سلامت سلامت .

سلامت

آيا با عوارض خفيف جراحي لاغري آشنايي داريد؟

چاقي يكي از معضلاتي است كه بسياري از مردم دنيا  با آن درگيرهستند. چاقي بيش از حد  اندام ها نه تنها ظاهر ناخوشايندي به افراد مي دهد، بلكه باعث بروز بيماري هايي همچون بيماري هاي قلبي و عروقي، ديابت نوع ۲، آپنه خواب ، افزايش فشار خون، افزايش كلسترول خون و يا تركيبي از اين مشكلات مي شود. امروزه ، روش هاي جراحي لاغري  زيادي براي كاهش اضافه وزن مفرط مانند: عمل اسليو، عمل باي پس معده، بالون، حلقه و … وجود دارند

احساس سرما بعد از عمل لاغري

ممكن است بعضي از افراد بعد از انجام جراحي لاغري، دماي بدنشان كم شود و احساس سرما داشته باشند. اين مشكل يكي از عوارض جراحي لاغري است، دلايلي كه باعث كاهش مقاومت بدن در برابر سرما و احساس سرما بعد از جراحي لاغري مي شوند، شامل موارد زير هستند:

بيش تر بخوانيد: بهترين متخصص اورولوژي در تهران

از دست دادن بافت چربي

بافت چربي و چربي هاي زير پوستي اضافي در بدن نقش عايق را دارند، از بدن در برابر كاهش دماي محافظت مي كنند و در حفظ گرماي بدن نقش دارد. افراد چاق به دليل داشتن چربي اضافي در زير پوست كمي بيشتر از ديگران احساس گرما مي كنند و دير تر سردشان مي شود.

بيش تر بخوانيد: بي اختياري ادرار در كودكان

مراقبت هاي زخم بعد از جراحي لاغري

هر آنچه را كه بايد در مورد مراقبت هاي زخم بعد از جراحي لاغري بدانيد. از نقش بخيه ها در روند بهبودي گرفته تا مراقبت از آنها. ياد بگيريد كه چگونه از بهبودي بي خطر اطمينان حاصل كنيد. از تجربه بيماران ديگر اطلاعات به دست آوريد و با اعتماد به نفس سفر تحول آفرين خود را آغاز كنيد.

ريزه خواري بعد از عمل اسليو معده

ريزه خواري پس از عمل اسليو براي همه افراد اتفاق نمي افتد، برخي اصلا اين مشكل را تجربه نمي كنند و برخي ديگر بنابر دلايل مختلف در شرايطي قرار مي گيرند كه ناخواسته به سراغ ريزه خواري مي‌روند.

آندوسكوپي قبل از عمل لاغري

بيماراني كه كانديد عمل باي پس معده هستند حتماً حتماً بايد آندوسكوپي قبل از عمل لاغري شوند. حال در هر سرويسي كه باشند، انجام آندوسكوپي لازم است. چون بخشي از معده كه داخل بدن باقي مي­ ماند ديگر دسترسي به آن وجود ندارد. لذا بايد قبل از عمل چاقي آن بخش از معده از نظر مسائل بدخيمي حتماً حتماً بررسي شود.

بايد بدانيد كه قبل از انجام هر جراحي چاقي چه اسليو معده، چه باي پس معده، آندوسكوپي جهت بررسي مشكلات گوارشي لازم است.

بيماراني كه كانديد عمل باي پس معده هستند حتماً بايد آندوسكوپي شوند. چون بخشي از معده كه داخل بدن باقي مي­ ماند ديگر دسترسي به آن وجود ندارد. لذا بايد قبل از عمل چاقي آن بخش از معده از نظر مسائل بدخيمي حتماً حتماً بررسي شود.

در مورد اسليو نيز ضمن بررسي مسايل بدخيمي (بخصوص اگر بيمار سابقه فاميلي سرطان ميدهد)،بايستي از نظر عفونت معده به ميكروب هليكوباكتر پيلوري بررسي و پيش از عمل درمان بشود.

در بيماراني كه از نظر گوارشي سالم هستند و علائم مربوط به ترش كردن و يا بالا آوردن اسيد معده دارند لازم است آندوسكوپي بشوند و بررسي از نظر هرني هياتال (فتق مري)، ازوفاژيت، مري بارت و لزوم درمان ريفلاكس بيمار با تغيير بوع عمل جراحي يا اقدامات ديگر بررسي بشود.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۳۲:۵۳ توسط:شكري موضوع:

لاغري و كاهش وزن چگونه بدست مي آيد؟

سريعترين راه لاغري شكم و پهلو به كمك رژيم غذايي يك هفته اي و بهترين حركات ورزشي براي عضلات شكم و پهلو شما را به اندام متناسب مي رساند. سريعترين راه لاغري شكم و پهلو كه هر شخصي به دنبال آن است را در اختيارتان قرار مي دهيم. اضافه وزن معضلي است كه اكثر افراد با آن دست و پنجه نرم مي كنند. بهترين روشي كه شما را به كاهش وزن سريع مي رساند گرفتن رژيم كم كالري است. اين رژيم بسيار آسان است و تنوع مواد غذايي كه مي توانيد مصرف كنيد بسيار بالاست؛ بنابراين باعث دلسردي شما از ادامه ي روند نمي شود. با ما همراه باشيد تا سريعترين راه لاغري شكم و پهلو را به شما ياد بدهيم.

رژيم شوك

رژيم شوك  يك نوع برنامه غذايي سريع و كوتاه مدت است كه مناسب كساني است كه قصد دارند در مدت زمان كمي وزن كم كنند، براي مثال كساني كه قرار است به مناسبتي از نظر جسمي بسيار زيباتر به نظر بيايند. اين نوع رژيم يا هر نوعي كه باعث كاهش وزن سريع شود چندان سالم نيست و براي شرايط خاصي طراحي شده است.

بهترين كلينيك لاغري در تهران

بهترين كلينيك لاغري در تهران را بيابيد!!!! امروزه چاقي به عنوان يكي از مشكلات شايع در ميان خانم ها و آقايان تلقي مي شود كه عوارض زيادي براي بدن خواهد داشت. چاقي مي تواند باعث بروز بيماري هاي مختلفي نظير ديابت، بيماري هاي مفصلي و استخواني شود. لذا مي توان با كمك يك كلينيك خوب، از شر چاقي و اضافه وزن راحت شد.

امروزه اضافه وزن به عنوان يكي از معضلات بسيار مهم در كشور ايران شناخته مي شود كه نه تنها در ظاهر افراد تاثير مي گذارد، مي تواند باعث كاهش كيفيت زندگي افراد و بروز يك سري از بيماري هاي جسمي نيز شود.

به همين خاطر مراجعه به يك كلينيك لاغري در شمال تهران، بسيار براي افراد داراي اضافه وزن مفيد خواهد بود؛ اما نه هر نوع كلينيك لاغري!

محاسبه BMI

شاخص توده بدني (BMI) وزن فرد بر حسب كيلوگرم تقسيم بر مجذور قد بر حسب متر است. BMI يك روش غربالگري ارزان و آسان براي دسته بندي وزن: كم وزني، وزن سالم، اضافه وزن و چاقي است. BMI به طور مستقيم چربي بدن را اندازه گيري نمي كند، اما با درصد واقعي چربي بدن ارتباط مستقيمي دارد. علاوه بر اين، به نظر مي‌رسد كه BMI به همان اندازه با پيامدهاي متابوليك و بيماري‌هاي مختلف مرتبط است، همانطور كه اين معيارهاي مستقيم‌تر چربي بدن هستند.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۹:۵۵ توسط:شكري موضوع:

انواع جراحي لاغري و مواردي كه بايد درباره آن ها بدانيد

جراحي لاغري يا جراحي بارياتريك به كاهش وزن شما كمك مي‌كند. با اين حال كه يك روشي موثر در لاغري است؛ اما، هميشه پيشنهاد و توصيه اول پزشكان نيست.

با هر شرايط و سن و سالي كه داشته باشيد، پزشك ابتدا توصيه مي‌كند كه به روش‌هاي غير جراحي سعي بر كاهش وزن خود داشته باشيد. به طور مثال راهكارهاي مانند تمرينات ورزشي و تغيير رژيم غذايي از جمله مواردي است كه به شما در كاهش وزن كمك مي‌كند.

در صورتي كه با چنين راهكارهايي وزن كاهش پيدا نكرد، بايد بهترين نوع جراحي لاغري را بسته به شرايط هر فرد در نظر بگيرند.

بيش تر بخوانيد: بهترين متخصص اورولوژيست در تهران

عمل باي پس كلاسيك

باي پس كلاسيك معده يكي از راههايي كه براي درمان چاقي در افرادي كه ضريب چربي بيش از ۴۰ دارند بكار مي رود ميباشد. عمل باي پس معده انواع مختلفي دارد كه هر كدام در مورد خاص خود استفاده مي شود. باي پس به كلاسيك، ميني و اسليو ساسي تقسيم ميشود. در كلاسيك و ميني، بدليل آنكه ارتباط بين معده و اثني عشر قطع مي شود بيمار بايد تا آخر عمر از ويتامين هاي مكمل استفاده كند

(چون بعضي از ويتامين ها و مواد معدني در اثني عشر جذب مي شوند) ولي در نوع باي پس ساسي ، ارتباط بين معده و اثني عشر باقي مي ماند. در واقع ابتدا بيمار اسليو معده مي شود و در نهايت يك لوپ روده كوچك به انتهاي معده، وصل مي شود. در نتيجه ارتباط بين معده و اثني عشر قطع نمي شود و ويتامينها و مواد معدني مثل كلسيم كه در اثني عشر جذب مي شوند باز هم جذب خواهند شد. در اين نوع، حدود ۲۰درصد غذا از اثني عشر عبور كرده و ۸۰ درصد آن بدون عبور از اثني عشر، وارد روده مي شود و در نتيجه جذب غذا كمتر خواهد بود.

پليسه معده

يكي از تكنيك هاي نوين درمان چاقي جراحي پليسه معده است كه از محبوب ترين روش هاي كاهش وزن در بين افراد چاق شناخته شده است و بسيار راحت و كم خطر است.

اين جراحي به روش لاپاراسكوپي و تحت بيهوشي عمومي انجام خواهد پذيرفت و در اين تكنيك جراح با زدن پليسه در امتداد طول معده باعث كاهش حجم و اندازه معده مي شود .اين عمل قابل بازگشت بوده و فقط حجم معده كوچك شده و هيچ قسمت از معده شما حذف نخواهد شد.

آزمايش هاي قبل از عمل لاغري

برخي از مهمترين تست‌ها و آزمايش هاي قبل از عمل لاغري عبارتند از:

  • سونوگرافي شكم و لگن
  • آندوسكوپي مري معده و دئودنوم يا دوازدهه
  • سونوگرافي شكمي
  • اشعه ايكس قفسه سينه يا چست ايكس ري
  • كولونوسكوپي
  • اكوكارديوگرام
  • الكتروكارديوگرام (EKG)
  • سيگموئيدوسكوپي
  • ماموگرافي (براي برخي از بانوان)
  • سونوگرافي لگن
  • آزمايش عملكرد ريوي
  • تست استرس

درمان آپنه خواب با جراحي لاغري

آپنه خواب يك اختلال خواب جدي است و زماني اتفاق مي افتد كه تنفس فرد در طول خواب قطع شود. افراد مبتلا به آپنه خواب درمان نشده در طول خواب به طور مكرر و به دفعات فراوان با قطعي تنفس  در طول شب روبرو مي گردند. اگر اين عارضه درمان نشود اين پتانسيل را دارد كه باعث تعدادي از مشكلات سلامتي شود، از جمله فشار خون بالا، سكته مغزي، كارديوميوپاتي (بزرگ شدن بافت عضلاني قلب)، نارسايي قلبي، ديابت و حملات قلبي. درمان آپنه خواب با جراحي لاغري درمان نشده همچنين مي تواند باعث اختلال شغلي، حوادث ناشي از كار و تصادفات وسايل نقليه موتوري و همچنين عدم موفقيت در مدرسه در كودكان و نوجوانان شود.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۶:۴۲ توسط:شكري موضوع:

انواع رژيم هاي لاغري كمتر شناخته شده

اين روزها به فكر كاهش وزن يا بهبود رژيم غذايي خود هستيد؟ خوش‌بختانه براي كاهش وزن رژيم‌هاي متنوعي در دسترس هستند و از اين لحاظ كمبودي احساس نمي‌شود. واقعيت اين است كه اكثر رژيم‌هاي غذايي چه خوب باشند و چه بد، به شما در كاهش وزن در كوتاه مدت كمك مي‌كنند؛ اما تفاوت آن‌ها در پايبندي طولاني مدت است. اين‌كه چقدر مي‌توانيد به يك رژيم غذايي پايبند باشيد، به يك برنامه‌ريزي قابل اجرا و طولاني مدت بستگي دارد.

بيش تر بخوانيد: ورزش براي لاغري دست

رژيم دش

رژيم دش DASH مخفف عبارت Dietary Approaches to Stop Hypertension (فشار خون بالا) است و بر اصول زير تاكيد دارد:

  • ميوه، سبزيجات و لبنيات كم چرب بيشتري استفاده كنيد.
  • مصرف غذاهايي داراي چربي اشباع شده، كلسترول و چربي‌هاي ترانس را كاهش دهيد.
  • بيشتر از غذاهاي سبوس دار، ماهي، مرغ و آجيل استفاده كنيد.
  • مصرف سديم، شيريني‌ها، نوشيدني‌هاي شيرين و گوشت قرمز را محدود سازيد.

در مطالعات تحقيقاتي كه سال گذشته انجام شده، افرادي كه رژيم DASH را امتحان كردند، ظرف مدت ۲ هفته كاهش فشار خون خوبي را تجربه كردند. اين رژيم همچنين مي‌تواند سطح كلسترول ليپوپروتئين با چگالي كم (LDL يا بد) را در خون كاهش دهد.

فشار خون بالا و افزايش سطح كلسترول (LDL) دو عامل خطر اصلي براي بيماري قلبي و سكته هستند. DASH-Sodium يكي ديگر از زيرشاخه‌هاي اين رژيم غذايي است كه ميزان سديم دريافت روزانه را به ۱۵۰۰ ميلي‌گرم (معادل۳/۲ قاشق غذا خوري) كاهش مي‌دهد، مطالعاتي كه روي طرفداران اين رژيم هم انجام شده كاهش فشار خون را نشان مي‌دهد.

در اين برنامه غذايي ميزان كالري دريافتي به صورت روزانه تعيين مي‌شود و در برخي روزها ممكن است به افراد توصيه شود از مواد غذايي خاصي استفاده كنند، اما انعطاف پذيري بالايي دارد.

بيش تر بخوانيد: استپ وزن در كتو

رژيم لاغري سه روزه

ممكن است تا كنون درباره رژيم سه روزه امريكايي يا رژيم بشمار سه امريكايي چيزي نشنيده باشيد. با سه شماره به صف شدن، غذا خوردن و لاغر شدن؛ مي تواند جزو آرزوهاي هر فردي باشد.

با رعايت اين رژيم، مي توانيد در طول ۳ روز، كاهش وزن چشمگير داشته باشيد و با شتاب بالايي لاغر شويد. شايد جزو سريع ترين برنامه هاي لاغري باشد كه تا كنون مشاهده كرده ايد، اما در حقيقت چنين برنامه اي وجود دارد و اثرات مفيد آن بر اساس تجربه براي همگان به اثبات رسيده است. بنابراين بهتر است بدانيد كه اين دسته از رژيم ها نيز وجود دارند.

رژيم تخم مرغ

ژيم تخم مرغ انواع مختلفي دارد كه از رژيم تخم مرغ گرفته تا رژيم تخم مرغ آب پز را شامل مي‌شود. ويژگي مشترك تمام آنها هم حذف قندهاي طبيعي مثل ميوه، نان، برنج و پاستا و غذاهاي حاوي كربوهيدرات زياد است. رژيم تخم مرغ معمولا ۳ تا نهايتا ۱۴ روز طول مي‌كشد و در آن هم خبري از تنقلات و ميان‌وعده نيست و فقط مي‌توانيد سه وعده صبحانه، ناهار و شام ميل كنيد.اين خوراكي زرد و سفيد جذاب به ‌خاطر همين ويژگي‌هاي تغذيه‌اي كه دارد مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي مناسب براي كاهش وزن باشد. از روي اسم اين رژيم هم مي‌توان فهميد كه كل رژيم حول محور تخم مرغ مي‌گردد. البته زياد نگران نشويد قرار نيست تمام وعده‌هاي غذايي تخم‌ مرغ نوش جان كنيد! اين برنامه، جزء رژيم‌ هاي معروف كم‌ كالري و كم كربوهيدرات و همين‌طور غني از پروتئين است كه صرفا با هدف كاهش وزن سريع مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

لاغري با كدو

برخي از افراد رژيم‌هاي خود سرانه‌اي مي‌گيرند و اقدام به مصرف يك نوع ماده غذايي مي‌كنند، اما اين رژيم گرفتن‌هاي خودسرانه ممكن است سبب كاهش وزن شود، اما مطمئنا سلامت افراد را بخه خطر مي‌اندازد. رژيم‌هاي لاغري بايد بتواند به سلامتي كمك كند و از ابتلا به بيماري‌ها پيشگيري كند نه اينكه خود سبب مبتلا شدن به بيماري‌هاي مختلف شود.

به همين دليل نبايد به كدو به عنوان يك غذا براي لاغري نگاه كرد چرا كه در طولاني مدت بدن دچار فقر غذايي مي‌شود، اما اگر بتوانيم كدو را در كنار غذاي خود مصرف كنيم مي‌تواند يك عامل مهم در كاهش وزن محسوب شود. لاغري با كدو در كنار غذا‌هاي ديگر مي‌تواند مانع از جذب اضافي مواد چربي و قند شود و يك تعديل كننده براي دريافت انرژي محسوب مي‌شود.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۲:۳۶ توسط:شكري موضوع:

برخي از رژيم هاي لاغري كم كالري و معروف را بشناسيد

به گفته سازمان بهداشت جهاني (WHO)، شيوع چاقي از سال ۱۹۷۵ تقريبا سه برابر شده است و در حال حاضر بيش از ۱ ميليارد نفر در سراسر جهان از چاقي رنج مي‌برند (شامل ۶۵۰ ميليون بزرگسال، ۳۴۰ ميليون نوجوان و ۳۹ ميليون كودك)؛ بنابراين، تعجب‌آور نيست كه اين روزها بسياري از افراد به دنبال بهترين رژيم لاغري دنيا مي‌گردند.

رژيم پروتئين رايگان

رژيم پروتئين رايگان براي سلامتي اهميت زيادي دارد. پروتئين يك ماده مغذي است كه بايد هر روز مصرف شود تا نيازهاي بدن شما را برآورده كند. مصرف مرجع غذايي (DRI) براي پروتئين ۰.۳۶ گرم به ازاي هر پوند وزن بدن يا ۰.۸ گرم در كيلوگرم است.

با اين حال، شواهد زيادي در ارتباط با مصرف پروتئين بيشتر و كاهش وزن وجود دارد.

رژيم دش

برنامه غذايي رژيم دش پيچيده و سخت نيست، فقط با تغييراتي در سبك زندگي مي‌توان از اين رژيم غذايي پيروي كرد. رژيم غذايي دش با كاهش كلسترول و كاهش فشار خون يك رژيم براي سلامت قلب محسوب مي‌شود. البته به تنهايي راهي براي درمان نيست و در كنار درمان اصلي كه پزشك تجويز مي‌كند بهتر است از آن بهره‌مند شد.

بيش تر بخوانيد: قاتل سلوليت

رژيم ديابت

رژيم ديابت يك برنامه خاص تغذيه مانند ديگر رژيم‌هاي غذايي براي هدفي خاص است، اما درمان ديابت را رقم نمي‌زند. غذاهايي كه فرد داراي ديابت مي‌خورد نه تنها در نحوه مديريت اين بيماري، بلكه بر احساس و ميزان انرژي او تاثيرگذار هستند.

ميزان نياز به خوردن و آشاميدن بر اساس سن، جنسيت، ميزان فعاليت و اهداف مورد نظر افراد است؛ اما هيچ غذاي واحدي حاوي تمام مواد مغذي ضروري بدن نيست. به همين دليل است كه رژيم غذايي سالم شامل همه چيز و انتخاب غذاهاي مختلف از هر يك از گروه هاي اصلي غذايي در روز است.

ما مزاياي هر گروه غذايي را در زير برجسته كرده‌ايم. برخي از آن‌ها به محافظت از قلب و برخي ديگر بر سطح قند خون تاثير مي‌گذارند. دانستن همه اين موارد براي تمامي افراد به ويژه بيماران ديابتي بسيار مهم است.

اصول تغذيه ديابتي

ميزان مصرف پروتئين

پروتئين ها بايد حدود 20-10 درصد كالري روزانه شما را تأمين كنند. در مواردي كه آسيب كليه ناشي از ديابت وجود دارد ممكن است اين مقدار كمتر شود.

ميزان مصرف چربي

مصرف چربيها نبايد بيشتر از 30 درصد كالري روزانه شما باشد. در اين ميان مصرف چربيهاي حيواني بايد كمتر از 10 درصد كالري روزانه را فراهم كند.

ميزان مصرف كربوهيدرات

بقيه كالري روزانه شما ( 60-50 درصد) از كربوهيدراتها بدست مي آيد.

ميزان مصرف مواد قندي

مصرف حساب شده مواد قندي از جمله شكر مجاز مي باشد. لازم به توضيح است كه تا چند سال پيش افراد مبتلا به ديابت از خوردن غذاهاي حاوي كربوهيدراتهاي ساده مثل قند و يا شيريني به طور كامل منع مي شدند ولي تحقيقات جديد نشان داده اند كه تفاوت چنداني ميان كربوهيدراتهاي ساده و مركب از نظر ميزان بالا بردن قند خون وجود ندارد. در واقع مصرف بعضي از غذاهاي حاوي نشاسته مثل نشاسته مثل سيب زميني، قند خون را حتي بيشتر از خوردن شكر بالا مي برد. بنابراين شما مي توانيد در رژيم غذايي خود از كربوهيدراتهاي ساده نيز استفاده كنيد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۴:۲۰ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد