سلامت سلامت .

سلامت

روش هاي جلوگيري از ريزش مو را بيش تر بشناسيد.

ريزش موي مردانه، يكي از مشكلاتي است كه ممكن است براي شما هم اتفاق بيفتد. بيشتر آقايان با پديده ريزش مو مواجه خواهند شد. اما آيا ميتوان ريزش موي مردانه را درمان كرد؟ با علائم و نشانه هاي آن آشنا هستيد؟ روش هاي علمي درمان و پيشگيري از ريزش مو مردانه (male baldness) را ميدانيد؟

ريزش موي مردانه (با نام پزشكي androgenetic alopecia) امري شايع است كه معمولا در اواخر سن نوجواني و اوايل دهه دوم زندگي شروع مي‌شود. جالب است بدانيد كه بيشتر از 50 درصد آقايان سفيد پوست، يكي از علائم ريزش مو مردانه را تجربه مي‌كنند.

هورمون كورتيزول

ريزش مو بيش از ۶۰ درصد مردان را قبل از ۳۰ سالگي درگير مي‌كند و عوامل خاص ممكن است بر ريزش مو تاثير بگذارند.

برخي از اين موارد عبارت اند از:

۱- استرس

استرس باعث ريزش مو و افزايش هورمون كورتيزول مي‌شود. و هورمون كورتيزول و ريزش مو ارتباطي مستقيم با يكديگر دارند.

۲- بيماري

برخي بيماري‌ها مي‌تواند باعث شود كه فوليكول‌هاي مو به طور نامناسب كار كنند، مانند تيروئيد، كم خوني، يا ديابت. عفونت‌هاي قارچي اغلب باعث ريزش مو مي‌شوند اگرچه اغلب موقتي است. بيماري‌ها اغلب باعث ريزش مو نيز مي‌شوند.

شوره سر و ريزش مو

رابطه شوره سر و ريزش مو اين است كه شوره سري كه از بين نمي رود و خارش هاي متعدد پوست سر مي توانند باعث از دست دادن موها شوند. از طرف ديگر داروهايي كه براي پر شدن و رويش مجدد مو تجويز مي شوند، ممكن است در مرحله اول، شوره بر روي سر به وجود آورند. حل كردن مشكل شوره ها مي تواند در كم شدن ريزش مو نيز به شما كمك كند. در ادامه با نت نوشت همراه باشيد تا رابطه شوره سر و ريزش مو را بدانيد و ريشه اين مشكل را پيدا كنيد. شوره سر حتي در صورت نداشتن ريزش مو هم به اندازه كافي ناخوشايند است. اما اگر شوره باعث ريزش مو شود، چطور؟ البته بايد در نظر گرفت كه شايد دليل اصلي آن نباشد. اگر مي خواهيد از پس شوره سر و ريزش مو بر بياييد، مي توانيد از درمان شوره سر همچون درمان با آب پياز، سير، علف ليمو و روغن درخت چاي استفاده كنيد.

تلوژن افلوويوم

تلوژن افلوويوم حالتي است كه در آن موها بيشتر از ميزان طبيعي مي ريزند. يعني به نوعي خالي شدن كلي موهاست. بر خلاف برخي ديگر از بيماريهاي مو و پوست سر، موقت بوده و رويش مو معمولا بهبود مي يابد.هر مويي در سر در محله متفاوتي از چرخه حيات خود قرار دارد. در هر زماني حدود يك مو از ۱۰۰ موي سر در انتهاي چرخه حيات خود قرار داشته و آماده ريختن هستند. به همين دليل است كه اغلب چند موي ريخته روي شانه هايتان پيدا مي كنيد و در هر بار شستن مقداري از موهايتان مي ريزد.تلوژن افلوويوم اغلب يك تا سه ماه بعد از يك فشار قابل توجه به بدن به وجود مي آيد.

چسب كلاه گيس

چسب كلاه گيس ( به انگليسي Wig Glue ) ، يك ماده چسبنده است كه عمدتاً براي نصب و نگهداري كلاه هاي گيس يا پرواز مورد استفاده قرار مي گيرد. اين چسب با داشتن خصوصيت هاي چسبندگي قوي و مقاومت در برابر عوامل محيطي، به افراد كمك مي كند تا كلاه گيس هاي خود را به صورت مطمئن و دقيق نصب كنند و در طولاني مدت از آنها بهره برند.

منبع: كلاه گيس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۴:۵۰ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد