سلامت سلامت .

سلامت

انواع خوردني هاي رژيمي را بشناسيد و در رژيم غذايي خود قرار دهيد.

براي كاهش‌ وزن‌ ، پس از نرمش ، بااهميت ترين چيزي كه مي تواند روي وزن‌ شما اثر بگذارد؛ تغذيه‌ شما خواهد بود . از اين رو ما عالي ترين خوردني هاي رژيمي كه قادر خواهيد بود در طول رژيم‌ خويش صرف نمائيد را براي شما نام‌برده‌ ايم .

ليست غذاهاي رژيمي

كاهش كالري دريافتي مي تواند موجب كاهش وزن شود. البته ارزش تغذيه اي غذاهاي مختلف با يكديگر متفاوت است. ممكن است غذايي كالري كمي داشته باشد، ولي سرشار از مواد مغذي باشد. اگر بخواهيد كالري دريافتي تان را كاهش دهيد، خيلي مهم است كه غذاهاي كم كالري، ولي مغذي را انتخاب كنيد. اين غذاها مي توانند بهتر شما را سير كنند و كالري دريافتي تان را كاهش دهند. در اين مطلب ليست غذاهاي رژيمي و كم كالري را معرفي كرده ايم كه مي توانيد در رژيم غذايي خود استفاده كنيد.

  • عدس پخته بدون روغن؛ 116 كالري
  • لوبيا چيتي پخته؛ 143 كالري
  • لوبيا چشم بلبلي پخته؛ 116 كالري
  • قارچ سوخاري؛ 23 كالري
  • ميگو پخته شده؛ 98 كالري
  • تن ماهي: 100 كالري
  • مرغ سرخ شده: 112 كالري
  • آش شلغم: 78 كالري
  • آش عدس: 132
  • آش جو: 130 كالري
  • سوپ سبزيجات: 30 كالري
  • كدو خورشتي: 28 گرم

خوراكي هاي سيركننده

پروتئين، فيبر و چربي‌ها معمولاً بيشترين اثر سيركنندگي را دارند، در حالي كه معمولاً كمي بعد از خوردن كربوهيدرات‌ها دوباره احساس گرسنگي مي‌كنيم. نكته‌اي كه هنگام انتخاب مواد غذايي بايد مدنظر داشت اين است كه در عين كم كالري بودن، مملوء از مواد مغذي باشند. به همين دليل بهتر است كه از خوراكي هاي سيركننده استفاده كنيد.

همه‌ي مواد غذايي كم كالري يكسان نيستند. به طور كلي، مواد غذايي كم كالري – كه معمولاً كربوهيدرات‌هايي همچون ميوه‌ها و سبزيجات هستند – به اندازه‌ي مواد غذايي پركالري‌تر حاوي پروتئين و چربي، سير كننده و ارضا كننده نيستند.

كيك رژيمي فوق العاده خوشمزه

كيك رژيمي فوق العاده خوشمزه يكي از شيريني‌هاي محبوب در بين كودكان و حتي افراد بزرگسال است و نه‌تنها به‌صورت كيك‌هاي كوچك و فنجاني و به‌عنوان ميان وعده و دسر استفاده مي‌شود، بلكه در تولد و مهماني‌ها نيز جايگاه ويژه‌اي دارد‌. در بسياري از رژيم‌هاي لاغري به دليل كالري و قند بالاي موجود در انواع كيك، مصرف آن‌ها قدغن مي‌شود؛ اما افراد ديابتي و افرادي كه دچار اضافه وزن هستند، دوست دارند در رژيم غذايي روزانه خود و يا در مهماني‌هاي خود از انواع كيك استفاده كنند.

دمنوش لاغري

استفاده از گياهان دارويي يا دمنوش‌ لاغري با خاصيت چربي‌سوزي سريع، در كنار ورزش و داشتن يك رژيم غذايي مناسب نه تنها آسيبي به سلامت فرد وارد نمي‌كند بلكه موجب تسريع روند كاهش وزن و افزايش ميزان سوخت‌و‌ساز بدن مي‌گردد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۴:۳۱ توسط:شكري موضوع:

روغن تراپي مو چه تاثيري بر رشد مو مي تواند داشته باشد؟

اگرچه شيوه‌هاي متعددي براي درمان ريزش مو كشف شده اند؛ اما يكي از قديمي‌ترين و موثرترين روش‌ها جهت حل اين مشكل، استفاده از روغن‌هاي گياهي است. اين روغن‌ها از ساختار ارگانيك برخوردار بوده و از محصولات طبيعي و بي ضرر به شمار مي‌آيند. روغن‌هايي كه هيچ خطري براي پوست و مو به دنبال نداشته و سلامت آن‌ها را تضمين مي‌سازند. روغن‌هاي گياهي را مي‌توان محصولاتي مطمئن محسوب نمود؛ محصولاتي كه به عارضه‌اي مانند ريزش مو پايان داده و سلامت را به مو‌ها باز مي‌گردانند. در ادامه قصد داريم تا بهترين روغن‌هاي گياهي جهت درمان ريزش مو را معرفي كنيم.

تاثير روغن سياه دانه براي موها

روغن سياه‌دانه حاوي بسياري از تركيبات شيميايي مفيد با نام‌هاي "تيموكينون"، "تيموهيدروكينون"، "تيمول"و... است كه عامل تأمين سلامت انسان هستند.

از روغن سياه دانه براي مو در صنايع آرايشي نيز استفاده مي‌شود و يكي از خواص مهم آن در طب نوين و سنتي، تقويت پوست و مو است. وغن سياه‌دانه حاوي ماده‌اي به‌نام "نيگلون Nigellone" است كه تحقيقات نشان داده است نوعي آنتي‌هيستامين بسيار مهم است كه مي‌تواند از ريزش مو و طاسي با الگوي مردانه، جلوگيري كند. يك مطالعه در سال 2014 نشان داد كه مخلوط روغن نارگيل و روغن سياه‌دانه در تقويت رشد مو مؤثر است و مي‌توان از اين تركيب براي بهبود سلامت مو بهره برد.

روغن زيتون براي مو

روغن زيتون علاوه بر خاصيت‌هاي درماني كه دارد؛ به زيبايي هر چه بيشتر موها نيز كمك مي‌كند. به شما توصيه مي‌كنيم كه با خريد روغن زيتون براي مو، سلامت و زيبايي موهايتان را با كمترين هزينه و بدون هيچ‌گونه عوارض جانبي، تضمين كنيد. روغن زيتون بسياري از مشكلات مو مانند خشكي، موخوره، شوره و شپش را برطرف كرده و از سوي ديگر با افزايش درخشندگي، نرمي و حجم موها، زيبايي موهاي سر را چندين برابر مي‌كند.

در ادامه با برخي از موادي كه در رشد و يا مقاومت مو تاثير دارند، بيش تر آشنا خواهيد شد.

ماسك مو

به احتمال زياد همه شما درباره ماسك صورت شنيده يا حداقل يك بار آن را امتحان كرده‌ايد. ماسك‌هاي صورت كار تغذيه و آبرساني به پوست صورت را برعهده دارند. ماسك مو هم به همان شيوه در سلامت و تقويت موها نقش دارد. ضمن اينكه اين نوع ماسك، قابليت اين را دارد كه به عنوان يك نرم ‌كننده عميق، به كمك موهاي بسيار خشك بيايد. به‌ علاوه، آنچه انواع ماسك مو را از هم متمايز مي‌كند، تركيبات به كار رفته در آنها است.

سرم مو

احتمالا درباره سرم مو و فايده‌هايي كه مي‌تواند براي موهاي شما داشته باشد چيزهاي مختلف زيادي شنيده‌ايد. اين كه موهايتان را صاف، تغذيه و حتي از آن محافظت مي‌كند. اگر يك مهماني در پيش داريد و مي‌خواهيد خيلي سريع موهايتان از حالت كدري خارج شود و موهايي براق داشته باشيد؛ اگر مي‌خواهيد نگاه‌ها را به سمت خودتان جلب كنيد و از طرفي هم از وزبودن موهايتان عاصي شده‌ايد؛ احتمالا استفاده از سرم مو مي‌تواند براي شما كارساز باشد.

تاثير خواب بر ريزش مو

تاثير خواب براي ريزش مو بر كسي پوشيده نيست ، همچنين خواب تاثيرات زيادي بر روي پوست هم دارد از اين رو توصيه مي شود كه حتما در طول شبانه روز حدود 8 ساعت خواب مفيد داشته باشيد . چرا كه بي خوابي و يا پر خوابي باعث مي شود كه شما دچار مشكلات ريزش مو و آسيب هاي پوستي بشويد .

منبع: https://www.kolahgiss.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۲:۱۱ توسط:شكري موضوع:

از انواع غذاي رژيمي براي كاهش وزن استفاده كنيد.

طرز فكر بسياري از افراد درباره رژيم غذايي براي كاهش وزن مترادف است با گرسنگي كشيدن يا غذا نخوردن، در حالي كه اين طرز فكر كاملا غلط است. در رژيم غذايي لاغري بايد مصرف مواد مضر را به حداقل ممكن برسانيد و در عوض از غذاهاي كم كالري و سالم استفاده كنيد. همچنين در رژيم كاهش وزن بايد از مصرف ميوه‌ها، سبزيجات، حبوبات، آجيل، غلات كامل و پروتئين‌هاي فاقد چربي غافل نشويد.

بشقاب رژيمي براي شام

شما با گنجاندن مواد حاوي پروتئين در بشقاب رژيمي براي شام خود مي‌توانيد .سرعت كاهش وزن را بيشتر كنيد. قرار دادن پروتئين در ليست غذاي مخصوصا داشتن يك شام رژيمي پروتئيني باعث مي‌شود تا علاوه بر حفظ سلامتي سطح انرژي ثابت بماند، بنابراين كمتر احتمال دارد كه شما در اواخر شب احساس گرسنگي كنيد يا نيمه‌هاي شب به دليل گرسنگي از خواب بيدار شويد.

شام رژيمي بدنسازي

اولين و مهمترين مساله در شام رژيمي بدنسازي مبتدي و حرفه اي واقع بينانه بودن است. هنگام طراحي رژيم غذايي نه تنها بايد براي وعده هاي غذايي تان برنامه ريزي كنيد بلكه بايد زمان مناسب براي تهيه آنها را هم در نظر بگيريد. علاوه بر اين بايد در مورد ميزان غذاي مصرفي تان به خصوص در دوران حجم هم واقع بين باشيد. اكثر افراد وقتي وارد دوره كاهش وزن مي شوند تصميم مي گيرند بيشتر غذا بخورند اما همين كه وزنشان بالا مي رود برنامه غذايي را رها مي كنند و همه چيز خراب مي شود.

سالاد سبزيجات رژيمي

سالاد سبزيجات رژيمي منبع عالي فيبر و آنتي‌اكسيدان هستند. اين سالادها به شما كمك مي‌كنند كه سطح كلسترول و قند خون را مديريت كنيد، سيستم ايمني خود را تقويت كنيد و خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن را كاهش دهيد. اين سالادها كه به عنوان سالاد سبز نيز شناخته مي‌شوند، بيشتر از مواد خام تشكيل مي‌شوند. گاهي اوقات داخل آن‌ها سبزيجات پخته هم قرار مي‌گيرند.

اين مدل از انواع سالاد رژيمي، عمدتاً حاوي سبزيجات برگ‌دار مانند كاهو، اسفناج، كلم پيچ، گشنيز، نعناع و غيره هستند. ساير موادي كه استفاده از آن‌ها در اين سالادها رايج است عبارتند از: گوجه فرنگي، فلفل، خيار، پياز، هويج، جوانه گندم و ماش، تربچه و غيره.

صبحانه رژيم كتو

وقتي صحبت از رژيم غذايي مي‌شود، چه سالم‌تر غذا بخوريد يا چربي كم كنيد، متغيرهاي زيادي وجود دارد. يكي از معروف ترين رژيم هاي غذايي اخيرا رژيم كتوژنيك است كه به آن رژيم كتو نيز مي گويند. با اين حال، از آنجايي كه در ابتدا رژيم غذايي پيچيده تري است، افراد زيادي هستند كه طرز تهيه برخي از وعده هاي غذايي را به خوبي نمي دانند. را صبحانه رژيم كتو آنها مي توانند بسيار آسان و بسيار مغذي باشند.

جمع بندي

مصرف غذاهاي كم كالري و سير كننده است كه در طولاني مدت مي‌تواند در كنار ورزش به رسيدن به وزن ايده‌آل شما كمك كند. براي خريد هر نوع مكمل ورزشي ، پروتئين ، گينر ، كراتين و يا ال كارنتين كافيست نام محصول را در فروشگاه ژن سبز جستجو كنيد. اگر دستور پخت غذاي رژيمي كم كالري و سير كننده بلد هستيد، در بخش نظرات با ما به اشتراك بگذاريد.

منبع: https://www.sira.fit/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۰:۴۶ توسط:شكري موضوع:

در يك كلينيك دندانپزشكي چه خدماتي ارائه مي شود؟

از پنهان كردن دندان هاي خود به دليل لكه ها و تغيير رنگ خسته شده ايد؟ خدمات دندانپزشكي تام مي تواند تمامي مشكلات دنداني لبخند شما را به سرعت درمان كند و لبخندي درخشان و بي نظير به شما هديه دهد. درخشندگي و سلامت لبخند شما تنها هدف ما در ارائه خدمات كلينيك دندانپزشكي است.

كامپوزيت دندان

يكي از خدماتي كه در يك كلينيك دندانپزشكي ارائه مي شود، خدمات كامپوزيت دندان است. در ادامه بيش تر با آن و هزينه كامپوزيت دندان آشنا خواهيد شد. هزينه كامپوزيت دندان به عوامل مختلفي بستگي دارد. كامپوزيت دندان در دندانپزشكي براي درمان يا زيبايي كاربردهاي بسياري دارد. اين ماده براي ترميم دندان ها يا پر كردن آنها استفاده مي شود. علاوه بر آن با قرار دادن لايه اي از اين ماده بر روي دندان ها مي توان لبخندي زيبا و دلنشين به دست آورد. يكي از مزاياي كامپوزيت ونير تنوع بالا در رنگ و جنس آن مي باشد كه سبب مي شود افراد قدرت انتخاب بالايي داشته باشند.

عصب كشي دندان

يكي از خدماتي كه در دندانپزشكي شبانه روزي انجام مي شود، درمان ريشه است. درمان ريشه دندان كه اشتباها عصب كشي دندان هم از آن ياد مي شود، عبارت است از خارج كردن ريشه يك دندان، تميز نمودن و شكل دادن به فضاي كانال تراپي (RCT) و در انتها پر نمودن آن براي جلوگيري از نفوذ باكتري ها به اين ناحيه و بازگشت باكتري ها به سيستم اعصاب دندان مي باشد. هدف از انجام درمان ريشه دندان اجازه به باقي ماندن دندان در دهان بدون وجود اعصاب زنده در آن مي باشد  و با انجام اين كار مي توان از دندان درد احتمالي در هنگام جويدن غذا و در بحث زيبايي باقي ماندن دندان در دهان و داشتن لبخند زيبا استفاده كرد.

لمينت دندان

لمينيت دندان ، يكي از بهترين راه هاي اصلاح طرح لبخند  به شمار رفته و در گروه دندانپزشكي ترميمي و جهت اصلاح زيبايي دندان مورد استفاده قرار مي گيرد. لمينت با ماندگاري بالا و مقاوم در برابر هر گونه سايش، از مواد شفاف و بسيار نازك ساخته مي شود، كه به حفظ زيبايي دندان ها، درخشندگي و محافظت از ميناي دندان كمك مي كند. مواد نازكي كه با عنوان لمينيت بر سطح دندان ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، داراي ظرافت بسيار بوده اما در عين حال از طول عمر خوبي برخوردار  هستند. بهبود ظاهري با لمينيت هاي همرنگ دندان بسيار كارساز بوده و نتايج عالي به همراه دارد.

مراحل قرار دادن لمينيت دندان

لمينيت دندان معمولا در يك يا دو جلسه انجام مي گيرد ، اگر لمينيت دندان از نوع كامپوزيتي باشد درمان يك جلسه مي باشد و لي اگر نياز به ساخت لمينيت در لابراتور باشد در دو جلسه درمان صورت مي گيرد. معمولا براي لمينيت دندان نياز به بي حسي نمي باشد اما در صورت لزوم بي حسي اعمال مي شود تا فرد دردي را احساس نكند . در ابتدا جرم گيري صورت مي گيرد تا در صورت وجود جرم ها از روي دندان برداشته شود و رنگ دقيق ونير تعيين شود . براي قرار دادن لمينيت دندان دندانپزشك بخشي بسيار كمي از ميناي دندان را تراش مي دهد . بعد از قالب گيري از روي دندان ونير موقت روي دندان قرار داده مي شود تا قالب ارسالي به لابراتور، ساخته شود. بعد از ساخت لمينيت در لابراتور ، لمينيت موقت برداشته مي شود و بعد از پاكسازي دندان ونير با سيمان چسبانده مي شود و به فرم دندان در آورده مي شود ، با چسباندن لمينيت بروي دندان و تغيير رنگ آن زيبايي و درخشندگي دندان چندين برابر مي شود . براي اينكه لمينيت به طور كامل به ساختار دندان بچسبد به مدت 60 ثانيه روي تمام سطوح ونير ليزر تابانده مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۱:۳۳ توسط:شكري موضوع:

انواع رژيم هاي لاغري كه مي تواند به شما كمك كند تا كاهش وزن داشته باشيد.

هر ساله، زنان و مردان بسياري عزمشان را جزم مي‌كنند تا وزنشان را كاهش دهند و اندام متناسب‌تري پيدا كنند

اما اين روزها رژيم‌هاي بسيار زيادي ابداع شده و باعث سردرگمي و عدم‌اطمينان مردم نسبت به آنها شده است و مردم نمي‌دانند كه كداميك از آنها رژيم سالم و مناسبي است و كداميك به كاهش وزنشان كمك مي‌كند. علت كندي متابوليسم بدن مي تواند چيزهاي مختلفي باشد اما شما با يك رژيم لاغري درست مي توانيد به كاهش وزن برسيد. در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد تا با انواع رژيم لاغري همراه باشيد.

رژيم شوك 15 روزه

رژيم شوك 15 روزه يك نوع برنامه غذايي سريع و كوتاه مدت است كه مناسب كساني است كه قصد دارند در مدت زمان كمي وزن كم كنند، براي مثال كساني كه قرار است به مناسبتي از نظر جسمي بسيار زيباتر به نظر بيايند. اين نوع رژيم يا هر نوعي كه باعث كاهش وزن سريع شود چندان سالم نيست و براي شرايط خاصي طراحي شده است.

اين برنامه غذايي باعث مي شود كه در بدن شوك ايجاد شده و كالري و چربي سوزانده شود. گفته مي شود كه با اين برنامه، فردي كه داراي اضافه وزن است مي تواند در عرض دو هفته در حدود 15 كيلوگرم وزن كم كند.

رژيم كانادايي 7 روزه

در رژيم كانادايي 7 روزه بر عكس بقيه رژيم ها هيچ جايگزيني وجود ندارد ميان وعده هيچ چيزي جز آب نيست فقط فقط آب مجاز است و تنها در ساعات گشنگي مي توان فقط آب خورد و حتي كوچكترين جابجايي هم نميتوان انجام داد و بايد مطابق برنامه اجرا شود. بر اساس تحقيقات انجام شده كاهش وزن در اين دوره 15 روزه بين 7 تا 11 كيلو است و در طي اين مدت 10 تا 15 سانت سايز كم مي كنيد.

بعد از 13 روز سوخت و ساز بدن بالا رفته و بازگشت وزن وجود ندارد و حتي اگر به روال قبل غذا خوردن را شروع كنيد باز اضافه وزن پيدا نخواهيد كرد. اگر در طول اين 15 روز حتي كوچكترين شيريني يا آبنباتي خورده شود بايد رژيم را متوقف كرده و بعد از چند ماه رژيم را دوباره شروع كنيم. در اين رژيم بايد حتما آب فراوان مصرف شود.

رژيم كتوژنيك

براي دانلود رايگان رژيم كتوژنيك، بر اساس اطلاعات جمع شده و محاسبات پزشكان تغذيه  به دست آمده است. البته براي گرفتن نتيجه بهتر و داشتن رژيم غذايي متناسب با وضعيت جسماني خود، بهتر است كه با متخصص مشورت كنيد.

نكته: در برخي از دستورهاي غذايي روزهاي هفته، ميزان تعيين شده‌اي وجود ندارد، به اين معني كه فرد مي‌تواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده كند؛ اما هيچ ماده غذايي حذف يا اضافه نشود. در روزهاي ديگر نيز، دقيقاً همان نسبت ذكر شده رعايت شود.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۸:۳۵ توسط:شكري موضوع:

موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد