سلامت سلامت .

سلامت

هزينه هاي انواع خدمات دندانپزشكي

متاسفانه به دليل بالا رفتن تعرفه دندانپزشكي در سال هاي اخير، جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته با چالش هايي روبرو شده است. مردم اغلب به دليل ترس از هزينه ها براي جايگزيني دندان هايشان به دندانپزشك مراجعه نمي كنند. اين در حاليست كه روش هاي جايگزين كردن دندان از دست رفته متنوع بوده و در هر صورت مي توان با هزينه هاي كمتر نيز اين جايگزيني را انجام داد..

روكش دندان

روكش دنداني يا dental crown كلاهكي به شكل تاج دندان طبيعي خودمان است كه بر روي يك دندان آسيب ديده قرار مي گيرد تا شكل، اندازه، استحكام و ظاهر آن دندان را بازيابي كند. در واقع زماني كه تاج يك دندان دچار آسيب گسترده مي شود، به جاي آن، روكش دندان نصب مي كنند. روكش هاي دنداني معمولاً به تنهايي به عنوان يك گزينه جايگزين دندان از دست رفته استفاده نمي شوند، اما مي توان آنها را همراه با ساير گزينه هاي جايگزيني دندان مانند ايمپلنت يا بريج دندان استفاده كرد.

انواع مختلف روكش هاي دنداني

روكش هاي دنداني را مي توان از مواد مختلفي از جمله سراميك، زيركونيا، آلياژهاي فلزي يا تركيبي از آن ها ساخت. آنها به صورت سفارشي ساخته مي شوند تا با اندازه، شكل و رنگ دندان هاي طبيعي شما مطابقت داشته باشند، بنابراين درست مانند يك دندان طبيعي به نظر مي رسند و عمل مي كنند. براي اطلاع از آخرين تعرفه اين پروتزها مي توانيد به صفحه "هزينه روكش دندان" مراجعه كنيد.

هزينه درمان‌هاي ارتودنسي چقدر است و به چه عواملي بستگي دارد؟

با توجه به تغييرات اقتصادي و نوسانات شديدي كه طي چند سال گذشته داشته‌ايم نمي‌توانيم به طور دقيق هزينه‌اي را در اين بخش درج كنيم. يكي از دلايل اين است كه ممكن است شخصي در نيمه دوم سال وارد اين صفحه شده و هزينه مندرج واقعي نباشد. بنابراين اگر مي‌خواهيد هزينه به روز و جديد ارتودنسي را مشاهده كنيد توصيه مي‌كنيم به هزينه ارتودنسي در سال 1402 مراجعه كنيد. در اين صفحه آخرين تعرفه انواع ارتودنسي در مطب بهترين متخصص ارتودنسي درج شده است.

مزايا و معايب دندان مصنوعي چيست؟

دندان هاي مصنوعي در مقايسه با ايمپلنت يا بريج دندان گزينه مقرون به صرفه تري براي جايگزيني دندان هستند. با اين حال، آنها ممكن است مانند ساير گزينه هاي ديگر راحت يا طبيعي نباشند.

پروتزهاي مصنوعي به عنوان يك روش جايگزين كردن دندان از دست رفته گاهي اوقات ممكن است بلغزند يا در دهان حركت كنند كه مي تواند باعث ناراحتي يا مشكل در صحبت كردن يا خوردن شود. همچنين ممكن است نياز به نگهداري منظم داشته باشند. البته بايد بگوييم كه هزينه دندان مصنوعي در برخي موارد مي تواند بالا با شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۸:۲۱ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد