سلامت سلامت .

سلامت

تاثير جراحي لاغري در كيفيت زندگي

روش‌هاي مختلفي براي عمل لاغري وجود دارد. اگر شما هم نگران بازگشت چاقي بعد از جراحي لاغري هستيد در اين مقاله، با بهترين عمل لاغري بدون بازگشت با توصيه دكتر موسوي نائيني آشنا مي‌شويد. بهترين عمل لاغري چيست؟

امروزه با توجه با بالا رفتن وزن افراد، بسياري روي به عمل لاغري مي‌ آورند. شايد شما هم شنيده باشيد كه راز داشتن يك اندام خوب، خوش فرم و ورزيده، داشتن رژيم غذايي سالم، خواب مناسب و ورزش كردن است. اما حقيقت ماجرا در اين است كه، ژنتيك بيشترين تاثير را در اين مورد ايفا مي ‌كند. لازم به ذكر است، حتي اگر شما درست ‎‌ترين روش ‌ها را براي نگهداشتن وزن ايده‌ آلتان انجام دهيد، ممكن است در مواقعي دچار شكست شويد.

انواع عمل لاغري

در ادامه انواع عمل لاغري را براي شما نام خواهيم برد :

عمل لاغري به روش اسليو معده

يكي از بهترين روش هايي كه براي كاهش وزن به كار مي رود عمل اسليو معده است . در اين عمل قسمتي از معده جدا مي شود اما اين نكته كه چه قسمتي جدا مي شود و حجم قسمت جدا شده چقدر است اهميت زيادي دارد .اين عمل براي افرادي كه ريزه خواري زيادي دارند و وزن هاي بالايي يعني بين (۱۵۰ تا ۲۰۰ )كيلو  دارند توصيه مي شود. اين اشخاص معمولا در معرض بيماري هايي مانند ديابت هستند .

ترشح آنزيم گرلين در معده سبب مي شود تا فرد احساس گرسنگي كند .در اين عمل ۸۰ درصد از حجم معده و اين آنزيم نيز جدا مي شود . بعد از اين عمل فرد ديگر احساس گرسنگي نمي كند بنابراين به مرور زمان حجم غذايي كه در طول روز مصرف مي كند به شدت كاهش مي يابد .

اگر پزشك براي انجام اين عمل مهارت نداشته باشد مي تواند باعث آسيب ديدن بافت هاي دروني بدن مانند طحال شود،بنابراين براي انجام اين عمل پزشكي متخصص را انتخاب كنيد .

عمل لاغري با پليكاسيون معده

عمل لاغري پليكاسيون معده با بيهوشي عمومي انجام مي شود . در اين عمل دكتر طول معده را مانند دامن به شكل پليسه در مي آورد تا فضاي معده كوچك شود . وقتي معده كوچك شود شخص نمي تواند حجم زيادي غذا مصرف كند . در اين روش چون هيچ قسمتي از بدن برداشته نمي شود مي توان بعد از به نتيجه رسيدن و لاغر شدن معده را به شكل اول بازگرداند . اين جراحي براي اشخاصي كه بين ۳۰ تا ۴۰ كيلوگرم وزن دارند و ضريب چربي آن ها بين ۳۰ تا ۴۰ است مناسب مي باشد .

جراحي باي پس معده

يكي از پركاربرد ترين روش هاي عمل لاغري جراحي باي پس معده است . در اين عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده بريده مي شود .هم چنين قسمت ابتدايي روده هم بريده مي شود. با اين كار مقدار غذاي ورودي به معده شخص به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا مي كند .دل درد و اسهال از شايع ترين عوارض اين عمل است كه پس از مدتي به طور كلي از بين خواهد رفت . با رعايت نكاتي مانند انتخاب پزشك متخصص مي توان عوارض اين عمل را به حداقل رساند .

جراحي ابدومينوپلاستي

عمل لاغري ابدومينوپلاستي يك مدل جراحي پلاستيك است كه به وسيله ي آن چربي و پوست اضافي ناحيه شكم حذف شده و عضلات قسمت شكم تنگ و صاف مي شود .براي انجام اين جراحي فرد را بيهوش مي كنند سپس در قسمت هايي كه براي لاغري مشخص شده است ۲ برش ايجاد مي شود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۱:۳۳ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد