سلامت سلامت .

سلامت

رژيم كالري شماري و تاثير شگفت انگيز آن بر كاهش وزن

رژيم كالري شماري چيست؟ ممكن است شما در مورد اينكه آيا شمارش كالري موثر است يا نه سرگردان شده باشيد و قطعاً شما در اين مورد تنها نيستيد برخي اصرار دارند كه شمارش كالري مفيد است زيرا آنها معتقدند از دست دادن وزن به مفهوم كاهش كالري ورودي در مقابل كالري خروجي است.

رژيم كالري شماري چيست؟

بدون شك يكي از روش هاي كاهش وزن كم كردن كالري دريافتي است؛ به همين دليل امروزه لاغري با رژيم كالري شماري بسيار باب شده است. اما سوال اين است كه آيا رژيم كالري شماري مي تواند يك رژيم لاغري اصولي باشد؟

انواع رژيم لاغري

رژيم لاغري به دو دسته تقسيم مي شود. 1. رژيم لاغري اصولي 2. رژيم لاغري سريع

رژيم لاغري اصولي

رژيم لاغري اصلولي و يا با نام ديگر رژيم لاغري سالم، بهترين روش لاغري محسوب مي شود كه توسط بسياري از پزشكان توصيه مي شود. زيرا اصولا در اين دسته از رژيم ها هيچ ماده غذايي حذف نمي شود بلكه فقط ميزان و زمان مصرف آن تغيير مي كند. به طور عمده از ليست غذاهاي رژيمي و كم كالري استفاده مي شود و در اين مسير از غذاهاي سير كننده نيز مي توان كمك گرفت.

به عنوان مثال مي توان به رژيم مديترانه اي اشاره كرد كه يكي از انواع رژيم هاي لاغري اصولي است.

رژيم لاغري سريع

رژيم لاغري سريع دسته اي ديگر از انواع رژيم لاغري است كه اين رژيم لاغري توسط پزشكان توصيه نمي شود. زيرا در يك مدت زمان كم باعث كاهش وزن مي شود اما باعث از دست رفتن قواي بدن مي شود. براي مثال رژيم سه روزه امريكايي يكي از انواع رژيم هاي لاغري محسوب مي شود.

رژيم هاي لاغري براي درمان بيماري

برخي از رژيم هاي لاغري نيز وجود دارند كه به كنترل و يا بهبود بيماري ها كمك مي كند. در ادامه با برخي از آن ها آشنا مي شويد.

رژيم شيردهي

مادراني كه در بارداري و يا در دوران شيردهي به سر مي برند مي توانند از رژيم شيردهي كمك بگيرند تا وزن خود را به حالت نرمال بازگردانند.

رژيم افراد ديابتي

ديابت يكي از بيماري هايي است كه افراد در آن منع مصرف مواد غذايي با كلسترول بالا را دارند. رژيم ديابتي به افراد كمك مي كند تا اين بيماري را كنترل كنند.

رژيم بيماران كليوي

افرادي كه به بيماري هاي كليوي مبتلا هستند هميشه به دنبال راهي براي درمان و يا كنترل اين بيماري هستند. البته بايد بدانيد كه الگوي غذايي بيمار كليوي رابطه مستقيمي با ميزان كيفيت زندگي و درمان بهتر بيماري دارد. بناراين استفاده از رژيم بيماران كليوي بسيار مي تواند كمك كننده باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۶:۴۴ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد