سلامت سلامت .

سلامت

اسليو معده چيست؟

همان طور كه مي دانيد امروزه روش هاي مختلفي براي لاغري و كاهش وزن ابداع شده است. شما در عصري كه همه افراد تا حدي اضافه وزن دارند و به چاقي مبتلا هستند مي توانند از روش هاي نوين لاغري همانند اسليو معده براي كاهش وزن استفاده كنند.

در ادامه با ما همراه باشيد تا بيش تر با عمل لاغري و اسليو معده و روش انجام آن آشنا شويد.

عمل اسليو معده چگونه انجام مي شود؟

در جراحي اسليو جراح تنها توجهش را بر حجم معده معطوف مي كند. عمل اسليو معده به انگليسي Sleeve Gastrectomy است و در لغت به معناي «آستين» است! حالا پرسش آن است كه «آستين» چه كار به كار معده دارد؟! جواب ساده است: پس از اين جراحي معده به شكل يك آستين تيوپي در مي آيد. در اين نوع از عمل چاقي، جراح معده را پانزده درصد كوچك تر مي‌كند و راه را بر پرخوري بيمار و دريافت كالري بيش تر مي بندد. در اين صورت فردي كه از زير عمل اسليو معده بيرون آمده است بايد كم و پيوسته تغذيه كند.

اسليو معده مبتني بر متد لاپاراسكوپي است: در اين متد بيمار بيهوش مي شود و بعد چند سوراخ روي شكمش مي سازند و در انتها آن سوراخ ها را بخيه مي زنند. فرداي آن روز بيمار از رختخواب بلند مي شود و راست راست راه مي رود! به همين خاطر عمل اسليو مورد توجه بسياري از متقاضيان جراحي لاغري است!

بهترين كانديد براي اسليو معده

انجمن بين المللي جراحان چاقي (IFSO) افراد مناسب براي جراحي لاغري را بر اساس BMI و يا شاخص توده بدني مي سنجد. بسياري با شيوه روش سنجش و محاسبه bmi آشناييم؛ حتي اگر تا به امروز چشم‌ و گوش مان با اين عنوان تصادف نكرده باشد چرا كه همواره عادت داشتيم از اين معيار به عنوان «محاسبه اضافه‌ وزن» ياد كنيم. شاخص توده بدني از همان فرمول معروف محاسبه اضافه وزن حاصل مي شود. همچنين بايد بگوييم كه مزاياي جراحي لاغري بسيار زياد است.

وزن(برحسب كليوگرم)÷قد2(برحسب متر)

عوارض اسليو معده

دوستي مي گفت وقتي تن به جراحي مي دهي، در واقع تن به دستكاري بدن از بيرون مي سپاري و اين خواه يا ناخواه با علائمي همراه است. اين گزاره عاميانه را مي توان به عمل اسليو معده نسبت دارد. چگونه مي توان از عوارض جراحي لاغري چشم پوشيد؟! در پاسخ به سوال اسليو معده چه عوارضي دارد؟ بايد بگوييم:

  • انسداد معده
  • حالت تهوع مزمن
  • سنگ كيسه صفرا
  • اسهال
  • سو هاضمه
  • بازگشت وزن

منبع: https://sleevedr.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۴۳:۲۴ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد