سلامت سلامت .

سلامت

كاپالي چارشي

كاپالي چارشي يا بازار بزرگ استانبول، يكي از معروف ‌ترين و قديمي ‌ترين بازارهاي سرپوشيده جهان است كه در قلب شهر استانبول قرار دارد. اين بازار با بيش از 60 خيابان و بيش از 4,000 مغازه، هر ساله ميليون ‌ها بازديدكننده را به خود جذب مي ‌كند. در اين مقاله، به معرفي بازار بزرگ استانبول، امكانات آن و نحوه دسترسي به آن با استفاده از نقشه مترو، اتوبوس، تاكسي و تراموا مي ‌پردازيم.

تاريخچه كاپالي چارشي 

كاپالي چارشي در سال 1461 به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد و از آن زمان تاكنون به عنوان يكي از مهم ‌ترين مراكز تجاري استانبول شناخته مي ‌شود. اين بازار كه به دليل معماري زيبا و طراحي منحصر به فردش شهرت دارد، انواع كالاها از جمله جواهرات، فرش‌هاي دستباف، سفالينه‌ ها، لباس‌هاي سنتي و انواع ادويه ‌ها را به فروش مي ‌رساند.

آدرس كاپالي چارشي

بازار بزرگ استانبول در منطقه فاتح واقع شده است. آدرس دقيق آن به شرح زير است:

Kapalıçarşı, Beyazıt, 34126 Fatih/Istanbul, Turkey

امكانات

مغازه ‌ها و بوتيك‌ ها

اين بازار داراي بيش از 4,000 مغازه است كه انواع كالاها از جمله جواهرات، فرش‌ هاي دستباف، صنايع دستي، لباس‌ هاي سنتي، ادويه‌ ها و سوغاتي ‌ها را به فروش مي ‌رسانند. هر مغازه با داشتن كالايي خاص و منحصر به فرد، تجربه خريد متفاوتي را براي بازديدكنندگان فراهم مي ‌كند.

رستوران ‌ها و كافه ‌ها

در داخل بازار چندين رستوران و كافه وجود دارد كه مي‌ توانيد در آن‌ها از غذا ها و نوشيدني‌ هاي محلي لذت ببريد. اين مكان‌ ها مكان ‌هاي ايده‌آلي براي استراحت و تجديد قوا پس از يك روز خريد و گشت ‌و گذار در بازار هستند.

سرويس ‌هاي بهداشتي

بازار مذكور داراي سرويس‌ هاي بهداشتي عمومي است كه براي استفاده بازديدكنندگان در دسترس است. اين امكانات به راحتي در نقاط مختلف بازار قابل دسترسي هستند.

امنيت

بازار بزرگ استانبول داراي سيستم امنيتي كارآمدي است و دوربين‌ هاي مدار بسته در نقاط مختلف آن نصب شده‌اند. همچنين، پليس محلي نيز در بازار حضور دارد تا امنيت بازديدكنندگان را تضمين كند.

دسترسي به كاپالي چارشي

قبل از شروع لازم است خدمتتان عرض كنيم كه اگر شما استانبول كارت را داشته باشيد هزينه هاي حمل و نقل عمومي بسيار كاهش مي يابد. با اين كار هزينه سفر به استانبول هم تا حد قابل توجهي كاهش خواهد يافت.

مترو

براي دسترسي به كاپالي چارشي مي ‌توانيد با توجه به نقشه مترو استانبول، از خط 1 (M1) استفاده كنيد و در ايستگاه "Vezneciler" پياده شويد. اين ايستگاه نزديك ‌ترين ايستگاه مترو به بازار مورد نظر است و تنها چند دقيقه پياده ‌روي تا بازار فاصله دارد.

اتوبوس

اتوبوس‌ هاي شهري نيز يكي از گزينه‌ هاي مناسب براي دسترسي به بازار هستند. مي ‌توانيد از خطوط اتوبوس مختلفي كه به سمت منطقه "Eminönü" يا "Beyazit" حركت مي ‌كنند، استفاده كنيد و سپس با پياده ‌روي كوتاهي به بازار بزرگ برسيد.

تاكسي

اگر ترجيح مي ‌دهيد با تاكسي به اين مركز تجاري برويد، تاكسي ‌ها در سراسر استانبول به راحتي قابل دسترس هستند. كافي است مقصد خود را به راننده بگوييد تا شما را به ورودي اصلي بازار بزرگ برساند. استفاده از تاكسي مخصوصاً براي افرادي كه بار زيادي دارند يا نمي ‌خواهند از وسايل حمل‌ و نقل عمومي استفاده كنند، مناسب است.

تراموا

يكي ديگر از راه‌ هاي آسان براي دسترسي به آن استفاده از تراموا است. خط تراموا T1 كه از "Kabataş" به "Bağcılar" حركت مي ‌كند، ايستگاه "Beyazit" را شامل مي‌ شود كه نزديك ‌ترين ايستگاه تراموا به بازار بزرگ استانبول است. پس از پياده شدن در ايستگاه  Beyazit، تنها چند دقيقه پياده‌ روي تا بازار فاصله داريد.

نتيجه‌ گيري

بازديد از بازار مذكور تجربه ‌اي بي‌ نظير از تاريخ، فرهنگ و تجارت استانبول را براي شما به ارمغان مي ‌آورد. با استفاده از نقشه مترو، اتوبوس، تاكسي و تراموا مي‌ توانيد به راحتي به اين بازار بزرگ دسترسي پيدا كنيد و از خريد و گشت ‌و گذار در آن لذت ببريد. فراموش نكنيد كه در حين بازديد ، از مغازه‌ هاي مختلف و تنوع كالاهاي آن بهره‌ مند شويد و تجربه‌ اي به ياد ماندني را براي خود رقم بزنيد.

منبع: wikiparvaz


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۱۰:۳۲ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد