سلامت سلامت .

سلامت

تاثير جراحي لاغري در كيفيت زندگي

روش‌هاي مختلفي براي عمل لاغري وجود دارد. اگر شما هم نگران بازگشت چاقي بعد از جراحي لاغري هستيد در اين مقاله، با بهترين عمل لاغري بدون بازگشت با توصيه دكتر موسوي نائيني آشنا مي‌شويد. بهترين عمل لاغري چيست؟

امروزه با توجه با بالا رفتن وزن افراد، بسياري روي به عمل لاغري مي‌ آورند. شايد شما هم شنيده باشيد كه راز داشتن يك اندام خوب، خوش فرم و ورزيده، داشتن رژيم غذايي سالم، خواب مناسب و ورزش كردن است. اما حقيقت ماجرا در اين است كه، ژنتيك بيشترين تاثير را در اين مورد ايفا مي ‌كند. لازم به ذكر است، حتي اگر شما درست ‎‌ترين روش ‌ها را براي نگهداشتن وزن ايده‌ آلتان انجام دهيد، ممكن است در مواقعي دچار شكست شويد.

انواع عمل لاغري

در ادامه انواع عمل لاغري را براي شما نام خواهيم برد :

عمل لاغري به روش اسليو معده

يكي از بهترين روش هايي كه براي كاهش وزن به كار مي رود عمل اسليو معده است . در اين عمل قسمتي از معده جدا مي شود اما اين نكته كه چه قسمتي جدا مي شود و حجم قسمت جدا شده چقدر است اهميت زيادي دارد .اين عمل براي افرادي كه ريزه خواري زيادي دارند و وزن هاي بالايي يعني بين (۱۵۰ تا ۲۰۰ )كيلو  دارند توصيه مي شود. اين اشخاص معمولا در معرض بيماري هايي مانند ديابت هستند .

ترشح آنزيم گرلين در معده سبب مي شود تا فرد احساس گرسنگي كند .در اين عمل ۸۰ درصد از حجم معده و اين آنزيم نيز جدا مي شود . بعد از اين عمل فرد ديگر احساس گرسنگي نمي كند بنابراين به مرور زمان حجم غذايي كه در طول روز مصرف مي كند به شدت كاهش مي يابد .

اگر پزشك براي انجام اين عمل مهارت نداشته باشد مي تواند باعث آسيب ديدن بافت هاي دروني بدن مانند طحال شود،بنابراين براي انجام اين عمل پزشكي متخصص را انتخاب كنيد .

عمل لاغري با پليكاسيون معده

عمل لاغري پليكاسيون معده با بيهوشي عمومي انجام مي شود . در اين عمل دكتر طول معده را مانند دامن به شكل پليسه در مي آورد تا فضاي معده كوچك شود . وقتي معده كوچك شود شخص نمي تواند حجم زيادي غذا مصرف كند . در اين روش چون هيچ قسمتي از بدن برداشته نمي شود مي توان بعد از به نتيجه رسيدن و لاغر شدن معده را به شكل اول بازگرداند . اين جراحي براي اشخاصي كه بين ۳۰ تا ۴۰ كيلوگرم وزن دارند و ضريب چربي آن ها بين ۳۰ تا ۴۰ است مناسب مي باشد .

جراحي باي پس معده

يكي از پركاربرد ترين روش هاي عمل لاغري جراحي باي پس معده است . در اين عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده بريده مي شود .هم چنين قسمت ابتدايي روده هم بريده مي شود. با اين كار مقدار غذاي ورودي به معده شخص به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا مي كند .دل درد و اسهال از شايع ترين عوارض اين عمل است كه پس از مدتي به طور كلي از بين خواهد رفت . با رعايت نكاتي مانند انتخاب پزشك متخصص مي توان عوارض اين عمل را به حداقل رساند .

جراحي ابدومينوپلاستي

عمل لاغري ابدومينوپلاستي يك مدل جراحي پلاستيك است كه به وسيله ي آن چربي و پوست اضافي ناحيه شكم حذف شده و عضلات قسمت شكم تنگ و صاف مي شود .براي انجام اين جراحي فرد را بيهوش مي كنند سپس در قسمت هايي كه براي لاغري مشخص شده است ۲ برش ايجاد مي شود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۱:۳۳ توسط:شكري موضوع:

محاسبه bmi ، قد و وزن مناسب و وزن آيده آل

محاسبه bmi به ما نشان مي دهد كه نسبت قد و وزن مناسب است يا نه؟ بعد از محاسبه bmi توسط فرم زير، مي توانيد نتيجه گيري خوبي در رابطه با محاسبه قد و وزن مناسب و وزن ايده آل خود، داشته باشيد. اگر bmi شما كمتر از 18.5 بود، يعني نسبت وزن به قد شما، كم است و شما احتمالا مشكل كمبود وزن داريد. اگر bmi شما بين عدد 18.5 تا 24.9 بود، يعني شما در قد و وزن مناسب هستيد. اگر bmi شما بين عدد 25 تا 29.9 بود، يعني شما داراي اضافه وزن هستيد. اگر bmi شما بيشتر از 30 بود، يعني شما چاق هستيد و بايد فكري براي كاهش وزن خود و رسيدن به تناسب قد و وزن بكنيد.

هر عدد BMI نشان دهنده چه چيزي است؟

براي اكثر بزرگسالان BMI ايده آل بين ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعريف شده است.

براي كودكان و نوجوانان كه بين ۲ تا ۱۸ سال هستند، سن و جنسيت نيز علاوه بر قد و وزن در محاسبه شاخص توده بدني دخيل مي باشند.

اگر BMI:

  • زير ۱۸.۵ باشد، شخص دچار كاهش وزن است.
  • بين ۱۸.۵ و ۲۴.۹ باشد، شخص در بازه ي وزن سالم به سر مي برد.
  • بين ۲۵ و ۲۹.۹ باشد، شخص اضافه وزن دارد.
  • بين ۳۰ و ۳۹.۹ باشد، شخص از چاقي مفرط رنج مي برد.

فرمول محاسبه شاخص توده بدني يا شاخص توده بدني عبارت است از تقسيم وزن (كيلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. اين شاخص تنها نشان دهنده سطح چربي بدن بوده و قادر به تشخيص ميزان سلامت يا چاقي فرد نمي باشد. البته اين روش قطعي نيست و معايبي نيز دارد. مثلا به استخوان بندي و ميزان عضله هاي فرد در اين روش اهميتي داده نمي شود، در حالي كه همانطور كه مي دانيم ممكن است يك كيلوگرم عضله و يك كيلوگرم چربي وزن يكساني داشته باشند، اما حجم عضله كمتر و چگالي آن بيش از چربي است.

پيامدهاي افزايش وزن در بزرگسالان

افراد داراي اضافه وزن و چاقي در معرض خطربيشتري براي بيماري هاي زيرهستند:

  • بيماري عروق كرونر
  • اختلال در چربي هاي خون يا  ديس ليپيدمي
  • ديابت نوع 2
  • بيماري كيسه صفرا
  • فشار خون
  • آرتروز
  • آپنه خواب
  • سكته
  • ناباروري
  • حداقل 10 سرطان ، از جمله سرطان آندومتر ، پستان و روده بزرگ
  • ليپوماتوز اپيدورال
  • ديسك كمر و كمر درد
  • ديسك گردن و گردن درد
  • بيماريها و ساييدگي زانو
  • بيماريها و ساييدگي مفصل ران

نحوه  اندازه گيري BMI

اگر ميخواهيد ميزان شاخص يا عدد توده بدني خود را به صورت دستي اندازه گيري كنيد فرمولي وجود دارد كه مي توانيد برحسب آن اين كار را انجام دهيد. اين مقياس تقريبا دقيق مي باشد و تنها به دو متغير وزن و قد شما بستگي دارد. البته براي دقت بيشتر مي‌توانيم سن و جنسيت را نيز در محاسبات لحاظ كنيم ولي با توجه به اينكه همين فرمول نيز دقت بالايي دارد، ميتوانيم از دو متغير سن و جنسيت چشم پوشي كنيم.

فرمول محاسبه

فرمول محاسبه شاخص حجم بدن ساده است و همانطور كه گفته شد تنها به اعداد قد و وزن شما نياز است.

فرمول اندازه گيري bmi

عدد حجم توده بدن = (وزن بر حسب كيلوگرم) تقسيم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۹:۴۸ توسط:شكري موضوع:

براي اسليو معده به دنبال بهترين جراح اسليو باشيد.

چاقي يك بيماري است و به دليل افزايش چاقي و مشكلاتي كه براي افراد در پي دارد،استفاده از جراحي هاي لاغري امروزه بسيار پرطرفدار شده است زيرا با اينكه روش هاي زيادي براي لاغري و كاهش وزن وجود دارد، ولي جراحي لاغري به يكي از موثر ترين و سريع ترين روش ها براي كاهش وزن و تناسب اندام تبديل شده است. در اين مقاله مي خواهيم به شما مراجعه كنندگان گرامي كمك كنيم تا بتوانيد  بهترين جراح لاغري در تهران  را در اين عمل سخت و حساس انتخاب نماييد.

يك جراح خوب بايد بر همه روش هاي جراحي چاقي مسلط باشد؛

يكي از تاثيرگذار ترين و تخصصي ترين جراحي ها، جراحي لاغري و تناسب اندام است و مي توان گفت درصد موفقيت در اين عمل بسيار بالا است و افراد زيادي از اين روش به تناسب اندام رسيده اند و اين بيماري را درمان نموده اند. از پرطرفدارترين و بهترين جراحي هاي لاغري، عمل باي پس معده و عمل اسليو معده مي باشد. يك جراح خوب چاقي علاوه بر اينكه بايد به اين دو روش كه جز محبوب ترين روش ها است، مسلط باشد بلكه بايد به تمام روش ها و ساير تكنيك هاي جراحي لاغري نيز مسلط باشد. ساير روش هاي لاغري و تناسب اندام به شرح زير است كه يك پزشك حاذق بايد به آنها مسلط باشد:

  • ميني باي پس 
  • ساسي باي پس
  • باي پس روده
  • باندينگ معده
  • پليسه معده
  • بالون
  • و …

ويژگي هاي جراح چاقي

بهترين جراح اسليو بايد تجربه درمان افرادي مشابه شما را داشته باشد تا بتواند تشخيص دهد بهترين گزينه براي كاهش وزن شما چيست. آيا بايد از رژيم غذايي استفاده كنيد و يا اينكه بايد از روش هاي مختلف جراحي چاقي مانند باي پس يا اسليو معده استفاده كنيد.

هنگامي‌كه از بهترين جراح چاقي دكتر سليمي در صدد كاهش وزن استفاده مي‌كنيد، انتظار كسب بهترين نتيجه از درمان را داريد. در غير اين صورت اگر از تخصص‌هاي اگر از پزشكي بي‌تخصص در اين زمينه استفاده كنيد نه ‌تنها نتيجه مطلوبي از جراحي چاقي حاصل نمي‌گردد، بلكه امكان شكل‌گيري عوارض جبران‌ناپذيري وجود دارد.

علت اين مطلب آن است كه ريزه كاري هاي تكنيكي و علمي در انجام اين عمل ها باعث موفقيت آميز بودن آن و همچنين موجب كاهش احتمال عوارض مي گردد. عددي وجود دارد به نام شاخص وزني يا bmi كه نشان مي‌دهد هر فرد براي قد خود چقدر چاق است. در اين عمل جراحي پزشك ابتدا روي نواحي مورد نظر خط مي كشد و پروسه اين عمل جراحي به تكنيك هاي مورد استفاده ي پزشك بستگي دارد.

بعد از اين عمل جراحي بيمار فقط يك يا دو شب در بيمارستان بستري مي شود. تمامي موارد گفته شده در بالا را به طور كامل مطالعه فرماييد و علاوه بر آن ها براي جمع بندي يك سري سوالات را براي شما آماده كرديم كه سوالات اساسي و مهم هستند كه به شما كمك مي كنند يك جراح خوب و موفق را براي انحام عمل لاغري خود بشناسيد.

ممكن است از شما خواسته شود يك برنامه فعاليت بدني را شروع كنيد و هرگونه مصرف دخانيات را متوقف كنيد. همچنين ممكن است لازم باشد با برنامه ريزي قبلي براي بهبودي خود پس از جراحي آماده شويد. به عنوان مثال ، اگر فكر مي كنيد به كمك احتياج داريد ، در خانه ترتيب كمك دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۰:۲۵ توسط:شكري موضوع:

لاغري موضعي چيست؟

به روش هايي كه براي از بين بردن چربي هاي مداوم در نواحي مانند كمر،باسن ،لگن ، اطراف لگن  اعمال مي شود، لاغري موضعي يا كاهش وزن موضعي مي گويند. امروزه روش هاي لاغري موضعي غير جراحي از جذابيت ويژه برخوردار شده است.

روش‌هاي زيبايي لاغري موضعي كه در سراسر جهان بسيار مورد توجه قرارگرفته اند، براي بسياري از افرادي كه با چربي‌هاي مداوم در قسمت‌هاي خاصي از بدن خود مشكل دارند، نجات بخش است. در ادامه با بهترين روش لاغري بيش تر آشنا شويد.

10 ويژگي بسيار مهم در انتخاب بهترين جراح اسليو معده در تهران

  • تخصص پزشك جراح
  • بروز بودن
  • تجربه
  • متعهد و پاسخگو بودن
  • داشتن كارنامه موفق
  • مكان جراحي ايمن
  • دسترسي آسان و ارتباط با پزشك
  • هزينه جراحي مناسب ومنصفانه
  • روابط عمومي خوب و خوش اخلاقي
  • قرارداد با بيمه

با توجه به اهميت هر بخش از موارد فوق الذكر، هر كدام را به تفصيل توضيح خواهيم داد و در نهايت به نتيجه گيري خواهيم پرداخت.

بيش تر بخوانيد: رژيم لاغري شكم

روابط عمومي خوب و خوش اخلاقي

روابط خوب و تنگاتنگ مابين جراح و بيمار بعنوان پايه و زير بناي بهترين جراح اسليو معده در تهران است. با توجه به اين كه قسمتي از تشخيص پزشك جراح چاقي بر اساس اطلاعاتي است كه پزشك بوسيله توانايي بالايي كه در زمينه روانشناسي و ارتباط است كه از مريض خود در زمان مشاوره و ويزيت وي بدست مي آورد و بطور كلي مي توان گفت كه پايه و اساس پزشكي ارتباط بين پزشك و بيمار است.

به لحاظ اخلاقي مداخله در امور ديگران امري نكوهيده و نامطلوب است ولكن در حرفه پزشكي و بالاخص جراحي لاغري نه تنها نكوهيده نيست بلكه امري واجب و ضروريست از طرفي ديگر با توجه به اينكه در هنگام ارتباط عاطفي كه بين مريض و بيمار ايجاد مي شود.

پزشك جراح مي تواند از برخي از مسائل و ناراحتي هايي كه بيمار به آن مبتلا است و حاضر به گفتن آن در بين بقيه افراد نيست را با توجه به اين رابطه عاطفي ايجاد شده بيان نمايد و ممكن است در قالب همين مسائل مطرح شده توسط بيمار تصميمات بسيار حساسي توسط پزشك گرفته شود كه كاملا به نفع بيمار باشد. بنابراين برخورداري از روابط عمومي بالا و اخلاق خوب به عنوان يك عامل ثانويه ميتواند نقش اساسي را در نتيجه بخش بودن جراحي ايفا نمايد.

خدمات كلينيك لاغري

خدمات بهترين كلينيك لاغري در تهران  را در طيف گسترده و با استفاده از جديدترين تكنولوژي هاي روز دنيا عرضه نموده ايم.

هدف ما در اين كلينيك لاغري تنها لاغري و تناسب اندام نبوده، بلكه توجه به سلامت بيماران نيز درجه اهميت بالايي دارد.

بنابراين پيش از هرگونه اقدامي در زمينه لاغري موضعي، مشاوره تكميلي و راهنمايي لازم

در هر شاخه اي از لاغري موضعي كه مد نظر مراجعه كنندگان باشد به آنها ارائه مي شود

و تمام جلسات درمان زير نظر فردي متخصص صورت مي گيرد. از خدمات اين كلينيك لاغري مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

  • لاغري موضعي با كمك كويتيشن
  • لاغري صورت با آر اف (RF)
  • كرايوليپولي

بيش تر بخوانيد: رژيم لاغري سه روزه

عوارض لاغري

تمامي موارد نام برده از جديدترين و بي خطرترين تكنولوژي هاي لاغري روز دنيا بوده

كه تائيد سازمان غذا و دارو را به همراه دارند.

اين تكنولوژي ها را حتي در مواردي مي توان جايگزين روش هاي تهاجمي و پر خطر جراحي هاي زيبايي دانست.

لاغري موضعي با كمك روش هاي نام برده در بالا به سرعت، مراجعه كنندگان را به پاسخ مطلوب مي رساند

و هيچ گونه عوارض جانبي خطرناكي را بروز نمي دهد. علاوه بر تمام مواردي كه در بالا ذكر شد،

توجه به اين نكته هم مهم است كه برخلاف روش هاي درماني كه با جراحي همراه هستند،

پس از درمان با كمك اين روش ها نيازي به گذراندن دوره بهبود پس از درمان نمي باشد.

منبع: فيت بادي كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۴۵:۵۶ توسط:شكري موضوع:

شستن كلاه گيس به چه صورت انجام مي شود؟

كلاه گيس wigs در واقع كلاهي است كه روي آن با موهاي مصنوعي يا طبيعي پوشيده شده است. اصولا افراد به دلايل پزشكي اعم از ريزش مو، شيمي درماني، طاسي و حتي صرفا به دليل زيبايي از كلاه گيس زنانه يا مردانه استفاده مي كنند.

كلاه گيس هايي با موهاي طبيعي بسيار گران هستند اما در مقايسه با كلاه گيس هاي مصنوعي از مقاومت بيشتري در انجام اقدامات زيبايي مانند صاف كردن ، فر كردن، رنگ كردن و ... برخوردارند. در خريد كلاه گيس دقت كنيد.

موهاي كلاه گيس را از نوك شروع به شانه زدن كنيد :

به آرامي شانه بزنيد و گره ها را باز كنيد و به تدريج به سمت ريشه هاي مو برسيد . براي كلاه گيس زنانه كه داراي مو صاف از برس هاي معمولي و براي انواع فر آن ، از برس هاي دندانه دار استفاده كنيد .

سينك ظرفشويي خود را از آب سرد پر كنيد و مقداري شامپو درون آن بريزيد :

از شامپويي مناسب با نوع الياف كلاه گيس استفاده كنيد . براي مثال اگر الياف كلاه گيستان مجعد است از شامپوي مخصوص موهاي مجعد استفاده كنيد و يا اگر الياف كلاه گيستان رنگ شده است ، از شامپوي مخصوص موهاي رنگ شده براي آن استفاده كنيد

كلاه گيس را به داخل بچرخانيد و آن را درون آب قرار دهيد :

سپس با كمك دستانتان به الياف كلاه گيس فشار ملايمي بياوريد و آن را كمي درون آب تكان دهيد تا شامپو به خوبي به درون الياف آن نفوذ كند. اين امر همچنين به از بين رفتن گرد و غبار موجود درون الياف آن كمك خواهد كرد.

كلاه گيس را با استفاده از آب سرد شستشو دهيد :

همچنين مي‎توانيد براي شستن كلاه گيس آن را درون ظرفي پر از آب سرد قرار دهيد تا كف موجود بر روي آن از بين برود. بسته به مقاومت كلاه گيس و پرپشتي الياف آن، ممكن است لازم باشد دو بار آن را شستشو دهيد تا به خوبي تميز شود .

براي از بين بردن گره هاي ايجاد شده در الياف كلاه گيس از نرم كننده با كيفيت بالا استفاده كنيد :

از اعمال اين مواد بر روي ريشه هاي الياف خودداري كنيد

انتخاب كلاه گيس متناسب با رنگ پوست

اشتباهي كه بسياري از افراد در هنگام خريد كلاه گيس كوتاه مي كنند اين است كه دوست دارند تنوعي به خرج دهند و معمولا به سمت كلاه گيس هايي مي روند كه رنگ مويي متفاوت تر از رنگ موي خود را دارند كه اين كار كاملا اشتباه است؛ رنگي را انتخاب كنيد كه قبلا امتحانش را پس داده است.

عوامل مهم در انتخاب اكستنشن مو

1. بهترين اكستنشن را متناسب با تمام شرايط خودتان انتخاب كنيد:اولين نكته مهم، انتخاب اكستنشن هايي است كه زمان بيشتري دوام مي آورند. شايد اكستنشن هاي ارزان اوايل استفاده خوب به نظر برسند، اما خيلي زود خراب مي شوند و به جايگزين نياز پيدا مي كنند. اگر درحال آزمون و خطاي موقتي نيستيد، حتما بهترين اكستنشن را بعد از تحقيق كافي خريداري كنيد.

2. رنگ مو، يكي از عوامل مهم است:اكستنشن انتخابي شما بايد بيشترين نزديكي را به موهاي طبيعي تان داشته باشد. يكي از اشتباهات رايج زنان، انتخاب اكستنشن هاي تيره تر يا روشن تر نسبت به موهاي خودشان است كه زيبايي موها را از بين مي برد.

3. مراقبت از اكستنشن ها را درست انجام بدهيد:براي شستن اكستنشن ها حتما از شامپوهاي بدون سولفات و پارابن كمك بگيريد. كلاه گيس ها و اكستنشن هاي كليپسي بايد در پايان روز از روي موهاي طبيعي جدا شوند و هيچ وقت براي مدت طولاني روي سر باقي نمانند.

منبع: كلاه گيس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۹:۴۷ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد