سلامت سلامت .

سلامت

لاغري و تناسب اندام با ورزش در منزل

داشتن تناسب اندام و وزن مناسب از مهم‌ترين عوامل سلامتي و زيبايي است. براي رسيدن به اين هدف، علاوه بر رژيم غذايي سالم، ورزش نيز نقش مهمي دارد. ورزش مي‌تواند به كاهش وزن، آب كردن چربي‌هاي اضافي، تقويت عضلات و بهبود عملكرد بدن كمك كند.

در اين مقاله، به معرفي چند ورزش ساده و موثر براي آب كردن باسن، لاغري شكم و درمان سريع يبوست مي‌پردازيم. اين ورزش‌ها را مي‌توانيد به راحتي در منزل انجام دهيد و به نتيجه دلخواه خود برسيد.

ورزش براي آب كردن باسن

باسن يكي از قسمت‌هاي بدن است كه چربي زيادي در آن تجمع مي‌يابد. براي آب كردن چربي‌هاي اضافي باسن، مي‌توانيد از ورزش‌هاي زير به عنوان ورزش براي آب كردن باسن استفاده كنيد:

  • پل باسن: اين ورزش يكي از بهترين ورزش‌ها براي آب كردن باسن است. براي انجام اين ورزش، به پشت دراز بكشيد و زانوهاي خود را خم كنيد. پاهاي خود را به اندازه عرض شانه‌ها باز كنيد. سپس، باسن خود را از زمين بلند كنيد و به مدت چند ثانيه در اين حالت نگه داريد. اين حركت را ۱۰-۱۵ بار تكرار كنيد.
  • لگد زدن به عقب: اين ورزش نيز به آب كردن چربي‌هاي باسن كمك مي‌كند. براي انجام اين ورزش، به پشت دراز بكشيد و زانوهاي خود را خم كنيد. پاهاي خود را به اندازه عرض شانه‌ها باز كنيد. سپس، يكي از پاهاي خود را به سمت عقب لگد بزنيد و به مدت چند ثانيه در اين حالت نگه داريد. اين حركت را با پاي ديگر نيز تكرار كنيد. هر پا را ۱۰-۱۵ بار تمرين كنيد.
  • حركت اسكات: اين ورزش نيز يكي از ورزش‌هاي موثر براي آب كردن باسن است. براي انجام اين ورزش، به حالت ايستاده بايستيد و پاهاي خود را به اندازه عرض شانه‌ها باز كنيد. سپس، باسن خود را به عقب بدهيد و به حالت نشسته در بياييد. زانوهاي خود را نبايد بيش از ۹۰ درجه خم كنيد. اين حركت را ۱۰-۱۵ بار تكرار كنيد.

10 حركت براي لاغري شكم 

شكم يكي ديگر از قسمت‌هاي بدن است كه چربي زيادي در آن تجمع مي‌يابد. براي لاغري شكم، مي‌توانيد از ورزش‌هاي زير استفاده كنيد:

  • پلانك: اين ورزش يكي از بهترين ورزش‌ها براي لاغري شكم است. براي انجام اين ورزش، به حالت شنا روي زمين قرار بگيريد. آرنج‌هاي خود را زير شانه‌هاي خود قرار دهيد و بدن خود را در يك خط مستقيم نگه داريد. اين حالت را به مدت ۳۰-۶۰ ثانيه نگه داريد.
  • كرانچ: اين ورزش نيز يكي از ورزش‌هاي موثر براي لاغري شكم است. براي انجام اين ورزش، به پشت دراز بكشيد و زانوهاي خود را خم كنيد. سر و شانه‌هاي خود را از زمين بلند كنيد و به سمت زانوهاي خود بچرخانيد. اين حركت را ۱۰-۱۵ بار تكرار كنيد.
  • ساقه پا: اين ورزش نيز به لاغري شكم كمك مي‌كند. براي انجام اين ورزش، به حالت ايستاده بايستيد و پاهاي خود را به اندازه عرض شانه‌ها باز كنيد. سپس، يكي از پاهاي خود را به سمت جلو دراز كنيد و زانوي پاي ديگر خود را خم كنيد. اين حركت را ۱۰-۱۵ بار تكرار كنيد و سپس، با پاي ديگر انجام دهيد.

درمان سريع يبوست در منزل

يبوست يكي از مشكلات گوارشي شايع است كه مي‌تواند باعث ناراحتي و درد شود. براي درمان سريع يبوست در منزل، مي‌توانيد از روش‌هاي زير استفاده كنيد:

  • مصرف آب كافي: آب يكي از مهم‌ترين عوامل براي پيشگيري و درمان يبوست است. روزانه حداقل ۸ ليوان آب بنوشيد.
  • مصرف فيبر كافي: فيبر به نرم شدن مدفوع و تسهيل دفع آن كمك مي‌كند. روزانه حداقل ۲۵-۳۵ گرم فيبر مصرف كنيد.
  • ورزش منظم: ورزش منظم به بهبود عملكرد دستگاه گوارش كمك مي‌كند. روزانه ۳۰ دقيقه ورزش هوازي انجام دهيد.
  • مصرف مايعات ملين: مايعات ملين مانند آب آلو، شيره توت و آب انار به نرم شدن مدفوع و تسهيل دفع آن كمك مي‌كنند.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۹:۱۵ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد