سلامت سلامت .

سلامت

كدام ورزش ها بيش تر بر روي كاهش وزن تاثير مي گذارند؟

تخمين زده مي شود كه نيمي از بزرگسالان آمريكايي هر ساله سعي در كاهش وزن دارند. گذشته از رژيم ، ورزش براي تناسب اندام يكي از رايج ترين استراتژي هايي است كه افرادي كه مي خواهند وزن خود را كاهش دهند استفاده مي كنند.

ورزش كردن علاوه بر كمك به كاهش وزن مزاياي بسياري  از جمله بهبود خلق و خو ، تقويت استخوان ها و كاهش خطر ابتلا به بسياري از بيماري هاي مزمن دارد.

۷ مورد از بهترين تمرين ها براي كاهش وزن:

  • پياده روي
  • آهسته دويدن يا دويدن
  • دوچرخه سواري
  • تمرين با وزنه
  • شنا كردن
  • يوگا
  • پيلاتس

سوزاندن كالري طي پياده روي

همين سادگي پياده روي است كه آن را فعاليتي جذاب براي بسياري از افراد جهت كاهش وزن تبديل كرده است، به خصوص افرادي كه قصد سوزاندن كالري زيادي دارند.

تعداد كالري كه حين پياده روي مي سوزانيد به عوامل مختلفي بستگي دارد؛ وزن و سرعت راه رفتن شما دو مورد بسيار تاثيرگذار است.

ميانگين سرعتي كه براي پياده روي در بزرگسالان در نظر گرفته شده، حدود ۴۰۸ كيلومتر در ساعت است. هر چه سريع تر راه برويد، كالري بيشتري خواهيد سوزاند. بنابراين بايد بگوييم كه لاغري با پياده روي امكان پذير است.

ورزش هايي براي محل كار

روزانه كارمندان يك سوم وقت خود را در محيط كار مي‌گذرانند. مدت زيادي از اين زمان در وضعيت نشسته و بدون تحرك مي‌باشد. اين بي‌تحركي با عوارضي مانند خستگي، سفتي عضلات و مشكلات جسماني ديگر همراه مي‌باشد كه اين عوارض از ميزان كارايي و بهره‌وري اين نيروي عظيم كار مي‌كاهد. تحقيقات نشان مي‌دهد كه كارمندان ادارات بيشتر از ساير افراد مستعد دردها و بيماري هاي مرتبط با گردن، شانه، كمر و ... مي‌باشند. بنابراين اين نيروي كار نيازمند به آموزش حركات ساده ورزشي در محيط كار هستند تا از عوارض ذكر شده كم شود.

تمرينات ورزش در محل كار به دو صورت كششي و حركتي مطرح شده اند.

تمرينات حركتي، تحرك مفاصل را بهبود مي‌بخشد، باعث افزايش جريان خون براي كار عضلات شده و بدن را براي فعاليت سازنده آماده مي‌كند.

تمرينات كششي نيز باعث استراحت عضلاني، افزايش دامنه حركتي مفصل و تمركز اعصاب شده و خطر آزردگي و درد عضلاني را كاهش مي‌دهد.

بهترين تمرين براي از دست دادن چربي بازو و لاغر كردن آن در خانه

چربي بازو به طور كلي ناشي از انباشت چربي بيش از حد در اين ناحيه است ؛ رسوب چربي در ساير قسمتهاي بدن آسان است، اما چربي زياد در بازوها دشوار است بنابراين رسوب تدريجي چربي در بازو منجر به چاقي بازوها مي شود.افزايش سن يكي ديگر از دلايل بازوي چاق است پس از دهه 20، بدن ما تمايل به ذخيره چربي در بخش هاي مختلف بدن دارد و عضلات لاغر كم مي شوند. كاهش سوخت و ساز بدن يكي ديگر از دلايل بازو چاق است. ميزان متابوليسم با افزايش سن كم مي شود و به معني سوزاندن كالري كمتر است. شما با استفاده از ورزش براي لاغري بازو مي توانيد از حجم چربي در اين قسمت بكاهيد.

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۵:۲۲ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد