سلامت سلامت .

سلامت

شاخص توده بدني – BMI چيست؟ نحوه محاسبه آن

شاخص توده بدني يا همان BMI يك معيار اندازه گيري براي اضافه وزن محسوب مي شود. شاخص توده بدني در واقع نسبت اندازه گيري وزن به قد است. فرمول شاخص توده بدني برابر است با:

BMI=Weight/(Height)^2

برخي بر اين باورند كه BMI يك واحد براي اندازه گيري چربي بدن است اما اين باور غلط است. محاسبه bmi براي اندازه گيري ميزان اضافه وزن طراحي شده است.

اندازه گيري شاخص توده بدني چه كاربردي دارد؟

BMI يك اندازه گيري ساده ، ارزان و غير تهاجمي از چربي بدن است. بر خلاف روش هاي ديگر ، BMI فقط به قد و وزن متكي است و با دسترسي به تجهيزات مناسب ، افراد مي توانند BMI خود را بطور معمول اندازه گيري و با دقت معقول محاسبه كنند. علاوه بر اين ، مطالعات نشان داده اند كه BMI با چربي بدن و خطرات سلامتي آينده ارتباط دارد. BMI بالا عوارض ناشي از آن و مرگ در آينده را پيش بيني مي كند.

يعني افرادي كه با استفاده از پرخوري عصبي دچار چاقي و اضافه وزن شده اند مي توانند با استفاده از محاسبه bmi ميزان اضافه وزن خود را دريابند و با استفاده از رژيم لاغري به وزن ايده آل خود برسند.

همچنين افرادي كه دچار كمبود وزن هستند با به كار گيري BMI مي توانند ميزان كمبود وزن خود را محاسبه كنند. در ادامه با يك رژيم چاقي در يك هفته مي توانند به تناسب اندام برسند. براي مثال رژيم كتوژنيك يك رژيم سالم است.

انواع روش هاي لاغري

استفاده از ليست غذاهاي رژيمي و كم كالري اولين كاري است كه در هنگام كاهش وزن به ذهن هر فردي مي رسد. اما بايد توجه داشته باشيد كه استفاده از غذاهاي كم كالري به همراه كمك گرفتن از يك رژثيم لاغري اصولي مي تواند بيشتر تاثير گذار باشد.

لاغري براي كودكان و نوجوانان

همانطور چاقي و اضافه وزن در بزرگسالان زياد شده است در كودكان و نوجوانان نيز ميزان چاقي و اضافه وزن به دليل سبك زندگي نادرست زياد شده است. والدين مي توانند با بكار گيري رژيم لاغري كودكان و نوجوانان و همچنين مراجعه به متخصصان تغذيه، ميزان اضافه وزن فرزند خود را كنترل كنند.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۵۱ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد