سلامت سلامت .

سلامت

انواع روش‌ هاي لاغري كدامند و كدام روش موثر تر است؟

براي هر فرد تعريف تناسب‌ اندام يك معنا و مفهوم خاصي دارد. برخي تناسب‌ اندام را در حجم عضلات و برخي در لاغر بودن مي‌بينند. عواملي كه در تناسب‌اندام مؤثر هستند شامل تركيب بدني، موقعيت استخوان‌ها، ميزان عضلات و درصد بافت چربي مي‌باشند. افرادي كه اضافه ‌وزن دارند سعي مي كنند كه با خوردن غذاي سالم و كنترل ميزان كالري دريافتي به تناسب‌ اندام و لاغري دست پيدا كنند. انواع روش هاي لاغري شامل رژيم غذايي، ورزش‌ كردن و جراحي مي‌باشد كه در ادامه هر يك را بررسي خواهيم كرد.

لاغري با رژيم غذايي

يكي از بهترين روش هاي لاغري تغيير در رژيم غذايي و سبك غذايي فرد است. فرد براي شروع رژيم غذايي بايد مناسب‌ترين و پايدارترين برنامه رژيم غذايي را براي خود انتخاب كند. تمركز برخي از رژيم‌ها بر كاهش اشتهاي فرد تمركز است، درحالي‌كه برخي ديگر كالري‌، كربوهيدرات يا چربي را محدود مي‌كنند. حقيقت اين است كه هيچ رژيم غذايي براي همه مناسب نيست – و رژيم غذايي‌اي كه بر روي يكي مؤثر است ممكن است بر روي شخص ديگري تاثير نداشته باشد.

بيش تر بخوانيد: هزينه جراحي لاغري چقدر است؟

لاغري با ورزش كردن

در طول روز بايد زماني را به ورزش‌كردن اختصاص دهيد. ورزش‌ كردن مي‌تواند حجم عضلات فرد را افزايش دهد و باعث كاهش وزن در افراد شود. البته اين افزايش حجم عضلات براي كاهش وزن در بلند مدت ضروري است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور كمر و باسن فرد اندازه‌گيري شود.

نرمش ‌هاي هوازي كم تنش را امتحان كنيد. اين تمرينات شامل پياده‌روي تند، دوچرخه‌سواري، شنا و غيره است كه مي‌تواند علاوه بر كاهش وزن به ‌سلامت قلب كمك كند. در كنار تمرينات هوازي، تمرينات قدرتي نيز انجام دهيد. اين تمرينات مي‌تواند باعث افزايش حجم عضلات و سوخت‌ و ساز بدن شود و به لاغري كمك كند.

لاغري با روش هاي جراحي

يكي ديگر از روش‌ هاي لاغري جراحي لاغري مي‌باشد. اين عمل ها عوارض متفاوتي رو افراد مختلف ميگذارند و از اين رو اين جراحي‌ها معمولاً به‌ عنوان گزينه آخر در نظر گرفته مي‌شوند. همچنين در جراحي هاي لاغري اگر همراه با ورزش و رژيم نباشد امكان برگشت وزن وجود دارد.

بيش تر بخوانيد: آيا با بيماري واريكوسل در مردان آشنايي داريد؟

نتيجه

هر يك از روش هاي مطرح شده مزايا و معايب خاص خودش را دارد. تشخيص اين كه كدام روش موثرتر است و يا براي چه افرادي مناسب است برعهده پزشك مي باشد. ميزان تاثير هر يك از روش هاي لاغري در هر فرد متفاوت است و در صورت داشتن رژيم غذايي و ورزش مي تواند به تثبيت وزن كمك كند. همه روش هاي لاغري در ارتباط با هم مي توانند نتايج خوبي به دنبال داشته باشند و تاثير آنها بدون در نظر گرفتن روش هاي ديگر كاهش ميابد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۷:۳۸ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد