سلامت سلامت .

سلامت

بوتاكس معده چيست ؟

بوتاكس معده يكي از روش‌هاي درماني براي كاهش وزن و بهبود علائم اضطراب و افسردگي در برخي بيماران است. در اين روش، بوتاكس به عنوان يك ماده موضعي در ديواره معده تزريق مي‌شود تا حركات معده را كند كرده و احساس سيري بيمار را افزايش دهد.

اين روش باعث كم شدن ترشح اسيد در معده ، بهبود علائم اسهال و يبوست و كاهش سايز معده مي‌شود كه در نتيجه باعث كاهش وزن بيمار مي گردد.

اما بايد توجه داشت كه بوتاكس معده يك روش درماني است و براي كاهش وزن كافي نيست و بايد همراه با تغيير در شيوه زندگي و تغذيه سالم همراه شود.

مانند ديگر روش درماني ديگري، بوتاكس معده هم ممكن عوارضي داشته باشد. بعضي از عوارض ممكن شامل درد، تورم، خارش، افتادگي و تحريك معده است.

در موارد نادر، عوارض جدي مانند تب و مشكلاتي براي صفرا مي‌توانند رخ دهند. عوارض جانبي بعد از درمان ممكن است تا چند روز يا هفته دوام داشته باشد و در بعضي موارد نياز به درمان پزشكي است.

به هر حال، مهم است كه قبل از تصميم به دريافت بوتاكس معده، با پزشك خود مشورت كنيد و تمامي عوارض و فوايد مرتبط با اين روش درماني را بشناسيد. بوتاكس معده براي برخي بيماران مي‌تواند به عنوان يك روش درماني موثر و مفيد باشد.

آيا واقعا بوتاكس معده باعث كاهش وزن سريع مي شود؟

تاكس معده يك روش جديد لاغري است كه به صورت آندوسكوپي انجام مي شود. در اين روش سمي به نام بوتولينوم به عضلات معده تزريق مي شود. اين كار انقباضات ماهيچه هاي معده را كاهش مي دهد و زمان تخليه غذا از معده را طولاني مي كند. در نتيجه بيمار به سرعت سير مي شود، سطح گرسنگي كاهش مي يابد و به مرور زمان كاهش وزن رخ مي دهد. لازم به ذكر است كه اين درمان يك روش كاهش وزن نيست. كاهش وزن تعريف ديگري دارد و مكانيسم كاهش وزن آن بسيار موثرتر و متفاوت تر است.

قبل از آن بايد اطمينان حاصل شود كه متقاضي بيماري زمينه اي ندارد. اگر فرد مشكلي نداشته باشد بعد از بوتاكس معده كاهش اشتها و ميزان كالري مصرفي را مشاهده مي كند. اين روش به شما اين امكان را مي دهد كه به سرعت وزن خود را بدون ايجاد عوارض خطرناك كاهش دهيد. علاوه بر اين، اين روش جديد نويد درمان سرطان معده را نيز دارد.

هزينه جراحي لاغري

هزينه عمل لاغري يكي از دغدغه هاي هميشگي كساني است كه به هر دليل به اين نوع از جراحي رو مي آورند! به همين اندازه يكي از معدود پرسش هايي است كه نمي توان به آن پاسخ روشني داد چرا كه برايش در برخي از موارد، هزينه هاي روشني تعريف نشده است اما با در نظر گرفتن دستمزد جراح لاغري مي توانيم آن را تخمين بزنيم و برايش كم يا بيش برنامه ريزي كنيم.

از سويي ديگر هميشه سوالات به ميزان هزينه عمل جراحي لاغري ختم نمي شوند و پاي سوالات ديگري نيز به ميان مي آيد، پرسش هايي پيرامون نقش بيمه در تامين هزينه‌ها براي مثال اين پرسش به طور مكرر پرسيده مي شود: هزينه عمل اسليو معده با بيمه تكميلي قابل پرداخت است؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۹:۱۱ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد