سلامت سلامت .

سلامت

رژيم لاغري يك ماهه

احتمالاً براي شما هم پيش آمده كه در طول روز، بارها جلوي آينه بايستيد و به شكم و پهلوهاي خود با ناراحتي چشم بدوزيد. يا شايد پيش آمده باشد كه دائماً خودتان را با زنان و مردان لاغري كه در رسانه‌ها مي‌بينيد، مقايسه كرده و غبطه بخوريد.

اما تصميم براي كاهش وزن فقط به كليشه‌هاي زيبايي محدود نمي‌شود. در واقع انگيزه‌ي اصلي براي كاهش وزن، بايد سلامتي و دوري از بيماري‌هاي مربوط به چاقي باشد. افرادي كه به دنبال انواع عمل لاغري نيستند و مي خواهند با كمك يك رژيم لاغري كاهش وزن داشته باشند به دنبال رژيم لاغري يك ماهه مي روند.

در ادامه شما را با انواع رژيم لاغري يك ماهه كه تمامي آن‌ها استاندارد و قابل قبول هستند آشنا مي‌كنيم.

انواع رژيم لاغري يك ماهه

امروزه رژيم‌هاي غذايي بسياري وجود دارد كه از قضا بيشتر آن‌ها مفيد و موثر هستند. اما نكته‌ي اصلي اين‌جا است كه شما بايد دنبال رژيمي بگرديد كه آن را دوست داريد و مي‌توانيد در دراز مدت به آن پايبند باشيد.

رژيم لاغري كم كربوهيدرات

رژيم غذايي كم كربوهيدرات و كامل براي افرادي مناسب است كه مي‌خواهند وزن خود را كاهش داده و بدن سالم‌تري داشته باشند. اين نوع رژيم غذايي انعطاف‌پذير است و به شما اين امكان را مي‌دهد تا ميزان كربوهيدرات مصرفي خود را بسته به نيازها و اهداف‌تان از رژيم غذايي تنظيم كنيد.

اين رژيم غذايي سرشار از ميوه، سبزيجات، گوشت، ماهي، تخم مرغ، آجيل و چربي است؛ اما نشاسته، كربوهيدرات و غذاهاي فرآوري شده‌ي كمي دارد. استفاده از غذاهاي كم كالري دراين روش بسيار مهم است.

رژيم لاغري مديترانه اي

رژيم مديترانه اي، يك رژيم غذايي فوق‌العاده است كه به طور كامل مورد مطالعه قرار گرفته است. اين رژيم غذايي به ويژه در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي نقش به‌سزايي دارد و همان‌طور كه از اسمش مشخص است، روي غذاهايي كه معمولاً در قرن بيستم در منطقه‌ي مديترانه مصرف مي‌شد، تاكيد مي‌كند.

رژيم غذايي مديترانه‌اي، مقدار زيادي سبزيجات، ميوه، ماهي، مرغ، غلات كامل، حبوبات، لبنيات و روغن زيتون طبيعي را شامل مي‌شود. انواع غذاهاي سير كننده به شما در اين رژيم به شما كمك بسزايي مي كند.

رژيم لاغري يك ماهه رايگان

در رژيم لاغري يك ماهه رايگان، شما مي‌توانيد بدون نگراني هر سه وعده غذايي خود را ميل كنيد. در اين رژيم هر سه گروه كربوهيدرات، پروتئين و چربي‌ها به ميزان لازم گنجانده شده اند. گاهي حذف برخي مواد غذايي مهم نظير چربي، كربوهيدرات و… مي‌تواند باعث كمبود برخي ويتامين‌ها و مشكلات شديد كبد، كليه، پوست و مو شود.

متأسفانه برخي از رژيم‌ها تنها با هدف سودجويي برخي افراد طراحي شده اند. شايد در دو سه روز يا هفته اول رژيم بتوانيد ميزان زيادي از وزن خود را كم كنيد. اما بايد بدانيد غالب وزن از دست داده، آب بدن است كه مي‌تواند باعث بروز مشكلات جدي براي كليه شما شود. در برخي رژيم‌ها، مصرف كربوهيدرات قطع يا بسيار كم مي‌شود كه مي‌تواند مشكلات زيادي نظير خستگي، افسردي، بد خلقي و ديگر مشكلات روحي را در پي داشته باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۶:۴۰ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد