سلامت سلامت .

سلامت

با انواع مختلف رژيم لاغري سريع آشنا شويد و بهترين را انتخاب كنيد.

لاغري سريع بدون استفاده از رژيم هاي لاغري بر پايه دو اصل است:

  1. بنا بر دلايل ژنتيكي بدن شخص باعث تجمع چربي در نقاط مختلف بدن نمي شود
  2. مغز و تفكر انسان قابليت هايي باور نكردني دارند.

پزشكان و متخصصان تغذيه در قدم اول به بيماران خود يك رژيم لاغري اصولي را پيشنهاد مي كنند. اما برخي افراد به دنبال رژيم هاي لاغري سريع عستند. بنابر اين در ادامه با 2 نمونه از رژيم هاي لاغري سريع آشنا مي شويد و مي توانيد بهترين آنها را انتخاب كنيد.

رژيم لاغري سريع و موثر

رژيم هاي غذايي با كنترل مواد غذايي مصرف شده، باعث لاغري سريع مي‌شوند. تا كنون هشت رژيم غذايي كارآمدي خود را ثابت كرده و باعث كاهش وزن و خصوصا تجمع چربي در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامي اين هشت رژيم به ترتيب: پالئو، وگان، كم كربو، دوكان، كم چرب، اتكينز، اچ سي جي و زون بوده كه هر يك مزايا و معايب خود را دارند. اين رژيم‌ها را بررسي كنيد تا ببينيد كدام يك با شرايط شما همخواني داشته و براي شما بهتر است. يادتان باشد كه رژيم لاغري سريع تنها در صورتي مفيد است كه بتوانيد بعد از آن، وزن خود را حفظ كنيد.

رژيم پالئو

بسياري از كارشناسان معتقدند كه بهترين روش زندگي براي حفظ سلامتي و افزايش طول عمر، دنبال كردن رژيم غذايي اجداد و نياكان غارنشين است. آنهايي كه غذاي خود را فقط از طريق شكار كردن به دست مي‌آورند و صد البته در اين راه، انرژي زيادي نيز مصرف مي‌كردند. در لاغري سريع با رژيم پالئو بايد از غذاهاي فرآوري شده و تراريخته اجتناب كرد و مصرف لبنيات نيز به حداقل برسد.

در رژيم لاغري پالئو از مصرف غلات و لبنيات اجتناب شده و به جاي آن، غذاهاي مقوي و پروتئين دار، سبزيجات و ميوه‌ها و دانه‌هاي مغذي مصرف مي‌شود. طبيعتا با گذشت صدها و شايد هزاران سال از قرار گرفتن لبنيات در رژيم غذايي انسان، حذف كامل آن منطقي نبوده و باعث ايجاد بعضي كمبودها در بدن شود. با اين حال، اين رژيم غذايي تاثيرگذاري خود در لاغري سريع را اثبات كرده است.

رژيم وگان يا گياه خواري

هدف اصلي رژيم غذايي وگان يا همان رژيم لاغري گياهخواري كمك به لاغري نبوده است، بلكه بيشتر يك نوع منش و تفكر براي حفظ محيط زيست و جلوگيري از كشتن حيوانات است. بنابراين، رژيم وگن بيشتر منش و تفكري است كه افراد وگان (گياه خوار)، دنبال مي‌كنند. همانطور كه از اسم اين رژيم لاغري سريع (گياه خواري) مشخص است، مصرف هرگونه گوشت يا فرآوردهاي گوشتي در آن ممنوع است. اين رژيم دقيقا بر خلاف پالئو بوده و نه تنها گوشت و فرآورده‌هاي گوشتي در آن ممنوع است، بلكه مشتقات حيواني همچون تخم مرغ، عسل، آب پنير، آلبومين و … نيز نبايد مصرف شوند.

در حقيقت وگانيسم دشوارترين نوع گياه‌خواري (وجترينيسم) است. براي لاغري در رژيم وگان، كالري ورودي به بدن محدود شده و تكيه بر غذاهاي فيبرداري است كه هم به دستگاه گوارش كمك مي‌كند و هم احساس سيري به فرد مي‌دهد. در عمل، لاغري سريع با اين رژيم امكان پذير نبوده، اما در بلند مدت و با حفظ اين رژيم، مي‌توان زندگي سالمتري را مشاهده نمود.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۴۸ توسط:شكري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
موسسه حسابداری
شرکت حسابداری دهناد