سلامت سلامت .

سلامت

عمل ساسي باي پس معده چيست؟

اكثر افراد جامعه از افزايش وزن شديد و چاقي رنج مي‌برند و براي رسيدن به وزن ايده‌آل به دنبال روش‌هاي مانند رژيم هاي سريعي همچون رژيم لاغري شوك هستند.

 هستند. در اين ميان هستند كساني كه تعدادشان كم هم نيست و نميتوانند دردسرها و سختي هاي رژيم گرفتن را تحمل كنند و مستقيم سراغ عمل‌هاي جراحي لاغري ميروند. البته بايد توجه داشته باشيد كه افرادي كه به دنبال كاهش وزن هستند بايد بهترين روش لاغري مورد تاييد پزشكان را انتخاب كنند. ساسي باي پس معده يكي از جديد ترين عمل‌هاي جراحي لاغري است و تركيبي از دو عمل اسليو معده و عمل باي پس معده است كه با روش لاپاراسكوپي انجام مي‌شود. در اين عمل ابتدا عمل اسليو را انجام مي‌دهند و سپس بخشي از انتهاي روده كوچك را به بخش اسليو شده معده متصل مي‌كنند. ادامه اين مقاله را بخوانيد تا بيشتر با اين عمل آشنا شويد.

جراحي ساسي باي پس معده براي چه كساني مناسب است؟

كساني كه قصد انجام اين عمل را دارند بايد شرايط زير را داشته باشند:

  • سن  افراد بايد بين ۱۸ تا ۶۵ سال
  • بيماراني كه چاق هستند و يا به عبارتي شاخص توده بدني يا BMI آن ها بيش از ۳۵ است و وزن آنها از طريق رژيم هاي لاغري اصولي هم به ميزان ايده آل و مناسب خود نرسيده است.
  • بيماراني كه شاخص توده بدني آن ها بالاتر از ۳۰ است مشروط بر اينكه از ساير بيماري هاي مرتبط با چاقي مثل ديابت و فشار خون بالا رنج ببرند.
  • كساني كه عمل اسليو ناموفق داشته اند.
  • بيمار پس 24 تا 48 ساعت بعد از انجام عمل از بيمارستان مرخص مي‌شود و بايد 10 روز بعد براي بررسي‎‌هاي بعدي به پزشك مراجعه  كند.
  • براي مراقبت‌هاي غذايي بعد از عمل ساسي باي پس معده مانند ديگر جراحي‌ها بايد از خوردن غذاهاي سفت و جامد  به مدت30 روز پرهيز كرد.
  • مصرف مايعات آبكي در 15 روز اول توصيه مي‌شود مانند: آب هويج، آب مرغ، آب سيب …
  • تغيير رژيم در 15 روز دوم و خوردن غذاهاي نرم و صاف شده به صورت پوره توصيه مي‌شود.
  • بعد از 30 روز خوردن غذاهاي جامد در حجم كم شروع شود.
  • مراجعه به پزشك خود بعد از گذشت 3 ماه از عمل لازم است.
  • مصرف به موقع و درست داروهاي بعد از عمل

مراقبت ‌هاي بعد از عمل

هزينه عمل اين روش درماني چقدر است؟

هزينه اين جراحي با توجه به شرايط زير متفاوت است.

  • ميزان مهارت و تخصص پزشك
  • نوع بيمارستاني كه در آن قصد انجام عمل را داريد.
  • وسايل، مواد و تجهيزاتي كه براي عمل جراحي نياز داريد.
  • هزينه بستري شدن در بيمارستان تا زمان ترخيص
  • ساير هزينه‌هاي جانبي

جمع بندي

افرادي كه با استفاده از رژيم لاغري اصولي به نتيجه مطلوب نمي رسند به دنبال اين روش هاي لاغري مي روند. عمل ساسي باي پس معده ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد كه نمي‌توان از آن‌ها چشم پوشي كرد ولي به  اين معني نيست كه براي همه مناسب باشد بايد حتما زير نظر پزشك متخصص و با مشورت او تصميم به انجام اين جراحي بگيرد. اگر جراح لاغري شما اين روش را براي شما تجويز كند قطعا براي شما مزاياي دارد و اين عمل را انجام دهيد.  در صورتي كه شرايط انجام آن نداريد به سراغ راه‌حل‌هاي ديگر برويد.

منبع : https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۱۹ توسط:شكري موضوع:

رژيم لاغري سه روزه يا ارتشي چيست؟

پزشكان هميشه و هميشه تذكر ويژه و خاصي بر روي گرفتن رژيم لاغري اصولي دارند، اما اگر به يك مهماني يا مجلس عروسي دعوت شده ايد و لباس هايتان برايتان تنگ شده است و به دنبال يك روش لاغري سريع هستيد؛ رژيم ارتشي بهترين راه حل براي رهايي از شر چربي هاي اضافه شما است.  رژيم ارتشي يا سه روزه در سراسر دنيا به روشي براي كاهش وزن 4 الي 5 كيلوگرمي در يك هفته معروف است.

رژيم سه روزه چيست؟

اين رژيم لاغري نيز مانند ساير رژيم هاي لاغري است با اين تفاوت كه شما بدون نياز به فعاليت هاي سنگين روزانه موفق به كاهش وزن 4 الي 5 كيلوگرمي خواهيد شد. همچنين اين رژيم لاغري سريع كاملا رايگان آموزش داده مي شود و نيازي به مواد غذايي گران قيمت ندارد.

رژيم ارتشي طي 3 روز در هفته انجام ميشود و 4 روز ديگر هفته به عنوان زمان سوزاندن كالري در نظر گرفته مي شود.

در رژيم لاغري سه روزه آمريكايي، افراد بايد وعده هاي اصلي را طبق برنامه مشخصي ميل كنند و اصولا شامل 1000 الي 1200 كالري است. در سه روز مصرف و در چهار روز باقي مانده با مواد مغذي ديگري كه اصولا 1500 كالري دارند سر مي شود. البته براي ورزشكاران و كساني كه فعاليت بدني روزانه زيادي دارند در طول 4 روز بعدي ميزان كالري تا 2200-2600 كالري هم افزايش پيدا مي كند.  براي انجام بهتر اين امر مي توانيد از رژيم كالري شماري نيز استفاده كنيد.

مواد خوراكي مجاز در رژيم لاغري سه روزه

گرفتن رژيم نظامي سه روزه براي افراد گياهخوار و وگان بسيار آسان است. با اينكه اينكه مايعات توصيه شده اين رژيم آب و چاي سبز هستند اما شما مي توانيد از قهوه هاي كافئين بالا هم استفاده كنيد.

همچنين مطالعه كنيد: رژيم آب درماني

در طول 4 روز كه شما بايد مواد غذايي كمتري مصرف كنيد، مي توانيد به مواد غذايي خود تنوع بدهيد اما توجه داشته باشيد كه كالري مصرفي روزانه شما از 1500 كالري تجاوز نكند. از جمله مواد خوراكي مجاز در اين رژيم عبارتند از:

  • موز
  • سيب
  • نان كامل
  • كره بادام ‌زميني
  • تخم ‌مرغ
  • هات‌ داگ
  • دانه ‌هاي سبز
  • بروكلي
  • هويج
  • پنير چدار
  • بستني وانيلي

آيا رژيم سه روزه ارتشي هميشگي است؟

خير؛ چرا كه ادامه اين رژيم لاغري سريع بيشتر از 4 هفته توصيه نمي شود. از آنجا كه در طول اين رژيم مقدار كالري دريافتي روزانه شما كمتر از 1000 كالري است و پيروي كردن از اين رژيم براي طولاني مدت مي تواند باعث بروز برخي بيماريها، ضعف و بي حالي شود، به همين دليل متخصصان لاغري رژيم لاغري 3 روزه را براي بيش از دو الي سه هفته توصيه نمي كنند.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۰:۲۷ توسط:شكري موضوع:

لاغري شكم و پهلو با جراحي

لاغري شكم و پهلو، دغدغه امروزه خيلي از افراد است. در برخي موارد با رعايت رژيم‌هاي طولاني و ساعت‌ها ورزش، باز هم نمي‌توان از شر شكم و پهلو خلاص شد. افراد براي خلاصي از اين مشكل از روش هاي لاغري مختلف از جمله لاغري با كدو استفده مي كنند. در برخي موارد ديده شده است كه به رژيم آب درماني روي مي آورند. اما در آخر با هيچ يك از اين موارد به نتيجه دلخواه خود نمي رسند. در اين حالت روش‌هاي لاغري موضعي شكم و پهلو به كار مي‌آيند. بسته به‌ شدت چاقي اين نواحي مي‌توان از هر يك از روش‌هاي زير استفاده كرد. با ما همراه باشيد.

جراحي لاغري شكم و پهلو ابدومينوپلاستي

امروزه بانوان با استفاده از بهترين رژيم لاغري براي زنان به دنبال لاغري مي روند و در صورتي كه نتيجه دلخواه را نگيرند به دنبال ابدومينوپلاستي مي روند. ابدومينوپلاستي يك عمل جراحي زيبايي پلاستيك براي كوچك كردن شكم (كاهش چربي و پوست اضافي شكم و پهلو) و اصلاح افتادگي ديواره عضلاني شكم (شكم شل و افتاده) پس از كاهش وزن شديد يا بعد از بارداري (بارداري‌هاي مكرر) است. جراحي شكم شامل سه نوع جراحي اصلي است:

  1. ليپوساكشن شكم
  2.  ابدومينوپلاستي
  3.  ميني ابدومينوپلاستي

هدف جراحي ابدومينوپلاستي

مي‌توان جراحي ابدومينوپلاستي را به دو دليل اساسي انجام داد:

  1. براي كاهش چربي اضافي (شكم آويزان و شكم شل)
  2. براي كاهش پوست اضافي (شكم چروكيده با پوست اضافي) با ليفت شكم.

هدف از ابدومينوپلاستي صاف كردن ديواره شكم (براي رسيدن به شكمي صاف)، برداشتن و از بين‌ بردن پوست و چربي اضافي، تقويت عضلات شل شده شكم و بازسازي ناف به شكل اوليه است.

براي چه كساني مناسب است؟

كارايي ابدومينوپلاستي در موارد زير است:

  • كاهش وزن شديد كه اغلب باعث ايجاد پوست اضافي روي شكم و شل شدن بيش از حد عضلات مي‌شود.
  • در صورت شل شدن شكم به دليل يك يا چند بارداري
  • زماني كه نه رژيم لاغري و نه فعاليت بدني نمي‌تواند شكم را از نظر زيبايي به حالتي دلپذير بازگرداند.

چه انتظاراتي از جراحي ابدومينوپلاستي داشته باشيم؟

بايد اين را بپذيريم كه بعد از جراحي ابدومينوپلاستي، جاي زخم‌هايي با اندازه‌هاي مختلف باقي مي‌ماند كه ممكن است حذف شوند. ابدومينوپلاستي باعث از بين رفتن خطوط قسمت تحتاني شكم مي‌شود. علاوه بر اين علائم كشيدگي قسمت بالايي شكم به دليل كشش پوست از نظر ظاهري بهبود مي‌يابند.

جراحي ابدومينوپلاستي حتما با بيهوشي عمومي انجام مي‌شود. تعداد روزهاي بستري مراجعه كننده كه معمولاً 2-4 روز است، دفعات پانسمان و زمان برداشتن بخيه‌ها به فرد و به ميزان مداخله (ميزان چربي و پوست برداشته شده) بستگي دارد. باتوجه به موارد گفته شده ابدومينوپلاستي از همان ابتدا رضايت‌ بخش است. بهترين كانديدها براي جراحي، بيماراني هستند كه از سلامت خوبي برخوردارند و چربي و پوست اضافي در ناحيه شكم و لگن دارند. اگر شل شدن شكم كوچك يا متوسط باشد، مي‌توان فقط ميني ليفت شكم يا ميني ابدومينوپلاستي را انجام داد. در نتيجه شما بايد با تحليل و بررسي به دنبال بهترين روش لاغري برويد.

منبع : www.dritm.ir

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۲:۰۳ توسط:شكري موضوع:

كاهش وزن قبل بارداري و بعد بارداري

يكي از شيرين ترين و بهترين مراحل زندگي براي هر زوج، بچه دار شدن است. اما متاسفانه، برخي از زوجين در اين مورد با مشكل هاي مختلفي مواجه مي شوند كه منجر به عدم باروري در آنها مي گردد. يكي از عواملي كه در اين راه تاثير زيادي دارد، قرار گرفتن در يك شاخص توده بدني استاندارد است. اگر به اضافه وزن و چاقي مفرط دچار هستيد؛ اقدام به كاهش وزن كنيد و از يك رژيم شيردهي و يا بارداري استفاده كنيد. در كل، داشتن وزن مناسب شانس بارداري را تا حد زيادي بالا مي برد. ما در اين مطلب قصد داريم براي آگاهي بيشتر شما به اهميت كاهش وزن قبل از بارداري بپردازيم.

چگونه مي توان قبل از اقدام به بارداري و بعد از بارداري وزن كم كرد؟

در اينكه كاهش وزن به افزايش شانس باردار شدن كمك مي كند شكي نيست. همچنين مي تواند پس از تولد نوزاد شما را سالم و فعال نگه دارد. بنابراين داشتن يك برنامه منظم و تحت نظر پزشك  مي تواند شما را به اين هدف برساند. اين برنامه به شكل زير است:

كالري دريافتي فعلي خود را مشخص كنيد

برخي از زنان وعده هاي غذايي مناسب دارند، اما كالري زيادي مي خورند. سعي كنيد ميزان كالري دريافتي فعلي را به طور دقيق در نظر داشته باشيد تا بتوانيد آن را كاهش دهيد. راه هاي زيادي براي كاهش كالري وجود دارد، از جمله جايگزين كردن و تغيير در غذاها است. از كالري دريافتي فعلي خود شروع كنيد، 1000 كالري از كل آن كم كنيد. اين مقدار كالري است كه شما بايد هر روز مصرف كنيد تا به كاهش وزن 900 گرم در هفته برسيد. براي انجام شدن بهتر اين امر مي توانيد از رژيم كالري شماري استفاده كنيد.

براي خود وزن هدف تعيين كنيد

به طور كلي، شاخص توده بدني (BMI) بين 18،5 و 24.9 وزن سالم در نظر گرفته مي شود. از دست دادن حدود 900 گرم در هفته ايمن ترين راه براي كاهش وزن و حفظ آن است. شاخص توده بدني خود را محاسبه كنيد تا بفهميد وزن مطلوب شما چقدر است. استفاده از روش مناسب كاهش وزن قبل از بارداري تا وقتي كه به وزن مطلوب خود برسيد تضمين مي كند كه با بهترين وزن وارد بارداري خود شده ايد. براي مثال استفاده از رژيم لاغري نوم در اين مسير مي تواند به شما كمك كند.

داشتن رژيم غذايي سالم

توصيه ميشود از يك رژيم لاغري سالم و متعادل كه از 5 گروه غذايي مهم تشكيل شده است پيروي كنيد. همچنين از رژيم هاي لاغري سريع تا حد ممكن اجتناب كنيد و به دنبال يك رژيم لاغري اصولي برويد. سبزيجات و حبوبات، ميوه ها، نان و غلات سبوس دار، شير، ماست، پنير، گوشت بدون چربي، مرغ، ماهي، تخم مرغ، دانه ها و آجيل مواد غذايي لازم در اين رژيم ها هستند. فراموش نكنيد كه غذاهاي فست فود، بيسكويت، چيپس و گوشت هاي چرب را تا ميزان قابل توجهي كاهش دهيد.

ورزش را افزايش دهيد

در كنار كاهش 1000 كالري در روز بهتر است ورزش را نيز به آن اضافه كنيد. اينگونه ميزان كالري بيشتري مي سوزانيد. حداقل يك ساعت ورزش در روز يك برنامه ايده آل براي كاهش وزن است. اگر وقت كافي نداريد؛ مي توانيد صبح زود به مدت نيم ساعت با وزنه ورزش كنيد يا شب بعد از شام به پياده روي برويد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۱:۱۳ توسط:شكري موضوع:

رژيم هاي لاغري سريع چه كاربردي دارند؟

افراد مختلف براي دست يابي به وزن ايده آل خود به دنبال بهترين روش لاغري مي روند. برخي از ورزش لاغري و برخي نيز از رژيم لاغري استفاده مي كنند. براي اينكه اين كاهش وزن در مدت زمان كمتري انجام شود افراد از رژيم هاي لاغري سريع نيز استفاده مي كنند. لاغري سريع بدون استفاده از رژيم هاي لاغري بر پايه دو اصل است:

  1. بنا بر دلايل ژنتيكي بدن شخص باعث تجمع چربي در نقاط مختلف بدن نمي شود
  2. مغز و تفكر انسان قابليت هايي باور نكردني دارند.

پزشكان و متخصصان تغذيه در قدم اول به بيماران خود يك رژيم لاغري اصولي را پيشنهاد مي كنند. اما برخي افراد به دنبال رژيم هاي لاغري سريع عستند. بنابر اين در ادامه با 2 نمونه از رژيم هاي لاغري سريع آشنا مي شويد و مي توانيد بهترين آنها را انتخاب كنيد.

رژيم لاغري سريع و موثر

رژيم هاي غذايي با كنترل مواد غذايي مصرف شده، باعث لاغري سريع مي‌شوند. تا كنون هشت رژيم غذايي كارآمدي خود را ثابت كرده و باعث كاهش وزن و خصوصا تجمع چربي در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامي اين هشت رژيم به ترتيب: پالئو، وگان، كم كربو، دوكان، كم چرب، اتكينز، اچ سي جي و زون بوده كه هر يك مزايا و معايب خود را دارند. اين رژيم‌ها را بررسي كنيد تا ببينيد كدام يك با شرايط شما همخواني داشته و براي شما بهتر است. يادتان باشد كه رژيم لاغري سريع تنها در صورتي مفيد است كه بتوانيد بعد از آن، وزن خود را حفظ كنيد.

رژيم پالئو

بسياري از كارشناسان معتقدند كه بهترين روش زندگي براي حفظ سلامتي و افزايش طول عمر، دنبال كردن رژيم غذايي اجداد و نياكان غارنشين است. آنهايي كه غذاي خود را فقط از طريق شكار كردن به دست مي‌آورند و صد البته در اين راه، انرژي زيادي نيز مصرف مي‌كردند. در لاغري سريع با رژيم پالئو بايد از غذاهاي فرآوري شده و تراريخته اجتناب كرد و مصرف لبنيات نيز به حداقل برسد.

در رژيم لاغري پالئو از مصرف غلات و لبنيات اجتناب شده و به جاي آن، غذاهاي مقوي و پروتئين دار، سبزيجات و ميوه‌ها و دانه‌هاي مغذي مصرف مي‌شود. طبيعتا با گذشت صدها و شايد هزاران سال از قرار گرفتن لبنيات در رژيم غذايي انسان، حذف كامل آن منطقي نبوده و باعث ايجاد بعضي كمبودها در بدن شود. با اين حال، اين رژيم غذايي تاثيرگذاري خود در لاغري سريع را اثبات كرده است.

رژيم وگان يا گياه خواري

هدف اصلي رژيم غذايي وگان يا همان رژيم لاغري گياهخواري كمك به لاغري نبوده است، بلكه بيشتر يك نوع منش و تفكر براي حفظ محيط زيست و جلوگيري از كشتن حيوانات است. بنابراين، رژيم وگن بيشتر منش و تفكري است كه افراد وگان (گياه خوار)، دنبال مي‌كنند. همانطور كه از اسم اين رژيم لاغري سريع (گياه خواري) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت يا فرآوردهاي گوشتي در آن ممنوع است. اين رژيم دقيقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌هاي گوشتي در آن ممنوع است، بلكه مشتقات حيواني همچون تخم مرغ، عسل، آب پنير، آلبومين و … نيز نبايد مصرف شوند.

در حقيقت وگانيسم دشوارترين نوع گياه‌خواري (وجترينيسم) است. براي لاغري در رژيم وگان، كالري ورودي به بدن محدود شده و تكيه بر غذاهاي فيبرداري است كه هم به دستگاه گوارش كمك مي‌كند و هم احساس سيري به فرد مي‌دهد. در عمل، لاغري سريع با اين رژيم امكان پذير نبوده، اما در بلند مدت و با حفظ اين رژيم، مي‌توان زندگي سالمتري را مشاهده نمود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۸:۱۵ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد