سلامت سلامت .

سلامت

رژيم لاغري يك ماهه

احتمالاً براي شما هم پيش آمده كه در طول روز، بارها جلوي آينه بايستيد و به شكم و پهلوهاي خود با ناراحتي چشم بدوزيد. يا شايد پيش آمده باشد كه دائماً خودتان را با زنان و مردان لاغري كه در رسانه‌ها مي‌بينيد، مقايسه كرده و غبطه بخوريد.

اما تصميم براي كاهش وزن فقط به كليشه‌هاي زيبايي محدود نمي‌شود. در واقع انگيزه‌ي اصلي براي كاهش وزن، بايد سلامتي و دوري از بيماري‌هاي مربوط به چاقي باشد. افرادي كه به دنبال انواع عمل لاغري نيستند و مي خواهند با كمك يك رژيم لاغري كاهش وزن داشته باشند به دنبال رژيم لاغري يك ماهه مي روند.

در ادامه شما را با انواع رژيم لاغري يك ماهه كه تمامي آن‌ها استاندارد و قابل قبول هستند آشنا مي‌كنيم.

انواع رژيم لاغري يك ماهه

امروزه رژيم‌هاي غذايي بسياري وجود دارد كه از قضا بيشتر آن‌ها مفيد و موثر هستند. اما نكته‌ي اصلي اين‌جا است كه شما بايد دنبال رژيمي بگرديد كه آن را دوست داريد و مي‌توانيد در دراز مدت به آن پايبند باشيد.

رژيم لاغري كم كربوهيدرات

رژيم غذايي كم كربوهيدرات و كامل براي افرادي مناسب است كه مي‌خواهند وزن خود را كاهش داده و بدن سالم‌تري داشته باشند. اين نوع رژيم غذايي انعطاف‌پذير است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا ميزان كربوهيدرات مصرفي خود را بسته به نيازها و اهداف‌تان از رژيم غذايي تنظيم كنيد.

اين رژيم غذايي سرشار از ميوه، سبزيجات، گوشت، ماهي، تخم مرغ، آجيل و چربي است؛ اما نشاسته، كربوهيدرات و غذاهاي فرآوري شده‌ي كمي دارد. استفاده از غذاهاي كم كالري دراين روش بسيار مهم است.

رژيم لاغري مديترانه اي

رژيم مديترانه اي، يك رژيم غذايي فوق‌العاده است كه به طور كامل مورد مطالعه قرار گرفته است. اين رژيم غذايي به ويژه در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي نقش به‌سزايي دارد و همان‌طور كه از اسمش مشخص است، روي غذاهايي كه معمولاً در قرن بيستم در منطقه‌ي مديترانه مصرف مي‌شد، تاكيد مي‌كند.

رژيم غذايي مديترانه‌اي، مقدار زيادي سبزيجات، ميوه، ماهي، مرغ، غلات كامل، حبوبات، لبنيات و روغن زيتون طبيعي را شامل مي‌شود. انواع غذاهاي سير كننده به شما در اين رژيم به شما كمك بسزايي مي كند.

رژيم لاغري يك ماهه رايگان

در رژيم لاغري يك ماهه رايگان، شما مي‌توانيد بدون نگراني هر سه وعده غذايي خود را ميل كنيد. در اين رژيم هر سه گروه كربوهيدرات، پروتئين و چربي‌ها به ميزان لازم گنجانده شده اند. گاهي حذف برخي مواد غذايي مهم نظير چربي، كربوهيدرات و… مي‌تواند باعث كمبود برخي ويتامين‌ها و مشكلات شديد كبد، كليه، پوست و مو شود.

متأسفانه برخي از رژيم‌ها تنها با هدف سودجويي برخي افراد طراحي شده اند. شايد در دو سه روز يا هفته اول رژيم بتوانيد ميزان زيادي از وزن خود را كم كنيد. اما بايد بدانيد غالب وزن از دست داده، آب بدن است كه مي‌تواند باعث بروز مشكلات جدي براي كليه شما شود. در برخي رژيم‌ها، مصرف كربوهيدرات قطع يا بسيار كم مي‌شود كه مي‌تواند مشكلات زيادي نظير خستگي، افسردي، بد خلقي و ديگر مشكلات روحي را در پي داشته باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۶:۴۰ توسط:شكري موضوع:

مهمترين دلايل چاقي چيست و راه‌هاي پيشگيري از آن

چاق بودن يعني اينكه شما در بدن خود مقدار زيادي چربي داريد، كه باعث به خطر افتادن سلامتي شما مي‌شود. داشتن چربي زياد در بدن مي‌تواند باعث ايجاد بيماري‌هايي از جمله، ديابت نوع ۲، بيماري قلبي، فشارخون بالا، آرتروز، سكته و … شود.

به چه كساني چاق گفته مي‌شود؟

براي مشخص كردن اينكه چاق هستيد يا لاغر و همچنين اندازه گيري اينكه چقدر چاق هستيد مي توانيد از فرمول شاخص توده بدني   (BMI) استفاده كنيد. شاخص توده بدني تركيبي از قد و وزن شماست و اگر اين شاخص بالاتر از ۳۰ باشد سلامتي شما در خطر قرار دارد. برخي افراد براي اينكه به يك لاغري سريع دست يابند از رژيم آب درماني استفده مي كنند.

 استفاده مي كنند.

بعضي از دلايل چاقي

عوامل متعددي در چاقي تاثير دارند و عبارتند از:

برنامه غذايي ناسالم

معمولاً در غذاهايي كه به طور سريع پخته مي‌شوند (مثل فست فود‌ها) ، ميزان چربي و كلسترول بسيار بالا بوده و مي‌تواند موجب به وجود آمدن بسياري از بيماري‌ها شود. اگر فرد بيش از حد نياز كالري مصرف كند اين كالري در بدن او موجب چاقي و اضافه ‌وزن مي‌شود.

تحرك كم

كم تحركي يكي از مشكلات جدي است كه مي تواند عوارض زيادي در پي داشته باشد و يكي از اين مشكلات چاقي است. چاقي و كم تحركي مي تواند به مرور زمان اندام شما را  بهم ريخته و باعث بروز بسياري از بيماري‌هاي قلبي و كبدي شود.

ورزش نكردن و عدم تحرك، به شدت ميزان سوخت و ساز و متابوليسم بدن را تحت تاثير قرار داده و آن را كاهش مي دهد و موجب چاقي ميشود.

 راه‌هاي پيشگيري از چاقي

در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﺮﻗﺮاري ﺷﯿﻮه زﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﻟﻢ (ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﺴﻤﯽ و آراﻣﺶ روﺣﯽ)، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻮﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ راه ﺑﺮاي ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﺿﺎﻓﻪ وزن اﺳﺖ. كمك گرفتن از يك رژيم لاغري سريع همانند رژيم لاغري سه روزه مي توانيد به سرعت كاهش وزن داشته باشيد.

اصلاح الگوي غذايي

رژيم غذايي يكي از مهم‌ترين عواملي است كه مي‌تواند وزن شما را كنترل كند. حتي اگر ساعت‌هاي طولاني را در باشگاه‌هاي ورزشي سپري كنيد ولي از يك رژيم غذايي اصولي پيروي نكنيد چاق خواهيد شد.

رژيم غذايي شما بايد حاوي مقادير كافي ميوه و سبزيجات و همچنين منابع مناسبي از پروتئين، كربوهيدرات‌هاي پيچيده و چربي‌هاي سالم باشد. گوشت قرمز، گوشت سفيد، تخم مرغ و لبنيات از بهترين منابع حاوي پروتئين به حساب مي‌آيند. افراد گياهخوار نيز مي‌توانند از انواع حبوبات مثل لوبيا، نخود، عدس، سويا در رژيم غذايي خود بهره ببرند.

بيشتر بخوانيد: انواع ورزش براي لاغري شكم و پهلو

داشتن فعاليت مفيد، ورزش منظم

تحقيقات نشان داده است كه يكي از مهمترين عواملي كه مي تواند در دراز مدت كاهش وزن را حفظ كند ، ورزش صحيح و مداوم است. علاوه بر اين، انجام ورزش در كنار يك رژيم غذايي مناسب هم به پروسه كاهش وزن صحيح تر و سريع تر افراد كمك مي كند.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۲:۲۵ توسط:شكري موضوع:

بهترين رژيم شيردهي براي بانوان در دوران شيردهي

بعضا مشاهده مي كنيم كه بانوان پس از دوران بارداري به دنبال ورزش لاغري مي روند و نتيجه دلخواه را بدست نمي آورند. اكثر بانوان پس از زايمان و به دنيا آوردن نوزاد خود، سريعا قصد دارند تا وزن و ظاهر فيزيكي خود را به دوران قبل از بارداري بازگردانند. بدون شك لاغري بعد از زايمان براي خانم هاي زيادي چالش برانگيز است. جالب است بدانيد لاغري در دوران شيردهي و داشتن يك رژيم شيردهي به مراتب آسان تر بوده و مادراني كه به فرزند خود شير مي دهند، كالري بيشتري مي سوزانند.

علت اضافه وزن در دوران بارداري

در زمان بارداري مادر بطور ميانگين بين 11 الي 16 كيلو اضافه وزن پيدا مي كند. با در نظر گرفتن اين موضوع بايد بدانيد كه لاغري در دوران شيردهي و پس از زايمان بسيار مهم است. اكثر مادرها به دنبال بهترين رژيم لاغري براي زنان مي روند.

براي لاغري در دوران شيردهي چه كار كنيم ؟

برخي از مادران متاسفانه براي لاغري در دوران شيردهي، رژيم غذايي فشرده بدون مشورت با دكتر تغذيه را دنبال مي كنند و نتيجه مطلوبي كسب نخواهند كرد. دقت داشته باشيد كه كاهش وزن يك شبه اتفاق نمي افتد و شما بايد با دنبال كردن يك رژيم غذايي متناسب با دوران شيردهي و ورزش اقدام به كاهش وزن كنيد.

همچنين لاغري در دوران شيردهي اگر همراه با كاهش وزن شديد باشد مي تواند سم موجود در چربي ها را در جريان خون شما رها كند و كودك دلبندتان با نوشيدن آن مسموم شود. بنابراين كاهش وزن سريع و فشرده مي تواند درصد سم در شير مادر را به طور چشمگيري افزايش دهد.  اما بايد در نظر داشته باشيد كه استفاده از رژيم هاي لاغري غير علمي مي تواند به شما و فرزند دلبندتان آسيب وارد كند. بدين دليل شما بايد از يك رژيم لاغري اصولي استفاده كنند.

بهترين مواد غذايي براي لاغري در دوران شيردهي

به عنوان خانمي كه به تازگي مادر شده ايد، بدن زودتر از هميشه احساس گرسنگي مي كند. از اين رو براي لاغري در دوران شيردهي به شدت توصيه مي كنيم از مصرف غذاهاي سرشار از فيبر غافل نشويد. جالب است بدانيد اگر در طول روز ۱۰ گرم مواد غذايي حاوي فيبر استفاده كنيد، طي ۵ سال ۴ درصد از چربي شكمي تان از بين مي رود. فيبر باعث مي شود سرعت هضم غذا كاهش يابد و احساس گرسنگي را از بين مي برد. بنابراين هر زمان احساس گرسنگي كرده ايد سعي كنيد از ميوه و سبزيجات حاوي فيبر بهره ببريد.

در نهايت نوشيدن آب كافي براي لاغري در دوران شيردهي بسيار حائز اهميت مي باشد. جالب است بدانيد با نوشيدن ۱ ليتر آب و يا بيشتر مي توانيد ۲۴ تا ۳۰ درصد كالري بيشتري بسوزانيد.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۳:۲۲ توسط:شكري موضوع:

ورزش براي لاغري

محققان بيان كرده اند: بهترين زمان چپربي سوزي و ورزش اول صبح و بصورت ناشتاست. دليل ان امر اين است كه گلوكز خون بدن پايين است و بدن براي بوجود آوردن انرژي بايد از اسيدهاي چرب بيشتري استفاده كند. در ادامه با ما همراه باشيد تا با بهترين ورزش براي لاغري آشنا شويد.

شيوه‌هاي ورزش كردن و دستيابي به اندام متناسب روز به روز دچار تحول مي‌شود. حالا در اين شلوغي زندگي براي اينكه كار شما راحت‌تر شود در اينجا چند رشته جديد ورزشي براي لاغري و خوش فرمي بدن را به شما معرفي مي‌كنيم تا بتوانيد با توجه به نوع بدن خود، وضعيت جسماني و روحي، بهترين ورزش را جهت سلامت و تناسب اندام انتخاب كنيد.

بهترين تمرين براي چربي شكمي

اگر به طور منظم ورزش نمي كنيد، هيچ زماني بهتر از امروز براي شروع وجود ندارد، اما ابتدا بايد سطح تناسب اندام و قدرت خود را افزايش دهيد. شما نمي خواهيد در روز اول زياده روي كنيد، زيرا اين باعث مي شود از تمرين خود متنفر شويد و باعث آسيب شويد. مي‌توانيد يك سوم تمرين‌هايي را كه در اين مقاله گفته مي شود ، در پنج روز اول براي مبتديان . پنج روز بعد، مي توانيد اين مقدار را به نصف آنچه انجام داده ايد، و پنج روز پس از آن، آن را به دو سوم تمرين افزايش دهيد. اين به افزايش استقامت و ايجاد انگيزه در شما كمك مي كند.چند تا از سريع ترين روش هاي لاغري شكم و پهلو نشان داده شده است، اما اصول اوليه تمرين به شرح زير است:

حركت قيچي

يكي از پايه اي ترين و اصلي ترين تمرين هاي تقويت عضلات شكم و پهلو است. اين حركت بيشتر حالت استقامتي دارد و به همين دليل، عضلات به صورت ريشه اي و بنيادي تقويت مي شوند.

تقريبا مي توان گفت كه حركت قيچي براي تمامي افراد بدنساز مفيد است و مي توان آن را در اغلب برنامه هاي بدنسازي قرار بدهند. يكي از ديگر مزاياي اين حركت اين است كه در طولاني مدت باعث افزايش تعادل در قسمت پايين تنه مي شود. در نتيجه استفاده از يك ورزش لاغري پا بسيار مي تواند به شما كمك كند.

پيلاتس

اين ورزش براي تمامي سنين مفيد است. پيلاتس عضلات را تقويت مي‌كند ولي باعث حجيم شدن آنها نمي‌شود و بدني خوش‌فرم و منعطف با شكم تخت به شما مي‌دهد. پس مي توان پيلاتس را در دسته ي بهترين ورزش براي لاغري شكم قرار داد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۹:۳۴ توسط:شكري موضوع:

همه چيز درباره رژيم مديترانه اي

رژيم مديترانه اي سرشار از متنوع ترين مواد غذايي سالم است. از آنجا كه تنوع غذايي سالم براي سلامت بدن و كاهش وزن مطلوب بسيار موثر و ضروري هستند؛ در واقع يكي از مزيت هاي اصلي اين رژيم همين ويژگي است. به دليل اينكه اين رژيم لاغري سلامت محور است مي توان آن را در زمره اصولي ترين رژيم هاي غذايي جاي داد.

رژيم مديترانه‌‌ اي آنچنان كه از نامش پيداست، رژيمي مبتني بر غذا‌هاي سنتي كشورهاي اطراف درياي مديترانه است كه اكثر مردم آن مناطق تغذيه سالم، سلامت جسماني و طول عمر بالايي دارند.

آيا رژيم مديترانه اي باعث كاهش وزن مي شود؟

در واقع رژيم مديترانه اي يك رژيم لاغري و كاهش وزن نيست بلكه يك روش صحيح براي تغذيه سالم ارائه مي دهد، اما در كنارش مي تواند منجر به تناسب اندام و كاهش وزن نيز شود. رژيم غذايي مديترانه اي تاكيد بر مصرف مواد غذايي زير دارد:

  • روغن‌ هاي سالمي مثل روغن زيتون
  • مصرف انواع حبوبات
  • استفاده از غلات كامل
  • مصرف انواع ميوه ها و سبزيجات
  • مصرف مقدار متعادل از ماهي و غذاهاي دريايي
  • محصولات لبني

رژيم مديترانه اي مصرف حداقل گوشت و فراورده هاي آن را توصيه مي كند. در صورت پيروي كردن از اين رژيم غذايي مي توانيد كاهش وزن توسط يك رژيم لاغري اصولي را هم تجربه كنيد. افرادي كه مبتلا به انواع بيماري هاي وابسته به چربي از جمله چربي خون و كبد چرب هستند با پيگيري و مداومت اين رژيم در استانه ي سلامتي قرار مي گيرند.

از جمله بيماري هايي كه با رعايت اين رژيم مي توان از ابتلا به انها جلوگيري نمود، رسوبات رگ ها، بيماري هاي قلبي و عروقي، سكته ي قلبي، چاقي، ديابت، ناراحتي هاي معده و حتي بسياري از بيماري هاي اعصاب مي باشد.

مواد غذايي غيرمجاز در رژيم مديترانه اي

  • نان و رشته هاي فرآوري شده مانند ماكاروني و پاستا
  • انواع روغن هاي تصفيه شده و پالم دار
  • گوشت هاي فرآوري شده مانند كالباس، سوسيس و …
  • غذاهاي چرب ناسالم مثل غذاهاي فست فودي، كره مارگارين و …

معايب و عوارض اين رژيم براي كاهش وزن

اين رژيم بايدها و نبايدهاي سختگيرانه اي ندارد اما براي گرفتن آن بايد ويژگي هاي هر فرد را در نظر داشت و با توجه به سن، جنسيت، وزن، قد، ميزان فعاليت بدني، شرايط سلامت بدن و … رژيم لاغري مختص آن فرد را تجويز كرد.

همچنين رژيم لاغري مديترانه اي مي تواند جزء بهترين رژيم لاغري براي زنان باشد.

عدم تنظيم كالري و مشخص نبودن مقدار مصرف مواد غذايي يكي از معايب رژيم مديترانه اي است. همچنين برخي افراد عقيده دارند از آنجا كه مصرف آجيل در اين رژيم غذايي هيچ گونه ممنوعيتي ندارد، بنابراين زياده روي در مصرف آن ممكن است باعث ابتلا برخي بيماري ها شود.

منبع : https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۸:۲۶ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد