ها از جمله تستسترون، آندروفين و هورمون‌هاي رشد مي‌شود كه اين هورمون‌ها باعث سوزاندن ذخاير چربي، تقويت بافت ماهيچه، استخوان‌ها، پوست يا به‌عبارت بهتر باعث روحيه‌دادن به شخص مي‌شود. اين فعاليت دير يا زود روي تعادل هم اثر مي‌گذارد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۹:۳۱ توسط:شكري موضوع:

با رژيم كتوژنيك به طور مفصل آشنا شويد.

يكي از معضلات زندگي ماشيني و ديجيتالي امروز، كاهش ميزان تحرك بدني افراد و پيدايش افزايش وزن در آن‌ها است. به همين دليل افراد زيادي وجود دارند كه به دنبال روش‌هاي مختلفي براي كاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود هستند. يكي از بهترين روش‌ها براي دستيابي به وزن ايده‌آل، رعايت رژيم‌هاي غذايي است كه از تنوع زيادي برخوردار هستند. رژيم كتوژنيك يكي از روش‌هاي كاهش وزن و دستيابي به وزن ايده‌آل است كه با رعايت اصول و قواعد آن، افراد مي‌توانند وزن خود را كاهش داده و به سطح ايده‌آل برسانند. در ادامه با يك pdf رژيم كتوژنيك 28 روزه رايگان آشنا خواهيد شد.

صبحانه رژيم كتو

صبحانه كتوژنيك، يك وعده‌غذايي سالم و خوشمزه براي شروع روز است؛ اما اگر به روشي درست تهيه شود به شما كمك مي‌كند تا متوجه كاهش وزن در عين حفظ انرژي لازم شويد. صبحانه رژيم كتوژنيك بر اساس انتخاب غذا‌هاي كم كربوهيدرات است و درست مانند يك ناهار يا شام كتوژنيك، به انتخاب غذا‌هاي غني از چربي يا پروتئين سالم كمك مي‌كند. به همين دليل، تهيه صبحانه كتوژنيك خوش‌طعم، بسيار ساده است.

مراحل خارج شدن از رژيم كتوژنيك

مراحل خارج شدن از رژيم كتوژنيك و تثبيت وزن در رژيم كتوژنيك دغدغه اي است كه متوجه افرادي است براي تناسب اندام به سراغ اين رژيم محبوب مي روند. تجربه نشان مي دهد كاهش وزن در مقايسه با حفظ وزن جديد ساده تر است. بنابراين بايد بدانيم چگونه از رژيم كتوژنيك خارج شويم تا زحماتي كه با پيروي از رژيم غذايي براي تناسب اندام كشيده ايم بر باد نرود.

در واقع آنچه تضمين كننده نتيجه كاهش وزن با رژيم كتوزنيك است، سبك زندگي بعد از رژيم است.

علت خروج از رژيم كتو چيست؟

رژيم كتو را به دليل محدوديت در مصرف برخي از مواد غذايي، نمي توان به صورت دراز مدت استفاده كرد. چون ممكن است در طولاني مدت بدن دچار كمبود مواد مغذي مورد نياز شود.

برنامه غذايي رژيم لاغري كتوژنيك

ممكن است از خود بپرسيد كه چگونه با كتوژنيك كاهش وزن خود را به حداكثر برسانم؟ يك قلم و كاغذ برداريد و اين مراحل را دنبال كنيد:

۱. با كاهش چربي و تقريباً حذف كامل كربوهيدرات‌ها (قند) غذا بخوريد.

رژيم كتوژنيك براي كاهش وزن اساساً يك رژيم غذايي با كالري دريافتي روزانه بسيار كم است كه دو منبع اصلي كالري را محدود مي‌كند:

مقدار كمي چربي (به ويژه روغن زيتون فوق بكر) بايد حفظ شود، در حالي كه قند‌ها بايد بسيار كاهش يابد. به بدن ما اجازه مي‌دهد كه كمبود طولاني مدت آن‌ها كتوز را به حركت درآورد، كه چيزي بيش از يك فرآيند طبيعي يا سوزاندن ذخاير چربي محيطي ذخيره شده قبلي به دليل قحطي‌هاي احتمالي نيست.

بنابراين فقط چربي كافي و حداقل كربوهيدرات دريافت كنيد كه به شما كمك مي‌كند احساس رضايت داشته باشيد و انرژي مورد نياز بدن براي سازگاري با سبك زندگي جديد را تأمين كنيد، به لطف اجسام كتوني كه در طول اين فرآيند آزاد مي‌شوند و براي راه تنفسي و ادراري دفع مي‌شوند.

۲. مقدار زيادي آب بنوشيد

اكثر اوقات مردم اهميت هيدراته ماندن را آنطور كه بايد دست كم مي‌گيرند يا فراموش مي‌كنند و اين نيز مي‌تواند عملكرد كامل رژيم كتوژنيك را به خطر بيندازد.

كارشناسان نوشيدن بيش از دو ليتر آب در روز را توصيه مي‌كنند تا بدن شما بتواند با رژيم غذايي سازگار شود و در پايان روز به نتايجي كه مي‌خواهيد برسيد. نوشيدن زياد نيز به تصفيه و تخليه بدن ما كمك مي‌كند، بنابراين هميشه بايد در طول رژيم كتوژنيك به مقدار زياد آب بنوشيد.

۳. با كنترل كالري، غذا‌هاي سالم بخوريد

سوزاندن كالري بيشتر از آنچه مي‌خوريد معمولاً هدف شما براي كاهش وزن است. با اين حال، اگر از رژيم كتوژنيك پيروي مي‌كنيد، مطمئناً كالري دريافتي خود را كاهش مي‌دهيد، اما در عين حال چربي‌هاي قبلي را مي‌سوزانيد و اين بدان معني است كه كاهش وزن سريع‌تر و مؤثرتر است و براي سلامتي شما مضر نيست، به خصوص براي دوره‌هاي كوتاه مدت.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۳:۴۷ توسط:شكري موضوع:

ايمپلنت ديجيتال چيست و چه مزايايي دارد؟

جراحي ايمپلنت ديجيتال پديده اي نوظهور در دنياي دندانپزشكي ترميمي مدرن است. همانطور كه در ساير زمينه هاي پزشكي دنياي ديجيتال در حال ادغام است، اين امر در زمينه دندانپزشكي نيز وجود دارد. پيشرفت تكنولوژيكي اين امكان را به دندانپزشكان مي دهد تا بتوانند درمان هاي دقيق تر و موثرتري را بدست آورند و حتي زمان درمان را نيز كاهش دهند.

ايمپلنت ديجيتال جايگزين دندان هاي طبيعي هستند كه به استخوان در جراحي فك  شما پيوند زده مي شوند و دقيقا مانند دندان هاي طبيعي عمل مي كنند و شما قادر به لذت بردن از تمام غذا هاي مورد علاقه خود خواهيد بود. جراحي ايمپلنت ديجيتال به شما اين امكان را مي دهد تا با مراقبت صحيح از پروتز دنداني خود، يك عمر از آنها استفاده نماييد.

روش ايمپلنت ديجيتال

در اين روش با اسكن سه بعدي دهان يك ديد خوب از دندان به دكتر  مي دهد. اسكن سه بعدي دهان سبب مي شود كه عمل كاشت ايمپلنت با كمترين برش و در زماني سريع تر انجام شود. و پايه ايمپلنت به درستي و با دقت بالا درون فك قرار گرفته و جوش بخورد.

مزاياي ديگر ايمپلنت ديجيتال در يك نگاه

  • امكان كاشت چند پايه ايمپلنت تنها در يك جلسه
  • ظاهري كاملا طبيعي زيبا
  • نتيجه طولاني مدت تر
  • عدم نياز به چسب يا هر گونه ماده اضافه هنگام كاشت ايمپلنت
  • جلوگيري از تحليل لثه و تحليل استخوان
  • اين روش قابليت پيش‌بيني نتايج دارد
  • بهبود دقت در مقايسه با روش‌هاي قديمي
  • پس از كاشت ايمپلنت به روش ديجيتال بلافاصله پس از كاشت پايه ايمپلنت امكان قراردادن پروتز موقت وجود دارد.
  • كل جراحي ايمپلنت به روش ديجيتال حدود ۱۰ دقيقه به طول مي‌انجامد. بنابراين در يك جلسه تعداد زيادي از دندان‌هاي ازدست‌رفته را مي‌توان جايگزين نمود.
  • گايد سرجري يا راهنماي جراحي در روش ديجيتال، متخصص و جراح ايمپلنت را با دقت بالا در كاشت دقيق ايمپلنت راهنمايي مي‌نمايد.
  • ناحيه كاشت ايمپلنت ديجيتال نياز به بخيه و مراقبت‌هاي بعد از آن ندارد و درد و تورم بسيار كمتري نسبت به حالت سنتي دارد.
  • قيمت ايمپلنت ديجيتال به لحاظ تكنولوژي و ابزار پيشرفته مورداستفاده از ايمپلنت سنتي بيشتر است.

تفاوت‌هاي كاشت ايمپلنت به روش ديجيتال با سنتي

يكي از بزرگ‌ترين مزيت‌هاي ايمپلنت ديجيتال نسبت به ايمپلنت سنتي، سرعت جايگزيني و مهم‌تر از آن قراردادن پروتز موقت PMMA است كه از جنس رزين پرمقاومت است و با دندان معمولي تفاوتي ندارد و بيمار مي‌تواند با دندان كامل مطب را ترك كند و به زندگي روزمره خود ادامه دهد.

بسياري از افراد جامعه در جايگاه اجتماعي هستند كه نمي‌توانند بي‌دنداني پس از كاشت ايمپلنت سنتي را تحمل كنند. ازاين‌رو ايمپلنت ديجيتال جايگزين مناسبي براي اين افراد است.

همچنين براي جايگزيني دندان‌هاي قدامي كه در لبخند و زيبايي چهره بيمار از اهميت ويژه‌اي برخوردار است نيز كاشت ايمپلنت به روش ديجيتال توصيه مي‌گردد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۹:۳۹ توسط:شكري موضوع:

جراحي لاغري و مواردي كه مي تواند با آن مرتبط باشد.

جراحي لاغري :با افزايش روزافزون آمار چاقي و مشكلات و بيماري‌هاي ناشي از آن، مسئله‌ي كاهش وزن اهميت بيشتري پيدا كرده است. گرچه بهترين روش كاهش وزن، رژيم غذايي مناسب و ورزش است، گاهي مشكل اضافه‌وزن به‌اندازه‌اي جدي مي‌شود كه به‌راحتي حل‌شدني نيست و فرد ناچار است كه به روش‌هاي گوناگون جراحي  لاغري روي بياورد.

احتمال مرگ در اثر جراحي لاغري

اين جراحي سريع به شخص بيمار لاغري را مي بخشد. ولي اين جراحي مي تواند خطرات و عوارضي را به همراه داشته باشد. يكي از نگراني هاي اين افراد در خصوص جراحي لاغري معده، احتمال مرگ در اثر جراحي لاغري است.

تجربه كساني كه عمل اسليو انجام داده اند

زمانيكه بحث جراحي لاغري به ميان مي آيد، افراد مختلف مي توانند نظرات متفاوتي داشته باشند. برخي از افراد معتقدند كه عمل هاي لاغري يكي از بهترين روش هاي لاغري است كه سريعا باعث كاهش وزن مي شود. برخي نيز معتقدند كه عوارض عمل هاي لاغري بسيار زياد بوده و گاها ممكن است جان بيمار به خطر بيافتد. اما براي اينكه بهتر با موارد اين عمل آشنا شويم بايد از تجربه كساني كه عمل اسليو انجام داده اند كمك بگيريم.

پشيماني بعد از عمل اسليو

بدن هر فردي شرايط ويژه و منحصر به فردي دارد. حتي پزشك نمي تواند همه جوانب اين خصوصيات منحصر به فرد را ببيند. بعد از عمل اسليو معده بدن شما هم واكنش خاص خود را نشان مي دهد كه شايد نه با گفته هاي پزشك، نه با تجارب بيماران قبلي هيچ شباهتي نداشته باشد. پشيماني بعد از عمل اسليو معده، از اين عدم همخواني آغاز مي شود.

پس از عمل جراحي اسليو معده، بيمار به خوبي در حال لاغر شدن است اما از اين كه صورتش با سرعت بيشتري لاغر مي شود، ناراحت است. يكي ديگر بسيار خوب لاغر شده است اما اكنون مقدار زيادي پوست اضافي از شكم او آويزان است.

بوتاكس معده

بوتاكس معده يك روش جديد به منظور لاغري مي باشد. بوتاكس معده از طريق آندوسكوپي انجام مي شود كه در اين روش سمي به نام بوتولينوم به عضلات معده تزريق مي شود. اين كار موجب كاهش انقباضات ماهيچه هاي معده و طولاني شدن زمان تخليه غذا از معده مي شود. در نتيجه، بيمار به سرعت سير مي شود، سطح گرسنگي كاهش مي يابد و به مرور زمان كاهش وزن جزئي مشاهده مي شود. لازم به ذكر است كه بوتاكس معده روش دائمي جهت كاهش وزن نيست و كاملا موقتي مي باشد و افرادي كه نمي خواهند جراحي باي پس معده را انجام دهند از آن استفاده مي كنند.

بهبودي پس از تزريق بوتولينوم در معده

هنگامي كه آرامبخش از بين رفت، مي‌توانيد به خانه برويد. شما به كسي نياز داريد كه رانندگي كند زيرا ممكن است هنوز هم خواب آلود باشيد.

حدود يك هفته تا 10 روز پس از عمل، متوجه مي‌شويد كه كمتر گرسنه هستيد، هنگام غذا خوردن سريع‌تر سير مي‌شويد و مي‌توانيد با غذاي كمتر احساس سيري كنيد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۶:۱۶ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد