سلامت سلامت .

سلامت

كلاه گيس شيمي درماني؛ راهي براي كنار آمدن با سرطان

اكنون، پس از دريافت تشخيص سرطان و قبل از شروع درمان، بهترين زمان براي برنامه ريزي براي تغيير است. خود را آماده كنيد تا كنار آمدن با سرطان ساده تر شود.

از پزشك در مورد تغييرات احتمالي سوال كنيد. اگر قرار است لاغرتر شويد و موهاي خود را از دست دهيد، با يك متخصص لباس و آرايش در مورد شيوه هاي لباس پوشيدن، آرايش صورت و مو براي احساس راحتي و جذابيت بيشتر صحبت كنيد. نداشتن مو هيچ چيزي را در مورد هويت شما از بين نمي برد، اما اگر نمي توانيد ظاهر خود را تحمل كنيد به خريد يك كلاه گيس شيمي درماني مطابق با ظاهر خود فكر كنيد.

به تغييراتي كه قرار است در زندگي شما پيش بيايد نيز فكر كنيد. درمان چقدر از وقت و انرژي شما را مي گيرد. آيا بايد در بيمارستان بستري شويد يا پس از درمان به خانه برمي گرديد؟ آيا مي توانيد در طول درمان كار كنيد؟ اگر درمان نيازمند قطع امور فعلي زندگي است، ترتيبات مقتضي را اتخاذ كنيد.

بيش تر بخوانيد: كلاه گيس زنانه

كلاه گيس

كلاه گيس وسيله اي است كه تمام سر را پوشش مي دهد و با توجه به نياز اشخاصي كه نيازمند به پوشش بعضي از قسمت هاي سر كه دچار ريزش مو شده اند هستند؛ از كلاه گيس نمي توان در اين زمينه كمك گرفت و بايد از پروتز مو كه قادر است تا هر نقطه اي از سر را پوشش داده و يا در لابه لاي موها قرار گيرد؛ استفاده كرد.

شما مي توانيد بر اساس ناحيه اي در سر كه آسيب ديده و يا دچار ريزش  مو شده است؛ هر اندازه از پروتز را مايليد درخواست كنيد و بعضي از پروتزهايي را هم كه شما انتخاب مي كنيد؛ مي توانند به ابعاد دلخواه و مورد نياز شما در آورده و قالب آن را بر اساس نياز شما تنظيم كنند.

اما بايد گفت در شكل كلي، كاربردي ترين مدل ها در بين پروتزهاي پيش ساخته، پروتزهايي هستند كه تنها بالاي سر را پوشش مي دهند. به طور كلي در خريد كلاه گيس بايد بسيار دقت كنيد.

بيش تر بخوانيد: خريد كلاه گيس مردانه

انواع كلاه گيس ها

نخست بهتر است به بررسي انواع كلاه گيس ها بپردازيم. كلاه گيس ها دو نوع طبيعي و مصنوعي دارند كه در ادامه هر كدام را به صورت جداگانه بررسي مي كنيم.

كلاه گيس طبيعي

عموما براي مصارف روزانه و استفاده طولاني مدت، اين نوع از كلاه گيس­ها مناسب تر هستند اما به دليل داشتن قيمت­هاي بسيار بالا تمامي افراد به راحتي قادر به خريد اين نوع كلاه گيس نمي­باشند. براي ساخت اين نوع كلاه گيس ابتدا موهاي چيده شده از سر انسان، طي فرايندهاي مختلف ضد عفوني و تميز شده سپس به رنگ دلخواه در مي­آيد. همچنين ممكن است  بدون رنگ كردن از آن­ها استفاده شود. در اين گروه عموما كلاه گيس­هايي با رنگ­هاي طبيعي مانند قهوه­اي، مشكي، عنابي و … يافت مي­شوند.

كلاه گيس مصنوعي

اين نوع از كلاه گيس­ها نسبت به نوع طبيعي مقرون به صرفه تر بوده و عموما در گذر زمان ماندگاري بيشتري دارند اما بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه كلاه گيس­هاي طبيعي روي سر ظاهري كاملا شبيه به موي طبيعي دارند اما كلاه گيس­هاي مصنوعي غالبا شبيه به موي انسان ساخته مي­شوند و از جنس الياف مصنوعي هستند. اين نوع از كلاه گيس­ها در رنگ­هاي فانتزي و مدل­هاي بسيار متنوعي توليد مي­شوند.

كلاه گيس ها در سه اندازه مختلف دسته بندي مي­شوند:

  • كوتاه: حدودا اندازه­اي تا روي گردن دارند.
  • متوسط: حدودا تا روي شانه و كمي پايين تر قرار مي­گيرند.
  • بلند: طولي حتي به اندازه 1 متر يا بيشتر دارند.

همچنين نوع زنانه و مردانه دارند كه هر كدام در نوع خود داراي تنوع بسيار زيادي هستند. كلاه­گيس زنانه متناسب با اندازه و فيزيك كلي سر بانوان و كلاه­گيس مردانه متناسب با سر آقايان طراحي شده است.

قبل از استفاده از كلاه گيس براي اينكه موهاي زيرين و سر شما به خوبي پوشانده شود، به يك كلاه طاسي نياز داريد. اين كلاه را مي­توان هم به صورت جداگانه خريد وهم در برخي محصولات به صورت رايگان در بسته بندي كلاه گيس وجود دارد.

منبع: كلاه گيس

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۳:۰۶ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد