سلامت سلامت .

سلامت

انواع جراحي لاغري و مواردي كه بايد درباره آن ها بدانيد

جراحي لاغري يا جراحي بارياتريك به كاهش وزن شما كمك مي‌كند. با اين حال كه يك روشي موثر در لاغري است؛ اما، هميشه پيشنهاد و توصيه اول پزشكان نيست.

با هر شرايط و سن و سالي كه داشته باشيد، پزشك ابتدا توصيه مي‌كند كه به روش‌هاي غير جراحي سعي بر كاهش وزن خود داشته باشيد. به طور مثال راهكارهاي مانند تمرينات ورزشي و تغيير رژيم غذايي از جمله مواردي است كه به شما در كاهش وزن كمك مي‌كند.

در صورتي كه با چنين راهكارهايي وزن كاهش پيدا نكرد، بايد بهترين نوع جراحي لاغري را بسته به شرايط هر فرد در نظر بگيرند.

بيش تر بخوانيد: بهترين متخصص اورولوژيست در تهران

عمل باي پس كلاسيك

باي پس كلاسيك معده يكي از راههايي كه براي درمان چاقي در افرادي كه ضريب چربي بيش از ۴۰ دارند بكار مي رود ميباشد. عمل باي پس معده انواع مختلفي دارد كه هر كدام در مورد خاص خود استفاده مي شود. باي پس به كلاسيك، ميني و اسليو ساسي تقسيم ميشود. در كلاسيك و ميني، بدليل آنكه ارتباط بين معده و اثني عشر قطع مي شود بيمار بايد تا آخر عمر از ويتامين هاي مكمل استفاده كند

(چون بعضي از ويتامين ها و مواد معدني در اثني عشر جذب مي شوند) ولي در نوع باي پس ساسي ، ارتباط بين معده و اثني عشر باقي مي ماند. در واقع ابتدا بيمار اسليو معده مي شود و در نهايت يك لوپ روده كوچك به انتهاي معده، وصل مي شود. در نتيجه ارتباط بين معده و اثني عشر قطع نمي شود و ويتامينها و مواد معدني مثل كلسيم كه در اثني عشر جذب مي شوند باز هم جذب خواهند شد. در اين نوع، حدود ۲۰درصد غذا از اثني عشر عبور كرده و ۸۰ درصد آن بدون عبور از اثني عشر، وارد روده مي شود و در نتيجه جذب غذا كمتر خواهد بود.

پليسه معده

يكي از تكنيك هاي نوين درمان چاقي جراحي پليسه معده است كه از محبوب ترين روش هاي كاهش وزن در بين افراد چاق شناخته شده است و بسيار راحت و كم خطر است.

اين جراحي به روش لاپاراسكوپي و تحت بيهوشي عمومي انجام خواهد پذيرفت و در اين تكنيك جراح با زدن پليسه در امتداد طول معده باعث كاهش حجم و اندازه معده مي شود .اين عمل قابل بازگشت بوده و فقط حجم معده كوچك شده و هيچ قسمت از معده شما حذف نخواهد شد.

آزمايش هاي قبل از عمل لاغري

برخي از مهمترين تست‌ها و آزمايش هاي قبل از عمل لاغري عبارتند از:

  • سونوگرافي شكم و لگن
  • آندوسكوپي مري معده و دئودنوم يا دوازدهه
  • سونوگرافي شكمي
  • اشعه ايكس قفسه سينه يا چست ايكس ري
  • كولونوسكوپي
  • اكوكارديوگرام
  • الكتروكارديوگرام (EKG)
  • سيگموئيدوسكوپي
  • ماموگرافي (براي برخي از بانوان)
  • سونوگرافي لگن
  • آزمايش عملكرد ريوي
  • تست استرس

درمان آپنه خواب با جراحي لاغري

آپنه خواب يك اختلال خواب جدي است و زماني اتفاق مي افتد كه تنفس فرد در طول خواب قطع شود. افراد مبتلا به آپنه خواب درمان نشده در طول خواب به طور مكرر و به دفعات فراوان با قطعي تنفس  در طول شب روبرو مي گردند. اگر اين عارضه درمان نشود اين پتانسيل را دارد كه باعث تعدادي از مشكلات سلامتي شود، از جمله فشار خون بالا، سكته مغزي، كارديوميوپاتي (بزرگ شدن بافت عضلاني قلب)، نارسايي قلبي، ديابت و حملات قلبي. درمان آپنه خواب با جراحي لاغري درمان نشده همچنين مي تواند باعث اختلال شغلي، حوادث ناشي از كار و تصادفات وسايل نقليه موتوري و همچنين عدم موفقيت در مدرسه در كودكان و نوجوانان شود.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۶:۴۲ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد