سلامت سلامت .

سلامت

صفر تا صد كاشت ابرو و هر انچه كه بايد بدانيد!

كاشت ابرو در حال حاضر به يكي از پرطرفدارترين روش هاي درمان كم پشتي ابرو تبديل شده است. نتايج كاملاً طبيعي و ماندگاري به صورت دائمي از جمله مزيت هايي است كه باعث محبوبيت اين روش شده است. بنا به دلايل گوناگوني چون سست شدن فوليكول هاي ابرو در اثر كمبود مواد مغذي، اصلاح بيش از حد ابرو و باريك كردن آن، سوختگي ابروها در اثر مواد شيميايي و آتش سوزي، انجام كارهاي زيبايي مانند هاشور و تاتو و تغييرات هورموني خصوصاً بعد از دوران بارداري ابروها دچار ريزش مي شوند.

بيش تر بخوانيد: كانديد كاشت ابرو

انواع روش هاي كاشت ابرو

كاشت ابرو همانند كاشت مو با روش هاي مختلفي انجام مي شود. روش fut قديمي ترين روش كاشت است كه در آن موهاي پشت سر افراد به عنوان بانك مو در نظر گرفته مي شد و پس از بيهوشي و ايجاد برش نواري در پشت سر، گرافت هاي لازم براي كاشت استخراج مي شد.

 با پيشرفت تكنولوژي و روي كار آمدن ابزار آلاتي مانند هولدرهاي اتوماتيك اين روش منسوخ شد و روش هاي ديگر كاشت ابرو و مو مانند كاشت ابرو با روش  fit، ميكرو fit، سوپر fue، sut  و ... روي كار آمدند.

 در روش هاي جديد رايج شده نيازي به ايجاد برش و بخيه در محل بانك مو نيست و فوليكول هاي مو از طريق پانچ ها و هولدرها بدون اينكه جراحتي بر جاي بگذارند؛ خارج مي شوند

فرآيند كاشت ابرو

كاشت ابرو يك عمل زيبايي است كه در آن گرافت هاي مو به ناحيه اي از ابرو منتقل مي شود. اين عمل زيبايي بايد توسط پزشك متخصص و در محيط كلينيك به صورت بهداشتي انجام شود تا هيچ گونه عارضه اي به همراه نداشته باشد. پيش از انجام كاشت ابرو، ابتدا ناحيه ابروها توسط پزشك متخصص مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد. ريزش و يا كم پشتي ابروها مي تواند ناشي از عوامل مختلفي مانند ژننتيك، پوشش ناكافي فوليكول مو، تريكوتيلومانيا، اسكار ناشي از ضربه، سوختگي يا تومور، آلوپسي، ماداروز ناشي از كم كاري تيروئيد، جذام و غيره باشد. كانديداي مناسب كاشت ابرو كسي است كه انتظارات واقع بينانه اي از انجام اين عمل زيبايي داشته باشد و محدوديت هاي اين روش را درك كند. در ابتدا از بيمار خواسته مي شود تا طرح ابروي مورد نظر خود را بازسازي كند.

پيوند واحد فوليكولي (FUT) و تكنيك استخراج واحد فوليكولي (FUE) در حال حاضر رايج ترين متدهاي كاشت ابرو هستند كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرند. در اين روش ها، فوليكول هاي مو از قسمت هاي مختلف بدن فرد برداشته مي شوند و در زاويه و جهت مناسب در ناحيه ابروها كاشته مي شوند. استفاده از اين متدها به راحتي و بدون هيچ گونه بخيه اي در كمترين زمان صورت مي گيرد.

بيش تر بخوانيد: ماندگاري كاشت ابرو

نكات و مراقبت هاي بعد از كاشت ابرو

دوره نقاهت كاشت ابرو نسبتاً كوتاه است. در چند روز اول پس از عمل، پوست اطراف ابرو پوسته پوسته مي شود كه امري طبيعي است. شستشوي مو ۳ روز پس از جراحي، يعني پس از برداشتن پانسمان مجاز است. در صورت نياز نيز يك لوسيون يا پاك كننده مناسب توسط پزشك براي شستشوي صورت و ابرو تجويز مي شود. تا ۳ هفته پس از جراحي بايد از انجام تمرينات بدني خودداري كنيد. در صورت مشاهده هرگونه خونريزي، تورم يا چرك در محل با جراح خود تماس بگيريد. ريزش موهاي كاشته شده پس از چند هفته جراحي كاملاً طبيعي است. موهاي جديد ابرو معمولاً طي چند ماه پس از ريزش، شروع به رشد مي كنند. رشد مجدد مو از ۳ تا ۴ ماه پس از عمل، شروع مي شود. ۴ تا ۶ ماه پس از جراحي نيز رشد ابرو افزايش مي يابد كه منجر به افزايش تراكم موها مي شود. موهاي كاشته شده ابرو ممكن است پس از كاشت رشد زيادي داشته باشند كه در اين صورت بايد هر از چند گاهي متناسب با طول ابروهاي خود آن‌ها را كوتاه كنيد.

منبع: كلينيك كاشت ابرو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۲:۱۳ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد