سلامت سلامت .

سلامت

كاهش وزن قبل بارداري و بعد بارداري

يكي از شيرين ترين و بهترين مراحل زندگي براي هر زوج، بچه دار شدن است. اما متاسفانه، برخي از زوجين در اين مورد با مشكل هاي مختلفي مواجه مي شوند كه منجر به عدم باروري در آنها مي گردد. يكي از عواملي كه در اين راه تاثير زيادي دارد، قرار گرفتن در يك شاخص توده بدني استاندارد است. اگر به اضافه وزن و چاقي مفرط دچار هستيد؛ اقدام به كاهش وزن كنيد و از يك رژيم شيردهي و يا بارداري استفاده كنيد. در كل، داشتن وزن مناسب شانس بارداري را تا حد زيادي بالا مي برد. ما در اين مطلب قصد داريم براي آگاهي بيشتر شما به اهميت كاهش وزن قبل از بارداري بپردازيم.

چگونه مي توان قبل از اقدام به بارداري و بعد از بارداري وزن كم كرد؟

در اينكه كاهش وزن به افزايش شانس باردار شدن كمك مي كند شكي نيست. همچنين مي تواند پس از تولد نوزاد شما را سالم و فعال نگه دارد. بنابراين داشتن يك برنامه منظم و تحت نظر پزشك  مي تواند شما را به اين هدف برساند. اين برنامه به شكل زير است:

كالري دريافتي فعلي خود را مشخص كنيد

برخي از زنان وعده هاي غذايي مناسب دارند، اما كالري زيادي مي خورند. سعي كنيد ميزان كالري دريافتي فعلي را به طور دقيق در نظر داشته باشيد تا بتوانيد آن را كاهش دهيد. راه هاي زيادي براي كاهش كالري وجود دارد، از جمله جايگزين كردن و تغيير در غذاها است. از كالري دريافتي فعلي خود شروع كنيد، 1000 كالري از كل آن كم كنيد. اين مقدار كالري است كه شما بايد هر روز مصرف كنيد تا به كاهش وزن 900 گرم در هفته برسيد. براي انجام شدن بهتر اين امر مي توانيد از رژيم كالري شماري استفاده كنيد.

براي خود وزن هدف تعيين كنيد

به طور كلي، شاخص توده بدني (BMI) بين 18،5 و 24.9 وزن سالم در نظر گرفته مي شود. از دست دادن حدود 900 گرم در هفته ايمن ترين راه براي كاهش وزن و حفظ آن است. شاخص توده بدني خود را محاسبه كنيد تا بفهميد وزن مطلوب شما چقدر است. استفاده از روش مناسب كاهش وزن قبل از بارداري تا وقتي كه به وزن مطلوب خود برسيد تضمين مي كند كه با بهترين وزن وارد بارداري خود شده ايد. براي مثال استفاده از رژيم لاغري نوم در اين مسير مي تواند به شما كمك كند.

داشتن رژيم غذايي سالم

توصيه ميشود از يك رژيم لاغري سالم و متعادل كه از 5 گروه غذايي مهم تشكيل شده است پيروي كنيد. همچنين از رژيم هاي لاغري سريع تا حد ممكن اجتناب كنيد و به دنبال يك رژيم لاغري اصولي برويد. سبزيجات و حبوبات، ميوه ها، نان و غلات سبوس دار، شير، ماست، پنير، گوشت بدون چربي، مرغ، ماهي، تخم مرغ، دانه ها و آجيل مواد غذايي لازم در اين رژيم ها هستند. فراموش نكنيد كه غذاهاي فست فود، بيسكويت، چيپس و گوشت هاي چرب را تا ميزان قابل توجهي كاهش دهيد.

ورزش را افزايش دهيد

در كنار كاهش 1000 كالري در روز بهتر است ورزش را نيز به آن اضافه كنيد. اينگونه ميزان كالري بيشتري مي سوزانيد. حداقل يك ساعت ورزش در روز يك برنامه ايده آل براي كاهش وزن است. اگر وقت كافي نداريد؛ مي توانيد صبح زود به مدت نيم ساعت با وزنه ورزش كنيد يا شب بعد از شام به پياده روي برويد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۱:۱۳ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد