سلامت سلامت .

سلامت

با استفاده از رژيم هاي لاغري كاهش وزن ديگر يك خيال نيست!

رژيم لاغري مي تواند به شما كمك بسياري در مسير كاهش وزن بكند. هر كدام از رژيم هاي لاغري با يك هدف طراحي مي شوند. بنابر اين شما بايد تلاش كنيد كه بهترين روش لاغري را براي خودتان پيدا كنيد. البته گفتني است كه محاسبه bmi نيز مي تواند بسيار كمك كننده باشد. در ادامه با ما همراه باشيد تا با انواع روش هاي لاغري و رژيم هاي لاغري آشنا شويد.

رژيم شوك يك روزه

يكي از رژيم هاي سريع و البته سخت، رژيم شوك لاغري است كه در صورت پيروي از آن مي توانيد در مدت زمان كوتاهي وزن بسيار زيادي را كم كنيد. در واقع هدف اصلي اين رژيم لاغري، بالا بردن سوخت و ساز بدن و در نتيجه افزايش چربي سوزي و لاغري است. در طول اين رژيم چربي هاي شكم و پهلو از بين مي روند و از تجمع چربي در بدن جلوگيري مي كند. به گفته متخصصين تغذيه تاثيرات متابوليكي اين رژيم به مدت دو سال در بدن افراد باقي مي ماند و پيروي از آن حداكثر هر دو سال يكبار توصيه مي شود. همچنين از رژيم شوك يك روزه براي استپ وزني نيز استفاده مي شود. البته بهتر است كه در ابتدا دلايل استپ وزني خود را پيدا كنيد.

رژيم تثبيت وزن

مهم ترين نكته اي كه پس از لاغري و چاقي و رسيدن به وزن متعادل مطرح مي شود تثبيت وزن است. بسياري از افراد با تلاش بسيار زيادي به وزن ايده آل خود مي رسند اما پس از مدتي مجدد چاق مي شوند. اين افراد در صورت داشتن رژيم تثبيت وزن و رعايت اصول آن به هيچ عنوان افزايش يا كاهش وزن نخواهند داشت.

رژيم كالري شماري

كالري واحد اندازه گيري انرژي انواع مواد غذايي و نوشيدني است. در واقع اين كالري ها هستند كه انرژي لازم براي انجام فعاليت روزانه مانند راه رفتن، خوردن، آشاميدن، صحبت كردن و … را به ما مي دهند. در صورتي كه كالري اضافي وارد بدن شود، تبديل به چربي و در نهايت چاقي مي شود. راه هاي زيادي براي شمارش كالري وجود دارد اما امروزه افراد به راحتي با استفاده از يك برنامه رژيم كالري شماري رايگان مي توانند اين كار را انجام دهند.

رژيم كيست تخمدان

چند نكته مهم در رژيم كيست تخمدان عبارتند از:

  • از غذايي كه ميل مي كنيد لذت ببريد.
  • تمام گروه هاي غذايي را در حد متعادل در رژيم درمان تخمدان پلي كيستيك داشته باشد.
  • به مقدار غذاي مصرفي و كالري دريافتي دقت داشته باشيد.
  • مصرف كربوهيدرات ها را به حداقل ممكن برسانيد.
  • از مصرف ميوه و سبزيجات غافل نشويد.
  • خوردن مواد غذايي پرچرب و قندي را كنار بگذاريد.
  • مايعات و آب فراواني بنوشيد.

منبع: https://www.dritm.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۷:۰۰ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد