سلامت سلامت .

سلامت

صبحانه كتوژنيك چه تاثيري دارد؟

شما مي توانيد در طي مدت زمان كوتاهي با رعايت كردن رژيم كتوژنيك به وزن ايده روش عملي براي كاهش وزن در رژيم كتوژنيك لاغري آل خود برسيد. در صورت داشتن هرگونه بيماري زمينهاي بايد قبل از شروع رژيم كتوژنيك با پزشك خود مشورت كنيد. چطور رژيم لاغري پروتئين 14 روزه را شروع كنيم؟ پرسش ديگري كه بسيار مطرح ميشود، اين است كه اگر شخصي كيسه صفرا خود را برداشته باشد، آيا مي تواند رژيم لاغري كتوژنيك را استفاده كند؟ كرم سنگين يا خامه صبحانه پرچرب براي كساني كه از سبك زندگي كتوژنيك يا كم كربوهيدرات لذت مي برند، يك ماده اصلي عالي است.

براي تهيه نان و كيك كتوژنيك و همچنين شيريني ها كتوژنيك لازم است كه از مواد مصرفي با كربوهيدرات بسيار پايين استفاده شود. بهتر است قبل از تغيير سبك زندگي و روال غذايي خود، نگاه دقيقتري به اين رژيم بيندازيم. فيبرها به هضم بهتر غذا هم كمك ميكنن و اجازه نميدن فرد دچار يبوست بشه. همانطور كه ميدانيد اين مواد منبع غني از فيبر هستند و در صورت مصرف محدود اين مواد احتمال بروز يبوست و ساير مشكلات گوارشي بالا مي­رود. همانطور كه گفته شد ميزان ph خون كاهش پيدا مي كند و خون اسيدي مي شود بدن سعي مي كند اين حالت اسيدي را جبران كند و ph خون را بالا ببرد و از مينرال هاي بدن مثل كلسيم، منيزيم و فسفر استفاده مي كند و وقتي مينرال ها در خون تمام شدند، سراغ منابع آنها كه دندان ها و استخوان ها هستند، رفته و مينرال ها را از آنها برميدارد و باعث كاهش دانسيته استخواني و ايجاد پوكي استخوان و يا پوسيدگي دندان مي شود.

بيش تر بخوانيد: با صبحانه رژيمي بيش تر آشنا شويد.

رژيم كتوژنيك چيست؟

رژيم كتوژنيك رژيم غذايي است كه بعد از مصرف مواد غذايي مجاز در آن، در بدن وضعيت كتوز اتفاق مي افتد. در اين حالت از چربي ها به جاي كربوهيدرات به عنوان سوخت اصلي در بدن استفاده مي شود و مواد كتوئي كه در نتيجه سوخت ناقص چربي ها آزاد مي شوند، در خون رها مي شوند. بنابراين از چربي هاي بدن براي تامين سوخت فرد در روز استفاده مي شود و همين باعث لاغري و كاهش وزن فرد مي شود.

نيبت مواد غذايي در صبحانه كتوژنيك و كلا وعده هاي غذايي مختلف در اين رژيم، به صورت زير است:

  • 75% چربي
  • 20% پروتئين
  • 5% كربوهيدرات

فوايد و اهميت صبحانه در رژيم كتوژنيك

صبحانه هميشه به عنوان مهم ترين وعده غذايي شناخته شده و اين اهميت در رژيم كتوژنيك به بالاترين حد خود رسيده است. لازم به ذكر است كه با حذف صبحانه در اين رژيم و ساير رژيم هاي لاغري نه تنها باعث كاهش وزن نمي شويد، بلكه نتيجه معكوسي از اين اقدام خواهيد گرفت. به دليل محدوديت هاي غذايي كه در اين رژيم وجود دارد، براي حفظ انرژي در طول روز بايد غذاهاي سيركننده و مواد مغذي ضروري اي مصرف كرد.

مصرف صبحانه از جهت هاي مختلفي در رژيم كتو اهميت بسيار زيادي دارد، مانند:

  • احساس سيري در فرد
  • ايجاد كتوز
  • تامين انرژي مورد نياز فرد در طول روز

منبع: https://www.sira.fit/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۵:۲۲ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد