سلامت سلامت .

سلامت

آيا با خدمات اصلاح طرح لبخند دندان آشنايي داريد؟

اصلاح لبخند فرآيند بهبود ظاهر لبخند از طريق يك يا چند روش دندانپزشكي زيبايي است، مانند:

برخي از مولفه هايي كه در نظر گرفته مي شوند عبارتند از : ظاهر صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان ها (رنگ، ​​عرض، طول، شكل و نمايش دندان)، بافت لثه و لب ها. اصلاح لبخند به دلايل زيادي انجام مي شود و با توجه به ملاحظات منحصر به فرد شما قابل تغيير است.

ايمپلنت فوري

براي بسياري از افراد اين سوال پيش مي آيد كه ايمپلنت فوري چيست؟ ايمپلنت يك روزه چيست؟ ايمپلنت فوري دندان در تهران همان طور كه از نام آن پيداست روشي سريع و كوتاه مدت براي جايگزين كردن دندان‌هاي از دست رفته مي‌باشد. در واقع براي انجام اين روش در ابتدا بايستي پايه‌هايي از جنس تيتانيوم كه كاملا با بدن انسان سازگاري دارند در داخل استخوان فك جاگذاري شوند و سپس بر روي آن پروتز دندان و يا همان تاج دندان قرار مي‌گيرد.

به عبارتي ديگر مي‌توان گفت كه، ايمپلنت فوري همان ايمپلنت دندان ساده است كه از سرعت و طول درمان كوتاه‌تري براي جوش خوردن پايه فك و در نهايت قرار دادن تاج دندان بر روي آن برخوردار است.

لمينت دندان

لمينت دندان براي افرادي توصيه مي شود كه نياز به لبخند زيبا و دندان هاي براق و شفاف دارند. هر چه دندان ها زيباتر و شفاف تر و رديف تر باشند، زيبايي چهره نيز افزايش پيدا مي كند. هزينه لمينت دندان از سوالات رايج متقاضيان دريافت لمينت است. لازم است بدانيد كه هزينه لمينت با توجه به عواملي نظير برند لمينت، مهارت دندانپزشك، تعداد دندان هاي تحت درمان، كلينيك يا مطب دندانپزشكي و ... متغير است. به طور كلي هزينه لمينت بر حسب واحد دنداني محاسبه مي شود يعني تعرفه اي كه بابت لمينت به شما اعلام مي شود، به ازاي لمينت يك دندان است. بديهي است كه هر چه تعداد دندان هاي تحت درمان شما بيشتر باشد، هزينه نهايي لمينت نيز بالاتر خواهد بود.

كامپوزيت دندان

يكي از بهترين، آسانترين و ارزانترين روش‌ها براي بازسازي فرم ظاهري دندان‌ها و داشتن لبخند زيبا، كامپوزيت دندان است. كامپوزيت، نوعي رزين است كه با درجات مختلفي از استحكام، پوليش پذيري و ضريب شكست نوري ساخته مي‌شود. در اين تكنيك مي‌توان دندان را متناسب با سليقه هر فرد به رنگ سفيد يا دقيقا مشابه دندان‌هاي طبيعي هر فرد ساخت، مشكلات ظاهري دندان را رفع نمود و به آن زيبايي بخشيد.

پياده سازي اين تكنيك به تخصص و مهارت دندانپزشك و همچنين نوع و كيفيت جنس كامپوزيت بستگي دارد، در صورت نصب غير اصولي، مشكلات جدي مانند بيماري‌هاي لثه‌اي، پوسيدگي دندان و ريشه را به دنبال خواهد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۸:۳۵ توسط:شكري موضوع:

از كدام رژيم لاغري معروف استفاده مي كنيد؟

لاغر شدن و كاهش وزن دغدغه بيش از ۴۰ درصد مردم جهان است كه از اين مقدار بانوان سهم بيشتري را به خود اختصاص داده‌اند. براي رسيدن به اين هدف مهم، برنامه‌هاي غذايي مختلفي به نام رژيم غذايي تهيه شده است. بيش از ۲۰۰ نوع رژيم غذايي در سايت‌هاي مختلف و در جامعه بين مردم رواج دارد كه همه آن‌ها يك هدف دارند، آن هم لاغري است. البته بسياري از اين رژيم‌ها غيراستاندارد هستند و ضرر جبران‌ناپذيري به بدن انسان وارد مي‌كنند.

رژيم شوك يك هفته اي

اين رژيم شوك يك هفته اي يك نوع برانامه غذايي سريع و كوتاه است . كه مناسب كساني است كه قصد دارند در مدت زمان كوتاهي وزن كم كنند . براي مثال كساني كه قرار است به مناسبتي از نظر جسمي بسيار زيبا تر به نظر بيايند . اين نوع برنامه غذايي باعث مي شود كه در بدن شوك ايجاد شده و كالري و چربي سوزانده شود . گفته ميشود كه با اين برنامه فردي كه داراي اضافه وزن و چاقي است مي تواند در عرض دو هفته در حدود 15 كيلوگرم وزن كم كند .

رژيم ديابت

يكي از مهم‌ترين عوامل، براي پيشگيري از ديابت، داشتن رژيم ديابت و غذايي ديابت درست و انجام ورزش است. با غذاهايي كه مي‌خوريم مي‌توانيم قندخون را كنترل يا درمان كنيم. پس، كاهش وزن مي‌تواند موجب مهار ديابت نوع دو شود. حتي كاهش ۵ درصدي از وزن تأثير بسياري در كنترل ديابت دارد. بنابراين، افراد مبتلا به اين بيماري، براي كنترل آن، به برنامه غذايي براي ديابتي‌ها نياز دارند.

رژيم فستينگ

رژيم فستينگ را با نام روزه داري متناوب هم ميشناسن كه جديدا محبوبيت زيادي هم پيدا كرده است . رژيم روزه داري بدن شما را آماده مي كند تا از چربي به عنوان منبع سوخت استفاده كند كه اين به معناي كاهش وزن است . هنگامي كه غذا ميخوريد بدن از گلوكز يا همان قند به عنوان منبع اصلي انرژي استفاده مي كند و هرچه از گلوكز باقي بماند در عضلات و كبد به عنوان گليكوژن ذخيره مي شود . هنگامي كه دربدن جريان ثابتي از گلوكز وجود نداشته باشد گليكوژن ها شكسته مي شوند تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گيرد . با خالي شدن ذخاير گليكوژن بدن به دنبال منبع انرژي جايگزين مانند سلول هاي چربي مي گردد تا بتواند براي تامين انرژي مورد نياز از آن بهره ببرد . اين قسمت شباهت زيادي به رژيم كتوژنيك دارد كه در آن ذخاير كربوهيدراتي خالي شده و بدن مجبور به استفاده از چربي ها ميشود . 

برنامه غذايي براي لاغري رايگان

برنامه غذايي براي لاغري رايگان بر اساس قد و وزن يك رژيم غذايي است كه بدون پرداخت هزينه و با حذف برخي مواد غذايي ناسالم و الكل از برنامه غذايي، به شما كمك مي‌كند تا در ۳۰ روز وزن كم كنيد. اين رژيم بر اساس تغيير عادات غذايي و  متابوليسم بدن است. در اين رژيم شما نبايد غذاهاي حاوي شكر، غلات، حبوبات، لبنيات و مواد افزودني خورده و فقط از منابع سالم پروتئين، چربي و فيبر استفاده كنيد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۲:۵۴ توسط:شكري موضوع:

بسياري از رژيم هاي لاغري قابل قبول در دنيا

يكي از رايج‌ترين اشتباهات در رژيم لاغري اين است كه افراد، رژيم‌هاي سخت و غيراصولي مي گيرند و دچار كاهش وزن‌ ناگهاني و شديد مي‌شوند اما بعد، رژيم را رها مي‌كنند و همين باعث مي‌شود كه وزن‌شان سريع به حالت اول برگردد. اصلاح شيوه زندگي شامل ۴ اصل خواب كافي و مناسب، فعاليت بدني مناسب، كنترل و مديريت استرس و تغذيه مناسب است. اگر كسي اين ۴ اصل اوليه و الفباي تناسب اندام را رعايت كند، قطعا به وزن ايده‌آل و تناسب اندام مي‌رسد اما اگر آن را رعايت نكند، از هيچ راهي نمي‌تواند به تناسب اندام برسد.

رژيم چاقي

اگر بيش از حد لاغر هستيد، به احتمال زياد با غذا خوردن مشكل داريد يا به عبارت ديگر، اشتهاي چنداني براي صرف غذا نداريد. اما ممكن است به برخي از خوراكي ها كه اتفاقا كالري بالايي دارند علاقه داشته باشيد. اما توجه داشته باشيد كه افزودن يك يا دو مورد غذا به رژيم غذايي و ميل كردن مكرر آن در طول روز نه تنها سبب افزايش وزن شما نخواهد شد، بلكه ممكن است به بدن شما آسيب بزند. به عنوان مثال اگر سعي كنيد، در طول روز چند وعده غذاي فست فودي و فاقد ارزش غذايي ميل كنيد، فقط شكم شما بزرگ مي شود. يا اگر تنها نشاسته بيش از حد را وارد برنامه غذايي خود كنيد احتمال بروز مشكلات گوارشي و …. وجود خواهد داشت. بنابراين براي آنكه رژيم چاقي را در كنار حفظ سلامت عمومي و چه بسا، بهبود سلامتي خود داشته باشيد بايستي تمام گروه هاي غذايي را به طور متعادل در درون آن بگنجانيد.

رژيم لاغري تخم مرغ

پيروي كردن و انجام اين رژيم، ساده و آسان است، اين رژيم تخم مرغ شما را مجبور به خوردن مواد غذايي بي مزه نمي‌كند بلكه تخم مرغي را مي‌خوريد كه خوشمزه است و تقريبا مورد علاقه اكثريت مردم مي‌باشد. آسان است، چون برخلاف مواد غذايي ديگر، آماده شدن تخم مرغ به زمان كمي نياز دارد؛ اين رژيم به خاطر پروتئين بالايي كه دارد، علاوه بر سير نگهداشتن شما در طول روز، باعث فرايند چربي سوزي نيز مي‌شود. در طول انجام اين رژيم، از خوردن پاستا، نمك، قند و شكر، فست فود، گوشت‌هاي چربي دار، غذاهاي سرخ كردني و چيپس اجتناب كنيد.

كم كردن وزن، تنها در ۳ روز با رژيم لاغري تخم مرغ.شما مي توانيد با اين دستور العمل غذايي وزن كم كنيد.

رژيم تثبيت وزن

براي بسياري از افراد، رژيم تثبيت وزن (حفظ وزن) از خود كاهش وزن نيز دشوارتر است. بر اساس تحقيقات انجام شده تنها درصد كمي از افرادي كه كاهش وزن را تجربه مي كنند، موفق مي شوند وزن كاهش يافته خود را به مدت يكسال ثابت نگه دارند. طبيعتا برگشت وزن پس از مدت ها رعايت رژيم غذايي و انجام ورزش هاي سخت خيلي نا اميد كننده و زجر آور است اما يادتان باشد كه هر چقدر كاهش وزن شما اصولي تر، آهسته تر و تدريجي تر باشد امكان برگشت وزن شما كمتر خواهد بود. كاهش وزني كه در اثر رعايت رژيم غذايي اصولي و سالم غذا خوردن به دست آمده باشد، هميشه ماندگارتر است.

رژيم مديترانه اي

رژيم مديترانه اي يك رژيم واحد نيست بلكه يك الگوي غذايي است كه از رژيم غذايي كشورهاي اروپاي جنوبي الهام مي‌گيرد. تأكيد اين رژيم بر غذاهاي گياهي، روغن زيتون، ماهي، مرغ، لوبيا و غلات است.

اين رژيم انواع مختلفي از مواد غذايي و عادت‌هاي سالم را از سنت‌هاي چندين منطقه مختلف از جمله يونان، اسپانيا، جنوب فرانسه، پرتغال و ايتاليا ترسيم مي‌كند.

مطالعات نشان مي دهد افرادي كه در منطقه مديترانه زندگي مي‌كنند يا رژيم غذايي مديترانه‌اي را رعايت مي‌كنند، خطر ابتلاي كمتري به بيماري‌هاي مختلفي از جمله چاقي، ديابت، سرطان و بيماري‌هاي قلبي عروقي را دارند.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۴:۱۰ توسط:شكري موضوع:

هر آنچه كه لازم است درباره شاخص توده بدني بدانيد.

شاخص توده بدني يا BMI عددي ست كه ميزان چاقي و لاغري افراد را با استفاده از داده هاي وزن و قد محاسبه مي كند. محاسبه bmi  ميزان چربي بدن را بطور مستقيم اندازه گيري نمي كند، اما تحقيقات نشان داده اند كه مقدار BMI با سنجش مستقيم ميزان چربي بدن مرتبط است. مقدار BMI به ما نشان مي دهد كه آيا در محدوده وزني نرمال و سلامتي قرار داريم يا نه. البته بر كسي پوشيده نيست كه هر شخص با توجه به سن، جنس، ميزان فعاليت، اندازه جثه و عوامل ديگر مي بايست داراي وزن ايده آل خود باشد، اما از آنجا كه محاسبه وزن ايده آل نياز به محاسبه دقيق و تخصصي دارد، لذا از بي ام آي به عنوان شاخص عمومي براي افراد بالاي 18 سال استفاده مي شود. نحوه محاسبه آن بسيار ساده است و در بسياري جاها براي مشخص كردن اضافه وزن و كسر وزن استفاده مي‌شود.شاخص توده بدني از طريق تقسيم وزن فرد به كيلوگرم بر توان دوم (x²) قدش به متر بدست مي آيد.

آيا شاخص خوبي براي سلامتي است؟

علي‌رغم نگراني‌ها مبني بر اينكه BMI به درستي تشخيص نمي‌دهد كه آيا يك فرد سالم است، بيشتر مطالعات نشان مي‌دهند كه خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن و مرگ زودرس در افراد با BMI كمتر از 18.5 (“كم وزن”) يا 30.0 يا بيشتر (“چاق” افزايش مي‌يابد. ).به عنوان مثال، يك مطالعه گذشته نگر در سال 2017 بر روي 103218 مرگ نشان داد افرادي كه BMI 30.0 يا بيشتر داشتند (“چاق”) 1.5 تا 2.7 برابر بيشتر در معرض خطر مرگ پس از يك پيگيري 30 ساله قرار داشتند.مطالعه ديگري بر روي 16868 نفر نشان داد كه افرادي كه در رده BMI “چاق” قرار داشتند، در مقايسه با افرادي كه در رده BMI “عادي” قرار داشتند، 20٪ بيشتر در معرض خطر مرگ ناشي از همه علل و بيماري هاي قلبي بودند.

محققان همچنين دريافتند افرادي كه در رده «كم وزن» و «به شدت چاق» يا «بسيار چاق» قرار داشتند به ترتيب به طور متوسط ​​6.7 سال و 3.7 سال زودتر از افراد در رده BMI «عادي» جان خود را از دست دادند (6Trusted). منبع).مطالعات ديگر نشان داده اند كه BMI بيش از 30.0 به طور قابل توجهي خطر ابتلا به مشكلات مزمن سلامتي مانند ديابت نوع 2، بيماري قلبي، مشكلات تنفسي، بيماري كليوي، بيماري كبد چرب غير الكلي و مشكلات حركتي را افزايش مي دهد.

علاوه بر اين، كاهش 5 تا 10 درصدي در BMI يك فرد با كاهش نرخ سندرم متابوليك، بيماري قلبي و ديابت نوع 2 مرتبط است.با توجه به بيشتر تحقيقاتي كه نشان مي دهد خطر ابتلا به بيماري هاي مزمن در ميان افراد چاق افزايش مي يابد، بسياري از متخصصان سلامت مي توانند از BMI به عنوان يك تصوير كلي از خطر يك فرد استفاده كنند. با اين حال، نبايد تنها ابزار تشخيصي مورد استفاده باشد.

عوارض شاخص توده بدني بالا

در ادامه به برخي از مشكلات ناشي از چاقي اشاره مي شود.

  • ناباروري: اگر در سن باروري هستيد، BMI بالا مي تواند منجر به ناباروري شود. اگر قصد بچه دارشدن داريد بايد با تغيير در سبك زندگي تان، شاخص توده بدني تان را كاهش دهيد.
  • ديابت نوع ۲: BMI بالا مي تواند شما را در معرض ريسك ديابت نوع ۲ قرار دهد. مي توان با پيروي از يك رژيم غذايي مناسب و ورزش ديابت خود را كنترل كنيد.
  • فشارخون بالا: اين عارضه عمدتا با BMI بالا مرتبط است. فشارخون بالا مي تواند منجر به مشكلات جدي قلبي-عروقي شود. مي توان با پيروي از رژيم غذايي كم سديم و ورزش اين شرايط را كنترل كرد.
  • آرتروز: BMI بالاي ۲۵ مي تواند با مشكل آرتروز هم همراه باشد. آرتروز موجب درد مفاصل شده و بر توانايي حركت تاثير مي گذارد.
  • اختلال خواب: BMI بالا مي تواند منجر به آپنه خواب شده و ريسك كم خوابي شديدي را به همراه داشته باشد. آپنه يا اختلال خواب مي تواند منجر به مشكلات قلبي-عروقي و كوتاه شدن طول عمر شود.
  • شاخص توده بدني مقياسي براي اندازه گيري ميزان تناسب وزن نسبت به قد است. اين شاخص از طريق حاصل تقسيم وزن بر مجذور قد فرد محاسبه مي شود.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۰:۳۰ توسط:شكري موضوع:

آيا با روش هاي مختلف جراحي لاغري آشنايي داريد؟

جراحي لاغري در چند وقت اخير به يكي از محبوب‌ترين جراحي‌ها بين زنان و مردان تبديل شده است. اين جراحي براي افرادي كه در ناحيه شكم چربي و پوست اضافه دارند يك جراحي مناسب محسوب مي‏شود، زيرا به بهبود ساختار كلي بدن و همچنين زيبايي ناحيه شكم كمك مي‌كند. جراحي شكم انواع مختلفي دارد و متخصص با توجه به شرايط فرد يكي از روش‌ها را انتخاب خواهد كرد تا بهترين نتيجه حاصل شود.

جراحي لاغري چيست؟

جراحي چاقي براي همه افرادي كه داراي اضافه وزن شديد هستند مناسب نيست. ممكن است براي واجد شرايط بودن براي جراحي كاهش وزن، نياز به رعايت دستورالعمل‌هاي پزشكي خاصي داشته باشيد. شما احتمالاً يك فرآيند غربالگري گسترده خواهيد داشت تا ببينيد آيا واجد شرايط هستيد يا خير. همچنين بايد مايل به ايجاد تغييرات دائمي براي داشتن يك سبك زندگي سالم باشيد. ممكن است از شما خواسته شود در برنامه ‌هاي پيگيري طولاني‌ مدت شركت كنيد كه شامل نظارت بر تغذيه، سبك زندگي و رفتار و شرايط پزشكي شما مي‌شود. و به خاطر داشته باشيد كه جراحي چاقي گران است.

عمل اسليو معده يا گاستركتومي

اين روش از انواع جراحي چاقي كم تهاجمي ترين روش است، عمل اسليو معده به منظور كوچك كردن معده انجام مي شود كه در طي آن مي توان، تا 80 درصد اضافه وزن افرادي كه چاقي بيش از اندازه دارند را كاهش داد.

در اين روش معده از اندام هاي اطراف خود آزاد مي شود. و از منگنه هاي جراحي براي حذف 80 درصد از معده استفاده مي شود و معده بسيار كوچكتر مي شود. اين عمل كمتر از 2 ساعت انجام مي شود.

بوتاكس معده

بوتاكس معده يك روش جديد به منظور لاغري مي باشد. بوتاكس معده از طريق آندوسكوپي انجام مي شود كه در اين روش سمي به نام بوتولينوم به عضلات معده تزريق مي شود. اين كار موجب كاهش انقباضات ماهيچه هاي معده و طولاني شدن زمان تخليه غذا از معده مي شود. در نتيجه، بيمار به سرعت سير مي شود، سطح گرسنگي كاهش مي يابد و به مرور زمان كاهش وزن جزئي مشاهده مي شود. لازم به ذكر است كه بوتاكس معده روش دائمي جهت كاهش وزن نيست و كاملا موقتي مي باشد و افرادي كه نمي خواهند جراحي باي پس معده را انجام دهند از آن استفاده مي كنند.

عمل لاغري باي پس معده

اين عمل از روش هاي قديمي اما در عين حال رايج است كه جزو شناخته شده ترين عمل هاي لاغري مي باشد كه به دو صورت انجام مي شود. در روش اول كه روشي بدون بازگشت است، بخش بالاي معده بريده مي شود و مري به باقي مانده معده متصل مي شود.

بديهي است كه در اين روش حجم زيادي از معده كم مي شود؛ به طوري كه فقط قادر به جاي دادن 28 گرم غذا در خود خواهد بود. معده با اين اندازه، نه تنها نمي تواند غذاي زيادي را در خود جاي دهد، بلكه نمي تواند به اندازه گذشته نيز جذب كند.

ضمن اينكه در اين روش بخش ابتدايي روده نيز بريده مي شود و به معده متصل مي گردد؛ كم شدن بخش زيادي از معده و روده منجر به كم شدن ميزان هضم و جذب غذا مي شود.

اين عمل داراي برخي عوارض از جمله سوء تغذيه در نتيجه كاهش جذب ويتامين ها و همينطور ايجاد فتق، سنگ صفراوي، سندروم دامپينگ و … است.

در روش دوم عمل باي پس معده، 80 درصد معده حذف مي شود، ضمن اينكه بخش زيادي از روده نيز بريده مي شود. از همين رو بخش زيادي از دستگاه گوارش حذف مي شود كه نتيجه آن كم شدن غذاي مصرفي و محدود شدن جذب غذا در بدن است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۰۲:۰۰ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد