سلامت سلامت .

سلامت

چالش هاي راه لاغري و كاهش وزن

هرچقدر كه مي‌خواهيد غذا بخوريد و بازهم وزنتان را كم كنيد و هرروز يك سايز لباس كوچك‌تر بپوشيد. اگر به ادعاهايي كه به تبليغات مي‌شوند باور داشته باشيد، كم كردن وزن مي‌تواند خيلي سريع و آسان باشد. رژيم غذايي هدفمند و مكمل‌ها به شما تضمين كاهش وزن در هرزماني كه بخواهيد را مي‌دهند. تنها در ايالات‌متحده آمريكا مصرف‌كنندگان هرساله ۳۳ ميليارد دلار براي محصولات كاهش وزن هزينه مي‌كنند.

توقف در كاهش وزن و دلايل استپ وزني

استپ وزني طبق ميانگين سال محاسبه مي‌شود؛ يعني زماني كه پس از گذشت يك سال شما كاهش وزن كمتر از حد ميانگين باشد و راضي‌كننده نباشد. در اين حالت كاهش وزن شما استپ شده است. پس اين تصور را كنار بگذاريد كه اگر بعد از دو هفته وزن‌كشي، تغييري مشاهده نكرديد، بايد نگران شويد.

بسياري از اوقات پيش مي‌آيد كه در روند كاهش وزن، نظم زماني بهم مي‌ريزد. به اين صورت كه گاهي ممكن است در يك ماه شاهد افت وزن چهار كيلويي باشيد، اما تا چند ماه ديگر كاهش وزني نداشته باشيد، اين حالت استپ نيست و استپ شدن كاهش وزن اين‌گونه محاسبه نمي‌شود.

پس نگران نباشيد و به ورزش و رژيم خود ادامه دهيد. جالب است بدانيد زماني كه شروع مي‌كنيد به وزن كم كردن، هرچه از آن بگذر انگار بدن ناراحت شده و سعي مي‌كند در برابر آن مقاومت كند. به همين دليل است افرادي كه ورزش و رژيم را شروع مي‌كنند در مدت كوتاهي مقداري وزن كم مي‌كنند و بسيار خوشحال مي‌شوند اما هر چه مي‌گذرد، اين ميزان كاهش پيدا مي‌كنند و آن‌ها نگران مسئله استپ وزن مي‌شوند.

بيش تر بخوانيد: غذاهاي كم كالري

بهترين اپ لاغري

بهترين اپ لاغري هاي مختلفي براي گوشي هاي اندرويد وجود دارد كه در كار هاي مختلفي به شما كمك ميكنند. يكي از برنامه هايي كه ميتوانيد از آن در گوشي اندرويدي خود استفاده كنيد برنامه هاي رژيم غذايي براي لاغري است. اين برنامه ها با محاسبه ميزان كالري مورد نياز شما در روز، برنامه رژيم غذايي در اختيار شما قرار ميدهند. اين غذاها باعث ميشود شما بر اساس برنامه كالري دريافت كنيد و تناسب اندام خود را حفظ كنيد.

سريعترين راه لاغري شكم و پهلو

ورزش براي كوچك كردن شكم و پهلو مي‌تواند سريعترين راه لاغري شكم و پهلو باشد. با ورزش كالري مي‌سوزد و درصد چربي بدن كاهش مي‌يابد، بنابراين ورزش نه‌تنها باعث لاغري شكم و پهلو مي‌شود بلكه سبب سوزاندن چربي قسمت‌هاي ديگربدن نيز مي‌شود.

راه رفتن و دويدن: يكي از بهترين روش‌ها براي لاغري شكم و پهلو راه رفتن و دويدن است، شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه دويدن بيشتر موثر است يا پياده‌روي؟ قطعا دويدن كالري بيشتري مي‌سوزاند و در لاغري شكم و پهلو تاثير زيادي دارد ولي پياده‌روي هم از اين قاعده مستثني نيست و در طولاني مدت تاثير بسزايي دارد.

بهترين كلينيك لاغري در تهران

تغذيه مناسب مهم ترين عامل براي داشتن زندگي سالم است كه متاسفانه اين روزها كمتر كسي به آن توجه مي كند. همه ي ما علم كافي براي تنظيم يك برنامه غذايي متناسب با سيستم بدني مان نداريم. به همين خاطر لازم است به يك متخصص تغذيه مراجعه كنيم.با مراجعه به يك متخصص تغذيه و با رعايت يكسري نكات مي توان سلامتي خود را از نظر روحي و رواني حفظ نمود. حال اينجاست كه سوال پيش مي آيد كه بهترين كلينيك لاغري در تهران كيست؟

رژيم شوك

رژيم لاغري شوك قوانين مختص به خود را دارد كه بايد دقيقا رعايت شود. بعضي از اين قوانين در ادامه ارائه شده اند:

  • تلفيق وعده هاي غذايي ممنوع است.
  • مصرف الكل ممنوع (اين قانون مفيد است)
  • تاكيد شديد به نوشيدن آب به ميزان بسيار زياد
  • هر وعده غذايي بايد در زمان معين خورده شود.
  • اجتناب از پرخوري در دو روز آخر هفته

لازم به ذكر است كه در اين رژيم غذايي وعده صبحانه در روزهاي برنامه غذايي هميشه يك نوع است:

يك واحد ميوه (گلابي، پرتقال و ليمو شيرين همه مورد قبول هستند) به غير از موز، يك فنجان نوشيدني بدون قند مثل چاي يا قهوه (بدون شير، شكر و  انواع شيرين كننده)، 2 عدد بيسكوئيت

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۸:۵۵ توسط:شكري موضوع:

با تمامي موارد مرتبط با فيلر بيني آشنا شويد.

تزريق فيلر بيني يك روش بدون جراحي است، كه به ايجاد زيبايي در بيني كمك مي‌كند. متخصص با تزريق دقيق ژل به بيني مي‌تواند، نوك بيني را بالا ببرد و انحناي تيغه بيني را صاف كند. اصلاح فرم بيني با فيلر روش دائمي نبوده و در صورت عدم رضايت پس از چند ماه بيني به حالت قبل بازمي‌گردد.

اگر داراي قوز بيني هستيد، اين روش مي‌تواند مشكل شما را برطرف كند. فيلر با ايجاد حجم در نواحي اطراف برجستگي، سطح آن را يكنواخت مي‌كند. همچنين افرادي كه تيغه بيني آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزريق ژل به نتيجه خوبي مي‌رسند.

مراقبت هاي بعد از فيلر بيني

تزريق ژل يك روند جوانسازي پوست و حجم دهي به نقاط مختلف صورت مي باشد كه طرفداران زيادي را به خود جذب كرده است. بعد از تزريق، فرد چندان نيازي به دوره نقاهت ندارد اما لازم است يك سري نكات را كه تحت عنوان مراقبت هاي بعد از فيلر بيني از سوي متخصص پوست دريافت مي كند ، رعايت نمايد.

بيش تر بخوانيد: انواع جوش صورت

رفع قوز بيني با فيلر

اگر قوز بيني شما از نوع كاذب است بهترين روش براي رفع آن تزريق ژل، فيلر و چربي مي باشد. اين روش يك روش غير تهاجمي بوده كه بدون تراشيدن تيغه بيني بوسيله بي حسي موضعي، فرم بيني ا اصلاح مي كنند. براي انجام اين روش مقاديري از ژل حاوي اسيد هيالورونيك را در بالاي بيني و درست در قسمت فرورفتگي تزريق كرده و با پر كردن اين قسمت باعث مي شوند قوز بيني ديگر به چشم نيايد. همچنين رفع قوز بيني با فيلر با بالا كشيدن نوك بيني مشكل افتادگي را نيز رفع مي كند.

سن مناسب تزريق فيلر بيني

اول از همه بگذاريد خيال شما را راحت كنيم كه شما با هر سني مي توانيد از اين روش براي بازگرداندن زيبايي به پوست خود استفاده كنيد و تزريق ژل و چربي براي شما خطري نخواهد داشت. اما سن مناسب تزريق فيلر بيني 25 تا 30 سال است، زيرا تجربه ثابت كرده است كه نتايج تزريق در اين سن بسيار ملموس تر و بهترند. در ضمن به ياد داشته باشيد كه بهتر است افراد زير 18 سال براي تزريق ژل يا چربي صبر كنند، زيرا آناتومي صورت اين افراد به طور كامل شكل نگرفته و كار عاقلانه اين است كه بگذارند كه دوره نوجواني (teenage) را كنار بگذارند.

 هزينه فيلر بيني

در ميزان هزينه و قيمت فيلر بيني عوامل زيادي دخيل است كه در ادامه به برخي از آنها اشاره مي كنيم:

دوز ژل

ميزان ژل و فيلري كه در بيني يك فرد موزد استفاده قرار مي گيرد وابسته به ميزان ناهنجاري و يا ناهمواري موجود در بيني فرد است. بدين صورت كه هرچه مقدار فيلر مصرفي بيشتر باشد هزينه فيلر بيني نيز بيشتر مي شود.

برند فيلر

بايد توجه داشته باشيد كه قيمت محصولات زيبايي در هر شركت و برندي با ساير شركت ها متفاوت است. اين اختلاف قيمت بطور قطع در هزينه فيلر بيني شما تاثير خواهد داشت.

هزينه مربوط به عمل جوان سازي چهره با استفاده از تزريق فيلر بسته به فاكتورهاي زير متفاوت است. اولين موردي كه در ميزان هزينه تزريق فيلر موثر است منطقه اي است كه فرد مي خواهد تزريق فيلر را براي آن انجام دهد و همچنين تعداد نواحي كه قرار است تزريق فيلر براي آن صورت بگيرد.

ديگر عاملي كه در ميزان هزينه تزريق فيلر موثر است شدت موضوع مورد نظر است. يعني هر چه موضوع مورد نظر كه ميخواهد به وسيله تزريق فيلر پر شود، داراي چين و چروك هاي بيشتر بوده و يا داراي خطوط عميق تري باشد نشان دهنده اين است كه مي بايست از مواد پركننده بيشتري براي درمان آن ناحيه استفاده نمود. بنابراين به طبع هزينه تزريق نيز افزايش خواهد يافت.

منبع: https://www.drmattab.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۳:۴۱ توسط:شكري موضوع:

برخي از عوارض بعد از كاشت ابرو را بشناسيد.

از متداول­‌ترين عوارض كاشت ابرو مي‌­توان به التهاب، تورم، خارش و ايجاد درد و كبودي در محل كاشت اشاره كرد، كه اين عوارض پس از كاشت ابرو، طبيعي هستند و معمولاً كوتاه مدت مي‌­باشند؛ به طوري كه پس از چند روز برطرف مي‌­شود. دقت داشته باشيد كه پس از كاشت ابرو، از مصرف خودسرانه دارو بپرهيزيد و ابروها را دستكاري نكنيد.

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از كاشت

اين روش زيبايي داراي نتايج خوب و ماندگاري مي‌باشد، اما ممكن است همراه با عوارضي به صورت موقت باشد، بنابراين بهتر است با اين عوارض كمي آشنايي داشته باشيد، تا در صورت بروز، دچار استرس و نگراني نشويد. پوسته پوسته شدن ابرو بعد از كاشت ابرو ممكن است يكي از علائم عادي پس از اين عمل باشد.

اين پوسته‌شدن معمولاً به علت ترميم و بهبود پوست در ناحيه كاشت ابرو رخ مي‌دهد.

اين موضوع ممكن است در روزهاي اوليه پس از كاشت ابرو و حتي تا چند هفته پس از عمل ادامه داشته باشد.

در اين دوره پوسته‌شدن، لايه‌هاي پوستي كه تحت تاثير عمل كاشت قرار گرفته‌اند، به تدريج برمي‌گردند و جايگزين مي‌شوند.

اين فرآيند طبيعي است و به ترميم پوست كمك مي‌كند.

رنگ كردن ابرو بعد از كاشت

رنگ كردن ابرو بعد از كاشت يكي از اساسي ترين نكات در ارتباط با كاشت ابرو است. كاشت ابرو به يكي از اولين گزينه ها براي بازيابي تراكم ابرو تبديل شده است، چرا كه عمدتا به دليل نتايج طبيعي و دائمي اين تكنيك طرفداران زيادي دارد. براي دستيابي به بهترين نتايج، رعايت يك روند مراقبتي خوب ضروري است. بعد از عمل جراحي كاشت ابرو، بايد بسيار محتاط باشيم و به تمام نشانه هاي ارائه شده توسط تيم پزشكي احترام بگذاريم. اين روند بهبودي در مجموع يك سال طول مي كشد، اگرچه ما مي توانيم زودتر به زندگي عادي خود بازگرديم.

قبل از هر نكته اي در ارتباط با رنگ كردن ابرو بعد از كاشت، بايد بدانيد تا نزديك به ۶ ماه اول شروع به ديدن رشد موهاي جديد نخواهيم كرد و در اين صورت بهتر است براي جلوگيري از عوارض احتمالي تا پايان كامل روند بهبودي صبر كنيم. پس از يك سال مي توانيم ابروها را رنگ آميزي كنيم و آنها را به سليقه و بدون هيچ گونه ناراحتي آرايش كنيم.

بيش تر بخوانيد: تجربيات كساني كه كاشت ابرو انجام داده‌ اند 

خارش ابرو بعد از كاشت

سوزش و خارش ابرو بعد از كاشت ابرو، خارش ابرو بعد از كاشت ابرو، خارش ابرو يكي از عوارض خفيف بعد از كاشت ابرو يا كاشت ابرو است كه معمولاً در نتيجه بهبود و ترميم زخم هاي ايجاد شده ايجاد مي شود و معمولاً يك مدت طول مي كشد. چند روزي با استفاده از پمادهاي مخصوص تجويز شده توسط پزشك قابل تحمل بوده و در بيشتر موارد احساس نمي شود.از آنجايي كه در بيشتر موارد خارش بعد از كاشت ابرو يكي از علائم بهبودي محسوب مي شود، جاي نگراني نيست. نكته مهمي كه براي بهبودي كامل و رسيدن به نتيجه مطلوب از كاشت ابرو بايد رعايت كنيد اين است كه چند روز در مقابل وسوسه خاراندن ابرو مقاومت كنيد تا علائم برطرف شود.اگر موهاي كاشته شده خود را خراش دهيد در خوشبينانه ترين حالت ممكن است دچار عفونت شويد عفونت پوست يا فوليكول مو، و در بدترين حالت، موهاي كاشته شده ممكن است نابجا، كج يا اصلا كاشته نشوند و تاثير نامطلوبي بر نتيجه كاشت ابرو بگذارند. حداقل 14 روز براي ترميم كامل پوست و كاشت فوليكول موي ابرو و بعد از آن مي توانيد با خيال راحت ابروهاي خود را لمس كنيد.

ريزش ابرو بعد از كاشت

ريزش ابرو بعد از كاشت كاملا طبيعي است. حدود يك ماه بعد از كاشت شاهد ريزش ابروها خواهيد بود. پس از ريزش ابروها مجددا رشد خواهند كرد و يكسال پس از كاشت ابروهايي پر و طبيعي خواهيد داشت. با اين حال بايد مواظب باشيد تا خودتان باعث ريزش ابروها نشويد. به علاوه اگر ريزش بسيار شديد بود به پزشك مراجعه كنيد. از طرفي ديگر پس از يك دوره ريزش و رويش مجدد نبايد دوباره دچار ريزش شويد و اين اتفاق طبيعي نيست.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۷:۱۸ توسط:شكري موضوع:

تخصص ها دندانپزشكي را بيش تر بشناسيد.

تخصص هاي دندانپزشكي كه  به رسميت شناخته شده اند  ده تخصص هستند كه عبارتند از :

  • متخصص ارتودنسي (ارتودنتيست )
  • متخصص درمان ريشه (اندودانتيست )
  • متخصص بيماري هاي دهان
  • متخصص پروتزهاي دنداني و ايمپلنت ( پروستودانتيست )
  • متخصص دندانپزشكي كودكان
  • متخصص راديولوژي دهان فك و صورت
  • متخصص جراحي صورت و دهان و فك
  • متخصص جراحي لثه و ايمپلنت ( پريودانتيست )
  • متخصص دندانپزشكي ترميمي و زيبايي
  • متخصص آسيب شناسي دهان ، فك و صورت ( پاتولوژيست دهان ودندان )

متخصص ارتودنسي

متخصص ارتودنسي كسي است كه با دريافت دانش هاي بروز توانايي لازم براي درمان ناهنجاري هاي فك و صورت و نامنظمي هاي دندان ها را دارد. اولين رشته تخصصي دندانپزشكي، ارتودنسي است. در واقع ارتودنسي يك درمان دنداپزشكي است كه با روش هاي مختلف به درمان ناهنجاري هاي فك و نامنظمي دندان ها مي پردازد. ارتودنسي نيز همانند ساير تخصص هاي رشته پزشكي، نيازمند كسب دانش و تخصصي كافي است. در اين صورت دندانپزشكان عمومي به منظور دريافت تخصص ارتودنسي خود، پز از اتمام دوره ي ۴ ساله دندانپزشكي عمومي مي تواندد يك دوره ۴ ساله تخصصي را به عنوان دوره تخصصي ارتودنسي در دانشگاه هاي معتبر طي كنند. البته در اين ميان، دندانپزشكان عمومي بايد در كنكوري كه به همين منظور لحاظ شده است، يك رقابت سخت را در بين چندين هزار دندانپزشك عمومي بگذرانند تا بتوانند وارد دوره تخصصي ارتودنسي شده و به عنوان متخصص ارتودنسي در كرج و يا شهرهاي ديگر شناخته شوند.

در ادامه با برخي از روش هاي ارتودنسي آشنا خواهيد شد.

ارتودنسي بنفش

اين روزها بچه ها، نوجوانان و جوانان بيشترين قشرهايي هستند كه دندان هايشان را ارتودنسي مي كنند. كساني كه ارتودنسي دندان انجام مي دهند معمولا بين 1 تا 3 سال به طور مداوم از دستگاه هاي ارتودنسي استفاده مي كنند. روند درمان طولاني است و برخي ها دوست دارند براي اينكه از يكنواختي دربيايند به ارتودنسي رنگي و يا ارتودنسي بنفش پناه ببرند تا هم زيبايي بريس ارتودنسي را بيشتر كنند و هم رنگ هاي مورد علاقه خود را در لبخندشان ببينند.

ارتودنسي بي رنگ

ارتودنسي بي رنگ يكي از انواع ارتودنسي ها به شمار مي رود كه به شما كمك مي كند علاوه بر طي شدن دوره درمان،  زيبايي در چهره شما حفظ شود.

  • مزايا ارتودنسي بي رنگ
  • نامريي بودن ارتودنسي
  • استفاده آسان
  • تاثير گداري كم تر روي لثه ها

قيمت ارتودنسي بي رنگ

ارتونسي بي رنگ قيمت نسبتا بالاتري دارد اما مزاياي آن، هم چنين ديده نشدن در دهان طرفدار هاي بيشتري دارد و بيماران ترجيح مي دهند از آن استفاده كنند.ارتودنسي بي رنگ هم چنين در كشور عزيزمان ايران انجام مي شود و افراد مي توانند از اين تكنولوژي بسيار خوب بهرمند باشند.

بيش تر بخوانيد: هزينه روكش دندان

معايب ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان

همانطور كه اشاره شد ، جنس براكت هاي هم رنگ دندان از جنس سراميك مي باشد ؛ لذا احتمال شكستن آن ها در قياس با براكت هاي فلزي بيشتر است. بنابراين با توجه به شكننده بودن براكت هاي سراميكي بايد اشاره داشت كه ارتودنتيست در جلسات درمان ناچار است نسبت به براكت هاي سراميكي ، فشار كمتري به براكت ها وارد آورد كه اين مسئله ، سبب بروز محدوديت در درمان ارتودنسي مي شود.

البته ناگفته نماند كه بسته به نوع درمان ارتودنسي ، اين امكان وجود دارد كه محدود شدن درمان با ارتودنسي هاي هم رنگ دندان اختلالي در فرآيند درمان ايجاد نكند. اين در حالي است كه در برخي از موارد ، ممكن است محدوديت به وجود آمده ، مي تواند به طولاني شدن پروسه درمان بيانجامد. لذا به اين دليل است كه در صورت صلاحديد متخصص ارتودنسي ، مي توان از اين نوع از براكت ها استفاده كرد.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۰:۱۶ توسط:شكري موضوع:

روش هاي كم تر شناخته شده ارتودنسي

ارتودنسي دندان چيست؟ ارتودنسي دندان روشي است كه براي زيبايي دندان و دهان انجام مي گيرد. اين درمان براي يكسان سازي و رديف كردن دندان ها توسط متخصص ارتودنسي انجام مي شود. در واژه نامه اين كلمه به معناي رديف كردن دندان ها است.

اگر دندان ها عقب و جلو باشند يا بالا و پايين، اولا زيبايي دندان و دهان از بين مي رود و ثانيا نمي توان به راحتي غذا را جويد و مشكلات بيشتري براي دندان ها به وجود مي آيد.

به طور كلي ارتودنسي دندان براي قرار گرفتن صحيح دندان ها كنار هم انجام مي شود و طول درمان آن بين 6 ماه تا 1 سال است.

ارتودنسي رنگي

آيا تا به حال واژه ارتودنسي رنگي به گوشتان خورده است؟ ارتودنسي رنگي يكي از شيوه هاي جديد ارتودنسي است كه در ميان كودكان، نوجوانان و جوانان محبوبيت بسياري دارد. علت اين محبوبيت نيز تنوع رنگ ها در بريس هاي ارتودنسي است.

ارتودنسي رنگي، با وجود بريس هاي رنگارنگ بسيار دلپسند و گيرا مي باشد. اگر حتي شما از چند رنگ خوشتان مي آيد با مراجعه به متخصص ارتودنسي در شمال تهران يا متخصص ارتودنسي در شرق تهران ميتوانيد ارتودنسي رنگي دلخواه خود را انتخاب كنيد.اگر در انتخاب رنگ ارتودنسي دچار ترديد هستيد، نگران نباشيد اين شيوه امكان انتخاب آزادانه اي را در بين رنگ هاي متنوع دارد و به شما اجازه مي دهد يك يا چندين رنگ را استفاده كنيد.

ارتودنسي ژله اي

ارتودنسي ژله اي كه به عنوان ارتودنسي نامرئي نيز شناخته مي‌شوند، يك درمان ارتودنسي است كه به منظم شدن دندان‌ها كمك مي‌كند. اگر به اصلاح در چينش دندان‌هاي خود نياز داريد، دندانپزشك شايد به شما جايگزيني براي بريس‌هاي سنتي ارائه دهد.

ارتودنسي خانگي

در سال 2016 نوعي درمان ارتودنسي خانگي، موجي جديد ايجاد كرد؛ مرتب كننده ارتودنسي نامرئي 3D پديد آمد و مردم را به تعجب وا داشت. اين درمان اصلا نيازي به هزينه بسيار در مطب هاي دندانپزشكي ندارد. درمان ارتودنسي گران است كه اكثر افراد به اين دليل تمايل دارند تا اين درمان را در خانه بدون نياز به مراجعه ارتودنتيست انجام دهند.

و اكنون  بيش از 700000 نفر تحت درمان ارتودنسي در منزل، تنها با استفاده از SmileDirectClub قرار گرفته اند.

هزينه ارتودنسي دندان

احتمالاً سؤال بسياري از شما مخاطبان اين است كه «هزينه ارتودنسي فك بالا و پايين چقدر است؟» هزينه ارتودنسي دندان براساس فاكتورهاي بسياري تعيين مي‌شود. نوع ارتودنسي، مشكلات موجود در دهان و دندان، تعداد دندان‌هاي داراي اشكال، تخصص ارتودنتيست و تجهيزات و دستگاه‌هاي استفاده‌شده در كلينيك همگي مي‌توانند در اين زمينه مؤثر باشند و قيمت ارتودنسي دندان را متغير مي‌كنند. هزينه ارتودنسي ثابت دو فك و يك فك با هزينه ارتودنسي نامرئي و قيمت ارتودنسي متحرك تفاوت دارد.

منبع: https://www.karajortho.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۳:۱۱ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد