سلامت سلامت .

سلامت

با رژيم كتوژنيك به طور مفصل آشنا شويد.

يكي از معضلات زندگي ماشيني و ديجيتالي امروز، كاهش ميزان تحرك بدني افراد و پيدايش افزايش وزن در آن‌ها است. به همين دليل افراد زيادي وجود دارند كه به دنبال روش‌هاي مختلفي براي كاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود هستند. يكي از بهترين روش‌ها براي دستيابي به وزن ايده‌آل، رعايت رژيم‌هاي غذايي است كه از تنوع زيادي برخوردار هستند. رژيم كتوژنيك يكي از روش‌هاي كاهش وزن و دستيابي به وزن ايده‌آل است كه با رعايت اصول و قواعد آن، افراد مي‌توانند وزن خود را كاهش داده و به سطح ايده‌آل برسانند. در ادامه با يك pdf رژيم كتوژنيك 28 روزه رايگان آشنا خواهيد شد.

صبحانه رژيم كتو

صبحانه كتوژنيك، يك وعده‌غذايي سالم و خوشمزه براي شروع روز است؛ اما اگر به روشي درست تهيه شود به شما كمك مي‌كند تا متوجه كاهش وزن در عين حفظ انرژي لازم شويد. صبحانه رژيم كتوژنيك بر اساس انتخاب غذا‌هاي كم كربوهيدرات است و درست مانند يك ناهار يا شام كتوژنيك، به انتخاب غذا‌هاي غني از چربي يا پروتئين سالم كمك مي‌كند. به همين دليل، تهيه صبحانه كتوژنيك خوش‌طعم، بسيار ساده است.

مراحل خارج شدن از رژيم كتوژنيك

مراحل خارج شدن از رژيم كتوژنيك و تثبيت وزن در رژيم كتوژنيك دغدغه اي است كه متوجه افرادي است براي تناسب اندام به سراغ اين رژيم محبوب مي روند. تجربه نشان مي دهد كاهش وزن در مقايسه با حفظ وزن جديد ساده تر است. بنابراين بايد بدانيم چگونه از رژيم كتوژنيك خارج شويم تا زحماتي كه با پيروي از رژيم غذايي براي تناسب اندام كشيده ايم بر باد نرود.

در واقع آنچه تضمين كننده نتيجه كاهش وزن با رژيم كتوزنيك است، سبك زندگي بعد از رژيم است.

علت خروج از رژيم كتو چيست؟

رژيم كتو را به دليل محدوديت در مصرف برخي از مواد غذايي، نمي توان به صورت دراز مدت استفاده كرد. چون ممكن است در طولاني مدت بدن دچار كمبود مواد مغذي مورد نياز شود.

برنامه غذايي رژيم لاغري كتوژنيك

ممكن است از خود بپرسيد كه چگونه با كتوژنيك كاهش وزن خود را به حداكثر برسانم؟ يك قلم و كاغذ برداريد و اين مراحل را دنبال كنيد:

۱. با كاهش چربي و تقريباً حذف كامل كربوهيدرات‌ها (قند) غذا بخوريد.

رژيم كتوژنيك براي كاهش وزن اساساً يك رژيم غذايي با كالري دريافتي روزانه بسيار كم است كه دو منبع اصلي كالري را محدود مي‌كند:

مقدار كمي چربي (به ويژه روغن زيتون فوق بكر) بايد حفظ شود، در حالي كه قند‌ها بايد بسيار كاهش يابد. به بدن ما اجازه مي‌دهد كه كمبود طولاني مدت آن‌ها كتوز را به حركت درآورد، كه چيزي بيش از يك فرآيند طبيعي يا سوزاندن ذخاير چربي محيطي ذخيره شده قبلي به دليل قحطي‌هاي احتمالي نيست.

بنابراين فقط چربي كافي و حداقل كربوهيدرات دريافت كنيد كه به شما كمك مي‌كند احساس رضايت داشته باشيد و انرژي مورد نياز بدن براي سازگاري با سبك زندگي جديد را تأمين كنيد، به لطف اجسام كتوني كه در طول اين فرآيند آزاد مي‌شوند و براي راه تنفسي و ادراري دفع مي‌شوند.

۲. مقدار زيادي آب بنوشيد

اكثر اوقات مردم اهميت هيدراته ماندن را آنطور كه بايد دست كم مي‌گيرند يا فراموش مي‌كنند و اين نيز مي‌تواند عملكرد كامل رژيم كتوژنيك را به خطر بيندازد.

كارشناسان نوشيدن بيش از دو ليتر آب در روز را توصيه مي‌كنند تا بدن شما بتواند با رژيم غذايي سازگار شود و در پايان روز به نتايجي كه مي‌خواهيد برسيد. نوشيدن زياد نيز به تصفيه و تخليه بدن ما كمك مي‌كند، بنابراين هميشه بايد در طول رژيم كتوژنيك به مقدار زياد آب بنوشيد.

۳. با كنترل كالري، غذا‌هاي سالم بخوريد

سوزاندن كالري بيشتر از آنچه مي‌خوريد معمولاً هدف شما براي كاهش وزن است. با اين حال، اگر از رژيم كتوژنيك پيروي مي‌كنيد، مطمئناً كالري دريافتي خود را كاهش مي‌دهيد، اما در عين حال چربي‌هاي قبلي را مي‌سوزانيد و اين بدان معني است كه كاهش وزن سريع‌تر و مؤثرتر است و براي سلامتي شما مضر نيست، به خصوص براي دوره‌هاي كوتاه مدت.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۳:۴۷ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد