سلامت سلامت .

سلامت

جراحي لاغري، راهي براي رهايي از چاقي

چاقي به عنوان يك بيماري مزمن، نه تنها سلامت جسمي افراد را به خطر مي اندازد، بلكه مي تواند منجر به بروز مشكلات روحي و رواني نيز شود. جراحي لاغري به عنوان يكي از روش هاي مؤثر در درمان چاقي، به افراد كمك مي كند تا وزن خود را به طور قابل توجهي كاهش داده و از مزاياي سلامتي آن بهره مند شوند.

بوتاكس معده كه به عنوان آندوسكوپي اسليو معده نيز شناخته مي شود، يكي از روش هاي نوين جراحي لاغري است كه بدون نياز به برش جراحي، حجم معده را كاهش مي دهد. اين روش براي افرادي كه به دنبال روشي كم تهاجمي براي كاهش وزن هستند، مناسب است.

عمل اسليو معده كه به عنوان اسليو گاستركتومي نيز شناخته مي شود، يكي از رايج ترين روش هاي جراحي لاغري است. در اين روش، حدود 80 درصد از حجم معده برداشته مي شود و به اين ترتيب، فرد احساس سيري زودرس مي كند و كالري كمتري دريافت مي كند.

هزينه عمل اسليو در سال 1402 به عوامل مختلفي مانند نوع عمل، دستمزد جراح، محل انجام عمل و نوع بيمه درماني بيمار بستگي دارد. به طور كلي، هزينه عمل اسليو بين 50 تا 100 ميليون تومان است.

جراحي لاغري، بوتاكس معده و عمل اسليو هر كدام مزايا و معايب خاص خود را دارند. انتخاب روش مناسب براي جراحي لاغري به عوامل مختلفي مانند شاخص توده بدني، سابقه بيماري هاي زمينه اي و ترجيح بيمار بستگي دارد.

نكاتي كه بايد قبل از جراحي لاغري در نظر داشته باشيد

  • قبل از انتخاب روش جراحي لاغري، حتماً با يك جراح باتجربه و متخصص مشورت كنيد.
  • تمام مزايا و معايب جراحي لاغري را به طور كامل بررسي كنيد.
  • انتظارات واقع بينانه اي از جراحي لاغري داشته باشيد.
  • براي تغيير سبك زندگي خود پس از جراحي لاغري آماده باشيد.

جراحي لاغري مي تواند به افراد كمك كند تا وزن خود را به طور قابل توجهي كاهش داده و از مزاياي سلامتي آن بهره مند شوند. با اين حال، اين روش درماني براي همه افراد مناسب نيست و قبل از انجام آن بايد تمام جوانب آن به طور كامل بررسي شود.

انتخاب روش مناسب جراحي لاغري

انتخاب روش مناسب جراحي لاغري به عوامل مختلفي مانند شاخص توده بدني، سابقه بيماري هاي زمينه اي، ترجيح بيمار و هزينه عمل اسليو در سال 1402 بستگي دارد.

روش هاي رايج جراحي لاغري

  • عمل اسليو (اسليو گاستركتومي): در اين روش، حدود 80 درصد از حجم معده برداشته مي شود.
  • بوتاكس معده (آندوسكوپي اسليو معده): در اين روش، با استفاده از تزريق بوتاكس، حجم معده كاهش داده مي شود.
  • جراحي باي پس معده: در اين روش، مسير عبور غذا از معده و روده كوچك تغيير داده مي شود.

موفقيت در جراحي لاغري

جراحي لاغري مي تواند به افراد كمك كند تا وزن خود را به طور قابل توجهي كاهش داده و از مزاياي سلامتي آن بهره مند شوند. با اين حال، اين روش درماني به تنهايي كافي نيست و براي حفظ وزن ايده آل، افراد بايد به طور دائمي سبك زندگي خود را تغيير دهند.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۷:۱۶ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد