سلامت سلامت .

سلامت

مراقبت هاي پس از جراحي لاغري را جدي بگيريد.

يكي از موثرترين و اثرگذارترين فاكتورها در موفقيت جراحي هاي لاغري ، ورزش بعد از عمل لاغري است. انجام فعاليت هاي ورزشي به بيماران كمك مي كند تا به وزن ايده آل خود دست پيدا كنند و زندگي سالمي داشته باشند. معمولا بعد از انجام جراحي از شما خواسته مي شود تا حتما زير نظر مربي حرفه اي ورزش كنيد تا براي اهداف و كاهش وزن شما برنامه منظم و دقيقي تنظيم شود.

فوايد ورزش كردن بعد از جراحي لاغري

انجام حركات ورزشي بعد از انجام جراحي هاي لاغري مثل اسليو معده ، باي پس معده و غيره مي تواند به بهبودي و نتيجه گيري سريع بيماران كمك كند. همچنين ورزش بعد از جراحي لاغري به دليل افزايش گردش خون ، خطر لخته شدن خون را كاهش مي دهد و به ترميم سريع تر جاي زخم و محل برش ها و بهبود عملكرد بدن ، كمك مي كند.

به صورت كلي مي توان گفت انجام فعاليت هاي ورزشي براي سلامت جسماني و رواني افراد بعد از جراحي لاغري بسيار مفيد است. از ديگر فوايد ورزش كردن مي توان به افزايش توليد هورمون اندروفين و كاهش استرس و افسردگي نيز اشاره نمود. ممكن است بسياري از بيماران به دليل چاقي مفرط پيش از انجام جراحي ، اعتماد به نفس خود را از دست داده باشند و اين موضوع موجب زخم هاي روحي زيادي در زندگي آن ها شده باشد به همين دليل به كمك ورزش و انجام عمل هاي لاغري مي توان اعتماد به نفس و روحيه از دست رفته آن ها را باز گرداند.

بيش تر بدانيد: آيا با عوارض جراحي لاغري آَنايي داريد؟

ورزش هاي مفيد در 1 الي 6 ماه اول بعد از جراحي لاغري

به صورت كلي متخصصين چاقي توصيه مي كنند ، ورزش بعد از جراحي لاغري را با پياده روي كوتاه مدت شروع كنيد. بهتر است ابتدا يك الي دو روز در هفته پياده روي را شروع كرده و آرام آرام و پيوسته آن را افزايش دهيد. در ادامه به ساير فعاليت هاي ورزشي مفيد پس از جراحي چاقي در قم ، اشاره شده است.

پياده روي

 انجام پياده روي آرام  تا چند دقيقه در روز براي آغاز فعاليت هاي ورزشي ، نقطه شروع خوبي به شمار مي آيد. بعد از گذشت چندين ماه مي توانيد به پياده روي خود سرعت دهيد و آن را به دويدن تبديل نماييد. پياده روي از جمله ورزش هاي مفيد و ساده بوده كه هر شخصي بدون پرداخت هزينه مي تواند در هر جايي آن را انجام دهد.

يوگا

از ورزش هاي مفيد در افزايش انعطاف پذيري ، متابوليسم  و كمك به جريان خون محسوب مي شود. ورزش يوگا به تسريع بهبودي كمك كرده و موجب كاهش وزن مي شود. توصيه مي شود يوگا را در برنامه هاي ورزش بعد از جراحي لاغري خود قرار دهيد.

شنا

از چربي سوزترين ورزش ها كه شروع خوبي براي فعاليت هاي ورزشي پس از جراحي چاقي به شمار مي آيد. ممكن است اين ورزش براي برخي از افراد طاقت فرسا و سخت به نظر برسد در حالي كه توصيه مي شود به صورت آهسته اما پيوسته شنا كنيد و از شنا كردن سريع و يك نفس خودداري نماييد. براي كاهش استرس و افزايش ضربان قلب ، شنا كردن گزينه عالي به شمار مي آيد.

رقص

يكي از جالب ترين و شاد ترين روش ها براي كاهش وزن كه منجر به تقويت روحيه ، قلب ، استخوان ها ، عضلات و چربي سوزي مي شود ، رقصيدن است. به همين دليل رقص را نيز مي توان از جمله ورزش هاي مفيد بعد از جراحي لاغري دانست.

ورزش هاي استقامتي

انجام وزنه برداري سبك با نظارت مربي كارآزموده مي تواند به استقامت و بهبودي بيماران بعد از عمل كمك شاياني داشته باشد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۵۶:۰۷ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد