سلامت سلامت .

سلامت

رژيم آب درماني چيست؟

رژيم گرفتن و داشتن اندامي زيبا بسيار خوب و خوشايند است؛ اما توجه به حفظ سلامت اهميت بيشتري دارد. بايد بدانيد كه دو گونه رژيم وجود دارد: رژيم غذايي سالم و رژيم ناسالم. اگر رژيمي كه برمي گزينيد، رژيمي درست و هماهنگ با اصول سلامتي باشد، سبك زندگي تان را بهبود مي بخشد. بسياري از رژيم ها شايد به كاهش وزن سريع كمك كنند؛ اما واقعيت اين است كه ممكن است بدن تان را با كمبودهايي جدي روبه رو كنند و پس از مدتي هم موجب افزايش وزن دوباره شوند. رژيم آب درماني يكي از اين نوع رژيم هاست. در اين مقاله در مورد رژيم آب درماني و خطرات احتمالي آن صحبت خواهيم كرد.

انواع رژيم لاغري

رژيم لاغري به دو دسته كلي تقسيم مي شوند كه از هر دو براي لاغري و كاهش وزن استفاده مي شود.

  • رژيم لاغري اصولي
  • رژيم لاغري سريع

رژيم لاغري اصولي

استفاده از رژيم هاي لاغري اصولي مي تواند يكي از بهترين روش هاي لاغري باشد. رژيم هاي زير از جمله رژيم هاي لاغري اصولي هستند.

  1. 1.      رژيم مديترانه اي 
  2. رژيم كانادايي
  3. 3.      رژيم كتوژنيك

رژيم لاغري سريع

برخي از رژيم لاغري وجود دارند كه استفاده از آن ها پيشنهاد نمي شود. رژيم هاي لاغري سريع براي سلامت بدن بسيار مضر مي باشند. اما به دليل اينكه سرعت كاهش وزن در اين رژيم ها زياد است، طرفداران زيادي دارد. اما سرعت كاهش وزن به همان اندازه كه زياد است به همان اندازه نيز با سرعت زيادي وزن شما باز مي گردد. از جمله رژيم هاي لاغري سريع مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  1. رژيم آب درماني
  2. 2.      رژيم سه روزه

رژيم آب درماني چيست؟

رژيم آب درماني يكي از رژيم هاي معروف در ميان مردم است و انواع مختلفي دارد، اما همه آن ها در يك چيز مشترك هستند يعني بسيار دشوارند. در اين رژيم فقط آب مي خوريد و چيز ديگري مصرف نمي كنيد. در برخي از انواع رژيم آب نيز توصيه مي شود به مدت چند روز آب بنوشيد، اما با شروع كاهش وزن ميوه و سبزيجات را شروع كنيد. برخي از انواع اين رژيم نيز خوردن سيب به همراه آب را اجازه مي دهند.

جولي آپتون (پزشك و متخصص تغذيه) درباره اين رژيم مي گويد: «رژيم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمي داريد چند روز روزه گرفتن مشكلي به وجود نمي آورد و تاثير مثبت دارد، اما كاهش وزن تنها با نوشيدن آب روش مناسبي براي كاهش وزن نيست. در اين رژيم، بسيار گرسنه خواهيد شد و پس از چند روز به الگوي غذا خوردن خود در گذشته باز مي گرديد و همان وزني را كه كم كرديد دوباره و حتي بيشتر از قبل اضافه مي كنيد؟

منبع: https://www.dritm.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۰:۲۹ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد