سلامت سلامت .

سلامت

كلاه گيس زنانه

كلاه گيس مجموعه اي از تارهاي موي مصنوعي است كه به يكديگر بافته و يا چسبانده شده است. شايد جالب باشد كه بدانيد در برخي از كشورهاي جهان، امروزه كلاه گيس هاي كوچكي مورد استفاده قرار مي گيرند كه فقط بخش هاي كمي از سر كه دچار طاسي شده اند را مي پوشانند و به آن "toupee" مي گويند و بيشتر مردان از آن (خريد كلاه گيس مردانه)استفاده مي كنند.

 امروزه در زبان انگليسي بجاي كلمه wig (كلاه گيس) در برخي از مراكز كاشت مو و يا مجامع علمي، از كلماتي مانندhair piece ، hair additions و يا hair system استفاده مي كنند.

ترس از معلوم شدن كلاه گيس

بسياري از كساني كه سالها از كلاه گيس استفاده مي كردند، مي گفتند كه هميشه از اين ترس داشتند كه هنگام وزش شديد باد، كلاه گيس آنها را باد ببرد. چنين اتفاقي مي تواند صحنه خنده داري را پديد بياورد. يا اگر كسي به سرشان دست بزند، براحتي متوجه مي شود كه وي كلاه گيس بر سر دارد و همچنين اين افراد در زمان شنا در مكان هايي مانند استخر و يا دريا به مشكل برمي خورند و كلاه گيس را بايد از سر در آورند.

 در صورتي كه برعكس، كساني كه كاشت مو Sut بر روي آنها انجام مي شود، نتايج آن كاملا ماندگار و طبيعي هستند و پس از مدتي مي توانند مجددا به امور روزمره خود از جمله كار و ورزش، بدون هيچ ترس و نگراني بپردازند.

ترفندهاي خريد كلاه گيس زنانه

ترفندهاي خريد كلاه گيس زنانه صرفنظر از دلايل شما براي خريد كلاه گيس ، فاكتورهايي وجود دارد كه قبل از خريد يكي از آنها بايد در نظر بگيريد. در پست امروز ، ما نكات و ترفندهايي براي تهيه يك كلاه گيس درست كه مناسب شكل و رنگ طبيعي صورتتان باشد ، در اختيار شما قرار مي دهيم.

در ابتدا با اطلاعاتي كلي و جالب در مورد كلاه گيس شروع ميكنيم .كلاه گيس ها ريشه اي بسيار باستاني و قديمي دارند به طوري كه قديمي ترين كلاه گيس در حال حاضر در موزه بريتانيا قرار دارد و سن آن بيش از 3000 سال تخمين زده شده است !كلاه گيس ها را تقريبا ميتوان در دوره مصر باستان ، يونان و روم يكي از ملزومات آرايشي پركاربرد دانست .اصل واژه كلاه گيس از واژه انگليسي (periwig) مشتق شده است ، پرويگ ها در واقع موهاي مصنوعي بودند كه در بريتانيا وكيل مدافعان به سر ميكردند و جزئي از ملزومات لباس فرم آنان در گذشته بوده است .همچنين يكي از آيين يهوديت ارتودوكيس در گذشته كه براي زنان اجباري بوده ، تراشيدن كل موها و استفاده از كلاه گيس بوده است .

در واقع زنان هودي ارتودوكس پس از ازدواج ميبايست تمامي موهاي خود را تراشيده و از كلاه گيس استفاده ميكردند .با تمام موارد گفته شده ميتوان دريافت كه كلاه گيس ها تنها متعلق به چند دهه يا چند صده اخير نيستند و پيشينه اي باستاني دارند .كلاه گيس ها در گذشته از كنف هندي ساخته ميشدند تا به نوعي با سر كردن آنها بتوان موهاي طبيعي را تداعي كرد ضمن اينكه اين الياف عموما مرغوبيت زيادي داشته و مقاوم بودند .

كلاه گيس ها به دلايل مختلفي مورد استفاده قرار ميگيرند ، دلايل پزشكي شامل ريزش شديد مو و طاسي سر يا ريزش موها در اثر سرطان و شيمي درماني ، و يا صرفا استفاده براي موارد زيبايي و تزييني .به هر حال براي هرنوع استفاده از كلاه گيس بايد سعي در انتخاب مناسب بهترين نوع آن داشته باشيد كه در ادامه بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت .در ابتدا براي خريد يك كلاه گيس بايد اندازه دور سر خود را اندازه بگيريد سپس كلاه گيس مورد نظر خود را انتخاب كنيد ، ممكن است اندازه دور سر شما از اندازه استاندارد محصول مورد نظر كوچكتر يا بزرگتر باشد كه در اينصورت هنگام استفاده با مشكل مواجه خواهيد شد .برخي از كلاه گيس هاي موجود در قسمت زيرين خود چسب ها و بست هايي را براي تعيين اندازه بر روي سر دارند كه ميتوانيد با استفاده از آنها كلاه را بزرگ و كوچك كنيد .

منبع: كلاه گيس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۱:۴۳ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد