سلامت سلامت .

سلامت

با مراحل هوشمندسازي خانه و ساختمان بيش تر آشنا شويد.

با توجه به اينكه مهندسي ساختمان يكي از مهم ترين بخش ها در زندگي امروز بشر مي باشد كه در سال هاي اخير پيشرفت چشم گيري در دنيا داشته است، تصميم گرفتيم به مبحث هوشمند سازي از ديدگاه مهندسي ساختمان بپردازيم.

در دنيا استفاده بهينه از انرژي در طراحي ها در حال توسعه مي باشد كه به همين دليل معماران در طراحي معماري خود از آن بهره مي برند و همين امر سبب شده تا استفاده از سيستم هاي هوشمند پا به عرصه ساختمان سازي نيز بگذارد.

سناريو مسافرت چيست و شامل چه مواردي است؟

هر وسيله اي در يك خانه هوشمند مي تواند به تنهايي و به صورت خودكار فعاليت خود را انجام دهد و كاربر نيز هر زمان كه خواست مي تواند به صورت آني در عملكرد آن تغييراتي ايجاد كند. اين امكان نيز وجود دارد كه وسايل با كمك يك سناريو به هم مرتبط شده و در حين بروز وضعيت مشخصي، فعال يا غير فعال شوند.

سناريو در يك خانه هوشمند يك برنامه ريزي خودكار است كه بسته به نياز كاربران تعريف مي شود. در يك سناريو ممكن است چندين وسيله هوشمند حضور داشته باشند و بر اساس دستوراتي كه به آن ها داده مي شود فعال مي شوند.

براي يك خانه هوشمند مي توان بينهايت سناريو تعريف كرد. مثلاً مي توان سناريو خواب تعريف كرد كه به عنوان مثال در اين سناريو پرده ها كشيده شوند، چراغ هاي اضافي خاموش شوند، سيستم پخش صوتي آهنگ ملايم پخش كند و ..... يك سناريو بسيار محبوب و رايج نيز مي تواند سناريو مسافرت باشد. اين سناريو مي تواند براي افرادي كه براي مدت طولاني به مسافرت مي روند و نگران خانه خود هستند مفيد باشد.

سيستم مديريت هوشمند اتاق سرور (BMS)چيست ؟

اتاق هاي سرور فضاهاي بسته اي هستند كه يك نقطه مركزي را درسازمان ها براي مديريت منابع سرور و شبكه فراهم مي كنند. در طراحي اين محيط ها بايد اتصال و برق شبكه، كنترل و تهويه دماي اتاق، امنيت اتاق و رك ها ، حفاظت در برابر آتش و لرزه در نظر گرفته شود.

مراكز داده را مي توان به عنوان ساختماني متشكل از بسياري از اتاق سرور يا اتاق رك تصور كرد. با اين حال، در عمل، مراكز داده واقعي با اتاق هاي سرور در پهناي باند شبكه اي كه بايد در خود جاي دهند، متفاوت هستند. در جايي كه يك اتاق سرور معمولاً فقط منابع مورد نياز يك سازمان را تأمين مي كند، يك مركز داده ممكن است چندين سازمان و هزاران يا ميليون ها كاربر را به طور همزمان پشتيباني كند. بنابراين، آنها به طراحي ها و تجهيزات بسيار تخصصي نياز دارند.

قبل از هر چيزي اين بخش را بخوانيد

قبل از اينكه به جزئيات چگونگي كاهش هزينه‌هاي مراكز داده هوشمند بپردازيم، اجازه دهيد منظورمان از هوشمند سازي اتاق سرور و ديتاسنترها را بيان كنيم. به زبان ساده، هوشمندسازي به استفاده از فناوري هاي پيشرفته مانند هوش مصنوعي (AI)، يادگيري ماشيني (ML) و اتوماسيون براي بهينه سازي عمليات مركز داده اشاره دارد. با استفاده از اين فناوري‌ها، مراكز داده مي‌توانند كارآمدتر، چابك‌تر و انعطاف‌پذيرتر شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۹:۵۹ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد