سلامت سلامت .

سلامت

انواع ورزش در خانه براي لاغري را بشناسيد.

با وجود كرونا و همچنين مشغله زياد و در نتيجه عدم توانايي تعداد زيادي از افراد به شركت در باشگاه هاي ورزشي، يكي از ملزومات زندگي براي افرادي كه به فكر سلامت و تناسب اندام خود هستند ورزش در خانه براي لاغري است. امروزه اينكه در منزل و بدون هيچ ابزار و دستگاه پيشرفته خاصي بتوان فعاليت بدني انجام داد، به يك سبك زندگي اصولي جديد تبديل شده است.

داشتن يك برنامه تمريني كه كاملا به صورت شخصي و با هدف و همچنين مدل بدني شما تعريف شده باشد، در كنار يك رژيم غذايي اصولي تنها راه تضمين اين است كه به هدف خود برسيد. در ادامه اين مقاله به معرفي چند ورزش در خانه براي لاغري پرداخته ايم. اين تمرينات معرفي شده مناسب افرادي است كه آسيب، درد و بيماري خاصي ندارند. در صورت داشتن هرگونه مشكل، به يك مربي و پزشك مراجعه كرده و با يك برنامه منحصر به فرد براي خود به فعاليت بدني بپردازيد.

يكي از مهم ترين نكاتي كه براي ورزش در خانه براي لاغري بانوان و همچنين آقايان مطرح است اين است كه حتما بين ست هاي تمريني خود استراحت كنيد تا بدن مجدد فشار وارد شده را احساس كند و تاثيرگذاري اين حركات چند برابر شود. نكته اي كه لازم است به آن توجه شود اين است كه نوشيدن يك الي دو ليوان آب حين ورزش و داشتن تغذيه ورزشي قبل و بعد از ورزش نيز از اهميت بالايي برخوردار است.

انواع ورزش هاي لاغري در خانه

چه در خانه و چه در باشگاه، نبايد از اهميت گرم كردن و سرد كردن بدن قبل و بعد از ورزش غافل شد. بهتر است در ابتداي ورزش خود، ۵ الي ۱۵ دقيقه را به گرم كردن با حركات كششي و همينطور ۱۵ دقيقه بعد از تمرين را به انجام حركات كششي و انجام حركات يوگا اختصاص دهيد.

بيشتر بخوانيد: ورزش بعداز اسليو به چه صورت است؟

اسكوات

اسكوات يك ورزش در خانه براي لاغري پا و به خصوص ران پا است اما اين به اين معني نيست كه تنها بر روي پاها تاثير مي گذارد

برپي

برپي يكي از بهترين تمرينات هوازي براي چربي سوزي كل بدن و به خصوص لاغري شكم و پاها است.

دوچرخه كرانچ

اين حركت چربي سوزي بسيار بالايي دارد و بيشترين فشار را به چربي هاي شكم و پهلو وارد مي كند.

حركت پلانك ايستاده

يكي از حركات بسيار تاثيرگذار براي آب كردن چربي هاي شكم و پهلو حركت پلانك است

شناي سوئدي

شناي سوئدي يك حركت ورزشي مقاومتي بسيار خوب براي سوزاندن چربي هاي بالاي بازو است و شما براي انجام اين حركت ورزشي نياز به دمبل، كش، هالتر يا هر تجهيزات ديگري نداريد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۰:۵۹ توسط:شكري موضوع:

آيا رژيم چاقي را مي شناسيد؟

اگر دنبال تناسب اندام هستيد، همانطور كه چاقي بيش از حد در تناسب اندام جايي ندارد، لاغري بيش از حد نيز بدين گونه است. در اين مقاله در رابطه با رژيم چاقي متناسب كه بتوانيد بدون شكم و پهلو به تناسب اندام برسيد، صحبت مي كنيم.

همان طور كه براي بسياري از افراد لاغر شدن به يك آرزو تبديل شده است براي برخي افراد ديگر هم چاق شدن يك روياست. اين افراد قطعا در صورتي كه يك رژيم غذايي خوب را انتخاب كنند، قطعا به هدفشان خواهند رسيد. بنابراين براي انتخاب بهترين رژيم براي چاقي بهتر است كه از يك متخصص تغذيه خوب مشاوره بگيريد. با مراجعه به متخصص تغذيه و دريافت برنامه رژيم چاقي در يك هفته مي توانيد به وزن و اندام دلخواه خود برسيد.

انواع روش هاي لاغري

همانطور كه چاق شدن دغدغه بسياري از افراد است، لاغر شدن هم براي بسياري از افراد سخت . چالش برانگيز است.روش هاي متفاوتي براي كاهش وزن وجود دارد كه انتخاب بهترين روش لاغري يكي از موارد اصلي است كه شما بايد آن را بسيار دقيق بررسي كنيد. افراد در وهله اول به سراغ غذاهاي سير كننده مي روند كه نقش اين دسته از غذاها و ليست غذاهاي رژيمي و كم كالري بسيار كم رنگ است. در ادامه با روش هاي مختلف لاغري آشنا مي شويد.

ورزش براي لاغري

افرادي كه دچار چاقي و اضافه وزن مي شوند راه هاي زيادي براي كنترل وزن دارند كه ورزش يكي از آن هاست. ورزش براي لاغري مي تواند در امر كاهش وزن بسيار موثر باشد.  البته گفتني است كه ورزش هم انواع مختلفي دارد. يعني بعضي از ورزش هاي موضعي وجود دارند كه براي لاغري برخي از نقاط تاثيرگذار هستند. براي مثال:

رژيم براي لاغري

رژيم لاغري يكي ديگر از راه هايي است كه افراد از آن براي كترل وزن و يا حتي كاهش وزن استفاده مي كنند. رژيم هاي لاغري متفاوتي وجود دارند كه برخي براي درمان و كنترل بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرد. براي مثال رژيم بيماران كليوي.

دسته ديگري از رژيم هاي لاغري وجود دارند كه توسط پزشكان نيز توصيه مي شوند. اين رژيم هاي لاغري از يك اصول خاص پيروي مي كنند كه به بدن اجازه تحليل رفتن نمي دهد. براي مثال رژيم مديترانه اي.

و در آخر آن دسته از رژيم هاي لاغري را معرفي مي كنيم كه به رژيم لاغري سريع معروف هستند. اين رژيم لاغري در يك مدت زمان كم شما را به وزن دلخواهتان مي رساند. اما به همان سرعت نيز احتمال بازگشت وزن وجود دارد. رژيم سه روزه امريكايي از اين دسته است.

منبع: دكتر آيتم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۲:۵۶ توسط:شكري موضوع:

بهترين عمل لاغري در تهران:

براي پيدا كردن بهترين عمل لاغري در تهران ، با ما همراه باشيد.تعداد زيادي از افراد در كنترل اشتهاي خود دچار مشكل هستند. عدم كنترل در خورد و خوراك باعث تجمع چربي در ناحيه شكم و پهلو مي شود. بدين ترتيب افراد براي كاهش وزن خود به روش هاي لاغري، جراحي هاي لاغري و كاهش وزن علمي روي مي آورند.

بوتاكس معده:

بوتاكس معده يك روش غيرجراحي براي كاهش وزن است. بوتاكس علاوه بر كاربرد در زمينه لاغري، در زمينه زيبايي نيز كاربرد دارد.

چگونگي تزريق بوتاكس معده

ذز اين روش بمار با استفاده از داروهاي پزشكي دچار بي حسي موضعي مي شود. بدون برش و با استفاده از آندوسكوپ پزشكي انجام مي شود. آندوسكوپ از راه دهان وارد معده مي شود. تزريق بوتاكس توسط پزشك بوسيله سوزن انتهايي اندوسكوپ انجام مي شود. پزشك عضلات ديواره معده را هدف مي گيرد كه باعث هضم غذا به آهستگي مي شود.

مقدار مشخصي از بوتاكس تزريق مي شود زيرا تزريق بيش از حد آن اثرات منفي و فلج عضلات را در بر دارد.

بالن معده:

روش بالن معده يكي از بهترين روش هاي لاغري در مصر محسوب مي شود. همچنين يكي از روش هاي  لاغري غير جراحي است. در طي اين فرآيند اندازه معده بدون برداشتن بخشي از آن كاهش مي يابد. در اين روش يك بالن لاستيكي سيليكوني در داخل معده فرد باعث احساس سيري زودرس مي شود.

نحوه انجام عمل بالن معده:

در عمل بالن معده بيمار با يك بيهوشي ساده و يا يك آرام بخش شروع به عمل ميكند. فرآيند بالن معده از طريق اندوسكوپ پزشكي انجام مي شود. اين دستگاه از طريق دهان وارد معده مي شود. ندوسكوپ يك نور و يك دوربين نصب شده در يك انتهاي آن دارد كه به پزشك كمك مي كند تا بالون را هنگام قرار دادن در داخل معده ببيند. بالون هنگام قرار دادن كوچك مي شود و با كاتتر با محلول نمكي و برخي از نقاط يك رنگ آبي پر مي شود. بالون حاوي دريچه اي است كه خود بسته مي شود و وقتي بالون پر مي شود، كاتتر خارج مي شود و بالون داخل معده مي ماند.

نامزدهاي عمل بالون معده

عمل بالون معده براي افرادي كه مي خواهند 10-20 كيلوگرم وزن كم كنند و BMI آنها بين 30-40 باشد، مناسب است.

يكي از شرايط عمل بالون معده اين است كه فرد براي انجام عمل مشكلات معده يا مري مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۲:۳۸ توسط:شكري موضوع:

لمينت دندان مي تواند باعث پوسيدگي دندان شود؟

لمينت دندان يكي از روش هاي زيبايي براي اصلاح طرح لبخند است، كه شامل روكش هاي نازك سراميكي همرنگ دندان است. اين روكش ها با كمك سيماني مخصوص بر سطح خارجي دندان نصب مي شوند. تعدادي از افراد بعد از لمينت دندان، پوسيدگي در دندان ها را تجربه كرده اند، اين سوال پيش مي آيد كه آيا لمينت دندان باعث پوسيدگي دندان مي شود يا دلايل ديگري باعث ايجاد پوسيدگي دندان بعد از لمينت مي شوند؟ براي يافتن جواب اين سوال تا آخر اين مقاله را بخوانيد و با اين مجله ترميم و زيبايي دندان همراه باشيد.

لمينت دندان چيست؟

يك روكش همرنگ دندان است كه براي از بين بردن فاصله دنداني، و بر طرف كردن شكستگي و ترك دندان، بد فرم يا بد رنگي دندان ها از آن استفاده مي شود، با لمينت دندان، دندان ها  زيبا و يكدست مي شوند و لخندي زيبايي را براي فرد به ارمغان مي آورد.

لمينت دندان چگونه انجام مي شود؟

 بيمار بايد قبل از بررسي اينكه آيا لمينت دندان باعث پوسيدگي دندان مي شود؟ درباره مراحل انجام لمينت اطلاعاتي بدست بياورد، مراحل انجام لمينت به شرح زير هستند:

  • بررسي و معاينه دهان و دندان و مشخص كردن دندان هايي كه نياز به لمينت دارند اولين مرحله است. بيمار در اين مرحله لازم است قبل از روكش  كردن، سلامت دندان ها را بررسي كند. در صورت وجود مشكل بايد آن را بر طرف كرد؛ دندانپزشك بايد در صورت وجود پوسيدگي و عفونت آن را درمان كند چون وجود عفونت و پوسيدگي قبلي، بعد از لمينت دندان باعث پوسيدگي دندان مي شود؛ در واقع همان پوسيدگي قبلي زياد مي شود، در قسمت هاي ديگر دندان و ساير دندان ها گسترش مي بايد.
  • جرم گيري و پاكسازي دندان و از بين بردن پلاك هاي دنداني يكي ديگر از مراحل لمينت دندان است. وجود پلاك در دندان باعث پوسيدگي دندان بعد از لمينت دندان مي شود.
  • براي انجام لمنيت دندان بايد مقداري از ميناي دندان تراش بخورد.
  • بايد در اين مرحله از دندان ها قالب گيري شود و قالب را به لابراتوار براي ساخت روكش ها ارسال كنند.
  • نصب روكش اهميت بالايي دارد، نصب نادرست لمينت دندان مي تواند مضر باشد. بايد به درستي و كاملا حرفه اي اين كار انجام شود.
  • مراقبت و رعايت بهداشت دهان و دندان براي نگهداري و افزايش طول عمر لمينت ها و جلوگيري از ايجاد عفونت و پوسيدگي دندان بعد از لمينت الزامي است.
  • چكاپ دوره اي و اطمينان از سلامت لمينت ها و دندان هر چند ماه يكبار توصيه مي شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۰:۲۴ توسط:شكري موضوع:

هر آنچه كه بايد درباره فيلر زير چشم بدانيد

زيبايي يك كميت نسبي است اما بر اساس استانداردهاي جهاني يكي از موارد و عواملي كه باعث كاهش زيبايي صورت در افراد مي شود، گودي و سياهي زير چشم است. سياهي زير چشم در اكثر موارد به دليل استفاده مكرر از عينك، پيري و در مواردي نيز به دليل مشكلات كبدي ايجاد مي شود. براي حل اين مشكل مي توانيد از فيلر زير چشم كمك بگيريد. فيلر زير چشم به عنوان يك پر كننده باعث مي شود كه تيرگي و گودي هاي زير چشم رفع شوند.

فيلر زير چشم

فيلر زير چشم يك روش زيبايي است. بدين صورت كه يك ماده پركننده به نام اسيد هيالورونيك به زير چشم تزريق مي شود. با تزريق اين ماده لايه هاي زخيمي در زير پوست ايجاد مي شود. اين امر باعث مي شود كه گودي ها درمان شده و شادابي به پوست بازگردد. رايج ترين فيلرهاي زير چشم عبارتند از:

  • استايلج
  • تئوسيال
  • بلوترو
  • ژوويدرم.

به چه كساني فيلر زير چشم توصيه مي شود؟

فيلر زير چشم به افرادي توصيه مي شود كه بصورت ژنتيكي چشمانشان فرو رفته است. همچنين افرادي كه پس از مدتي دچار گودي زير چشم شده اند نيز مي توانند از اين روش براي درمان و بازگشت زيبايي به صورتشان استفاده كنند.

بيشتر بخوانيد: با فيلر بيني و طريق تزريق آن آشنا شويد!

 چگونگي تزريق فيلر به زير چشم

براي اينكه بتوانيد فيلر زير چشم تزريق كنيد بايد به پزشك مراجعه كنيد. در ابتدا پزشك زير چشم شما را با پد الكلي ضدعفوني و سپس محل تزريق را علامت گذاري مي كند. بعد از آن با سوزني بسيار نازك مواد را به زير پوست تزريق مي كند. عمدتاً درد خاصي احساس نمي شود اما اگر لازم باشد پزشك از پماد موضعي بي حسي استفاده خواهد كرد. بعد از تزريق، ماساژ كوتاهي توسط دكتر انجام مي گيرد تا ژل تزريق شده در همه قسمت ها هموار شود. تزريق فيلر در 5 الي 20 دقيقه انجام مي شود.

ماندگاري فيلر زير چشم

تزريق فيلر به زير چشم يك روش دائمي براي از بين بردن گودي ‌هاي پايين چشم نيست بلكه با توجه به عوامل مختلف از جمله نوع فيلر بين 6 تا 9 ماه ماندگاري دارند و بعد از آن مواد فيلر جذب بدن شده و اثرشان از بين مي رود. بنابراين قبل از محو شدن فيلرهاي قبلي حتماً براي تزريق جديد اقدام كنيد تا به طور مداوم پوستي شاداب و چهره اي جوان داشته باشيد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۴:۰۷ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد